Jump to content

Wigan Athletic N 12.04.14


49 unbeaten

Recommended Posts

WIGAN-ATHLETIC-VS-ARSENAL-12-april-2014-

Lager en tråd kjapt og enkelt.

 

Tippet lagoppstilling:

Fabianski

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Monreal

Ramsey - Arteta

Gnabry - Cazorla - Podolski

Giroud

Spillere skadet/usikre:

Wilshere, Walcott, Koscielny, Özil og Diaby er ute, Rosicky, Gibbs og Chamberlain var torsdag 50/50 til å bli klare.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Du veit at du er Arsenal supporter når du er usikker framfor ein kamp mot Wigan på nøytral bane.

Det er skremmande korleis skadar på nøkkelpersonell har svekka laget. Laget trådstartar set opp bør bære godt nok til å slå Wigan, sjølv om eg er usikker på om laget er topp 4 materiale med dagens form. Personlig ville eg ha bytta Gnabry, Monreal og Arteta med Ox, Gibbs og Rosicky dersom desse er klare for kamp. Giroud har vore svak sidan damebesøket, men det finnes ikkje utprøvde alternativer. FA cupen er viktig for Arsenal i år, kanskje viktigare enn me forstår. Dersom Arsenal misslykkast vil klubb og manager framstå som store taparar, forholdet mellom laget og tilhengarane vil få store sår som vil ta tid å rette opp i. Spørsmålet vil faktisk være om Wenger nokon gong vil få sjansen til å rette det opp. Go Gunners.

Link to comment
Share on other sites

Joda Sanogo har det, men semifinale i cupen og vi har ikke vunnet en dritt på 9 år. Selv Wenger er vel ikke så dum at han ikke stiller sitt beste mannskap og bryter forbannelsen? Eller er han kanskje det? Prinsipp før logikk.

Link to comment
Share on other sites

Virker som vi er avhengig av en feil for å få de virkelig store sjansene. Det blir balltrilling og på tvers og bakover i hundre trekk. Dårlig første omgang. Wigan håper på effektivitet de ytterst få gangene de satser. Ikke vært ufarlige de heller

Link to comment
Share on other sites

Det kan være, men se for deg Giroud i den situasjonen hvor Sanogo blir spilt igjennom. Eh, eller det er vel ikke mulig - Giroud hadde blitt løpt opp lenge før han kunne ha avsluttet.

Korrekt. Han hadde aldri vært i situasjonen. Han prøver seg fra langhold hver gang i de situasjonene pga han vet han ikke kan løpe.

 

Må få mer igang podolski. Da vinner vi, usikker på om det går men...

 

Edit: spiller cazorla? Fryktelig kamp av en som krever signeringer.

Link to comment
Share on other sites

Desverre like dårlig som de siste 3-4 månedene. 50-50 om vi vinner og skårer Wigan først så ryker vi garantert.

 

 

Yepp! Frykter det samme BølerUlf.

 

Det var overhodet ikke imponerende fra Arsenal sin side. Lite av det er vist de første 45 minuttene som gir håp om en sikker seier. Arsenal fremstår som svært lite giftig forover på banen. Og på benken sitter Giroud...

Link to comment
Share on other sites

Første omgang omtrent som jeg forventa, faktisk. Semifinaler i cupen blir veldig ofte jevnt de første 60-70 minuttene uansett hvor stor kvalitetsforskjellen på lagene må være. Forskjellen er gjerne ikke større enn at underdogen kan kompensere med å jobbe litt hardere. Det klarer de derimot ikke mer enn 60-70 minutter før de begynner å bli så slitne at det glipper.

 

Studio i viasat vil ha Arsenal lenger fram i presset defensivt. Jeg vet ikke helt om jeg er enig i det - en bakre firer med Sagna-Mertesacker-Vermaelen-Monreal oser ikke veldig tempo.. Vi bør IKKE gi bort unødvendig mye bakrom! Hadde Koscielny spilt kunne det vært mulig å stå litt høyere, men med de vi har i kveld synes jeg ikke presshøyden defensivt er feil.

 

Håper vi klarer å få opp tempo litt mer i andre omgang. Klarer vi det, tar vi dem.

Link to comment
Share on other sites

Spillere som har forlatt Arsenal de siste sesongene, som f.eks Nasri, Arshavin, Gervinho og til og med Eboue, har noe som de man har hentet inn ikke har. Vilje og evne (vertfall ofte) til å utfordre og skape ubalanse. Dette finner man ikke i de spillerne Arsenal har kjøpt. Her ligger mye av grunnen til at det har gått nedover med Arsenal (i tillegg til skader).

Altså, i sommer MÅ Wenger få tak i spillere som besitter disse ferdighetene! Spillere som Konoplyanka, Draxler, Griezmann osv.

Link to comment
Share on other sites

Idiotisk av Mertesacker der. Faen meg aldri noe poeng å takle på den! Men.. hvor ofte lager ikke forsvarsspillerene våre straffe på situasjoner der spilleren er på vei vekk og taklingen er unødvendig?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...