Jump to content

Den siste uken; kanskje Arsenals "finest hour"?


Chaz

Recommended Posts

Arsenal FC, spillere, trenere og manager har blitt slaktet. Slaktet etter alle kunstens regler. Av presse, andres og egne supportere. Ikke MINST egne supportere. Også på dette forumet. Arsenal er tuftet på tradisjoner og histore. Tradisjoner og historie som få andre klubber kan vise maken til. Det er denne historien og disse tradisjonene som har gjort Arsenal til det klubben er. Noe HELT, HELT unikt.

 

Det Arsenal, Wenger og spillerne har gjort fra og med det 39 minutt i Spurs kampen og frem til i dag, tror jeg med hånden på hjertet få eller ingen andre klubber kunne greid. Det viser vilje, evner og ikke minst forståelse for hva Arsenal er, og hva Arsenal står for.

 

Fra 0-2 til 5-2 mot naboen, dødelig effektive med en 2-1 seier på Anfield. Og en fantastisk vilje til å TRO PÅ det umulige i kveld. Det gikk ikke, det ble BARE 3-0, men etter kveldens fantastiske oppvisning mot Milan så må hver eneste en av dere som har slaktet Wenger, spillerne og klubben som sådan, se dere selv solid i speilet, og si sorry, vi tok feil. Dette laget kan gå hele veien.

 

Sjelden har jeg vært mer stolt av MIN klubb! Chaz - Extremely proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Arsenal FC, spillere, trenere og manager har blitt slaktet. Slaktet etter alle kunstens regler. Av presse, andres og egne supportere. Ikke MINST egne supportere. Også på dette forumet. Arsenal er tuftet på tradisjoner og histore. Tradisjoner og historie som få andre klubber kan vise maken til. Det er denne historien og disse tradisjonene som har gjort Arsenal til det klubben er. Noe HELT, HELT unikt.

 

Det Arsenal, Wenger og spillerne har gjort fra og med det 39 minutt i Spurs kampen og frem til i dag, tror jeg med hånden på hjertet få eller ingen andre klubber kunne greid. Det viser vilje, evner og ikke minst forståelse for hva Arsenal er, og hva Arsenal står for.

 

Fra 0-2 til 5-2 mot naboen, dødelig effektive med en 2-1 seier på Anfield. Og en fantastisk vilje til å TRO PÅ det umulige i kveld. Det gikk ikke, det ble BARE 3-0, men etter kveldens fantastiske oppvisning mot Milan så må hver eneste en av dere som har slaktet Wenger, spillerne og klubben som sådan, se dere selv solid i speilet, og si sorry, vi tok feil. Dette laget kan gå hele veien.

 

Sjelden har jeg mer stolt av MIN klubb! Chaz - Extremely proud to be a Gooner!

Hvorfor? Har det noen gang falt deg inn at det er fordi vi supportere stiller krav at de faktisk går ut og gir 100% på en kveld som dette???

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Castor her gitt. Selvfølgelig er han mektig stolt av Arsenal etter kampene mot Tottenham, Liverpool og nå Milan, men du prøver allikevel å ro deg bort fra det at kritikk faktisk kan være er en av grunnene til at spillerene og trenerstaben kanskje presterer litt hardere den siste tiden enn tidligere.

Link to comment
Share on other sites

La oss telle opp i mai!

 

Skulle vi havne utenfor topp 4, vil historiebøkene vise den svakeste Arsenal-sesongen på mange, mange år. Da vil denne uken bli en parantes. Skulle vi derimot klare en tredjeplass, vil vi antagelig se tilbake på 2-8 og tenke at Arsenal reiste seg mesterlig - eksemplifisert gjennom denne uken.

 

Kan hende vil det ikke skille mer enn et par poeng mellom tredje- og femte-/sjetteplass. Forskjellen på suksess og fiasko er hårfin. Men det er nå en gang slik (fotball)verden er.

