Jump to content

CUNT


Tusmo

Recommended Posts

...er et særdeles ufint ord på en meget fornøyelig sak. Hvorfor det har blitt et skjellsord blant menn når så mange av disse higer etter denne tingen, er for meg en gåte. Det er akkurat som om kvinner skulle kalle ting de hater for sjokolade... Likefullt er ordet blitt et av de sterkeste skjellsordene i det engelske språk. (Dersom det er noen som fortsatt lurer på hva ordet betyr, så får de finne seg en ordliste)

 

Ænivæi, så var det nyss en diskusjon rundt bruken av dette. Jeg og de fleste oppegående goonere ville aldri puttet det inn i samme setning som navnet til en arsenalhelt, og det burde være innlysende at enhver gooner ikke ville gjøre det samme. Nå skjedde dette med selveste Mr. Arsenal. Etter at jeg har fått roet meg et par hakk innser jeg at det antageligvis var en jypling med litt for løs tastaturavtrekker som i et avakt øyeblikk skrev noe han egentlig ikke mente, eller skjønte hvilket minefelt han hadde forvillet seg utpå. Fair enough, såfremt han innser sin megabrøler. Jeg har selv fornærmet arsenalhelter her, dog ikke i slike ordelag, samt litt mer saklig.

 

Dette burde ikke være en sak, men det er tydeligvis ønske om å få brakt på det rene hvem som bør ha "rett" til å tituleres som "Cunt". Jeg mener bruken bør begrenses til en håndfull personer. La oss ta den debatten her.

 

Jeg kommer i farten på to soleklare:

 

1 Teddy Sheringham

2 Roy Keane

 

I tillegg har vi potensielle kandidater som:

 

Ruud van Nistelrooy

Neville sisters

Stephen Carr

Ashley Cole

Samir Nasri

Robin van Persie

David Ginola

Piers Morgan

Link to comment
Share on other sites

mente du roy eller robbie keane, eller begge? ;)

 

og til saken, kanskje vi generelt burde avstå fra denne typen karakteristikker også om våre "fiender", selv om "Teddy is a cunt" vel har blitt en slags "institusjon", unntaket som på en måte bekrefter regelen? Eller kanskje vi istedenfor en liste av spillere heller skulle lage en liste av ord og begreper som det er akseptabelt å kalle våre fiender med. Og på en slik liste hører kanskje ikke c-ordet hjemme?

Link to comment
Share on other sites

Står fortsatt på at Tony Adams oppførte seg som en cunt, og har gjort det en stund nå.

Når har han gjort det?

Han har riktignok vært kritisk til mye av det klubben driver med, noe han har uttalt på en saklig måte i hver eneste uttalelse jeg har fått med meg iallefall. Du må gjerne være uenig i det han sier, men å kalle ham "Cunt" av den grunn er så feil som det går an. Hvis du fortsatt holder fast ved denne uhyrlige karakteristikken av klubbens kanskje viktigste og mest lojale tjener i nesten tjue sesonger, så krever jeg at du begrunner dette og underbygger dette med kilder. Ellers så har du med å trekke utsagnet tilbake, dersom du ser på deg selv som arsenalsupporter.

Link to comment
Share on other sites

Teddy, hverken mer eller mindre. Og aldri, ALDRI i forbindelse med Arsenal spillere. Ingen! Og så kan vi håpe på en beklagelse fra Wilshere.

 

Hvorfor skal Wilshere beklage? Og hvorfor til deg eller oss andre her inne? Personen han fornærmet er Tony Adams og i så fall så er det vel nesten heller en skriftlig unnskyldning som burde sendes til Mr. Arsenal selv.

 

At du mener det andre der er helt greit, men bare fordi du har en mening så betyr det absolutt ikke at alle andre skal følge dine retningslinjer.

 

Forøvrig: Artig at forumet her har vært praktisk talt fri for krangling siden du forsvant, men umiddelbart etter du gjør din entré igjen så eksploderer det. Tilfeldig? Neh...

