Jump to content

Den siste uken; kanskje Arsenals "finest hour"?


Chaz

Recommended Posts

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Helt enig i de siste innleggene til piscator og Chaz, er selv også kraftig motstander av hvordan enkelte "kanaliserer"

sin misnøye her på forumet.

 

Du nevner i åpningsinnlegget at mange syter da det har gått for mange år uten trofeer. For min del, og jeg føler nokså mange på forumet opplever det likedan, handler det ikke om mangel på trofeer. Det går på (bl.a) :

  • Spillerstolthet. Stolthet ovenfor Arsenal gjennom å gjøre ditt ytterste for arbeidsgiveren din.
  • Ikke utnytte sitt potensiale. Henger sammen med punkt 1. Vi har de siste ukene sett hva laget KAN prestere. Hvorfor ligger vi i majoriteten av kampene så langt unna dette nivået?
  • AW. Virker å være ute av stand til å få frem den nevnte stolheten, det nevnte topp-potensialet. År på år har vi kollapset. Da er det en managers oppgave å gjøre noe med det, eller ihvertfall forsøke. Etter min mening har han ikke forsøkt godt nok. Ikke i det hele tatt.
  • Styret. Hva og hvor er ambisjonene til klubben? It`s awfully quiet....

Link to comment
Share on other sites

Kanalisering av misnøye er då diverre ikkje noko som pregar berre forumet på gunners.no. Det følgande kan difor kanskje vere litt på sida av det denne tråden starta som, men bær over med meg.

 

Eg har ikkje eingong følgt forumet dei seinare åra, men dei som har vore her ei stund hugsar meg kanskje. Ikkje mykje som har endra seg i temperatur og innhald kan det verke som. Likevel slår det meg når eg leser Chaz sitt innlegg, reaksjonane på det, og det som elles blir lagt på bordet at Arsenal-debatten på twitter, bloggar og generelt overalt pregast av akkurat det same:

 

Det vi har er elendig, alt det som kan krype å gå av fotballspelarar utanfor klubben ville forsterka Arsenal.

 

Sjølvsagt tull, men slik er det faktisk enkelte supporterar framstår.

 

Ut med Wenger, inn med kven som helst.

Ut med Rosicky, Walcott, Mertesacker, Chamakh og inn med fandens oldemor som ryktepressa sirkulerar.

Ut med Kroenke - inn med Usmanov så vi kan kjøpe, kjøpe, kjøpe oss til suksess.

 

Eg forstår at resultata ikkje tilfredstiller det vi alle ønskar for denne klubben. Eg forstår også at folk reagerar på det som av og til verkar som dårlig/laber innsats. Med dette lagets uomtvistelige toppnivå er det frustrerande å sjå dei elendige kampane vi har vore vitne til denne sesongen.

 

Endringar må skje, skal vi igjen ta steget opp på toppen av den engelske stigen. Det betyr ikkje at ingenting i Arsenal heng på greip, og at ein like gjerne kan bytte ut alt. Det er her ein må vere litt meir konstruktive, og litt meir fremadsjåande.

 

Gje spelarane kred når dei fortenar det, og ta det som eit teikn på kva dei (og Wenger) er i stand til å levere, men ikkje bruk det i mot dei når dei ikkje leverar. Korleis skal Arsenal levere veke ut og veke inn på det nivået vi har levert dei siste tre kampane? (Og då er eg vel vitande om at Arsenal spelte ein elendig kamp mot Liverpool, men så lenge ein vinner så er allting godt - tenk over det neste gong vi har rundspelt ein motstandar og tapt etter "uflaks".)

 

Det er spørsmålet eg stiller meg.

 

Er det noko tida etter marerittveka med Milan og Sunderland har vist for meg så er det at spelarane bryr seg, utover å få lønningsposen. Og takk for det.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg er ute etter, som blandt andre Castor ikke forstår, det er måten kritikken blir lagt frem på. Det er den som gjør meg så eitrende irritert. .

 

Er det nokon spesiell grunn til at du skal lukkast, når den eine forelderen, barnehagetanta og læraren etter den andre har måtta melde pass og kapitulere?

Har du spesielle pedagogiske evner? B)

Link to comment
Share on other sites

Folk som bor i horn har ingen pedagogiske evner.

 

Jeg personlig er enig med han som fikk æren av å leie seg inn i det første hornet jeg satte å veggen min, men igjen disse kommentara om yngre folk her er forbanna irriterende. Ikke rart tonen blir "sur" når det alltid sendes stikk som detta.

 

Og ja det er derfor jeg også gir "stikk" - foridefleste tilfeller så er det de av oss som er nærmest det å bli olje som starter

Link to comment
Share on other sites

 

Uansett og samma F, om vi så spiller i league two så kommer jeg til å sitte ytterst på stolkanten hvert minutt som spilles, og den siste uka har det vært en fornøyelse å sitte der.

 

Always and forever........

Underskriver på dette.

