Jump to content

Manchester City H 29.3.2014


Pirès#7

Recommended Posts

Arsenal-VS-Manchester-City.jpg

 

 

 

 

Arsenal vs Manchester City

Emirates Stadium, 29.3.14 18.30

 

 

Ønsket oppstilling

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Flamini - Arteta

Chamberlain - Rosicky - Gnabry

Giroud/Sanogo

 

 

 

 

 

En kamp vi i mine øyne må vinne for å ha en liten sjans for ett ligagull, håper gutta leverer mange hakk

over det de har gjort i det siste. Effektivitet er det eneste som gjelder i dag, og at midtbanen ikke er helt

hodeløs bakover som den har vært de siste kampene mot store lag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lagde denne i all hast ettersom ingen hadde laget en, slett hvis noen har en bedre på gang.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

I mine innlegg i vinter/vår så har jeg stått fram som en pessimist (med god grunn), men til dagens kamp så har jeg av en eller annen grunn fått en "antydning" til godfølelse. Jeg sier ikke at vi vinner og jeg sier ikke at vi taper ett eller tre poeng, men av en eller annen (uforståelig) grunn så føler jeg i storetåa at kampen er mer åpen enn jeg normalt ville spådd.

 

Nå har jeg svært liten erfaring med slike følelser i storetåa så det kan selvsagt være "trettheten" etter at jeg var på jobb i natt som slår ut. Storetå spår (svært ukvalifisert) 1-0 til Arsenal ;D

Link to comment
Share on other sites

Arsenal FC @Arsenal 3m

#Arsenal team to play Man City: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Vermaelen, Gibbs, Arteta, Rosicky, Flamini, Cazorla, Podolski, Giroud

 

Tenker meg City vinner med 2-3 mål.

Total mangel av fart fremover og spillere som kan true bakrommet. Håpte på at minst to av Chamberlain, Gnabry og Sanogo skulle starte i dag, men den gang ei. Men Wenger vet jo alt, så skal ikke tvile på mesteren...

Link to comment
Share on other sites

Total mangel av fart fremover og spillere som kan true bakrommet. Håpte på at minst to av Chamberlain, Gnabry og Sanogo skulle starte i dag, men den gang ei. Men Wenger vet jo alt, så skal ikke tvile på mesteren...

 

Er tydelig at fokuset er å prøve å tette opp bakover i dag, men at vi har absolutt null fart i laget som du sier tillater City å presse oss ekstremt høyt opp i banen. Bortsett fra Rosicky så er det ærlig talt ingen på det laget her som kan sørge for at City kommer i ubalanse. Om målet er å ligge dypt og ta de på kontringer så sier det seg selv at det ikke kommer til å fungere. Dødball taktikk er også rimelig dødfødt når det gjelder Arsenal.

 

Eneste jeg ser er resignasjon personlig. Til og med Mourinho ville ikke stilt med et så grått lag.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea tapte for Palace i dag. City får nok blod på tann. Uff som jeg gruer meg.

 

Ditto.. burde gitt oss blod på tann, men vi vet at det ikke skjer. Magefølelsen er det samme som mot Chelsea.. og den endte 7 jævla 0.

Link to comment
Share on other sites

Samme gamle leksa. Tatt på kontra igjen.

 

Podolski mister altså ballen og blir synderen. Men det skjer 16-17m inne på deres halvdel og vi blir bare løpt i senk. Helt håpløst etter å ha sett tendensene flere ganger tidligere ikveld

Link to comment
Share on other sites

Latterlig svakt balltap av Podolski forøvrig. Er så dårlig jevnt over dog. Kunne like gjerne vært Cazorla, Giroud, Rosicky eller Arteta som ble tatt med buksene nede i en slik situasjon.

 

Dette blir nok dessverre en meget tung aften..

Link to comment
Share on other sites

Latterlig svakt balltap av Podolski forøvrig.

Er også en dårlig pasning opp på en spiller med mann i rygg. Det beste Podolski kunne fått ut av den er en støttepasning, mens Gibbs var alene ute på kanten og hele høyresiden var åpen. Vi spiller for mange unødvendige pasninger uten fremdrift...

Link to comment
Share on other sites

Er også en dårlig pasning opp på en spiller med mann i rygg. Det beste Podolski kunne fått ut av den er en støttepasning, mens Gibbs var alene ute på kanten og hele høyresiden var åpen. Vi spiller for mange unødvendige pasninger uten fremdrift...

 

Podolski brukte jo ekstremt lang tid på å orientere seg i den situasjonen der så er uenig i at det var en dårlig pasning. Kanskje ikke det beste alternativet å spille på, men at det er Podolski som rett og slett mister oversikten og bruker altfor lang tid i den situasjonen er rimelig åpenbart syntes jeg.

 

Er dog enig i at det er absolutt null plan i spillet vårt. Vi vender aldri spillet og sørger for å strekke City. Vi gjør det rett og slett så forbanna lett for motstanderene våre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...