Link to comment
Share on other sites

Think what you want. Nå var det vel forøvrig Tusmo som i første omgang ba om en beklagelse angående Adams og cunt saken. Hvorfor ikke svare ham? Men slapp av Stefan B, og eventuelt andre hevdere av frie-tøyler-og-skriv-hva-du-vil doktrinen her på forumet, jeg skal ikke nedlesse dere med mine meninger. Det gidder jeg ikke, til det er forumet alt for meget i forfall. Samt en beklagende synkende aktivitet. Grunn? At mange dyktige debattanter faktisk ikke gidder skrive og debatere mer her, nettopp grunnet synkende nivå. Synd, men sånn er det. De av oss det gjelder har funnet andre kanaler å debatere på. Steder hvor listen ligger høyere, og respekten både for meddebattanter og det skrevne ord er større.

Link to comment
Share on other sites

Think what you want. Nå var det vel forøvrig så Tusmo som i første omgang ba om en beklagelse angående Adams og cunt saken. Hvorfor ikke svare ham? Men slapp av Stefan B og eventuelt andre hevdere av frie-tøyler-og-skriv-hva-du-vil doktrinen her på forumet, jeg skal ikke nedlesse dere med mine meninger. Det gidder jeg ikke, til det er forumet alt for meget i forfall.

 

Så flott. Fri vilje og tankegang er herlig. Nå har ikke Tusmo nevnt noe om en beklagelse i denne tråden så det er da temmelig naturlig at jeg retter innlegget opp mot ditt.

 

Den eneste personen jeg egentlig forventer en beklagelse fra utifra ting som er skrevet i Tony Adams tråden er deg og Tusmo da dere har sagt at Wilshere ikke er en ekte Arsenal supporter og alle andre som har kalt (eller kommer til å kalle) en Arsenal legende for et eller annet skjellords. Det er i mine øyne virkelig verdig en beklagelse. Eller faller du selv innenfor det du kaller "frie-tøyler-og-skriv-hva-du-vil-doktorinen"?

Link to comment
Share on other sites

Mine forslag av folk som ikke allerede er på listen:

Hele neandertalergjengen fra Stoke, iallefall Shawcross.

Gareth Bale, definisjonen på en diving cunt.

Patrice Evra, en jeg synes er en idiot av dimensjoner, har oppført seg som en idiot mange ganger. At denne karen var kaptein på Frankrike en kort periode er så rart at godeste Raymond Domenech ikke kan forklare det engang.

Luis Suarez, kan ikke gå en halvtime uten å klage til dommeren 44 ganger. Er dog en meget god spiller. Vært mindre bråk og usportsligheter i det siste.

Sergio Busquets, en ekte skuespiller.

Fergie, den største hykleren jeg vet om. Klager på dommeren hver eneste gang Scum ikke vinner, men klager på alle andre managere når de gjør det.

Robbie Savage, kunne irritert vettet av en død sel i glansdagene.

Peter Crouch, er vel ikke noe spesielt usportslig med denne 4 meter høye spissen. Men jeg hater å spille mot han, skulle hatt 500 frispark imot seg hver eneste kamp for klatring på motspillere.

Wayne Rooney, glemmer aldri at han divet seg til straffespark mot oss da vår unbeaten-run tok slutt. Har også gjort dette mange ganger etter, usmakelig type generelt.

Link to comment
Share on other sites

Så definitivt ikke. Du vil ALDRI oppleve at jeg kaller en Arsenalspiller, selv ikke de verste gjennom historien, en cunt. Jeg kan si det igjen; en ekte Gooner kaller aldri en Arsenal spiller for cunt. ALDRI!

 

All ære til deg, men det hjelper fortsatt ikke et fnugg på hva du presterer å lire av deg sånn ellers. Du og Tusmo presterer å kalle en ordentlig Arsenal supporter for å ikke være en Arsenal supporter grunnet at han langer ut mot en legende på et diskusjonsforum. I mine øyne så er det temmelig klart hva som er verst selv om du har et veldig trangt syn når det kommer til dine egne handlinger.

 

All ære til Wilshere: En fyr som tør å stå for sine meninger og som på tross av å kalle en av de aller største Arsenal profilene gjennom tidene en fitte (på godt norsk) er en ren skjær Gooner uansett hva du måtte mene.