 

 

....... så må hver eneste en av dere som har slaktet Wenger, spillerne og klubben som sådan, se dere selv solid i speilet, og si sorry, vi tok feil. Dette laget kan gå hele veien.

 

 

 

 

Chaz, ja jeg er stolt av innsatsen mot Tottenham. Ja jeg er også stolt av resultatet mot Liverpool, selv om jeg ikke er helt og holdent fornøyd med innsatsen. Og ja jeg er meget stolt over innsatsen mot Milan i går, på tross av resultatet.

 

MEN, jeg sier ikke sorry, for jeg mener at jeg ikke har tatt feil. Jeg står for hvert ord av kritikk jeg har kommet mot spillere. manager og klubbens styre/ledelse. Det er mye av det som har skjedd i klubben de siste par tre årene som er kritikkverdig, både når det gjelder innsats fra enkeltspillere, taktikk fra Wenger og spillerkjøp (eller manglende spillekjøp) fra Wenger/administrasjon/styret sin side.

 

Chaz, jeg liker svært godt å lese mange av dine "stikkere" som kommer med jevne/ujevne mellomrom, men jeg blir noe skuffet over din innstilling mot de som måtte finne på å kritisere noe som helst i klubben.

Det er godt mulig at jeg misforstår deg, men det du komme med av uttalelser her får meg til å tro at du mener at en "ekte" Arsenalsupporter skal:

  • Hate Tottenham
  • Godta alt som skjer i klubben på godt og vondt
  • Hvis du ikke har noe positivt å si, så skal du holde kjeft.

Jeg er klar over at jeg har diverse mangler som Arsenalsupporter. Jeg er ikke kunnskapsrik når det gjelder historie (spillere, årstall m.m.) selv om jeg har holdt med klubben i knappe 40 år. Jeg tillater meg å kritisere det jeg mener fortjener kritikk. Men ja, JEG HATER TOTTENHAM.

Link to comment
Share on other sites

MEN, jeg sier ikke sorry, for jeg mener at jeg ikke har tatt feil. Jeg står for hvert ord av kritikk jeg har kommet mot spillere. manager og klubbens styre/ledelse. (...) men jeg blir noe skuffet over din innstilling mot de som måtte finne på å kritisere noe som helst i klubben.

 

at du og andre kritiserer klubben skriver jo ikke Chaz NOE SOM HELST OM. Nok en gang, det er MÅTEN denne kritikken målbringes på Chaz snakker om. Det er jo mange av oss som har kritisert klubben ganske sterkt uten at Chaz har reagert. Hvorfor er det slik tror du?

 

så spørs det om mine pedagogiske evner er noe bedre...? ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Du liker å tro at det du står for er bedre enn det andre bringer til bordet. Det er noe som irriterer meg. Folk må få mene det de vil, hvordan de vil uten at de skal "mobbes" for det. Det du kanskje ikke forstår er at selv om noen åpenbart ikke har samme "verdier" som deg så gjør det akkurat like forbannet vondt når Arsenal taper. Det at folk "tar litt av" viser at de er engasjerte og bryr seg om klubben og det er essensen i det hele. Vi bryr oss alle om Arsenal, man har bare forskjellige måter å vise det på

Vil bare gi honnør for dette innlegget. Irritasjonen du kjenner på er det flere som har. De aller fleste slik jeg husker det fra noen år tilbake. Paradoksalt at brukeren Chaz etterlyser mer stil på et forum han har herjet villt på i åresvis. Primus motor for dårlig stemning her inne.

Link to comment
Share on other sites

Det handler i bunn og grunn om å føle stolthet for klubben man følger så tett som vi gjør, chaz er inne på noe veldig viktig og det er sannsynligvis ingen her inne som ikke har fått med seg at jeg er enig med ham.

Som mange her skriver er det nok forskjellige måter å vise følelser på, og ikke minst finnes det forskjellige meninger om jobben som gjøres av bl.a Wenger.

Noen har tydeligvis bestemt seg for at Wenger gjør en dårlig jobb, andre igjen skifter mening i takt med resultatene, atter andre har bestemt seg for å være stolt av klubben sin uansett.

Så er spørsmålet, hvordan viser man at man er stolt av klubben sin?

Det er her chaz og jeg ikke makter å forstå at æreskjelling av manager og spillere er et alternativ, vi velger andre måter å vise at vi er stolte av klubben vår, stemningen på Emirates før og etter Milan-kampen var veldig positiv, folk viser sin støtte til manager og spillere pga at folk skjønner at hele gruppen, inkludert manager og spillere er uhyre dedikerte for oppgavene de står foran og ofrer alt for at resultatene skal bli slik også de mest surpompete og kravstore supporterne ønsker.

Sannheten er at en hel rekke med spillere forsvant ut portene av Emirates før denne sesongen, atter nye spillere kom følgelig inn, først nå den siste måneden begynner stabiliteten å sette seg i vårt lag.

Allikevel ønsker de samme æresskjellerne av noen supportere at Wenger skal snu opp-ned på troppen nok en gang denne sommeren, dvs kjøpe, kjøpe og atter kjøpe.

