Jump to content

2013.02.02 Stoke H


Mr Chapman

Recommended Posts

 

Synes kampen var herlig. Det måtte komme et mål. Det er slike kamper som er deilig å vinne. Vi var best til alt og Wilshere....oh Wilshere. For en spiller. Som en mini-me utgave av Tony Adams

Enig Castor. Malte og malte. Ingen! tabber bakover. Mye mer kontrollert og beregnende enn tidligere. Skaper mye og burde selvfølgelig puttet flere, men 1 er nok så lenge motstander ikke skaper en eneste sjanse. Deilig og veldig overbevisende.

Diaby, Arteta og Wilshere balanserer hverandre perfekt og kombinerer styrke, smartness og teknikk på en fin måte. Syns Walcott fortsetter den gode trenden.

Monreal virker solid begge veier, men naturlig nok noe kommunikasjonsproblemer i perioder. Det kommer nok til å gå seg til. Meget solid debut.

Szcz rolig og samtidig trygg i dag. Ingen stor risiko i spillet og gode igangsettinger.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply
Tar gjerne 13 1-0-seiere til i Premier League

 

ja, bedre å vinne 1-0 i hver kamp enn å vinne 5-0 den ene kampen og drite på draget i den neste.

 

flott seier i dag. Gledlig med null baklengs. Fullt fortjent! Men naturligvis burde effektiviteten vært bedre. Men Stoke er godfe defensivt, og Begovic var imponerende.

Link to comment
Share on other sites

Var herlig når vi endelig satt den. Missliker Stoke så sterkt. Makan til møkkalag og spillere med stygge ting på en fotballbane. Godt å se Wilshere setter skapet på plass.

Tar gjerne flere 1-0, og tar gjerne med meg Begovic i samme slengen. Uten den retningsforandringen der tror jeg vi hadde kommet tomhendt (1p) fra det. Enormt god målvakt han der. Stor som ett fjell og har autoritet. Typisk at United henter han.

Link to comment
Share on other sites

Stoke må pt. være PLs kjedeligste drittlag. Gud hjelpe så destruktivt. Men som man redder ligger man. Tony Pulis og hans grapspillere fikk akkurat som fortjent, nothing, zilch, nada. Good! :-)

 

ja de er de kjedeligste og de fikk akkurat som fortjent, et forsmedelig 0-1 tap! ;) når det er sagt, er det utrolig hvor langt Pulis & co har klart å komme med sin destruktivitet. En fantastisk keeper er kanskje en viktig årsak?

Link to comment
Share on other sites

Han er en forbanna idiot. Bare det å si at han kom for frustrere Arsenal, og ikke vinne en fotballkamp, er tåpelig.

 

helt greit at Pulis åpent og ærlig uttrykker sin strategi, den har vi uansett sett for lenge siden. Og det er naturligvid LOV å ha en slik strategi. Og stoke har oppnådd utrolig mye med denne strategien, det må sies Likevel må det for enhver fotballelsker være godt å se at strategien har sine klare begrensninger. Man må tross alt vise NOE kreativitet, offensivitet, og positivitet dersom man skal ha noe håp om å lykkes på en fotballbane... ihvertfall over tid. Det beste pulis kan håpe på er vel at stoke skal fortsette å være en typisk middelhavsfarer?

Link to comment
Share on other sites

Nå har klubber ulike forutsetninger, og det skyldes mange faktorer. Det Stoke har klart med sine er meget imponerende, selv om "angrepsfotballen" ikke har vært av høy klasse slik vi har vært vant til i Wenger sin periode. Men; en fotballelsker er en fotballelsker.

-For min del har jeg sett stor underholdning i Stoke sine kamper, hvor de kjemper mot det ene storlaget etter det andre med massiv støtte fra sine hjemmetilskuere. Hvor de jobber som et lag, og spiller på sine styrker. En taktikk som Pulis står fast med på en fornuftig måte i deres øyne.....-og mine.

 

Joda; jeg skriker hardt når de går over grensen slik som alle andre, men blir samtidig imponert over hvordan de spiller på styrker som lagmoral, arbeidsinnsats, og vilje.

 

Man må gjøre det beste ut av det man har, og det er Stoke flinke til. Hadde vi vært like flinke, så hadde vi ikke ligget 21poeng bak Utd helt i begynnelsen av februar.....

