Jump to content

Manchester City H 29.3.2014


Pirès#7

Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

City tar ut Nasri og setter på Garcia. Noen som prøver å sikre ett poeng mon tro?

 

Det er hvertfall for å gjøre noe med midtbanekrigen som de har tapt denne omgangen. Potensielt sett kan det gjøre at de klarer å dominere midten mer og får sjanser til å vinne kampen.

 

Negredo inn for Dzeko tyder ikke akkurat på at han vil safe inn et poeng :P

Link to comment
Share on other sites

 

Det er hvertfall for å gjøre noe med midtbanekrigen som de har tapt denne omgangen. Potensielt sett kan det gjøre at de klarer å dominere midten mer og får sjanser til å vinne kampen.

 

Negredo inn for Dzeko tyder ikke akkurat på at han vil safe inn et poeng :P

 

Captain Hindsight! :P

Link to comment
Share on other sites

Meget god andreomgang av oss. Denne kampen fortjente vi å vinne! Dessverre er det bare effektiviteten og kvaliteten i avgjørende situasjoner som gjør at vi ikke får 3 poeng i dag.

 

Stolt av guttene der ute. Beste kampen vår på en god stund og jeg hadde virkelig ikke forventet å få 1 poeng i denne kampen her. Håper de fortsetter å kjempe like hardt sesongen ut!

Link to comment
Share on other sites

Godt gjennomført kamp. Gullkampen er nok fortsatt over, men dette poenget var vel så viktig med tanke på de som kommer bak oss på tabellen.

 

Positivt:

 

- Arteta/Flamini sammen på midtbanen fungerte godt i dag

- TV5 stod frem i dag som tryggheten selv

- Rosicky

 

Negativt:

 

- Giroud

- At vi atter en gang slipper inn mål etter at backene har peiset på fremover.

Link to comment
Share on other sites

Andre omgang er jeg meget fornøyd med og vi er fullt på høyde med City. Fortjener vi å vinne? Kanskje, men vi var nær ved å komme to mål under rett før utlikningen og vi var nær ved å få ett i mot i "møljespillet" senere i omgangen. 1-1 anser jeg som et greit resultat. Det er innsatsen og spillet i andre omgang som virkelig varmer og jeg må bare spørre: Hvorfor i He£$ete klarer vi ikke å levere slikt spill oftere?

 

Hvis vi unngår tap i "seks-poengskampen" mot Everton neste helg så tror jeg CL.plassen (kvallikk) er sikret og med litt hell så kan vi også klare tredjeplass og sikker CL-plass.

Link to comment
Share on other sites

Godt gjennomført kamp. Gullkampen er nok fortsatt over, men dette poenget var vel så viktig med tanke på de som kommer bak oss på tabellen.

 

Positivt:

 

- Arteta/Flamini sammen på midtbanen fungerte godt i dag

- TV5 stod frem i dag som tryggheten selv

- Rosicky

 

Negativt:

 

- Giroud

- At vi atter en gang slipper inn mål etter at backene har peiset på fremover.

 

Legger på Podolski til positivt jeg. Til tross for at han mistet ballen 90m fra eget mål og de kontret oss i senk på 0-1 så spillte denne mannen bra idag. Har tok kampen hjemover, i tilegg til en nydelig krosser. Legg merke til at han ikke bare måker den inn i feltet men sikter. Synd han ikke setter 2-1.

 

Giroud var nok engang svak ja, rett og slett nesten usynlig. Tapte også oppspillene. Sanogo markerte seg faktisk mer de minuttene han fikk i luftduellene

Link to comment
Share on other sites

Jeg er VELDIG fornøyd med 2omgangen. En slik innsats holder både til top4 og FA cup triumf. Men da må det peises på videre.

 

 

Likte denne oppsummering, Marius!

 

Førsteomgangen var ikke mye å rope hurra for, men laget tar seg veldig bra opp i andre og det er fullt fortjent at vi drar i land uavgjort.

 

Baklengsmålet virker unødvendig. Selv med ball omtrent utenfor egen sekstenmeter, så skal spillerne klare å rette opp mer enn hva de gjorde. Der hang vi rett og slett ikke med. Szczesny var heller ikke helt patent på det målet. Synes han for øvrig ikke har sin beste periode nå.

 

Med slikt spill som vi viste i andreomgangen, så skal det være gode muligheter nå i innspurten. To seire i de kommende kampene mot Everton og Wigan hadde gjort susen :)

Link to comment
Share on other sites

Greit med ett poeng. Podolski burde fått fullført kampen. Gjerne som ren spiss på slutten. Jeg mener at Wenger gang på gang tar ut feil mann. Alt for ofte tar han ut den spilleren som har skapt mest. Hva grunnen er, vil jeg ikke spekulere i, men det kan noen ganger se ut som hans grep er bestemt før kampen. Er svært sjelden at han evner å gjøre grep som endrer kampbildet.

 

Det negative blir da: Wengers disposisjoner og Girouds begredelige innsats. Synes også at polakken er langt unna å vise det vi ønsker å se av en Arsenalkeeper. Det positive er at mange gjør en meget god kamp. Podolski bidrar over hele banen. Rosicky likeså. Står vel bak alt som skjer. Vermaelen har funnet tilbake til formen. Kjempespiller. Jeg tror Arsenal kunne løst problemet med alt for offensive backer med å bruke han på venstre.han er selv glad i å være med frem, men ikke på samme viset som Gibbs. På midtbanen, vil nok Arteta miste plassen sin når Ramsey er tilbake. Rosicky i den rollen hadde nok fungert bedre enn det en fryktelig sliten Arteta gjør. En fantastisk spiller, men er nok dessverre ferdig med å prestere på høyt nivå gjennom en hel sesong.

 

Nå får vi bare håpe at det holder inn til en fjerdeplass, og at de vinner cupen. Det holder for at det fortsatt skal være attraktivt å komme til klubben i sommer. For om dt skal vinnes noe til neste sesong, må det forsterkes. Fremst og bakerst. Og gjerne inn med en ny dafansiv midtbane. Gleder meg stort at det snakkes om Bender for tiden. Fantastisk spiller. Gonalons er nok også god, men han har jeg ikke sett så mye av. Gjentar dette til det kjedsommelige, men Casillas er nok meget tilgjengelig til sommeren. Så er det bare spørsmål om Draxler blir Wengers neste spiller som omskoleres til spiss. Eller om det blir Mandzukic, Benzema eller en eller annen afrikansk ukjent kar som skal kjempe med Giroud. Jeg håper vi slipper å se en ny Diawara inn.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...