Da snakker vi ikke lenger om å uttrykke seg forskjellig, da snakker vi om å se verden med fullstendig forskjellige øyne.

Jeg ønsker meg alltid nye, gode spillere til Arsenal, men aksepterer at vi ikke alltid får det vi ønsker oss, hvis vi får Podolski og gjerne en midtbanespiller som styrker laget er jeg meget godt fornøyd, spesielt hvis van Persie blir værende.

Da tror jeg helt seriøst at vi bør ha en stor mulighet til å løfte pokaler i søkk og kav neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Vil bare gi honnør for dette innlegget. Irritasjonen du kjenner på er det flere som har. De aller fleste slik jeg husker det fra noen år tilbake. Paradoksalt at brukeren Chaz etterlyser mer stil på et forum han har herjet villt på i åresvis. Primus motor for dårlig stemning her inne.

Syns også dette var et godt innlegg av Castor. Selv om jeg kan være enig i at enkelte kanskje kunne formulert seg annerledes, så har vi alle våre forskjellige måter å støtte laget på, og det er ingen tvil om at samtlige av oss her inne. Det som er verdt å merke seg er at Piscator og Chaz står side om side og mener mye av det samme i denne debatten. Det er en av de som klarer å vekke irritasjon hos meddebattanter. Hvem bør legge frem hva hvordan, sa du?

Link to comment
Share on other sites

 

at du og andre kritiserer klubben skriver jo ikke Chaz NOE SOM HELST OM. Nok en gang, det er MÅTEN denne kritikken målbringes på Chaz snakker om.

 

Javel piscator. Da har du glemt å lese åpningsinnlegget, som muligens er relevant i tråden du diskuterer. Mulig jeg er vanskelig nå.

men etter kveldens fantastiske oppvisning mot Milan så må hver eneste en av dere som har slaktet Wenger, spillerne og klubben som sådan, se dere selv solid i speilet, og si sorry, vi tok feil

Link to comment
Share on other sites

til dere som lar dere irritere over at Chaz forsøker å irettesette oppførselen deres - ALTSÅ IKKE MENINGENE SOM SÅDAN (for det er ikke disse Chaz "angriper" uansett hvor mye enkelte ser ut til å misforstå dette);

 

mener dere at begrepet folkeskikk er meningsløst eller tomt - det er anarkiet som gjelder, vi kan oppføre oss som vi vil, og det er likegyldig hvordan vi bringer våre meninger til torgs? Det fins med andre ord ingen normer i samfunnet lenger - det er fritt frem for alt. Er dette drømmesamfunnet deres? Og mer konkret; synes dere "stilen" på TV-forumet (eller mangelen på sådan - som vel er nærmere "sannheten") er noe å sammenlikne seg med og å strebe etter? Er det gullstandarden?

 

Det er da ingen som har sagt at man ikke skal ha lov til å vise følelser, men også DA bør det vel gjelde vel visse normer, eller er vi gamlingene helt på bærtur, og det er bare å slippe seg hemningsløst ut i det - og da mener jeg hemningsløst? Og når man i "kampens hete" har brukt opp omtrent det som fins av kraftuttrykk og karakteristika som ikke en gang er akseptert i Nord-Norge, hvordan tenker dere når dere kommer til sans og samling igjen, og begynner å tenke som "rasjonelle" mennesker? Blir dere ikke flaue over det dere har satt på trykk? Ingen anger? Også mange av oss gamlingene er frustrerte over det som skjer i klubben, men hvorfor så rasende? Hvor kommer dette sinnet fra?

 

Og bare så det er sagt, selv om jeg synes enkelte går over streken, om ikke hver gang, så av og til, har jeg sluttet å personlig irritere meg over dette for lenge siden. Men det jeg derimot er fascinert av er to ting; for det første hvorfor dere gang på gang misforstår at Chaz angriper reaksjonsmåten, ikke meningene som sådan, selv om dette blir presisert med store bokstaver, og for det andre, hvorfor dere så beinhardt forsvarer denne "retten" til å gå "bananas". Hvorfor er en slik rett så viktig? Er ikke selvdisiplin noen dyd lenger? Og hvis omgivelsene skal akseptere deres rett til å gjøre det dere finner naturlig, så må dere vel også stå for det dere gjør, og tåle at dere blir kritisert? I rimelighetens navn må vel andre ha (minst) like stor rett til å kritisere deres oppførsel, som dere har til å gjøre akkurat som dere føler for?

Link to comment
Share on other sites

Det handler i bunn og grunn om å føle stolthet for klubben man følger så tett som vi gjør, chaz er inne på noe veldig viktig og det er sannsynligvis ingen her inne som ikke har fått med seg at jeg er enig med ham.

Som mange her skriver er det nok forskjellige måter å vise følelser på, og ikke minst finnes det forskjellige meninger om jobben som gjøres av bl.a Wenger.

