Jump to content

2014.09.20 Aston Villa


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Er en av grunnene til at jeg helst ikke vil ha Jack fra start når vi har Ramsey og Özil på banen. Jack tar opp altfor mye plass, og løper som regel i de samme rommene som Ramsey og Özil helst vil bruke.... Og både Ramsey og Özil er og blir bedre spillere pr dags dato.

Det er fint at Wilshere har kommet i bedre form i det siste, men vi mister mye annet når han spiller mener jeg. Han må gjerne spille når Özil eller Ramsey trenger hvile, men når de begge spiller vil jeg helst se Jack på benk.

Link to comment
Share on other sites

I forkant av det første målet, så var det det til tider jevnspilt mellom lagene. Vi hadde dog ballen mest, men manglet en spiller som kunne utgjøre forskjellen. Flott at det var Ozil som var den spilleren som viste seg fram.

 

Men jeg må si at Ramsey har skuffet meg. ( Siste 20 min så har han spilt bedre.)

Link to comment
Share on other sites

Ramsey har ikke vært like god som han var i fjor enda nei, men vi får en annen defensiv trygghet med ham ved siden av Arteta. Arteta aleine som DM blir for tafatt. Ramsey hjelper mye til bakover og er smartere i den defensive posisjoneringa enn Wilshere er. Som mange har nevnt før på forumet jukser Wilshere mye mer defensivt og etterlater seg store rom. Det gjør ikke Ramsey i like stor grad.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere er kanskje i bedre form enn Ramsey, men Ramsey er en bedre lagspiller generelt sett. Er involvert i alle målene i dag og selv om han har hatt en kamp som er langt unna den standarden han har ligget på det siste året så jobber han fortsatt veldig hardt hjemover og prøver å spille en-touch fotball.

 

Føler at Wilshere er mer av en individualist enn han er en lagspiller. Ikke det at han ikke behersker det selvfølgelig, men det virker som om alt handler om "han" når han er ute på banen. Og som Simbad sier så tar han opp ekstremt mye plass.

Link to comment
Share on other sites

Den første halvtimen er forferdelig, og vi kunne fort ha ligget under.

 

Heldigvis hadde Özil og Welbeck noe å bevise. Begge to viser klasse i minuttene som følger. Vi får håpe at nettopp dette er noe å bygge videre på for begge to.

 

Nå blir det viktig å ikke slippe Aston Villa inn i kampen. Er vi heldige så slipper vi kort (Chambers) og skader :-)

Link to comment
Share on other sites

Seriøst ta ut Ramsey

 

I en kamp hvor vi leder 3-0 så burde Ramsey få spille samtlige 90 minutter. Det er tydelig at selvtilliten hans ikke er på topp og at han må gjennoppbygge denne. Bedre å gjøre det i denne kampen enn i de neste kampene som kommer i mine øyne.

 

Edit:

 

Ellers viser Chambers hvorfor jeg foretrekker Bellerin på høyrebacken som backup for Debuchy. Veldig ukomfortabel på backen når han møter spillere med fart. Burde fått sitt andre gule kort nå nettopp.

Link to comment
Share on other sites

Lett å se at Chambers beste posisjon er som stopper iallefall. Virker til tider veldig ukomfortabel ute på backen. Men han har hatt noen fine raid fremover på banen. Lurer på om det ikke kan være lurt å bruke Coquelin som høyreback framover? Bellerin er et stykke unna enda, og Coq har tross alt spilt i den posisjonen for oss tidligere. Mister litt offensiv kraft, men han er god nok defensivt i mine øyne.

 

Jeg kan godt se Jack spille fremover, men da kun når Ramsey eller Özil skal hviles. Da foretrekker jeg dog Flamini som DM.

Link to comment
Share on other sites

Først 30 grå minutter der Villa var nærmest nettmaskene, deretter fire himmelske minutter og så en ganske grå transportetappe den siste timen. Slik sesongen har startet så er jeg i dag fornøyd selv med noen få minutter "i himmelen", men jeg vil likevel "klage" over at det fremdeles er for mange enkle balltap.

 

Tre poeng og forhåpentligvis en god selvtillit før Tottene kommer på besøk om en uke er min "beholdning" av det som ble servert idag.

 

PS!! jeg tar gjerne flere "rekniske feil" i sendingene, der kommentatorene forsvinner ;D

Link to comment
Share on other sites

Når Wilshere kommer innpå, selv om vi leder 3-0, ser jeg iallefall at jeg har "rett" når jeg helst vil se Ramsey i en midtbanetoer sammen med Arteta. Wilshere blir gang på gang liggende på etterskudd og det er også dette som gjør at han får sitt gule. Dette er også noe jeg har observert de andre gangene Wilshere starter på midten. Håper Wenger ser dette og fortsetter med dagens formasjon hvor Özil kommer mer til rette i sin "frie rolle" på midten. Cazorla fungerer mye bedre enn Özil på venstrekanten, selv om også Santi har sin beste posisjon i midten. Men når de to skal starte bør Özil foretrekkes i midten. Iallefall nå som vi har Welbeck som nettopp kan gjøre det han gjør i dag. Tror Özil-Welbeck kan få til et fint samspill fremover.

 

At Sanchez ikke kommer innpå i dag er helt greit i mine øyne. Vi viser at vi ikke er avhengige av ham, og han får hvile frem mot et tett kamprogram mot gode lag.

Link to comment
Share on other sites

Når Wilshere kommer innpå, selv om vi leder 3-0, ser jeg iallefall at jeg har "rett" når jeg helst vil se Ramsey i en midtbanetoer sammen med Arteta. Wilshere blir gang på gang liggende på etterskudd og det er også dette som gjør at han får sitt gule. Dette er også noe jeg har observert de andre gangene Wilshere starter på midten. Håper Wenger ser dette og fortsetter med dagens formasjon hvor Özil kommer mer til rette i sin "frie rolle" på midten. Cazorla fungerer mye bedre enn Özil på venstrekanten, selv om også Santi har sin beste posisjon i midten. Men når de to skal starte bør Özil foretrekkes i midten. Iallefall nå som vi har Welbeck som nettopp kan gjøre det han gjør i dag. Tror Özil-Welbeck kan få til et fint samspill fremover.

 

At Sanchez ikke kommer innpå i dag er helt greit i mine øyne. Vi viser at vi ikke er avhengige av ham, og han får hvile frem mot et tett kamprogram mot gode lag.

-----

enig at det er bedre å bruke Cazorla på kant og Özil i midten. Merkelig hvis ikke Wenger ser det! Og helt greit å hvile Sanchez. Viktig å bruke troppen, og ikke skape for mye slitasje på nøkkelspillere.

Link to comment
Share on other sites

Om han er gooner eller ikke: kommentere var han dårlig på. (Hadde ikke gjort det bedre selv til notis)

 

Per Jarle har sin første sesong som PL-kommentator. Før dette har han kommentert italiensk og spansk fotball. Han har lenge vært ansett som en av TV2's desidert beste kommentatorer. Og me tanke på hva som kommenterer PL fotball ellers i TV2 er iallefall jeg meget glad for at Per Jarle endelig har blitt hentet inn for å kommentere PL

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...