Jump to content

Den siste uken; kanskje Arsenals "finest hour"?


Chaz

Recommended Posts

 

 

Du takker for deg? Ha ha, blir du sjuk en periode igjen så kommer du til å klunke ned noen tusen innlegg på noen få dager :proud:

 

Den perioden var jeg alene om å få forumet til å fremstå som noken lunde seriøst. Om så skulle skje igjen så må forumet prise seg lykkelig - slik det er nå så kommer det til å gå ad undas før påske

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Jeg står inne for åpningsinnlegget, jeg. Piscator og viera4 har forstått hva jeg mener. Enkelt sagt; det går på formidling og ikke mening. Enklere kan jeg ikke si det. I tillegg så er det en god dose personhets i diverse innlegg fra side 2 og utover. Det bør muligens moderatorene ta en titt på. Ikke er jeg bestefar heller. Men drit og dra, spark Wenger! :proud: :D

kleine_besserwisser_p1_68289282.jpg

Link to comment
Share on other sites

Reaksjonsmåten? Alle reagerer på samme måte. Skriftlig, på et Arsenalforum. Kan ikke erindre å ha sett noen som brenner Arsenalflagg eller går i demonstrasjonstog. Ergo er det meningen det er noe i veien med, ikke reaksjonsmåten

 

Ikke meningen å quote akkurat deg her Castor, men nå er det nå du som har skrevet dette. Mener du seriøst at alle uttrykker seg på samme måte når man skriver på et nettforum? Se på disse to utsagnene:

 

- Faen, Wenger har gjort sitt. Han er for sidrumpet og naiv til å være Arsenal trener og må fjernes. Dette er for dårlig!!

 

- Syntes Styret i Arsenal seriøst bør vurdere Wenger sin posisjon etter denne sesongen. Det virker som om han har mistet grepet sitt, og at spillergruppen trenger nye impulser.

 

Er det samme reaksjonsmåte? Eller:

 

- Walcott?? Eneste fyren kan er jo løpe. Han må aldri få ny kontrakt!! Selg han!

 

- Walcott bør få enda bedre guiding til hva han er god på, også må han perfeksjonere dette. Jeg er rimelig lei av å se han gjøre sammen dumme feilene igjen og igjen. Om han ikke har evner til å gjøre dette, så er nok hans tid i Arsenal ferdig.

 

Er dette samme reaksjonsmåte?

 

Det er viktig å skille mellom reaksjonsmåte og medium man bruker til å reagere i. Ja, alle har forskjellig uttrykksform og det er det som gjør nettdebatt så lystelig å lese til tider. Men det er ingen tvil om at enkelte reaksjoner og uttrykk burde vært omformulert og bedre gjennomtenkt. Det er ikke særlig givende å åpne opp en tråd også er det en hel side med "one liners" innlegg som stort sett inneholder banneord og frustrasjon uten substans.

 

Jeg skjønner godt at enkelte reagerer på Chaz sin formidling og "overformynderi" men han har et poeng med måten man uttrykker seg på. Og selv om det er flere som mener at han er den største person debattanten som går til personangrep, så er ikke de(re) andre bedre som føler seg truffet og går direkte til motangrep.

 

Foreslår at mange leser boken "Du kan alltid vinne diskusjonen" http://www.gerryspence.com/howtoargue.html (finnes på Norsk). Dette er en fantastisk god bok som omhandler hvordan gå inn i diskusjoner og komme ut lykkelig. Ikke minst så omhandler den om hvilke diskusjoner man faktisk ikke skal gå inn i, og på den måten allikevel vinne diskusjonen. For tenk scenarioet;

 

Chaz lager åpningsinnlegg i denne tråden, og ingen responderer. Hvem vinner da debatten? :)

Link to comment
Share on other sites

Og det er jo det som er så inn i gamperæva irriterende at du fortsetter å mase med da du er så krass og freidig og krever en offentlig unnskyldning fra majoriteten på forumet. Hvorfor tror du at Piscator får frem det samme budskapet som deg, mens du får så sterke reaksjoner. Det er MÅTEN DET BLIR FORMIDLET PÅ GAMLEFAR!

 

Dagens, +1 :proud:

Link to comment
Share on other sites

 

Ikke meningen å quote akkurat deg her Castor, men nå er det nå du som har skrevet dette. Mener du seriøst at alle uttrykker seg på samme måte når man skriver på et nettforum?