Noen har tydeligvis bestemt seg for at Wenger gjør en dårlig jobb, andre igjen skifter mening i takt med resultatene, atter andre har bestemt seg for å være stolt av klubben sin uansett.

Så er spørsmålet, hvordan viser man at man er stolt av klubben sin?

Det er her chaz og jeg ikke makter å forstå at æreskjelling av manager og spillere er et alternativ, vi velger andre måter å vise at vi er stolte av klubben vår, stemningen på Emirates før og etter Milan-kampen var veldig positiv, folk viser sin støtte til manager og spillere pga at folk skjønner at hele gruppen, inkludert manager og spillere er uhyre dedikerte for oppgavene de står foran og ofrer alt for at resultatene skal bli slik også de mest surpompete og kravstore supporterne ønsker.

Sannheten er at en hel rekke med spillere forsvant ut portene av Emirates før denne sesongen, atter nye spillere kom følgelig inn, først nå den siste måneden begynner stabiliteten å sette seg i vårt lag.

Allikevel ønsker de samme æresskjellerne av noen supportere at Wenger skal snu opp-ned på troppen nok en gang denne sommeren, dvs kjøpe, kjøpe og atter kjøpe.

Da snakker vi ikke lenger om å uttrykke seg forskjellig, da snakker vi om å se verden med fullstendig forskjellige øyne.

Jeg ønsker meg alltid nye, gode spillere til Arsenal, men aksepterer at vi ikke alltid får det vi ønsker oss, hvis vi får Podolski og gjerne en midtbanespiller som styrker laget er jeg meget godt fornøyd, spesielt hvis van Persie blir værende.

Da tror jeg helt seriøst at vi bør ha en stor mulighet til å løfte pokaler i søkk og kav neste sesong.

Man trenger ikke forstå andres meninger. Man skal godta andre meninger og stå for sine egne. Det jeg kan forsikre både deg og Chaz om er at de "æresskjellerne" du never setter klubben like høyt som dere. Det kan jo av og til også være greit å komme ned fra sin høye hest og tenke på at man selv har vært en god del yngre en gang. Så kan jo den som er uten synd kaste den første stein

Link to comment
Share on other sites

for det første hvorfor dere gang på gang misforstår at Chaz angriper reaksjonsmåten, ikke meningene som sådan

Reaksjonsmåten? Alle reagerer på samme måte. Skriftlig, på et Arsenalforum. Kan ikke erindre å ha sett noen som brenner Arsenalflagg eller går i demonstrasjonstog. Ergo er det meningen det er noe i veien med, ikke reaksjonsmåten

Link to comment
Share on other sites

Javel piscator. Da har du glemt å lese åpningsinnlegget, som muligens er relevant i tråden du diskuterer. Mulig jeg er vanskelig nå.

 

neida, dette er helt ok! ;) Jeg kan forstå at dette åpningsinnlegget kan virke tvetydig. Er det kritikken av klubben som sådan, eller måten Chaz mener her? Ut fra det han både før og etter har presisert er det måten man kritiserer som er det avgjørende. Og i det siterte innlegget er det ordet "slakt" som peker i en slik retning. Men selv om Chaz her er litt uklar, hvorfor så hissige på grunn av dette? Det er jo bare å svare saklig på innlegget til Chaz, og si "sorry, selv om Arsenal slo Milan mener vi fortsatt at ikke alt er på stell i klubben"...

Link to comment
Share on other sites

Man trenger ikke forstå andres meninger. Man skal godta andre meninger og stå for sine egne. Det jeg kan forsikre både deg og Chaz om er at de "æresskjellerne" du never setter klubben like høyt som dere. Det kan jo av og til også være greit å komme ned fra sin høye hest og tenke på at man selv har vært en god del yngre en gang. Så kan jo den som er uten synd kaste den første stein

 

selv om man ikke trenger å forstå andres meninger, så er det faktisk noen av oss som er opptatt av å forstå HVORFOR andre mener det de gjør. Det kan være mye å lære av dette, selv om man personlig er uenig. Jeg har aldri påstått at æreskjellere ikke setter klubben like høyt som meg selv. Andre får svare for seg selv her. Og ja, jeg har allerede skrevet at jeg har forståelse for det å være ung. Det var vel ikke alt jeg gjorde som yngre supporter som jeg er like stolt av i dag, selv om jeg står for alt. Men jeg tok det ikke like langt ut som enkelte andre gjør i dag. Og enda viktigere; hvis jeg gikk over streken, tålte jeg å bli snakket til...

Link to comment
Share on other sites

Reaksjonsmåten? Alle reagerer på samme måte. Skriftlig, på et Arsenalforum. Kan ikke erindre å ha sett noen som brenner Arsenalflagg eller går i demonstrasjonstog. Ergo er det meningen det er noe i veien med, ikke reaksjonsmåten

 

vel, selv om vi alle reagerer skriftlig på dette forumet, er det ganske så stor forskjell på språkbruk. Det tror jeg de fleste vil mene. Og språk er faktisk en viktig del av reaksjonsmåten vår, kanskje den viktigste. mange mennesker vil mene at språklige fornærmelser er verre enn fysiske. Mener du at man kan formulere seg akkurat som man vil? Det er jo bare språk, og spiller ingen rolle fra eller til?