Link to comment
Share on other sites

Du burde være mindre opptatt av andre og mer opptatt av hva du synes

 

Hehe. Jeg har jo skrevet hva jeg mener i åpningsinnlegget, det kan da ikke være så vanskelig å forstå. Dagens Arsenal har mye mere å fare med enn det slakterne både tror og mener. Kvelden i kveld var stor. Som snuopperasjonen mot Tottenham var. Til tross for kveldens exit fra CL.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal FC, spillere, trenere og manager har blitt slaktet. Slaktet etter alle kunstens regler. Av presse, andres og egne supportere. Ikke MINST egne supportere. Også på dette forumet. Arsenal er tuftet på tradisjoner og histore. Tradisjoner og historie som få andre klubber kan vise maken til. Det er denne historien og disse tradisjonene som har gjort Arsenal til det klubben er. Noe HELT, HELT unikt.

 

Det Arsenal, Wenger og spillerne har gjort fra og med det 39 minutt i Spurs kampen og frem til i dag, tror jeg med hånden på hjertet få eller ingen andre klubber kunne greid. Det viser vilje, evner og ikke minst forståelse for hva Arsenal er, og hva Arsenal står for.

 

Fra 0-2 til 5-2 mot naboen, dødelig effektive med en 2-1 seier på Anfield. Og en fantastisk vilje til å TRO PÅ det umulige i kveld. Det gikk ikke, det ble BARE 3-0, men etter kveldens fantastiske oppvisning mot Milan så må hver eneste en av dere som har slaktet Wenger, spillerne og klubben som sådan, se dere selv solid i speilet, og si sorry, vi tok feil. Dette laget kan gå hele veien.

 

Sjelden har jeg vært mer stolt av MIN klubb! Chaz - Extremely proud to be a Gooner!

 

Jeg kan ikke annet enn å beundre din evne til å få det å ryke ut av Champions League i første utslagsrunde til nærmest å bli en relgiøs opplevelse, men du har helt rett. Vi har hatt en fantastisk uke, men essensen i den er likevel at vi har fått los på en ny St.Totteringsday. Kanskje det viktigste troféet av alle?

 

Uansett og samma F, om vi så spiller i league two så kommer jeg til å sitte ytterst på stolkanten hvert minutt som spilles, og den siste uka har det vært en fornøyelse å sitte der.

 

Always and forever........

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventet en knalltøff sesong, og det har det vært. Nå begynner derimot Arsenal post-Fabregas å fungere som et lag igjen. I grevens tid! Holder det hele løpet inn og sikrer CL-fotball til neste år kan vi trygt si at vi kom helskinnet ut av det tøffeste utgangspunktet vi har hatt de siste 15 årene. Klarer vi tredjeplassen har vi gjort det bedre enn på lenge, på tross av den verste starten på en mannsalder. Det er noe å tenke på.

 

Evalueringer tar man deretter når sesongen er over og poengene er delt ut, men jeg må si at jeg er langt mer optimistisk nå enn jeg var rundt juletider.

Link to comment
Share on other sites

 

Hehe. Jeg har jo skrevet hva jeg mener i åpningsinnlegget, det kan da ikke være så vanskelig å forstå. Dagens Arsenal har mye mere å fare med enn det slakterne både tror og mener. Kvelden i kveld var stor. Som snuopperasjonen mot Tottenham var. Til tross for kveldens exit fra CL.

Du liker ikke at andre Goonere er uenig med deg. De "slakterne" du nevener er dyktige mennesker som har meninger som avviker fra dine. Du skal ha kudos for å bruke mer enn ett ord for å formidle din misnøye. Det skjer ikke ofte.

Link to comment
Share on other sites

Du liker ikke at andre Goonere er uenig med deg. De "slakterne" du nevener er dyktige mennesker som har meninger som avviker fra dine. Du skal ha kudos for å bruke mer enn ett ord for å formidle din misnøye. Det skjer ikke ofte.