Ja. På et nettforum så utrykker alle seg på samme måte. Skriftlig. Meningene varierer i farge og fasong, men utrykksmåten er den samme bestandig. Alternativt kan du jo prøve å putte et arsenalflagg i rompa og stå på hendende mens du brenner det og legge ut bilder så skal jeg revurdere mine påstander om at utrykk på forumet er skriftlig

Link to comment
Share on other sites

La oss heller holde litt on topic: Dette laget lukter det svidd av! For første gang på lenge begynner dette å ligne på et skikkelig sammensveiset lag. Jeg vet ikke hva som ble sagt etter tapene mot Milan og Sunderland, men laget er helt ugjenkjennelig siden da.

 

En kan jo begynne med å se på hva Wenger sa efter Milan-tapet.

 

 

It was one of those nights you never forget. It is our worst night in Europe, we were punished and deservedly so. We were very poor offensively and defensively. We were beaten everywhere. There was not one moment in the 90 minutes we were really in the game. What made it worse is that we had to chase the game. It was always the same problem, balls over the top and we were well beaten.

 

It is difficult to analyse. I think it is better not to talk too much. We need to analyse with a cooler header and regroup for the next game.

 

We have a big game on Saturday, which is a good opportunity to show we have character and mental strength and that we can respond after such a shocking defeat.

 

...

 

og ikke minst:

 

on the reasons for the defeat... You could blame and blame. We have to stick together and win the next game.

 

 

 

Når en ser disse uttalelsene i bakspeilet, så er det fristende å tro at dette var da gruppen og Wenger endelig våknet. Erkjente et og annet og startet på ny frisk. Det er i alle fall et ganske annet Arsenal vi har sett siden.

Link to comment
Share on other sites

Ja. På et nettforum så utrykker alle seg på samme måte. Skriftlig. Meningene varierer i farge og fasong, men utrykksmåten er den samme bestandig. Alternativt kan du jo prøve å putte et arsenalflagg i rompa og stå på hendende mens du brenner det og legge ut bilder så skal jeg revurdere mine påstander om at utrykk på forumet er skriftlig

 

Feil. Alle uttrykker seg på samme sted, men ikke på samme måte. Om du spør personer på gaten hvordan de formidler sine meninger, og de svarer alle "på nettforum" så er kan man se at de uttrykker seg på samme måte men da vet man ikke innholdet i det som kommer frem. Når man først er på samme sted, så er det ikke korrekt at man uttrykker seg på samme måte. Da er man allerede på samme bane, og måten man uttrykker seg på er forskjellig. For å sette det i et litt "sportslig" lys:

 

Alle som spiller basket driver med samme idrett = uttrykker seg på samme måte

Alle som spiller fotball driver med samme idrett = uttrykker seg på samme måte

 

Men betyr dette at så lenge man driver med samme idrett så utøver man den likt?

 

På en litt sleivete måte kan man si at enkelte av debattantene her inne uttrykker seg som enkelte spillere på Stoke, andre som spillere på Arsenal mens andre som spillere på Spurs. Så kan man jo selvsagt diskutere hvilken form man liker, men siden dette nå er et Arsenal forum så er jeg ikke i tvil om hva jeg foretrekker ihvertfall :) (forøvrig uten at jeg skal gå inn på hvem som er hvilken spiller)

 

Skjønner du hvor jeg vil hen, eller var dette helt "på trynet" forklart?

Link to comment
Share on other sites

Men betyr dette at så lenge man driver med samme idrett så utøver man den likt?

Ja. Alle følger de samme reglene og kriteriene. Innholdet, altså hvordan man spiller innefor reglene, kan variere. Skjønner hvor du vil hen, men er selvfølgelig uening :)

 

Alle utrykker seg på samme måte her på forumet, men hva de utrykker er forskjellig

Link to comment
Share on other sites

Ja. Alle følger de samme reglene og kriteriene. Innholdet, altså hvordan man spiller innefor reglene, kan variere. Skjønner hvor du vil hen, men er selvfølgelig uening :)

 

Alle utrykker seg på samme måte her på forumet, men hva de utrykker er forskjellig

 

Skal vi være enige om at alle bruker samme uttrykksform men at måten det utøves på er forskjellig? :)

Link to comment
Share on other sites

Arsenal FC, spillere, trenere og manager har blitt slaktet. Slaktet etter alle kunstens regler. Av presse, andres og egne supportere. Ikke MINST egne supportere. Også på dette forumet. Arsenal er tuftet på tradisjoner og histore. Tradisjoner og historie som få andre klubber kan vise maken til. Det er denne historien og disse tradisjonene som har gjort Arsenal til det klubben er. Noe HELT, HELT unikt.