Link to comment
Share on other sites

Stoke må pt. være PLs kjedeligste drittlag. Gud hjelpe så destruktivt. Men som man redder ligger man. Tony Pulis og hans grapspillere fikk akkurat som fortjent, nothing, zilch, nada. Good! :-)

Som man reder ligger man.

Fotball handler først og fremst om å vinne kamper. Pulis kan vel ikke gå til verket som Barca med sitt "begrensede" mannskap.

Pulis har sterkt begrensede midler til å banke Arsenal på Emirates, hvor det normale er at Arsenal skal underholde.....iallefall mot Stoke.

Så kan man jo gjøre seg opp en mening om hvem som i forhold til forutsetningene var kjedelig.

Man skal respektere sine motstandere!

Link to comment
Share on other sites

Man skal respektere sine motstandere!

 

absolutt. Og som sagt er det helt greit at stoke gjør det de gjør, så lengde de holder seg innenfor regelverket. Men jeg står fast på at det er fint å se at den destruktive tilnærmingen ikke "virker". Det er en seier for fotballen.

Link to comment
Share on other sites

Godt gjennomført kamp og tre velfortjente poeng i lomma. Jeg syns det er vanskelig å bedømme hvor solide og balanserte vi var ettersom Stoke bø på niks og nada. Allikevel gir Arteta/Diaby en fysisk tilstedeværelse som kommer godt med. Det som gledet meg mest i går var det at vi ville dette mer enn stoke. Vi kjempet de ut av stilen. Giroud, nevnte midtbanemenn og hele forsvarsfireren vant dueller og utlignet Stokes fysikk. Kjempebra! Det er også verdt å nevne at vi skapte store sjanser på dødball og etter gode innlegg fra kant. Dette er jo vanligvis noe Stoke meget gode på men i går fikk de virkelig kjørt seg. Monreal får godkjent + av meg. Tøff i duellene, god på hode, gode avleveringer og gjør ting enkelt. God debut mot en av de større prøvelsene i engelsk fotball. Koscielny gjorde seg heller ikke bort i går. Han fortjener å starte mer.

 

Alt i alt meget fornøyd. Chelsea dropper tre poeng og Everton dropper to. Da får vi bare krysse fingrene for at West Brom lager kvalm for spurvene og at City fillerister Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Er det kontroversiellt å mene at Wilshere var vår tredje beste midtbanespiller i går? Synes vi lager ok med sjanser framover med tanke på at vi møtte den største bussen i hele PL. Helt rått hvordan Arteta/Diaby river i stykker alle Stokes forsøk på å komme seg framover. En ting er at Stoke nesten ikke kom til sjanser, men det faktum at de ikke engang klarte å få sendt avgårde langpasningene sine mot Crouch, var imponerende. Synes Ox og Nacho klarte seg meget bra. Nesten 60% av de få forsøkene til Stoke kom mot vår venstrekant.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det blir feil å sammenligne midtbane duoen basert på denne kampen. Stoke prøvde ikke engang. Det er ikke vanskelig å holde midtbanen mot slike lag. Derimot når vi møter spillende lag er det greit å vurdere hvordan de klarer seg. Jeg syntes vi har Arteta - Diaby - Coq - Ramsey som alle besitter forskjellige kvaliteter og spillestiler der på midten. Liker at vi har litt å rullere på, og det blir Wengers jobb å plukke ut rett menn til rett kamp. Coq er aggresiv terrier som er raskt i ballfører, mens Diaby kanskje er den beste til å possisjonere seg.

Link to comment
Share on other sites

Den som er mest aggresiv og den beste ballvinneren, er jo Wilshere. Ser gjerne han bakerst på midten, sammen med Arteta. Walcott og Cazorla på hver sin side, og Podolski like bak Giroud.

 

Stoke hadde lite å by på, og Arsenal så ut til å ha rimelig bra kontroll. Bare synd at de ikke banker inn noen flere mål, og kanskje avgjør kampen tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk dessverre ikke sett kampen. Hvilket inntrykk fikk dere av den defensive "evnen" til vår nye venstreback?

 

Ble ikke satt på noen særlige prøver all den tid Stoke er Stoke, så finnes ikke det store bedømmelsesgrunnlaget. Men for å trekk

frem noe positivt virket han som en nogenlunde habil hodespiller.

 

Edit : se video i Monreal-tråden. Husket ikke at han var så positiv fremover på banen, men det var han jo !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...