Jump to content

23.09.2014 Southampton - Capital One Cup


Polljen

Recommended Posts

Vil gjerne se Akpom innpå for Poldi, enda mer fart på topp og en litt annen type spiller. Ellers synes jeg Wilshere gjemmer seg veldig bort i dag. Er han skuffet over å måtte spille Carling Cup?? Ellers er det lett å se at Rosicky er rusten. Han prøver, men touchen sitter ikke helt. Alexis, Rosicky og Campbell har vel vært våre mest positive offensivt så langt i denne kampen. Forsvaret sliter litt av at det er veldig ungt og at Diaby er litt rusten(selv om han viser klasse i flere dueller) og at Wilshere rett og slett virker lite lysten på å jobbe hjem.

 

 

Edit; Santi inn for Diaby.

 

Edit2; Huff, nå var vi veldig uheldige... Fint spill på høyre inn til Sanchez som setter den i stolpen og ut(Unnskyld, midt på keeper.)..

 

Edit3; Stille her inne nå... Ox inn for Campbell. Campbell har virket frisk til tider, men sliter med samspillet.

Link to comment
Share on other sites

Vel... Det starta bra, med et fantastisk frispark av Sanchez og relativt greit spill. Et hodeløst øyeblikk fra Rosicky gav Soton utligninga, og et "once in the lifetime"-skudd fra Clyne så ut til å skifte retning og lurte Ospina. Vi presset på i perioder i andreomgangen, men det ble for dårlig. Mye slurv. Derimot er dette knall erfaring for spillere som Campbell, Bellerin, Coquelin, Chambers og Hayden.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor Alexis må brenne av 90min her vet bare Wenger, mistenker han ikke starter mot tott.

 

Sanchez spilte ikke i helgen, og det er mer enn nok hviletid frem til sent avspark på lørdag. Er 99% sikker på at Sanchez spiller mot Tottenham

Link to comment
Share on other sites

skuffende å tape, men laget spilte ikke direkte dårlig. Soton fortjener cred for en god kamp. De ville mest, og vant på det.

At Arsenal sliter med å bryte ned lag som ligger kompakt i forsvar er gammelt nytt, og det er jo LITT tilfeldig om man vinner

eller taper en slik kamp. Det eneste direkte positive er at det blir færre kamper i løpet av sesongen. Det virkelig negative er

at dette var en av turneringene Arsenal i utgangspunktet hadde best sjanse til å vinne. CL virker å være helt utenfor rekkevidde.

I ligaen har man en viss sjanse (og dette er jo det man må prioritere), men de er nok "bare" tredjefavoritt etter Chelsea og ManC.

Å forsvare FA-cupen fremstår nå som den beste sjansen til et trofe...?

Link to comment
Share on other sites

Vi er fremdeles i september, og vi har altså en så tynn spillerstall at vi ikke er i stand til å stable på beina et slagkraftig lag i Capital One Cup. Og det selv om vi bruker et par spillere som ikke burde spilt (i alle fall ikke i 90 minutter) med tanke på kommende viktige kamper. Dette blir en lang og smertefull sesong er jeg redd.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan var kvaliteten på Diaby, Hayden og Bellerin? Hvis de to siste er gode nok til å være ok innhoppere og erstattere, så har vi ålreit dekning bakover. Da er jeg ikke så bekymret som jeg var tidligere for den delen. Og Diaby, han er en artig liten joker. Arteta, tja?! I Arteta-posisjonen skulle jeg gjerne sett en større spiller, i dobbel forstand. En med driv og enda litt høyere maksnivå..

 

Kanskje er det nettopp disse tre, Diaby, Hayden og Bellerin, som avgjør hvordan denne sesongen ender?!

Link to comment
Share on other sites

Bellerin var veldig god, kom seg rundt på kanten gang på gang og hang med kjappe manè bakover.

Hayden var også positiv, bra tempo og kraft. Og god teknikk, kunne kanskje funket som DM?

Diaby var såklart litt rusten, men positiv. Har ett driv og teknikk som får meg til å tenke på vieira.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...