Link to comment
Share on other sites

 

vel, selv om vi alle reagerer skriftlig på dette forumet, er det ganske så stor forskjell på språkbruk. Det tror jeg de fleste vil mene. Og språk er faktisk en viktig del av reaksjonsmåten vår, kanskje den viktigste. mange mennesker vil mene at språklige fornærmelser er verre enn fysiske. Mener du at man kan formulere seg akkurat som man vil? Det er jo bare språk, og spiller ingen rolle fra eller til?

Så lenge det diskuteres sak, ikke person, så må folk få lov til å utrykke seg akkurat slik de vil. Det er moderatorenes oppgave å passe på at folk holder seg innenfor reglene. Den indrejustisen som praktiseres av enkelte, grenser enkelte ganger opp mot mobbing. Hvis man ønsker et aktiv og engasjerende forum så skal man favne om alle som kommer innom.

 

Hadde satt veldig pris på om de som føler at enkelt utrykker seg så forferdelig hadde kommet med et eksempel på overtramp. Gi meg et eksempel og beskriv hvorfor det er upassende og fortjener å harseleres med

Link to comment
Share on other sites

Så lenge det diskuteres sak, ikke person, så må folk få lov til å utrykke seg akkurat slik de vil. Det er moderatorenes oppgave å passe på at folk holder seg innenfor reglene. Den indrejustisen som praktiseres av enkelte, grenser enkelte ganger opp mot mobbing. Hvis man ønsker et aktiv og engasjerende forum så skal man favne om alle som kommer innom.

 

Hadde satt veldig pris på om de som føler at enkelt utrykker seg så forferdelig hadde kommet med et eksempel på overtramp. Gi meg et eksempel og beskriv hvorfor det er upassende og fortjener å harseleres med

 

Nå har ikke jeg tid til å tråle dette forumet for å grave frem tidligere skit. Dessuten har mitt engasjement i denne tråden vært mer av generell art. Jeg har ihvertfall ingenting personlig usnakket med noen. Men jeg er fascinert av hvorfor folk klarer å havne i skyttergravene på denne måten, noe jeg DELVIS oppfatter å skyldes misforståelser. Og så det er sagt, selv om det har vært noen overtramp opp gjennom årene, dette forumet ligger milevis foran TV-forumet, selv om de aldri skal være noen målestokk for oss. Men uansett er vårt forum ganske bra. Derfor kan det hende Chaz sparker inn åpne dører her. Du svarer jo for så vidt også greit på mitt spørsmål om anarki her; så lenge moderatorene godtar det vi skriver er det OK, og det er jo et pragmatisk og greit ståsted.

Link to comment
Share on other sites

 

Nå har ikke jeg tid til å tråle dette forumet for å grave frem tidligere skit. Dessuten har mitt engasjement i denne tråden vært mer av generell art. Jeg har ihvertfall ingenting personlig usnakket med noen. Men jeg er fascinert av hvorfor folk klarer å havne i skyttergravene på denne måten, noe jeg DELVIS oppfatter å skyldes misforståelser. Og så det er sagt, selv om det har vært noen overtramp opp gjennom årene, dette forumet ligger milevis foran TV-forumet, selv om de aldri skal være noen målestokk for oss. Men uansett er vårt forum ganske bra. Derfor kan det hende Chaz sparker inn åpne dører her. Du svarer jo for så vidt også greit på mitt spørsmål om anarki her; så lenge moderatorene godtar det vi skriver er det OK, og det er jo et pragmatisk og greit ståsted.

Jeg liker ikke elitisme og janteloven. Jeg liker rett og slett ikke at folk får tyn for meningers mot. Da havner jeg rett som der i skyttergrava. Jeg kan godt forstå at man kan irritere seg over hva andre mener, men da skal man endre deres oppfatning gjennom å presentere bedre argumentasjon. Man skal ikke angripe andre for det de mener. Det slenges jo kommentarer til f.eks refser hver gang Song har en kamp over pari. Hvorfor skal han få tyn fordi han ikke synes Song er en bra spiller? Det var jo også populert å stigmatisere alle som ikke synes Denilson var mye å skrive hjem om. Med en gang vi vinner et par kamper så kommer "hva var det vi sa gjengen" løpende med sine meldinger om hvor "dumme" alle tvilerne er.

 

Det er en grunn til at spanskrøret er borte fra skolen. Hvis man ønsker å lære bort arsenalverdier til andre, så begynner man i helt feil ende når man forteller dem at de bør skamme seg over å ikke kunne de fra før.

 

Bare for å understreke så gjelder ingenting av dette deg. Du er en helst flere kunne ta etter :)

Link to comment
Share on other sites

Okey – her kommer det et langt innlegg med flere quotes enn Saddam hadde kvinnfolk: - på grunn av noe forbanna irriterende fiel med quotinga så er svarene i fetskrift...

