Jump to content

2014.08.19 Besiktas


Polljen

Recommended Posts

Besiktas besiktas.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal

Tirsdag 19. august 2014, kl. 20.45, Beşiktaş İnönü Stadyumu

Kvalifisering for gruppespill Champions League

Det er en ganske tøff start på kampprogrammet for Arsenal med fem kamper på to uker (15 dager), hvor tre av kampene er på bortebane.

 

Selv om Arsenal er favoritter i denne kvalifiseringen (over to kamper) så må vi forvente sterk motstand i Tyrkia. Arsenal "sliter" med en litt tynn spillerstall i de bakre rekker p.g.a. småskader, en "verdensmester" som har lite treningsgrunnlag og utgående spillere som ikke fullt ut er erstattet ennå.

Både Gibbs og Koscielny sliter med småskader og begge er i det skrivende øyeblikk usikre når det gjelder tirsdagens kamp.

 

Jeg forventer at vi stort sett starter med samme lag som vi avsluttet med mot Crystal Palace, med unntak av en usikker Koscielny og det at jeg tror Wenger nok en gang lar Wilshere starter kampen og at Ox blir benket selv om jeg personlig ville foretrekke Ox fra start.

 

Szczesny

Debuchy - Chambers - Koscielny/Mertesacker - Monreal

Arteta - Ramsey

Alexis - Wilshere - Cazorla

Giroud

 

Link to comment
Share on other sites

Ox er herlig å se på når han får til ting, suser entusiastisk framover osv. Problemet er at han kan ha mange håpløse balltap også. På bortebane bør vi spille på sikkerhet og et godt resultat å ta med hjem til Emirates. Da bør ikke Ox starte kampen sentralt. Gjerne på kant for min del, men ikke sentralt.

Link to comment
Share on other sites

Ox er herlig å se på når han får til ting, suser entusiastisk framover osv. Problemet er at han kan ha mange håpløse balltap også. På bortebane bør vi spille på sikkerhet og et godt resultat å ta med hjem til Emirates. Da bør ikke Ox starte kampen sentralt. Gjerne på kant for min del, men ikke sentralt.

Jeg er enig der. Når jeg ønsket Ox i startoppstillingen på bekostning av Wilshere så var tanken at Cazorla skulle være "ballfordeleren" og Ox og Alexis skulle ta hver sin kant.

Link to comment
Share on other sites

Wenger prøver vel å ta en Ramsey med han... Altså la han spille til han tilslutt skinner. Om det lykkes så er det absolutt verdt det. Dog tror jeg han sliter med å starte når tyskerne er tilbake og klare for kamp. Wilshere pleier ha gode CL kamper, så vi kan håpe!

Link to comment
Share on other sites

Forferdelig tafatt førsteomgang. Chambers, med unntak av den siste mot Ba der, har hatt en god kamp. Koscielny ser ut som om at det er han som er 19-åringen utpå der, mens Chambers har virket god. Sanchez er ikke helt venn med ballen og det er tydelig at han er rusten. Giroud og resten av angrepet vårt er fryktelig stillestående. Håper på mer fart i andreomgangen. Håper vi får se Campbell, Ox og Rosicky inn i andre.

 

Besiktas har vært soleklart nærmest, og vi skaper ytterst lite farligheter...

Link to comment
Share on other sites

Bobb bobb førsteomgang. Wilshere var helt forferdelig første 10, gikk seg til uten å imponere. Giroud håper jeg er langt unna matchform, ellers blir det frustrerende iår... Ferdigscora assist fra ramsey klarer han å ødelegge. Sanchez frisk til tider men virker til å gå seg trøtt. Ba er trusselen imot.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, ikke den gvasseste 1. omgangen jeg har sett, men vi har i det minste grei kontroll på det. Nå fikk riktignok Ba en sjanse da han dro av seg en ellers god Chambers, men Ba virker å være like vaksinert foran kassa som da han var i Chelsea.

 

Tror godeste Wenger kan ha gjort et kupp i Chambers. Ellers viser Monreal at han ikke er mer enn en grei backup for Arsenal, mens Sanchez fortsetter trenden med å mislyktes i det meste han foretar seg. Likevel ser det alltid ut til at det kan bli farligheter fra den kanten, og jeg tror han spiller noe i nærheten av hans bunnivå for oss nå.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig et perfekt resultat, men ellers er det ikke det helt store å rope hurra for. Det for mye rusk i maskineriet. Mange av spillerne må opp mange hakk.

 

Skikkelig dumt med rødt kort til Ramsey, skulle gjerne hatt med han i returkampen. Synd ikke Ox fikk inn sin eventyrlige mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...