Jump to content

2014.08.19 Besiktas


Polljen

Recommended Posts

Veldig tafatt førsteomgang. Tar seg opp litt i andre, men vi skaper fryktelig lite. Ramsey pådrar seg et litt uheldig men klønete andre gule(Jeg mener han ikke burde fått det, siden en Besiktasspiller nesten rett etterpå gjør nesten det samme mot Wilshere og unngår kort).

 

Ox er uheldig og Besiktas-keeperen dyktig når ballen går i stolpen.

0-0 er et greit resultat for oss, men jeg hadde håpet på at vi iallefall kunne få med oss et bortemål.

 

Men på Emirates SKAL vi slå dette Besiktaslaget. Hvis ikke fortjener vi rett og slett ikke å gå videre.

Link to comment
Share on other sites

0-0 er et greit utgangspunkt før returoppgjøret neste onsdag. Ramsey sine to gule (rødt) er greit, et totalt unødvendig gult nr. 2.

Defensivt så er det godkjent, et par feil men likevel greit totalt sett.

Offensivt er det mye som mangler. For mange personlige feil og balltap, Et samspill som ikke har gått seg til enda og en Giroud som bør overføre litt av energien fra kjeften til beina.

Link to comment
Share on other sites

(Jeg mener han ikke burde fått det, siden en Besiktasspiller nesten rett etterpå gjør nesten det samme mot Wilshere og unngår kort).

 

 

Det er ikke tvil om at det blir for vilkårlig dømming når det gjelder gule kort. Besiktas burde hatt flere, men strengt tatt så var vel Arsenal også nær et par til. Er dog uenig i din konklusjon om at Ramsey skulle sluppet sitt siden Besiktasspilleren (etterpå) ikke fikk. Feilen var ikke det idømte kortet, men det manglende kortet etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Tenk om Fabregas hadde spilt i rollen til Wilshere i år :(

Fabregas hadde ikke gjort seg som en benkesliter. Jack har mye å jobbe med og må vise at det er fotballen som er i fokus for han. Ellers kan han like godt stikke til WHU, Spurs, Newcastle eller et av de andre lagene som overbetaler for engelske spillere. Det Jack bringer inn i laget er hans forseringer og hans guts, men det er lenge siden han har hatt en kamp der begge deler funker, går som regel et hakk for lenge med ballen eller litt over grensen i en takling. Rangerer fortsatt Tomas foran han, de gir mye av det samme til laget, men Tómas er ferdigutviklet, Jack har fortsatt et en lang vei å gå, desverre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil hevde at Jack var en av to sammen med Alexis som hadde noe driv over seg offensivt. Pluss Ox når han kom inn. Forøvrig var det heller traurigt.

Enig. Jeg er ofte rask med å kritisere Wilshere, men i går synes jeg han var bedre enn på veldig lenge. I hvert fall i perioder. Alexis var litt både-og i mine øyne, men han prøvde og prøvde. Gleder meg til å se mer av Ox. Tror han er inne i en fin utvikling. Chambers slutter ikke å imponere. Han kledde av Ba gjennom hele kampen, med et par unntak. Debuchy og Monreal var solide.

Link to comment
Share on other sites

Største problemet jeg har med Wilshere er at han konstant søker å løpe mot motstanderen og ikke ut i rom. Dette fører til at han som oftest alltid blir taklet og mister ballen eller så får han et frispark i ny og ne. Han er særdeles lite produktiv i form av målgivende og mål, men innimellom så viser han gode takter. Problemet er bare at det er så altfor sjeldent.

 

Mitt største problem dog med å ha Wilshere der ute er at han ofte går i samme rom som det Ramsey gjør og sørger for å presse han høyere opp i banen slik at han blir mindre effektiv. Minner litt om hvordan Ramsey gjorde det samme med Cesc når han først slo igjennom i 08/09 sesongen.

 

Ellers må jeg tilføre at Giroud i går spilte så forferdelig som jeg noen gang kan huske en spiller gjøre. Absolutt helt bedritent og tafatt. Kommer til å bli nok en frusterende sesong med han på topp. Kjenner jeg gruer meg noe vanvittig til det der.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...