 

QUOTE CHAZ

 

Fra 0-2 til 5-2 mot naboen, dødelig effektive med en 2-1 seier på Anfield. Og en fantastisk vilje til å TRO PÅ det umulige i kveld. Det gikk ikke, det ble BARE 3-0, men etter kveldens fantastiske oppvisning mot Milan så må hver eneste en av dere som har slaktet Wenger, spillerne og klubben som sådan, se dere selv solid i speilet, og si sorry, vi tok feil. Dette laget kan gå hele veien.

 

Sjelden har jeg vært mer stolt av MIN klubb! Chaz - Extremely proud to be a Gooner!

 

 

END QUOTE

 

 

Ja laget har gjort alle goonere stolte I den siste perioden. Poenget til flere av oss er at vi ikke lar oss overbevise 100% etter 3 bra kamper at laget nå vil være gullkandidater igjen. Det er alt for mye arbeid som gjenstår før dette er et faktum, Jeg kan nevne:

 

· Beholde ”key-players” – i mine øyne er det særdeles viktig å holde på RvP (duh), men også Walcott er viktig for laget.

· Rydde opp i stallen – kvitte seg med ”stallfyll” som for eksempel Bendtner, Almunia, Squillaci og Denilson. 2 av disse er på utlån og er en ren utgift.

· Erstatte disse med et par etablerte gode spillere. Nå kan det tydes at Podolski er på vei inn, noe som er veldig bra – men jeg vil gjerne se enda en spiller inn porten – aller helst en ballfordeler i verdensklasse.

· Styret må komme ut av styrerommet med et klart budskap om hvordan laget skal driftes og hva som er ambisjonsnivået.

· Styret og Wenger må i fellesskap komme med en forklaring på hvordan klubben har vært driftet, og hvordan de akter å fortsette med dette (henger sammen med forrige punkt)

 

Når laget har prestert som de har den siste tiden resten av sesongen, og vi samtidig får på plass minst 3 av punktene over – da skal jeg virkelig bite i meg alt og gå ned på kne i ren hyllest til hele klubben. Jeg elsker fortsatt klubben høyere enn noe annet (vel… guttungen går foran, kjerringa må klare seg med en 3. plass) – men jeg vil fortsatt kritisere og kommentere hva jeg mener er feil med klubben.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

QUOTE CHAZ

 

Hehe. Jeg har jo skrevet hva jeg mener i åpningsinnlegget, det kan da ikke være så vanskelig å forstå. Dagens Arsenal har mye mere å fare med enn det slakterne både tror og mener. Kvelden i kveld var stor. Som snuopperasjonen mot Tottenham var. Til tross for kveldens exit fra CL.

 

 

END QUOTE

 

 

Dagens Arsenal ligger på 4. plass i serien – det er et faktum. De siste 3 kampene gjør at vi ser potensialet vi har, men å nå et høyt nivå og holde oss der er noe jeg krever før jeg hengir meg helt og holdent uten å komme med noen form for kritikk av klubben. Henger for øvrig sammen med svar på forrige quote.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

QUOTE CHAZ

 

Jeg mener det kreves mer som supporter enn å lire av seg piss når det butter i mot. Litt stil og panache. Slik som Arsenal som klubb er. Arsenal fortjener bedre i mange tilfeller. Det er noen som bør kunne lære litt av debatanter som Sir John med flere.

 

 

END QUOTE

 

 

Her begynner dritten å komme mot den yngre garde. Alle klubber har supportere som håndterer tap på en måte hvor man føler for å slippe ut litt ”steam”. Vi er intet unntak, og jeg ser ikke noe problem med at folk kommer med sine kommentarer, så lenge man kan argumentere mot dem og heller la ting som kommer i kampens hete være nettopp det.

 

Det er sikkert mange her, meg selv inkludert, som kunne lært litt av Sir John, RP7 osv. Men det er jaggu enkelte av den eldre garde som kunne lært litt av noen av de yngre også. Verminator5, Stefan B, Kim (blir jo snart pappa også, så han trer vel snart inn i de eldres rekker), Stian96 med flere er unge mennesker med gode meninger og gode innlegg. Her kan ikke bare de gamle lære noe, men også de andre som er yngre.

 

Poenget mitt her er at det finnes både yngre og eldre debattanter her inne som kan og kanskje burde lære av hverandre.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

QUOTE CHAZ

 

Ja, jeg er negativ til de siste års nyfrelse, gloryhunterne, ingen navn nevnt, men de må faktisk lære seg historien og hva Arsenal er, og står for.

 

END QUOTE

 

 

Dette er noe som faktisk provoserer og irriterer noe jævlig.

Det er enkelte supportere som kan mer fakta om Arsenal, enn de kan om sin egen familie. All ære til dem for sitt glødende engasjement og det å ha Arsenal som en religion (bokstavelig talt) men vi må alle kunne velge hvordan vi er supportere.

