Jump to content

2013.26.11 Marseille H


Stefanb

Recommended Posts

arsenal.png?2012-13Vmarseille.png?2012-13

Arsenal v. Marseille

Champions League

Tirsdag 26. november 2013. 20:45. Emirates Stadium

Kampen sendes live på Viasat Fotball

Fra lørdag er det ingen nye skader. Arteta er fit for fight og det samme gjelder Flamini som er tilbake etter suspensjon. For Marseille derimot vet jeg at Payet ryktes å være ute samtidig som Andre Ayew er ute i et par måneder, men ellers er de vel rimelig skadefrie.

 

Satser på nok en seier i morgen. Hvis vi vinner og Napoli gjør det samme er begge lagene klare for knockout rundene i Champions League så det er vel drømmescenarioet. Hvis Dortmund vinner derimot så kan vi forvente oss en knallhard kamp i Napoli. Ikke akkurat en drømmesituasjon det der, men det viktigste er at vi vinner de kampene vi kan.

Forventet lagoppstilling:

---------------------------------------------------

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Ramsey

Özil - Cazorla - Wilshere

Giroud

----------------------------------------------------

Skulle dog gjerne sett Walcott eller Gnabry fra start fremfor Wilshere da jeg føler vi ofte har null kantspill og at Özil blir altfor lite involvert ute på kanten, men mtp. at Walcott nettopp er tilbake fra skade så tviler jeg på at han blir brukt fra start her.

 

Anyway: C'mon you Gunners!

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Da står vi ovenfor denne sesongens siste hjemmekamp av gruppespillet i Champions League. En seier i morgen kan være nok til et avansement om Napoli greier å ta poeng fra Borussia Dortmund på bortebane. Slik sett er det bare å kjøre på med sterkest mulig mannskap, og med at det er fire dager til neste kamp har de grei tid til restitusjon og hvile. Podolski er tilbake på treningsfeltet og er med på lette økter sammen med resten av troppen, men har fortsatt noen uker igjen i oppbyggingen etter skaden før han er tilgjengelig i kamptroppen. Walcott fikk 20 minutter mot Southampton og var naturlig nok lite synlig, og vil trolig få minst en kamp til på benken før han starter. Cazorla og Özil har slitt med samspillet og går ofte inn i samme rommet og oppsøker de samme ballene slik at begge faller ut av kampene. Flamini er tilbake fra suspensjonen mens Arteta fikk seg en liten smell mot Southampton, men passerte den fysiske testen og er med i morgen. Jeg er litt lysten til å kjøre Flamini og Ramsey sammen igjen på midtbanen fremover, for å se om waliseren kan fortsette den gode formen han hadde og gi støtte til Giroud fra midtbanen. Forsvarsfireren og Szczesny får bare fortsette samarbeidet og bygge relasjonene videre.



Håper litt på dette laget:


Szczesny


Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs


Flamini - Ramsey


Wilshere - Özil - Rosicky


Giroud



Benk: Fabianski, Vermaelen, Monreal, Arteta, Cazorla, Gnabry og Walcott


Link to comment
Share on other sites

Ønsket lag:

---------------------------------------------------

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini

Gnabry - Ramsey - Cazorla

Özil

Walcott

----------------------------------------------------

Kunne virkelig tenkt meg å hatt Özil på sin favoritt posisjon snart, og da med er rask spiss med seg. Walcott trenger kamptrening og kan iallefall starte, så får man heller gå tilbake til det gammle trauste om det ikke fungerer. Giroud kan få seg en pustepause fra start.

 

Regner med det blir:

---------------------------------------------------

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Arteta

Özil - Cazorla - Ramsey

Giroud

----------------------------------------------------

Forundrer meg ikke om Wenger går for samme igjen, altså dytte Ramsey ut av posisjon og Özil på kant.

Nå vinner vi nok denne kampen uansett lag som entrer banen, men på tide å spille inn en skikkelig formasjon der spillerne får spillt på sine styrker. Özil er ikke kant, kommer aldri heller til å være det og Ramsey fungerer GLIMRENDE i midten for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Gunners.no:

 

 

 

KAMPEN:

Arsenal går straks i gang med et travelt juleprogram, og et Marseille som ikke har noe å spille for i Europa-sammenheng skal være grei skuring for kanonene som er i form. Av den grunn tror jeg Arsene Wenger velger å hvile noen spillere som kanskje begynner å kjenne det litt i kroppen – blant annet Sagna, Ramsey, Koscielny, Gibbs og Özil – men vi finner dem garantert på benken. Dette får vi dog vente og se på til i kveld. Jeg tipper Arsenal styrer showet på Emirates fra start til slutt og vinner komfortabelt 3-0 etter to scoringer fra Giroud og et av Walcott – det trenger han nå for å komme i gang.

