Jump to content

2013.26.10 Crystal Palace B


49 unbeaten

Recommended Posts

Crystal Palace vs. Arsenal FC
Premier League

Selhurst Park

Lørdag, 26. oktober, 2013, 13:45

Kampen vises på TV2 Sport Premium

Tid for å slå tilbake etter tapet mot Borussia Dortmund med en seier her, men jeg frykter dette blir en tøffere kamp enn mange av oss forventer. På de tre kampene som følger etter denne har vi Chelsea, Liverpool og Manchester United - to topplag og et midt-på-tabbelen lag som kan overraske. Kampprogrammet har vært tett og for å unngå skader er det behov for noen rulleringer, og da er denne kampen og neste mot Chelsea greie å hvile noen av de som har vært faste i startelleveren. Wilshere og Ramsey var begge tydelig ute av det mot Dortmund, og kan ha godt av å starte kampen på benken. Rosicky har sin egen skadehistorikk og kan spares i denne for så å starte mot Chelsea. Inn ønsker jeg Cazorla, Flamini og Gnabry, noe som forhåpentligvis vil gi oss mer bredde fremover samtidig som Flamini og Arteta styrer showet sammen defensivt. Ellers har Szczesny vendt litt tilbake til gamle synder i de siste to kampene, og det kan være tid for å gi Fabianski sjansen til å vise seg frem i et par kamper.

Fabianski

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Flamini

Gnabry - Özil - Cazorla

Giroud

Benk: Szczesny, Vermaelen, Jenkinson, Ramsey, Wilshere, Rosicky, Bendtner

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Jeg er ikke uenig i lagoppsettet ditt, selv om jeg tror det blir større rullering i LC-kampen mot Chelsea. Det begynner å bli trangt på benken når vi ikke finner plass til en spansk landslagsspiller. Selv om Gibbs har vært strålende denne sesongen, synes jeg det har blitt få sjanser for Monreal til å vise seg frem.

Link to comment
Share on other sites

Det er farlig å undervurdere en motstander, og da ikke minst et bunnlag, men mot Palace så ser jeg for meg en kraftig omrokering i de bakre rekker. Siden vi om en uke skal møte Liverpool og noen få dager deretter drar til tyskland for returkampen mot Borussia så vil jeg hvile flere av de faste i førsteelleveren. Jeg er klar over at noen av de jeg har tatt med i min oppstilling er aktuelle for møtet med Chelsea i "Mikke Mus"-cupen, men de trenger Matchtrening.

 

Fabianski

Jenkinson - Mertesacker/Koscielny - Vermalen - Monreal

Arteta/Flamini - Ramsey

Gnabry - Özil - Cazorla

Giroud

 

Benk: Szczensy, Mertesacker/Koscielny, Gibbs, Sagna, Arteta/Flamini, Rosicky, Bendtner

 

Våre (reseve)-backer trenger matchtrening og jeg anser det ikke som en undervurdering av Palace å utelate våre to faste backer.

Vermalen trenger også å spille litt og dette er den rette kampen å la deler av midtstopperduoen hvile. I utgangspunktet ville jeg la Per få sitte på benken, men med komboen Kos/Verm i tankene så er jeg litt usikker på hvem som skal stille sammen med Vermalen.

Jeg er tilhenger av kombinasjonen Arteta/Flamini når det er nødvendig. Mot Liverpool ser jeg gjerne begge på banen men mot Palace så tror jeg det ikke er nødvendig, så jeg vil la Ramsey få muligheten til å rette opp selvtilliten etter Borussiakampen.

Gnabry har jeg tatt med men er noe usikker. Jeg er ikke i tvil om hans kvaliteter, men jeg er noe tvilsom til hans evne til å holde vidden siden jeg synes han er litt for "flink" til å trekke inn mot midten.

Özil er jeg usikker på, burde egentlig få hvile, men han trenger en "god" følelse før Liverpool-kampen, så han bør starte men ikke spille 90 minutter.

Har også lekt med tanken om å la (han jeg ba dra dit pepperen gror) vår danske (venn?) starte, men endte opp med vår faste spiss.