Så lenge vi skriker og jubler av glede, og blir sure, sinte og lei oss i fellesskap så må det være ett fett hvor mye man kan om historien til klubben? Jeg kan lagoppstillinga fra 1997/1998 på rams – jeg kan de aller aller fleste fra begynnelsen av 1990-tallet, men før den tid kan jeg kun navn på de aller største spillerne. Jeg vet sånn ca når vi har vunnet våre trofèer, og jeg vet når vi ble stiftet. Jeg kan noe om historien vår etter å ha lest noen bøker – men forskjellen på meg og deg, Chaz, er at jeg ser ikke ned på en som ikke kan like mye. Hvis en gutt på 13-14 år kommer til meg, og snakker glødende om Cesc Fabregas, han har kanskje så vidt opplevd Henry, så vil jeg være entusiastisk sammen med han, og snakke om det han kan noe om. Hvis han ikke kan gi meg en 4 siders essay om Arsenals forhold til Tottenham, så gir jeg komplett faen i det. Jeg vil synes gutten er en fantastisk sjel, som elsker Arsenal, og med stolthet går med drakta på seg dagen etter vi har tapt 8-2 for den blødende avføringa fra Manchester.

 

Er man Arsenal-supporter – så er man Arsenal-supporter. Det å se ned på noen eller ikke ta andre alvorlig fordi de ikke kan like mye som den eldre garde er bare forkastelig, og i hvert fall ikke en Arsenal-supporter verdig.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

QUOTE PISCATOR

 

Så kan man naturligvis hevde at Chaz og mange andre av oss gamle knarkene stiller for strenge krav til hvordan man bør oppføre seg (rent personlig har jeg vel egentlig gitt opp å forsøke å disiplinere folk her inne, dette får de finne ut av selv). Jeg forstår at det kan være vanskelig å disiplinere seg når man er full av følelser og hormoner, og galskapen tar tak (jeg har selv vært ung en gang ;) ), og mulig Chaz overdriver, og gjør dette til en større sak enn det kanskje egentlig er?

 

 

END QUOTE

 

 

Vi vil alle opptre siviliserte, og jeg vil pasta at de aller aller fleste gjør nettopp det. Man har alltid noen unntak, og det må man bare tolerere på en forum som dette. Hvis det går over grensen, så er det nettopp dette moderatorene skal ta seg av. Da er det faktisk bedre å kontakte moderatorene og be dem behandle saken og eventuelt treffe tiltak. Det man derimot gjør er ¨ta denne jobben selv, og påpeker i ordlag som ikke akkurat oser av sivilisert opptreden, at vedkommende ikke kan nok om Arsenal, og maser videre om opptreden, oppførsel osv. Stein i glasshus?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

QUOTE GOOD OLD ARSENAL

 

Er det nokon spesiell grunn til at du skal lukkast, når den eine forelderen, barnehagetanta og læraren etter den andre har måtta melde pass og kapitulere?

Har du spesielle pedagogiske evner? B)

 

 

END QUOTE

 

 

Denne kommenterte jeg tidligere, men gjør det en gang til bare fordi jeg synes denne demonstrerer så ekstremt bra at det slettes ikke kun er den yngre garde som har problemer med å ”opptre sivilisert”. Denne kommentaren er like ille, om ikke verre enn hva som har blitt sagt av andre yngre debattanter.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

QUOTE ARSHAVIN

 

Jeg ønsker meg alltid nye, gode spillere til Arsenal, men aksepterer at vi ikke alltid får det vi ønsker oss, hvis vi får Podolski og gjerne en midtbanespiller som styrker laget er jeg meget godt fornøyd, spesielt hvis van Persie blir værende.

Da tror jeg helt seriøst at vi bør ha en stor mulighet til å løfte pokaler i søkk og kav neste sesong.

 

 

END QUOTE

 

 

Ja en gang må jo dine spådommer slå til, arshavin. Hvis man spår pokaler i ”søkk og kav” og at ”the futures is so bright i gotta wear shades” hver uke, hver måned i flere år – så må man nødvendigvis treffe med spådommene en gang.

 

Men du skal få slippe å delta på den 6. sans – må ha litt bedre treffprosent enn hva du utviser for å delta der.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

QUOTE PISCATOR

 

mener dere at begrepet folkeskikk er meningsløst eller tomt - det er anarkiet som gjelder, vi kan oppføre oss som vi vil, og det er likegyldig hvordan vi bringer våre meninger til torgs? Det fins med andre ord ingen normer i samfunnet lenger - det er fritt frem for alt. Er dette drømmesamfunnet deres? Og mer konkret; synes dere "stilen" på TV-forumet (eller mangelen på sådan - som vel er nærmere "sannheten") er noe å sammenlikne seg med og å strebe etter? Er det gullstandarden?