Link to comment
Share on other sites

Lets agere to disagree. Det er noe som heter stil, klasse og conduite. Det er noe som følger med hvis du er true Gooner. Det mangler hos mange på dette forumet. Nå sist bevist av Wilshere. Hvorfor ikke heller prøve å lære litt? Bli tørr bak ørene Stefan B så lærer du det nok til slutt du også.

Link to comment
Share on other sites

Stil, klasse og conduite. Så synd du har bevist at du selv ikke besitter noen av kvalitetene som du så gjerne vil at alle oss andre Goonere skal ha. Hadde du faktisk stått for dette selv så kanskje flere ville ha fulgt ditt eksempel?

 

PS: Det er dinosaurer som deg så heller muligens trenger å bli litt våte bak ørene. Når man er knusktørr som deg så mister man tydeligvis evnen til å lære og forstå at ting og trender endres.

Link to comment
Share on other sites

Tar utgangspunkt i hva du skriver og der tar jeg virkelig ikke feil. Enige blir vi ikke uansett nei. Og btw: Hvem prøvde seg med "bli tørr bak ørene" først? Jo det var deg. Så hvis dette går på personhets så er det vel ærlig talt du som startet og jeg avsluttet det.

 

Hilsen Stefan.

Link to comment
Share on other sites

Er dere seriøse? Er det rart det er krig her i verden?

 

Med alt som foregår i verden: 5 nordmenn er mest sannsynligvis drept i terroraksjonen i Algerie, sammen med flere andre utenlandske gisler. Akkurat nå rapporterer vg.no om at det har vært nok en skyting på en skole i USA. Mens her sitter vi å diskuterer hvem man kan og ikke kan kalle en c***?

 

De fleste her inne er faktisk voksne mennesker, men det skulle man til tider ikke tro

Link to comment
Share on other sites

Alltid deilig å lese "med alt det fæle i verden". Guess what - det er alltid noe jævlig i verden - det vil ikke si at man dermed uke skal bry seg om noe annet.

 

Ellers: morsom diskusjon dette. Er dog faktisk enig med gjengen i horna på veggen i denna saken.

Link to comment
Share on other sites

Den eneste personen jeg egentlig forventer en beklagelse fra utifra ting som er skrevet i Tony Adams tråden er deg og Tusmo da dere har sagt at Wilshere ikke er en ekte Arsenal supporter og alle andre som har kalt (eller kommer til å kalle) en Arsenal legende for et eller annet skjellords. Det er i mine øyne virkelig verdig en beklagelse. Eller faller du selv innenfor det du kaller "frie-tøyler-og-skriv-hva-du-vil-doktorinen"?

Nå har Wilshere trukket tilbake sin uttalelse og beklaget at han valgte meget feil ord, flott. Apology accepted. Likefremt så var saken den at de som står på at Adams er en c**t, ikke er arsenalsupporter, og at et forum der det er tillatt å skrive det, ikke er et arsenalforum. Jeg kommer ALDRI til å beklage at jeg tar til orde for slik urett. Dersom dere ikke tåler at jeg tar til orde for det, er det bare å stenge meg ute. Forumet har, som Chaz påpeker, forfalt så forferdelig mye at det ikke ville føles som noe personlig tap.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er om forfallet som dere kaller det, føles slik av alle? Eller er det bare de "eldre" av dere som opplever det slik?

 

Er folk ikke like enig som dere lenger?

Er språket forandret?

 

Sett dere selv 15-20 år tilbake

 

Var de "eldre" imponert over dere?

Var de enig i måten dere ordla dere på?

 

Jeg er ikke så sikker. Det Eneste som har forandra seg (tror jeg) er at nye generasjoner kommer til, med nye holdninger og nye metoder.

 

Hvis dere ikke liker det så må det være:

 

Enten har den eldre generasjonen sviktet totalt i sitt forsøk på å overføre sine holdninger og metoder til de yngre

 

Eller

 

De eldre evner ikke å tilpasse seg de nye holdninger og metoder som kommer i samfunnet.

 

Uansett hvilken: Det er deres skyld - forbanna grinete gubber!

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er om forfallet som dere kaller det, føles slik av alle? Eller er det bare de "eldre" av dere som opplever det slik?

 

Er folk ikke like enig som dere lenger?