 

Jeg mener det kreves mer som supporter enn å lire av seg piss når det butter i mot. Litt stil og panache. Slik som Arsenal som klubb er. Arsenal fortjener bedre i mange tilfeller. Det er noen som bør kunne lære litt av debatanter som Sir John med flere.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg kan ikke annet enn å beundre din evne til å få det å ryke ut av Champions League i første utslagsrunde til nærmest å bli en relgiøs opplevelse, men du har helt rett. Vi har hatt en fantastisk uke, men essensen i den er likevel at vi har fått los på en ny St.Totteringsday. Kanskje det viktigste troféet av alle?

 

Uansett og samma F, om vi så spiller i league two så kommer jeg til å sitte ytterst på stolkanten hvert minutt som spilles, og den siste uka har det vært en fornøyelse å sitte der.

 

Always and forever........

 

Evig optimist. Må være det som Gooner, det vet du jo. Og jeg vet at DU vil sitte på stolkanten. Og ja, selvsagt var jeg skuffet at vi ikke greide å putte de fjerde målet. Jeg lå på gulvet da Robin misset. Men like fullt så greier jeg å se den store prestasjonen Arsenal gjorde i dag. Og har gjort i løpet av den siste drøye uken. Mange andre, både klubber, managere og spillere hadde lagt seg ned og dødd hadde de fått den pepperen som Arsenal, Wenger og enkelte av spillerne har fått. Spesielt denne sesongen. Wenger TROR på det han gjør, og han har ekstrem kompetanse. Kanskje drar han det vel langt. Men det er ikke et "godgiven fact" at Arsenal skal vinne trofeer. Det er det bare "pjoltergenerasjonen" blandt Arsenal supportere som forlanger. Det gikk 17 år uten trofeer fra 1953 til 1970. United gikk 26 sesonger uten å vinne ligaen. Naboen så på Sputnik, og Cuba krise på svart/hvit TVen sist de vant ligaen. Ikke kommer de til å oppleve det igjen, heller. Man må faktisk lære seg å se ting i perspektiv. Ja, jeg er negativ til de siste års nyfrelse, gloryhunterne, ingen navn nevnt, men de må faktisk lære seg historien og hva Arsenal er, og står for.

Link to comment
Share on other sites

 

Evig optimist. Må være det som Gooner, det vet du jo. Og jeg vet at DU vil sitte på stolkanten. Og ja, selvsagt var jeg skuffet at vi ikke greide å putte de fjerde målet. Jeg lå på gulvet da Robin misset. Men like fullt så greier jeg å se den store prestasjonen Arsenal gjorde i dag. Og har gjort i løpet av den siste drøye uken. Mange andre, både klubber, managere og spillere hadde lagt seg ned og dødd hadde de fått den pepperen som Arsenal, Wenger og enkelte av spillerne har fått. Spesielt denne sesongen. Wenger TROR på det han gjør, og han har ekstrem kompetanse. Kanskje drar han det vel langt. Men det er ikke et "godgiven fact" at Arsenal skal vinne trofeer. Det er det bare "pjoltergenerasjonen" blandt Arsenal supportere som forlanger. Det gikk 17 år uten trofeer fra 1953 til 1970. United gikk 26 sesonger uten å vinne ligaen. Naboen så på Sputnik, og Cuba krise på svart/hvit TVen sist de vant ligaen. Ikke kommer de til å oppleve det igjen, heller. Man må faktisk lære seg å se ting i perspektiv. Ja, jeg er negativ til de siste års nyfrelse, gloryhunterne, ingen navn nevnt, men de må faktisk lære seg historien og hva Arsenal er, og står for.

 

Jeg har lite å tillføye annet enn at jeg stryker et "kanskje". Bortsett fra det, amen og god natt. Jeg må faktisk opp og på jobb i morgen også. :dozing:

Link to comment
Share on other sites

Arsenal FC, spillere, trenere og manager har blitt slaktet. Slaktet etter alle kunstens regler. Av presse, andres og egne supportere. Ikke MINST egne supportere. Også på dette forumet. Arsenal er tuftet på tradisjoner og histore. Tradisjoner og historie som få andre klubber kan vise maken til. Det er denne historien og disse tradisjonene som har gjort Arsenal til det klubben er. Noe HELT, HELT unikt. Det Arsenal, Wenger og spillerne har gjort fra og med det 39 minutt i Spurs kampen og frem til i dag, tror jeg med hånden på hjertet få eller ingen andre klubber kunne greid. Det viser vilje, evner og ikke minst forståelse for hva Arsenal er, og hva Arsenal står for. Fra 0-2 til 5-2 mot naboen, dødelig effektive med en 2-1 seier på Anfield. Og en fantastisk vilje til å TRO PÅ det umulige i kveld. Det gikk ikke, det ble BARE 3-0, men etter kveldens fantastiske oppvisning mot Milan så må hver eneste en av dere som har slaktet Wenger, spillerne og klubben som sådan, se dere selv solid i speilet, og si sorry, vi tok feil. Dette laget kan gå hele veien. Sjelden har jeg vært mer stolt av MIN klubb! Chaz - Extremely proud to be a Gooner!

 

Først og fremst: Ett artig innlegg og lese. Masse følelser og slik er det å være fotball supporter. Du har helt rett Chaz, det har vært en fantastisk fotballuke for oss Gooners. Kampen mot lillebror er noe av det større jeg har sett de siste åra, og første omgangen mot Milan var tilsvarende fantastisk. Men det betyr ikke at jeg trekker min kritikk av dette Arsenal-laget, Wenger og klubben. Dersom man utvider "1-ukes" perspektivet så har sesongen langt fra vært en dans på roser. Så klart elsker jeg klubben, men en uke med bånn gass og herlig spill kompenserer ikke for alt som har skjedd tidligere i sesongen. Jeg har ikke tatt feil i min kritikk. Det samme kan sies om de fleste andre her inne og deres kritikk og.

 

Og be om en kollektiv unnskyldning fra de andre forumistene er litt "arshavin-aktig" spør du meg. Og FYI: vi går ikke hele veien, vi røyk ut av den tredje turneringen i går og har ikke mulighet til å vinne ligaen. Potensialet er upåklagelig, men det er langt igjen.

 

-Verminator5, equally proud as you to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal FC, spillere, trenere og manager har blitt slaktet. Slaktet etter alle kunstens regler. Av presse, andres og egne supportere. Ikke MINST egne supportere. Også på dette forumet. Arsenal er tuftet på tradisjoner og histore. Tradisjoner og historie som få andre klubber kan vise maken til. Det er denne historien og disse tradisjonene som har gjort Arsenal til det klubben er. Noe HELT, HELT unikt.

 

Det Arsenal, Wenger og spillerne har gjort fra og med det 39 minutt i Spurs kampen og frem til i dag, tror jeg med hånden på hjertet få eller ingen andre klubber kunne greid. Det viser vilje, evner og ikke minst forståelse for hva Arsenal er, og hva Arsenal står for.

 

Fra 0-2 til 5-2 mot naboen, dødelig effektive med en 2-1 seier på Anfield. Og en fantastisk vilje til å TRO PÅ det umulige i kveld. Det gikk ikke, det ble BARE 3-0, men etter kveldens fantastiske oppvisning mot Milan så må hver eneste en av dere som har slaktet Wenger, spillerne og klubben som sådan, se dere selv solid i speilet, og si sorry, vi tok feil. Dette laget kan gå hele veien.

 

Sjelden har jeg vært mer stolt av MIN klubb! Chaz - Extremely proud to be a Gooner!

 

