Jump to content

2013.02.02 Stoke H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Håper på dette laget:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Diaby - Wilshere

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

.

Benk: Mannone, Sagna, Miquel, Arteta, Ramsey, Chamberlain, Rosicky

 

Arteta skal være tilbake i troppen, mens Vermaelen er usikker og Gibbs ute i 4-6 uker. Sagna har bevist nok til få rollen som benkvarmer i denne kampen, og får dermed gi plassen til Jenkinson. Om det blir Miquel eller Squillaci som tar midtstopperplassen på benken er jeg usikker på, men spanjolen er i alle fall tilbake fra skade og spilt et par kamper for U21-laget. Vanskelig å benke Ramsey etter de siste tre kampene hans i Arteta rollen som han har fylt glimrende, men når vi har muligheten til å rullere på spillerne får Diaby komme inn med fysikken sin og krige på midten.

Link to comment
Share on other sites

Tror dere Monreal allerede er klar til denne? Har mine tvil :/

Tror desverre Santos spiller denne. Heldigvis er vel ikke Stoke laget med de beste flankene.

Wenger on his pre-match press conference: “He is available for the Stoke game. I have not made a decision yet.”

 

 

Han er garantert med i troppen, og skal i følge Wenger ganske enkelt klare å integrere seg i spillestilen vår. Selv om han ikke har fått mange treningstimene med lagkameratene så kan han umulig være et dårligere alternativ enn Santos.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at mye av usikerheten i midtorsvaret de siste kampene kommer av Artetas fravær. Han har en helt annen ro i rollen som "holding" midtbane enn det som Ramsey har, selv om Rambo har vært bra de siste kampene. Med Arteta tilbake så tror jeg dermed at mange av de paniske klønefeilene fra midtstopperne forsvinner. Det er vel fremdeles en ekstrem dårlig statisitkk for Arsenal uten Arteta? Har vi andre PL seire enn mot WBA i fjor og WHU nå i Januar, uten Arteta?

Link to comment
Share on other sites

For å ikke snakke om at Arteta selv er dørgende treig og ikke ligger like dypt som Ramsey har gjort de siste kampene.

 

2 seiere og 1 uavgjort på 3 kamper uten Arteta med Ramsey i midtbanerollen er da temmelig brukbart. Særlig når poengtapet mot Liverpool var grunnet svake prestasjoner av det bakre leddet.

 

Foretrekker faktisk Ramsey som den dypeste midtbanespilleren ovenfor både Diaby og Arteta for å være ærlig. Han er ikke prikkfri, men den energien han bidrar med er fantastisk. Verken Arteta eller Diaby har samme energi som Wilshere, Ramsey og Cazorla.

Link to comment
Share on other sites

Arteta Komer inn som innbytter.

 

Om han er såpass fit for fight allerede, så blir jeg svært så fornøyd. At det snakkes om at Arteta ikke lenger er en del av førstelaget finner jeg merkelig. I min lagoppstilling setter jeg alltid opp Arteta først. Det er godt mulig dere som ikke tar hans plass i laget like selvfølgelig har helt rett. Jeg avskriver ikke deres meninger i det hele tatt. Men om det er rett å holde Arteta utenfor førsteelveren, vel, da må jeg rett og slett innrømme at jeg ikke forstår særlig mye av fotball.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at Arteta blir sittende på benken særlig lenge om han er skadefri. Han er fortsatt en nøkkelspiller for oss og Wenger rater han veldig høyt. Kunne likt å sett en midtbane bestående av Arteta, Ramsey og Wilshere i morgen, men frykter at kanskje Diaby får spille mtp på dødballene som kommer i mot.

Link to comment
Share on other sites

 

Om han er såpass fit for fight allerede, så blir jeg svært så fornøyd. At det snakkes om at Arteta ikke lenger er en del av førstelaget finner jeg merkelig. I min lagoppstilling setter jeg alltid opp Arteta først. Det er godt mulig dere som ikke tar hans plass i laget like selvfølgelig har helt rett. Jeg avskriver ikke deres meninger i det hele tatt. Men om det er rett å holde Arteta utenfor førsteelveren, vel, da må jeg rett og slett innrømme at jeg ikke forstår særlig mye av fotball.

 

Slik jeg ser det så har ikke Ramsey, Wilshere eller Cazorla gjort seg bort i det hele tatt i Arteta's fravær. At en spiller som Arteta da (på tross av hans kvaliteter) går rett inn i laget blir rett og slett feil. Jeg syntes han er en god spiller, men pdd. så har ingen av disse tre nevnte gjort noe som tilsier at de ikke burde starte neste kamp.