Ehh, tror neppe Wenger vurderer å hvile noen av våre viktigste spillere ikveld. Vi må definitvit IKKE undervurdere dem, og det er noe Wenger påpekte igår. De spilte heller ikke en dårlig kamp borte mot napoli ( der de tapte 3-2)
Forøvring, tror jeg faktisk at Napoli kan slå Dortmund ikveld. Nesten hele forsvarsrekka er ute ( Hummels, Schmelzer og Neven Subotic er alle ute), pluss Gundogan.
Link to comment
Share on other sites

Gruppa har blitt så jevn som jeg trodde på forhånd. Selv om Marseille har tapt alle kampene sine, så tapte de ikke én av de med mer enn et mål. Selv om vi skulle vinne i kveld, forutsatt at Dortmund slår Napoli, så er vi fortsatt ikke 100% kvalifisert.

Vi har Walcott tilbake, Flamini har sonet ferdig og ingen nye skader.

 

Szczesny

Sagna-Mertesacker-Vermaelen-Monreal

Flamini-Ramsey

Wilshere-Özil-Rosicky

Giroud

 

Ønsker å se litt roatasjon. Satte først inn Walcott i startelleveren, men er usikker på om vi bør pushe han for hardt. Vermaelen fortjener flere sjanser utenfor Premier Leagues vegger, og Monreal er alt for god til å kun spille de siste 10-5 minuttene. Cazorla har skuffet meg i de siste kampene, og ønsker å få Rosicky ytterligere i gang. Wilshere må få spille for å fortsette den lille stigningen i form jeg føler han har hatt.

Skulle så gjerne hatt et alternativ til Giroud på topp, men han var frisk forrige kamp, og ser ikke ut til å trenge hvile enn så lenge.

Link to comment
Share on other sites

Satser på en seier her i dag og tror at Napoli vil ta Dortmund. Dortmund har en skadekrise i forsvar og har måttet hente inn Friedrich på kortidskontrakt(Free transfer, har meg bekjent ikke lagt opp) Tror at en spiss som Higuain vil finne mye rom mot et forsvar som er lite samspilt spesielt med en spiller som Hamsik bak seg.

 

Forøvrig godt nytt for oss at Ayew og Payet er ute da dette er blant Marseilles aller beste spillere.

Link to comment
Share on other sites

Satser på en seier her i dag og tror at Napoli vil ta Dortmund. Dortmund har en skadekrise i forsvar og har måttet hente inn Friedrich på kortidskontrakt(Free transfer, har meg bekjent ikke lagt opp) Tror at en spiss som Higuain vil finne mye rom mot et forsvar som er lite samspilt spesielt med en spiller som Hamsik bak seg.

 

Forøvrig godt nytt for oss at Ayew og Payet er ute da dette er blant Marseilles aller beste spillere.

Verdt å nevne at Friedrich ikke er tilgjengelig for spill i CL heller. Så den er kjip for Dortmund!

Link to comment
Share on other sites

Ja Dormnund sliter virkelig bakover, de mangler så og si hele firern, med Piszcek, Schmelzer, Hummels og Subotic ute( i tillegg til Gundogan).

Dette gjør at de selvfølgelig er betraktelig svekket og jeg tror faktisk dem taper hjemme. Alt annet vil faktisk være imponerende

i mine øyne. Vi får se, la oss nå ihvertfall gjøre jobben selv og knuse disse franskmennene!

Link to comment
Share on other sites

Gibbs syk, Flamini tilbake fra suspensjonen og Rosicky inn for å få litt mer fart og driv på kanten.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Flamini - Ramsey

Wilshere - Özil - Rosicky

Giroud

subs: Fabianski, Vermaelen, Arteta, Walcott, Cazorla, Bendtner, Gnabry

Om man ser på benken så er det få defensive alternativer hvis det blir skade på noen av backene. Vermaelen vil selvfølgelig fungere som alternativ på venstrebacken, men hvem vil ta høyrebacken om Sagna blir skadet? Blir Ramsey flyttet ned slik han gjorde på slutten av kampene forrige sesong når vi jaget mål, eller flyttes Koscielny helt over og Vermaelen inn sammen med Mertesacker? Jeg tipper på det første, så vil resultatet være avgjørende for hvem som kommer inn sammen med Flamini. Må vi score flyttes trolig Wilshere ned og Walcott på kant, mens om vi leder og skal kontrollere kommer Arteta inn.

Edit: Marseille XI vs Arsenal: Mandanda, Abdallah, NKoulou, Mendes, Morel, Romao, Imbula, Lemina, J.Ayew, Khalifa, Gignac. #ARSOM #UCL

Link to comment
Share on other sites

Streamen til Stefan B funker helt utmerket.

 

Takk StefanB (hadde du gitt faen i mellomrommene og sånt hadde jeg fått med meg målet til Wilshere også)

 

Var såvidt jeg ikke gikk glipp av det selv siden linken forsvant når jeg ikke hadde mellomrom. Prøvde rundt 4 forskjellige versjoner av linken uten at det fungerte. Ble rimelig svett mellom fingra her!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...