Jeg beundrer din optimisme chaz! Og for all del, den siste halvannen uken har vært svært hyggelig; tre seiere mot tre svært gode lag, der ihvertfall to av seirene var svært overbevisende, er jo imponerende og gir grunnlag for en viss optimisme. Og KANSKJE blir spådommene til oss nøkterne pessimister gjort til skamme, og wenger klarer å løfte klubben til nye høyder? Men jeg er ikke overbevist - enda. Denne varen må leveres over lengre tid. Hvis ikke, vil man aldri kunne kjempe om trofeer. Og det er jo pokalene som er regnestykket som betyr noe når det kommer til stykket. Og uansett hvor imponerende seieren i går var, den avslører også det som har vært Arsenals HOVEDproblem under Wenger, og forsåvidt opp gjennom hele historien. Det har blitt alt for mye NESTEN. For mange tapte finaler - gjerne på bisarre måter - og for mange ganger der laget svikter når det gjelder som mest. Når man er nesten ute av ting, og man knapt har noe å tape lenger, da henter man gjerne frem det beste. Når man får los på en pokal, og det gjelder som mest, da pleier laget å svikte - gjerne på det mest spektakulære vis. Før man får jaget de spøkelsene ut av skapet for godt tillater jeg meg fortsatt å være en tviler. Men ingenting skulle glede meg mere enn om min tvil ble gjort til skamme. PLEASE, PROVE ME WRONG, ARSENAL! ;)

Link to comment
Share on other sites

Til alle; kritiske skal vi være, det har også jeg vært denne sesongen. I fjor også forøvrig. Det jeg er ute etter, som blandt andre Castor ikke forstår, det er måten kritikken blir lagt frem på. Det er den som gjør meg så eitrende irritert. Vi trenger ikke falle ned på nivået til yids og diverse andre. Vi ER annerledes. Det har klubben vært i alle år. Det er lagt til grunn verdier som skiller oss fra de andre. Dette er verdier som om ikke annet er blitt har blitt frembåret av Bracewell Smith og Hill Wood familiene gjennom generasjoner. Det er verdier som vi supportere bør vite å sette pris på. Det er verdier som GJØR oss annerledes. Og det vil jeg, og mange med meg, at vi tar vare på. Uavhengig om vi vinner trofeer eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Til alle; kritiske skal vi være, det har også jeg vært denne sesongen. I fjor også forøvrig. Det jeg er ute etter, som blandt andre Castor ikke forstår, det er måten kritikken blir lagt frem på. Det er den som gjør meg så eitrende irritert. Vi trenger ikke falle ned på nivået til yids og diverse andre. Vi ER annerledes. Det har klubben vært i alle år. Det er lagt til grunn verdier som skiller oss fra de andre. Dette er verdier som om ikke annet er blitt har blitt frembåret av Bracewell Smith og Hill Wood familiene gjennom generasjoner. Det er verdier som vi supportere bør vite å sette pris på. Det er verdier som GJØR oss annerledes. Og det vil jeg, og mange med meg, at vi tar vare på. Uavhengig om vi vinner trofeer eller ikke.

Jeg forstår helt utmerket. Jeg er uenig. Det er noe helt annet.

 

Du liker å tro at det du står for er bedre enn det andre bringer til bordet. Det er noe som irriterer meg. Folk må få mene det de vil, hvordan de vil uten at de skal "mobbes" for det. Det du kanskje ikke forstår er at selv om noen åpenbart ikke har samme "verdier" som deg så gjør det akkurat like forbannet vondt når Arsenal taper. Det at folk "tar litt av" viser at de er engasjerte og bryr seg om klubben og det er essensen i det hele. Vi bryr oss alle om Arsenal, man har bare forskjellige måter å vise det på

Link to comment
Share on other sites

Vi bryr oss alle om Arsenal, man har bare forskjellige måter å vise det på

 

og det er jo nettopp dette Chaz addresserer svart på hvitt. Det er ikke uenigheten som sådan han reagerer på (jeg tror ikke en gang at vi egentlig er så uenige når det kommer til stykket?), men MÅTEN denne uenigheten arter seg på: "Det jeg er ute etter, som blandt andre Castor ikke forstår, det er måten kritikken blir lagt frem på". Hvor mange ganger må Chaz gjenta seg selv før DET siger inn? Så kan man naturligvis hevde at Chaz og mange andre av oss gamle knarkene stiller for strenge krav til hvordan man bør oppføre seg (rent personlig har jeg vel egentlig gitt opp å forsøke å disiplinere folk her inne, dette får de finne ut av selv). Jeg forstår at det kan være vanskelig å disiplinere seg når man er full av følelser og hormoner, og galskapen tar tak (jeg har selv vært ung en gang ;) ), og mulig Chaz overdriver, og gjør dette til en større sak enn det kanskje egentlig er? Men en ting er jeg fortsatt enig med Chaz i, og det er at vi goonere ihvertfall bør sørge for å fremstå på en bedre, mer sivilisert, saklig og fornuftig måte enn Spurs-supportere. Og det burde jo ikke være så vanskelig, siden de representerer det absolutte lavmål! ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå prøver du bare å ro deg bort.