 

Wilshere bør få hvile denne kampen og er ikke med på benken.

Link to comment
Share on other sites

Kan være enig med deg, Polljen, i å hvile Koscielny i denne kampen for å gi Vermaelen et par kamper på rappen. Og mener jeg også at han bør få spille med Mertesacker i denne kampen, for så og hvile tyskeren mot Chelsea i bytte med Koscielny. Da har begge de to faste midtstopperne fått en hvilepause, samtidig som Vermaelen kan vise seg verdig kapteinsbindet og hvorfor han bør være i startoppstillingen.

 

Når det kommer til Gnabry så er det sant at han ikke holder bredden like godt som Walcott eller andre typiske vingspillere, men han kan spille kombinasjonsspill med Özil/Cazorla og hjelpe til med å strekke forsvaret til Palace. Siden Wilshere og kanskje Ramsey bør hviles, er Gnabry det opplagte alternativet på den kanten - hvis ikke Wenger henter frem gamle tanker og putter inn Bendtner på kant...

Link to comment
Share on other sites

Blir ingen enkel kamp. Men skal me spare eit par mann er dette riktig kamp. Fyrste omgang mot Dortmund var ikkje bra. Ting må gjerast enkelt, la ballen gjera jobben. Gjer det enkelt... da skal det bli 3 poeng.

 

Blir nok ikkje dette laget, kanskje litt i overkant mykje endringar;

 

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Monreal

Arteta - Flamini

Gnabry - Özil - Cazorla

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Arsenal: Szczesny - Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs - Arteta, Flamini - Ramsey, Özil, Cazorla - Giroud
Innbyttere: Fabianski, Monreal, Vermaelen, Wilshere, Rosicky, Gnabry, Bendtner

 

Ikke mange byttene der. Blir nok mange fler spart mot Chelsea. Da vil førstevalgene ha en ukes velfortjent hvile!

Link to comment
Share on other sites

Etter 10 minutter kunne vi fastslå at vi tror vi kan hente poengene uten å yte mye. Etter å ha trillet ball i ingenmannsland ennå 20 minutter har vi forvandlet motstanderen fra en vettskremt gjeng til en haug med krigere, og nå når det er pause kan vi være fornøyd med å holde nullen. Det er et typisk Arsenalsyndrom. Vi er våre egne værste fiender. Jeg håper det er kvalitet nok i laget til at vi likevel hanker inn poengene, men sikker er jeg langt i fra. Her må intensitet og fokus opp mange hakk.

Link to comment
Share on other sites

Etter 10 minutter kunne vi fastslå at vi tror vi kan hente poengene uten å yte mye. Etter å ha trillet ball i ingenmannsland ennå 20 minutter har vi forvandlet motstanderen fra en vettskremt gjeng til en haug med krigere, og nå når det er pause kan vi være fornøyd med å holde nullen. Det er et typisk Arsenalsyndrom. Vi er våre egne værste fiender. Jeg håper det er kvalitet nok i laget til at vi likevel hanker inn poengene, men sikker er jeg langt i fra. Her må intensitet og fokus opp mange hakk.

Du beskrev det bedre enn meg ;)

 

Jeg sitter å river av meg håret og klarer ikke kalle det noe annet enn terror

Link to comment
Share on other sites

Mye ballen og kontroll store deler av tiden, selv om Palace får noen skuddmuligheter fra distanse. Mye av det de kommer med skjer på høyresiden der Thomas utnytter rommet som Sagna etterlater seg alt for ofte. Offensivt blir vi veldig forutsigbare med lite variasjon i spillet. I andreomgangen ønsker jeg større tempo og noen "flo-pasninger" for å få Palace til å sideforskyve mer enn de har vært nødt til hittill. Med kortpasninger hele tiden og mange touch på ballen er det lett og lige i posisjon og kontrollere i forsvar. Og en annen vesentlig ting for å vinne fotballkamper er å tørre å fyre av noen skudd - kamper vinnes ikke på possesion.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...