 

Det er da ingen som har sagt at man ikke skal ha lov til å vise følelser, men også DA bør det vel gjelde vel visse normer, eller er vi gamlingene helt på bærtur, og det er bare å slippe seg hemningsløst ut i det - og da mener jeg hemningsløst? Og når man i "kampens hete" har brukt opp omtrent det som fins av kraftuttrykk og karakteristika som ikke en gang er akseptert i Nord-Norge, hvordan tenker dere når dere kommer til sans og samling igjen, og begynner å tenke som "rasjonelle" mennesker? Blir dere ikke flaue over det dere har satt på trykk? Ingen anger? Også mange av oss gamlingene er frustrerte over det som skjer i klubben, men hvorfor så rasende? Hvor kommer dette sinnet fra?

 

Og bare så det er sagt, selv om jeg synes enkelte går over streken, om ikke hver gang, så av og til, har jeg sluttet å personlig irritere meg over dette for lenge siden. Men det jeg derimot er fascinert av er to ting; for det første hvorfor dere gang på gang misforstår at Chaz angriper reaksjonsmåten, ikke meningene som sådan, selv om dette blir presisert med store bokstaver, og for det andre, hvorfor dere så beinhardt forsvarer denne "retten" til å gå "bananas". Hvorfor er en slik rett så viktig? Er ikke selvdisiplin noen dyd lenger? Og hvis omgivelsene skal akseptere deres rett til å gjøre det dere finner naturlig, så må dere vel også stå for det dere gjør, og tåle at dere blir kritisert? I rimelighetens navn må vel andre ha (minst) like stor rett til å kritisere deres oppførsel, som dere har til å gjøre akkurat som dere føler for?

 

 

END QUOTE

 

 

1. Nei folkeskikk er ikke meningsløst eller tomt – og det er ikke noe anarki som gjelder. Men jeg nekter å tro at dere ikke har noen svin på skogen i det hele tatt. Vi mennesker er forskjellige, og noen ganger koker det over – og for enkelte litt oftere enn andre. Det går dog ann som jeg har påpekt tidligere her, å ta dette med en moderator og få de til å gripe inn. Da kan disse innleggene fjernes. Om reglene ikke omfatter slike aksjoner, så kan man eventuelt legge det inn som et forslag. Man kan også be om at det legges inn et filter som ikke tillater bruk av enkelte ord. Det å derimot sitte som bedrevitere å på en småsnafsete måte å påpeke hva alle gjør, ikke gjør, sier eller ikke sier viser bare en dobbeltmoral uten like.
2. Følelser er noe man ofte har vansker med å kontrollere. Når man er yngre har man ofte sterkere følelser, samt at er an i den rette alderen så har man andre faktorer som spiller inn i tillegg. Som jeg sa over her – ta det med moderatorene, så de fjerner det/tar aksjon – ikke fyr oppunder med spydige kommentarer om alder etc. som flere stadig vekk kommer med. Dobbeltmoral.
3. Man misforstår ikke Chaz – man blir irritert over måte han ber folk om ”skjerpe seg”. Samtidig som at måten Chaz skriver på lett kan tolkes som om at det er både reaksjonsmåte og mening, og da helst fordi man ikke viser god nok kunnskap om Arsenal sin historie.
4. Hvis de som kritiserer/påpeker feil ordbruk etc. gjør dette på en spydig måte – så havner man i en sirkel av personangrep. Hvis man påpeker dette på en ordenlig måte, så kanskje folk tar det innover seg. Man kan også som nevnt utallige ganger, ta dette med mod-teamet. Og hvorfor skal ikke folk kunne gå bananas? Hvis de gjør det for en scoring FOR Arsenal, så må de også kunne gjøre det når det går MOT Arsenal? Hvis man først er entusiastisk så gjelder dette begge veier – det er vanskelig å kontrollere seg den ene eller den andre veien.

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

QUOTE PISCATOR

 

Det er jo bare å svare saklig på innlegget til Chaz, og si "sorry, selv om Arsenal slo Milan mener vi fortsatt at ikke alt er på stell i klubben"...

 

 

END QUOTE

 

 

 

Det er vanskelig å være saklig når innlegget man svarer på har usaklige trekk. Det er samme regler for jørgen hattemaker og kong salomo (Eller bestefar og barnebarn i dette tilfellet). Som man reder ligger man.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

QUOTE PISCATOR

 

Og ja, jeg har allerede skrevet at jeg har forståelse for det å være ung. Det var vel ikke alt jeg gjorde som yngre supporter som jeg er like stolt av i dag, selv om jeg står for alt. Men jeg tok det ikke like langt ut som enkelte andre gjør i dag. Og enda viktigere; hvis jeg gikk over streken, tålte jeg å bli snakket til...

 

END QUOTE

 

 

Sett deg videre i skoene til det å ”være ung”. Hvordan likte du å bli snakket til når du gjorde ting som du ikke er stolt av i dag? Hjalp det at folk kritiserte deg og påpekte at du er historieløs? Måten man snakker til hverandre gjelder begge veier – for all del, ikke glem det.

 

 

Sånn… da har jeg fått av meg litt skrivekløe.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...