Jump to content

23.09.2014 Southampton - Capital One Cup


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 southampton.png?2012-13 Southampton



Tirsdag 23. september 2014, kl. 19:45, Emitrates Stadium


Capital One Cup (Ligacupen), tredje runde.




Noen forslag til lagoppstilling har jeg ikke (lager en tråd siden den mangler ;D ), men jeg har et håp om at så mange som mulig av de "faste" på førstelaget står over denne kampen. Dette er en utmerket mulighet for de spillerne i troppen som sitter på benk eller tribune, krydret med en del spillere fra "Academy"-stallen. Jeg vi ikke se Per, Kos og Chambers hverken fra start eller som innbyttere siden denne lagdelen allerede er for utsatt p.g.a. manglende backup.


Når det gjelder ligacupen (aka "Mikke Mus"-cupen) så mener jeg at Arsenal i minst mulig grad bør bruke de beste spillerne i denne turneringen, Dette er en turnering der de som trenger kamptrening og våre håpefulle ellers bør prioriteres, og etter min mening bør dette være et prinsipp uansett hvor lang vi kommer i turneringen inkludert en eventuell finale.



EDIT! Jeg forstår at det kan bli vanskelig å bruke for mange av de yngste siden u-21 spiller kamp i dag, men målsettingen må uansett være å hvile de viktigste a-lagsspillerne


Link to comment
Share on other sites


Seems like Bellerin, Ajayi, Hayden and Akpom will be the only youngsters in the squad tomorrow. Surprising Zelalem won't be involved.



Skulle likt å se dette laget:



Ospina


Bellerin - Hayden - Ajayi - Flamini


Diaby - Wilshere


Campbell - Rosicky - Podolski


Akpom



Forsvaret er selvsagt ekstremt svakt, men er usikker på hvor forsvarlig det er å risikere en av våre 3 midtstoppere i kampen her. Ditto det samme på venstrebacken hvor vi nå kun har Gibbs tilgjengelig og vi alle vet at han støtt og stadig pådrar seg skader.



Fra midtbanen og fremover derimot er det et ganske så sterkt lag.


Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om denne kampen blir vist live? Lest på twitter at den ikke blir vist..

TV2 Premiumkanalene viser Liverpool - Middlesborough og Swansea - Everton (Ishockey på den tredje premiumkanalen + TV2 sportskanalen), så en stream er vel eneste mulighet. Det virker som at det blir produsert bilder siden kampen står i listen til Wiziwig

Link to comment
Share on other sites

Nei det er klart, to PL lag som møtes men de må jo vise Liverpool på Tv2 Premium

 

Såvidt jeg er bekjent, så har ikke TV2 noe valg når det kommer til ligacupen. Det er Sky Sports som plukker ut kampene som kan sendes live. Det har iallefall vært slik tidligere år. Da plukket Sky Sports ut 1 kamp for tirsdag og 1 kamp for onsdag. Og da er det sjelden de velger kamper mellom 2 lag fra Premier Leauge (såfremt det ikke regnes som et storoppgjør). Valget faller som oftest på kamper mellom lag fra Premier Leauge og lag i lavere divisjoner. Det at Sky Sports er restriktive på antall TV-kamper gjør at det er vanskelig/umulig å finne stream fra de andre kampene. Ser Poljen viser til at kampen er oppført i listen til Wizwig, men ville ikke tatt det for gitt.

 

Årsaken til at det er såpass få kamper fra ligacupen som vises live, er fordi at man ønsker å ha supporterne på stadion. Ligacupen er nedprioritert hos mange, spesielt supportere av de største klubbene, så da er valget for mange å enten gå på stadion eller gå glipp av kampen.

Link to comment
Share on other sites

 

Såvidt jeg er bekjent, så har ikke TV2 noe valg når det kommer til ligacupen. Det er Sky Sports som plukker ut kampene som kan sendes live. Det har iallefall vært slik tidligere år. Da plukket Sky Sports ut 1 kamp for tirsdag og 1 kamp for onsdag. Og da er det sjelden de velger kamper mellom 2 lag fra Premier Leauge (såfremt det ikke regnes som et storoppgjør). Valget faller som oftest på kamper mellom lag fra Premier Leauge og lag i lavere divisjoner. Det at Sky Sports er restriktive på antall TV-kamper gjør at det er vanskelig/umulig å finne stream fra de andre kampene. Ser Poljen viser til at kampen er oppført i listen til Wizwig, men ville ikke tatt det for gitt.

 

Årsaken til at det er såpass få kamper fra ligacupen som vises live, er fordi at man ønsker å ha supporterne på stadion. Ligacupen er nedprioritert hos mange, spesielt supportere av de største klubbene, så da er valget for mange å enten gå på stadion eller gå glipp av kampen.

Takk for god info! :)

Link to comment
Share on other sites


.@Arsenal team to play Southampton: Ospina, Bellerin, Chambers, Hayden, Coquelin, Rosicky, Diaby, Wilshere, Alexis, Campbell, Podolski





.@Arsenal subs: Martinez, Ajayi, Gibbs, Mertesacker, Oxlade-Chamberlain, Cazorla, Akpom #AFCvSFC



Ospina


Bellerin - Chambers - Hayden - Coquelin


Diaby - Wilshere


Campbell - Rosicky - Alexis


Podolski



Ikke noe fan av Podolski på topp, men kan være at Alexis er på topp selvsagt. Håper vi får se Akpom minst en halvtime i dag.


Link to comment
Share on other sites

For et skudd av Clyne! Men går den innom en Arsenalspiller på veien? Kan kanskje se slik ut, siden den får en veldig merkelig skru og lurer Ospina...

 

Men Poldi da... Der bør du score!

 

Her er uansett ingenting avgjort før "the fat lady sings". Blir muligens spennende helt inn dette.

 

Edit: Inne i en litt dårlig periode nå... På tide å snart få inn noen friske ben?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...