Jump to content

2014.09.20 Aston Villa


Polljen

Recommended Posts

Aston Villa astonvilla.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal

Lørdag 20. september 2014, kl. 16:00, Villa Park

Premier League, femte runde.

Kampen blir sendt direkte på TV2 Sport Premium og TV2 Sumo

Det ble "etterlyst" en kamptråd i en annen tråd og denne etterlysende forumist "gadd" ikke å lage en selv ;D . Men siden mine tanker før den kampen i stor grad sammenfaller med vedkommendes tanker rundt de elleve som bør starte så "quoter" jeg inn hans post inn i denne tråden.

Personlig så er jeg fremdeles så frustrert etter forestillingen tirsdag at jeg nok bør skrive minst mulig her om hva jeg ellers mener :shy:

Pga mangel på kamptråd for Villakampen(Ja, jeg vet jeg kan lage en selv, men er for lat og håper noen med litt mer ferdigheter lager en bedre enn det jeg hadde gjort uansett) velger jeg å poste laget jeg håper starter mot Villa her;

Ospina

Bellerin-Chambers-Kos-Gibbs

Arteta

Ox-Ramsey-Cazorla-Sanchez

Welbeck

 

Arteta har noe å bevise, like greit at han får sjansen til å gjøre det nå. Mertesacker et stykke unna formen, samme med Özil. Håper Poldi får mer enn 10-20 min i denne kampen. Han hadde en god sjanse mot Dortmund.

Ramsey er også et stykke unna formen, men han er en potensiell matchvinner. Cazorla og Ox sine siste innhopp har vært friske og jeg synes de fortjener sjansen fra start nå.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Enig med Simbad bortsett fra at jeg vil se hva Cazorla får til på kanten der jeg tror en Özil i form vil kunne bidra mye. Dessuten vil jeg ikke dytte ut Jack av laget nå som han begynner å finne formen. OCazorla eller Poldi bør uansett starte denne. Cazorla vil hjelpe mot Villas høye press med sin tofothet og nærteknikk mens Poldi kan omsette den ene sjansen han får fra vingplassen sin mot et kompakt og overraskende nok, godt, Villa-forsvar.

 

Så får vi heller kjøre Sanchez på høyre og la Ox komme inn i løpet av kampen når Villa-bena er tunge, ser gjerne at han starter mot Southampton.

Link to comment
Share on other sites

Legg om til 4-2-3-1 igjen og spill Özil i midten igjen. La Ramsey blomstre og la Wilshere få en pustepause.

 

Ospina

Chambers - Per - Kos - Gibbs

Ramsey - Arteta

Sanchez - Özil - Cazorla

Welbeck

 

La podolski få mer enn 10min, fyr på med OX også i ett tidlig tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Legg om til 4-2-3-1 igjen og spill Özil i midten igjen. La Ramsey blomstre og la Wilshere få en pustepause.

 

Ospina

Chambers - Per - Kos - Gibbs

Ramsey - Arteta

Sanchez - Özil - Cazorla

Welbeck

 

La podolski få mer enn 10min, fyr på med OX også i ett tidlig tidspunkt.

Ser ikke hvordan et enkelt formasjonsbytte skal gjøre om på de enkle feilene Özil og Ramseys spill har vært dominert av desverre. Vil helst se et 4-2-3-1-lag selv også, men vi vet alle hvor sta Wenger er på dette, taktikk er noe han tenker på FØR sesongen.

Wilshere for Ramsey, Cazorla for Özil og Poldi inn på venstrevingen og jeg synes laget er perfekt til Villakampen.

Link to comment
Share on other sites

Leser at Wilshere er klar, så da spiller nok han igjen. Özil er vel på kant og vi kjører 4-1-4-1

Det er det jeg frykter!

 

 

 

Skadesituasjonen er ikke god, men samtidig så er den med ett par unntak nær ved å bli betraktelig bedre. Bloggene forteller at Calum, Jack og Nacho er klar. Det stemmer nesten, iflg arsenal.com så er Nacho uaktuell mot Villa. Samtidig så nærmer det seg tidspunktet der Theo kan starte "vanlig" trening (rundt månedsskiftet) og det skulle vel bety at vi kanskje kan se innhopp (som reserve) fra han mot slutten av oktober.

Debuschy er usikker når det gjelder lengde, men i verste fall ser vi han ikke på banen før årskiftet. Det varierer hvor lenge Sanogo og Gnabry er ute, men de er vel uansett i beste fall aktuelle for benken når de er tilbake.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Szczezny

Chambers - Per - Kos - Gibbs

Ramsey - Arteta

Sanchez - Özil - Cazorla

Welbeck

 

#Arsenal team to play Aston Villa: Szczesny, Chambers, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Arteta, Ramsey, Cazorla, Ozil, Alexis, Welbeck

Håper dette blir som du har satt opp Özil sentralt, men at Cazorla er på høyre og Alexis på venstre. Syntes Alexis virker vesentlig bedre tilpasset venstrekanten vår enn høyre + at når Walcott er tilbake så er han også rimelig selvskreven på høyrekanten.

Håper vi får se Welbeck sitt første mål i Arsenaldrakta i dag. Hadde vært nydelig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...