 

Skal også sies at Arteta selv ikke akkurat var i knallform før skaden og attpåtil nå er temmelig rusten. Midtbanen og angrepet har fungert meget bra de siste kampene så i mine øyne må jeg si at det blir et rart valg av Wenger hvis han kaster Arteta rett inn i laget nå. I så fall så vil jeg tippe det dreper alt av Ramsey sin selvtillit.

Link to comment
Share on other sites

Ettersom Santos må spele mot Bayern, så håpar eg han får mest mogleg speletid fram til då!

Hvorfor må Santos spille mot Bayern? Slik jeg ser kjøpet av Monreal så er det en tegn på at Wenger ikke stoler nok til å satse på Santos over en lengre periode. Vermaelen og Coquelin er langt mer habil på venstreback en brasilianeren, som hører hjemme på strendene i Copacabana. Mot Bayern vil det være særs viktig at vi til enhver tid har balanse i laget, og da foretrekker jeg å ta bort litt av de offensive bidragene og putte inn helst Vermaelen som er solid defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey har ikke gjort seg bort nei. Men er langt unna kvalitetene Arteta innehar. Så lenge Arteta er i klubben, vil han nok velges forran Ramsey, når han er spilleklar.

En Ramsey på vei inn i sin beste form på lenge besitter de fleste kvalitetene til Arteta og litt til. Han er minst like sikker i pasningspillet, et større driv med og uten ballen, ligger dypere når partneren på midten er oppe offensivt og dermed balanserer laget bedre, går på dype løp inn i boksen når sjansen byr seg, ser oftere etter gjennombruddspasninger, osv. Den kanskje viktigste egenskapen som skiller seg ut fra Arteta er at han er hurtigere og mer mobil, som igjen gjør det atskillelig vanskelige for motstanderne og ta han ut av spillet som de delvis har gjort med Arteta. Så lenge han ikke spiller seg ut av laget ser jeg egentlig ikke hvorfor han skal benkes for Arteta. Grunnen til at jeg satte opp Diaby foran han i mitt lag for morgendagens kamp er at franskmannen har bedre fysikk og kan hjelpe til på Stokes styrke, nemlig duellspillet og dødballer.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor må Santos spille mot Bayern? Slik jeg ser kjøpet av Monreal så er det en tegn på at Wenger ikke stoler nok til å satse på Santos over en lengre periode. Vermaelen og Coquelin er langt mer habil på venstreback en brasilianeren, som hører hjemme på strendene i Copacabana. Mot Bayern vil det være særs viktig at vi til enhver tid har balanse i laget, og da foretrekker jeg å ta bort litt av de offensive bidragene og putte inn helst Vermaelen som er solid defensivt.

Fordi Nacho ikke kan spille for oss i CL, siden han allerede har spilt for et annet lag i den turneringen... Tror også han er registrert for utslagsrundene med Malaga.

Link to comment
Share on other sites

Odds:

 

Arsenal: 1,44

Draw: 5,06

Stoke 11,00

 

Litt stats (PL 2012/13):

 

Shots pr game:

6. Arsenal 15,3

19. Stoke 9,9

 

Shots on Target pr game:

7. Arsenal 5,3

20. Stoke 3,1

 

Dribbles pr game:

1. Arsenal 10,8

20. Stoke 3,8

 

Frispark mot:

1. Stoke 13

20. Arsenal 10

 

Luftdueller vunnet pr game:

1. Stoke 27,4

9. Arsenal 16,3

 

Possession i %

3. Arsenal 58,1

19. Stoke 42,2

 

Pass success %

1. Arsenal 86,2

19. Stoke 70,6

 

Gule/røde kort

1. Stoke 46-3

17. Arsenal 23-2

 

------------

 

Føler jeg har ryggdekning for å hevde at det er to forskjellige spillestiler som møtes i dag. Æsj, Stoke suger.

Link to comment
Share on other sites

Personlig, ut i fra det jeg så forrige sesong, foretrekker jeg Santos på venstrebacken over Vermaelen/Coquelin. Spesielt Vermaelen var faktisk grusom.

Vermaelen er langt tryggere enn Santos og hovedoppgaven til en venstre back har vel bestandig vært det defensive. Der er Vermaelen på en dårlig dag milevis foran Santos på en god en

Link to comment
Share on other sites

snapback.pngandfje, on 02 February 2013 - 09:49 AM, said:

Fordi Nacho ikke kan spille for oss i CL, siden han allerede har spilt for et annet lag i den turneringen... Tror også han er registrert for utslagsrundene med Malaga.

 

Jeg er fullstendig klar over at Monreal ikke kan spille for oss i CL, men om du faktisk hadde lest mer enn de to første setningene i innlegget mitt hadde du sett at jeg ønsket Vermaelen eller Coquelin fremfor Santos. Som Castor sier i innlegget over så er belgieren på en dårlig dag mye tryggere enn hva man kan forvente av Santos i sin beste form.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...