Jump to content

2013.26.11 Marseille H


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Skal forøvrig nevnes at vi ble snytt for straffe tidligere i kampen når Giroud ble holdt og dratt ned på frisparket til Özil..

Syns de så like gode ut i den situasjonen!

 

Uansett litt skuffende førsteomgang etter pangstarten. Da hadde jeg forhåpninger om overkjøring. Synd at Özil bommer på straffa, men han har ikke vært like svak som tidligere idag syns jeg. Giroud syns jeg har ødelagt endel angrep nå med dårlige touch, får håpe samtlige hever seg litt i andreomgang så vi får litt underholdning. Marseille helt tannløse hvertfall, skal ikke gå å tape denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Skal forøvrig nevnes at vi ble snytt for straffe tidligere i kampen når Giroud ble holdt og dratt ned på frisparket til Özil..

Var det ikke relativt mye holding fra begge parter i den situasjonen? Eller husker jeg feil situasjon?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Özil kunne ha godt av en kamp eller to på benken. Med dagens midtbane (uten vinger) så kommer han ikke til sin rett. Gi han en oppvekker ved å sette han på benken. Når Walcott er klar for kamp så kan man prøve igjen og la Mesut spille der han er best, sentralt.

 

Btw: en god stream med selveste Pires i studio :)

 

http://www.megaviptv.net/ch1.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Özil kunne ha godt av en kamp eller to på benken. Med dagens midtbane (uten vinger) så kommer han ikke til sin rett. Gi han en oppvekker ved å sette han på benken. Når Walcott er klar for kamp så kan man prøve igjen og la Mesut spille der han er best, sentralt.

Enig. Virker som han spilles ut av vandt posisjon og lider av det. Forsvarer dog ikke den elendige straffa. Men det kan skje alle

Link to comment
Share on other sites

Grei kontroll, men vi må rykke oss litt opp for å få opp intensiteten igjen! Hvis ikke frykter jeg at Marseille på en eller annen måte får inn en ball. Selv om det er vanskelig å se hvordan det skal skje etter hvordan de så ut i første omgang.

 

Özil ser forøvrig sliten ut og trenger en hvil. Han kjenner nok forskjellen på intensiteten og trøkket i PL kontra spansk liga.

Link to comment
Share on other sites

God kontroll, ikke noe overivrig og dumdristig spill som kan føre til motkontringer og store sjanser til å lede både 2 og 3-0. Özil har misset litt på de siste touchene på chippen til Ramsey, straffebommen og noen feilberegnede pasninger, men synes han er mer involvert nå enn med Cazorla på banen. Rosicky leverer akkurat det jeg forventet fra han og løper over hele banen, tar iniatiativ og leder som eksempel. Samtidig så synes jeg samarbeidet Flamini og Ramsey fungerer optimalt og har en prikkfri kamp bortsett fra Ramseys lille miss på første ballberøring - som helt sikkert bare var en "finte" for å lure Marseille fremover og la Wilshere kontre.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det blir blåst offside, som i dette tilfellet, har ikke det noe å si dessverre...

 

Det ble blåst offside på Mertesacker når ballen stusset fra Giroud og mot tyskeren. Giroud var hvertfall klart onside og ville meget trolig fått hodet på den ballen hvis Marseille sin midtstopper ikke hadde revet han ned.

 

Var det ikke relativt mye holding fra begge parter i den situasjonen? Eller husker jeg feil situasjon?

 

Midtstopperen til Marseille som tar tak i Giroud og sørger for at han ikke får hoppet i den situasjonen. Deretter mister Giroud balansen og holder i stopperen til Marseille, men i mine øyne var den like klar som Mertesacker sin i helga.

 

Jeg tror Özil kunne ha godt av en kamp eller to på benken. Med dagens midtbane (uten vinger) så kommer han ikke til sin rett. Gi han en oppvekker ved å sette han på benken. Når Walcott er klar for kamp så kan man prøve igjen og la Mesut spille der han er best, sentralt.

 

Syntes Özil tok seg sammen etter straffemissen og viste gode takter før pause. Er dog forholdsvis enig. Med Rosicky og Wilshere på banen så er det altfor få pasningsalternativer for Özil fremover i banen. Når han attpåtil ikke kan tre igjennom Giroud heller så blir det vanskelig for en spiller som Özil å skinne i pasningsspillet. Dog syntes jeg ikke han har vært så ille selv om straffen (og feiltouchen på den fantastiske pasningen fra Ramsey) var helt ræva.

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...