Er språket forandret?

 

Sett dere selv 15-20 år tilbake

 

Var de "eldre" imponert over dere?

Var de enig i måten dere ordla dere på?

 

Jeg er ikke så sikker. Det Eneste som har forandra seg (tror jeg) er at nye generasjoner kommer til, med nye holdninger og nye metoder.

 

Hvis dere ikke liker det så må det være:

 

Enten har den eldre generasjonen sviktet totalt i sitt forsøk på å overføre sine holdninger og metoder til de yngre

 

Eller

 

De eldre evner ikke å tilpasse seg de nye holdninger og metoder som kommer i samfunnet.

 

Uansett hvilken: Det er deres skyld - forbanna grinete gubber!

 

gammelt argument du presenterer her. Og naturligvis har denne saken NOE med dette å gjøre. Men når du i siste setning forsøker å skylde på oss gamle grinete gubber, vet jeg ikke om du forsøker å være ironisk. Men det er uansett en skivebom. For i så fall betyr det at samfunnet ukritisk skal omfavne ALLE forandringer og forslag til slike, under argumentet at dette er den nye tid, og man er klar for nye ideer. Bare å kaste det vi vet fra før og gamle verdier på søppeldynga!

 

Naturligvis er verden i evig utvikling, stort sett til det bedre må det sies, og ja, verden trenger ungdommelig pågangsmot. og evnen til å se nye muligheter og løsninger. Men det betyr ikke at vi skal kjøpe alle nye "forslag" ukritisk. Det nye trenger en motvekt, noen som kan holde dem i ørene, i form av de eldre som representerer erfaring. De eldre har for eksempel et mye bedre grunnlag for å vurdere hva som har sjanse til å fungere og hva som definitivt ikke vil fungere. Tro ikke at alle de ideene dere unge kommer opp med er nye! Mye er prøvd før! Så det vi trenger er en balanse mellom ungdommelig pågangsmot og erfaring.

 

Og ja, språket er også i evig utvikling. Men også her er det ikke nødvendigvis slik at alle nyvinninger er bra. Og når det gjelder bruk av fyndord som "hat", og sterkt negative karakteristikker har ting flytt helt ut. Dette er definitivt ikke noen fremgang. Og det kan man lett argumentere for. Å bruke fyndord er en lettvint og rask måte å si hva man mener om en sak. Dette er helt i tråd med den tabloide tidsånden. Ulempen er at det er sørgelig upresist, og ofte malplassert. De fleste som bruker slike fyndord mener som regel ikke det som ligger i ordenes egentlige mening. en gang De brukes helt ureflektert, det skytes fra hofta. Og da er det lett å bomme, sånn som Wilshire gjorde. Men en slik bom kan man da ikke skylde på de eldre for å ha gjort! Er det bakstreverst og for mye å be om litt mer gjennomtanke for hvordan man ordlegger seg og hva man setter på trykk, særlig siden "kostnadene" forbundet med dette er et dårligere forum?

 

Og så til dette med inkonsekventhetene som ligger her. For det første er det innenfor fotballkretser mer OK å bruke nedsettende betegnelser som "fiendens" spillere enn sine egne. Sånn er det vel på alle områder i samfunnet? Og som skrevet tidligere, jeg tror at vi goonere er nesten alene om å i det hele tatt vurdere å bruke slike uttrykk om våre egne, især om kanskje den aller største personligheten i klubbens historie hva spillere angår. Fans av andre klubber må jo le nedsettende av oss etter noe sånt.

 

Og det at man mener at det er mer OK å snakke nedsettende om "fiender" står ikke i noen som helst motstrid til at man generelt mener at bruk av såkalte stygge ord bør reduseres til et minimum. Jeg mener at karakteristikker som c-ordet generelt ikke bør brukes, selv ikke om "fiende"-spillere som knapt fortjener noen respekt. Og som forslagene lenger opp antyder, lista er lang. I denne sammenhengen må uttrykket "Teddy is a cunt" sies å representere et unntak, et innarbeidet uttrykk med en nesten ikonisk status. På mange måter vanner man ut den underliggende betydningen i dette uttrykket hvis man slenger om seg med c-ordet i tide og utide.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...