 

Har det noensinne falt deg inn at grunnen til at spillerne til Arsenal presterer i en gitt situasjon er fordi supporterne ønsker det?

Årsaken til at spillerne presterte idag mot spudz og Pool har selvfølgelig med at spillerne ønsket å revansjere seg og

tapt ære til Arsenal Football Club. Er vel det som har stått i forkant av kampen igår der flere Arsenalspillere gikk ut og sa at æren måtte gjenopprettes.

Helt på linke med Chaz her.

Link to comment
Share on other sites

naturligvis ønsker spillerne å yte noe for fansen. Men mest av alt er jeg enig med Chaz og mmaelan at dette PRIMÆRT handler om spillernes egen og klubbens ære. Det handler om å kunne se seg selv i speilet. Naturligvis spiller vi fans en rolle her, men jeg tror ikke vi skal overvurdere dette heller.

Link to comment
Share on other sites

 

Du liker å tro at det du står for er bedre enn det andre bringer til bordet. Det er noe som irriterer meg. Folk må få mene det de vil, hvordan de vil uten at de skal "mobbes" for det. Det du kanskje ikke forstår er at selv om noen åpenbart ikke har samme "verdier" som deg så gjør det akkurat like forbannet vondt når Arsenal taper. Det at folk "tar litt av" viser at de er engasjerte og bryr seg om klubben og det er essensen i det hele. Vi bryr oss alle om Arsenal, man har bare forskjellige måter å vise det på

 

Nei, hverken jeg eller mine meninger står for noe bedre enn andre(s). Det tror jeg ikke, det vet jeg. Det er heller ikke mine verdier jeg fokuserer på, det er verdiene til Arsenal. Bygget opp gjennom 100 år, og vel så det. Det er en himmelvid forskjell. Hvis mine drodlerier er vansklige å forstå, les det Piscator skriver, der ligger essensen. Vi, klubb, supportere og alle, skal ha høyere normer å gå etter en andre. Det setter krav til klubb, og det setter krav til oss supportere. Sånn er det faktiske, og det er noe vi skal være stolte over. Trofeer eller ikke trofeer.

Link to comment
Share on other sites

 

og det er jo nettopp dette Chaz addresserer svart på hvitt. Det er ikke uenigheten som sådan han reagerer på (jeg tror ikke en gang at vi egentlig er så uenige når det kommer til stykket?), men MÅTEN denne uenigheten arter seg på: "Det jeg er ute etter, som blandt andre Castor ikke forstår, det er måten kritikken blir lagt frem på". Hvor mange ganger må Chaz gjenta seg selv før DET siger inn? Så kan man naturligvis hevde at Chaz og mange andre av oss gamle knarkene stiller for strenge krav til hvordan man bør oppføre seg (rent personlig har jeg vel egentlig gitt opp å forsøke å disiplinere folk her inne, dette får de finne ut av selv). Jeg forstår at det kan være vanskelig å disiplinere seg når man er full av følelser og hormoner, og galskapen tar tak (jeg har selv vært ung en gang ;) ), og mulig Chaz overdriver, og gjør dette til en større sak enn det kanskje egentlig er? Men en ting er jeg fortsatt enig med Chaz i, og det er at vi goonere ihvertfall bør sørge for å fremstå på en bedre, mer sivilisert, saklig og fornuftig måte enn Spurs-supportere. Og det burde jo ikke være så vanskelig, siden de representerer det absolutte lavmål! ;)

Måten kritikken blir lagt fram på? Er skriftlig på et Arsenalforum ikke bra nok? Da koker det vel ned til at man ikke liker det man leser
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...