 

Det Arsenal, Wenger og spillerne har gjort fra og med det 39 minutt i Spurs kampen og frem til i dag, tror jeg med hånden på hjertet få eller ingen andre klubber kunne greid. Det viser vilje, evner og ikke minst forståelse for hva Arsenal er, og hva Arsenal står for.

 

Fra 0-2 til 5-2 mot naboen, dødelig effektive med en 2-1 seier på Anfield. Og en fantastisk vilje til å TRO PÅ det umulige i kveld. Det gikk ikke, det ble BARE 3-0, men etter kveldens fantastiske oppvisning mot Milan så må hver eneste en av dere som har slaktet Wenger, spillerne og klubben som sådan, se dere selv solid i speilet, og si sorry, vi tok feil. Dette laget kan gå hele veien.

 

Sjelden har jeg vært mer stolt av MIN klubb! Chaz - Extremely proud to be a Gooner!

 

Rykk tilbake til start.....

Link to comment
Share on other sites

 

En kan jo begynne med å se på hva Wenger sa efter Milan-tapet.

 

 

It was one of those nights you never forget. It is our worst night in Europe, we were punished and deservedly so. We were very poor offensively and defensively. We were beaten everywhere. There was not one moment in the 90 minutes we were really in the game. What made it worse is that we had to chase the game. It was always the same problem, balls over the top and we were well beaten.

 

It is difficult to analyse. I think it is better not to talk too much. We need to analyse with a cooler header and regroup for the next game.

 

We have a big game on Saturday, which is a good opportunity to show we have character and mental strength and that we can respond after such a shocking defeat.

 

...

 

og ikke minst:

 

on the reasons for the defeat... You could blame and blame. We have to stick together and win the next game.

 

 

 

Når en ser disse uttalelsene i bakspeilet, så er det fristende å tro at dette var da gruppen og Wenger endelig våknet. Erkjente et og annet og startet på ny frisk. Det er i alle fall et ganske annet Arsenal vi har sett siden.

 

+1 for innlegget..

 

Hadde ikke tenkt over det på den måten, men tror nok du har rett her.. Er uansett sinnsykt digg med den formen vi har vist i det siste, og greier vi 3 plass foran naboklovnene denne sesongen kommer det langt over en liga cup finalseier over Cardiff i mine øyne om man skal samenlingne litt

Link to comment
Share on other sites

 

Bare til din informasjon; avslutningsreplikken min var ironisk. Sikkert litt vanskelig å forstå.

 

Fantastisk!

 

Synes det er merkelig hvordan du har klart å endre innholdet i åpningsinnlegget ditt. Mye ved hjelp av Piscators tolkinger. Som jeg har skrevet tidligere, jeg forholder meg til det skrevne ord. Hva dere to prater om på fritiden er irrelevant når det gjelder forståelsen av innleggene dine.

Link to comment
Share on other sites

 

Fantastisk!

 

Synes det er merkelig hvordan du har klart å endre innholdet i åpningsinnlegget ditt. Mye ved hjelp av Piscators tolkinger. Som jeg har skrevet tidligere, jeg forholder meg til det skrevne ord. Hva dere to prater om på fritiden er irrelevant når det gjelder forståelsen av innleggene dine.

 

men fins det noen objektiv "sannhet" her? Det trykte ord er jo en ting. Hvordan det skal tolkes og forstås KAN det jo være uenighet om. Naturligvis bør man uttrykke seg så klart som mulig for at det skal være færrest mulig måte å tolke det på (helst bare en i slike sammenhenger). Men sånn er det sjelden. Det er mulig denne diskusjonen er et resultat at Chaz uttrykte seg uklart, dvs på en måte som åpnet for flere tolkinger. Han var ihvertfall nokså provoserende og konfronterende i sin stil (og dette er åpenbart en viktig årsak til at noen har latt seg fyre opp). Men det er likevel ikke uten videre opplagt om det var jeg eller dere som tolket ham riktig. Men ut fra direkte kommunikasjon (gjentatte ganger opp gjennom årene) føler jeg meg ganske sikker på at min tolking ligger nærmest opp til Chaz intensjon, selv om det er mulig jeg tar feil.

 

Men uansett hvordan Chaz skal tolkes; en mer interessant diskusjon er kanskje om den konfronterende måten Chaz agerer på er verre eller bedre enn den språkbruken de han angriper står for?

Link to comment
Share on other sites

 

Men uansett hvordan Chaz skal tolkes; en mer interessant diskusjon er kanskje om den konfronterende måten Chaz agerer på er verre eller bedre enn den språkbruken de han angriper står for?

Interessant diskusjon vet jeg ikke.... Er vel få av de han vil til livs som egentlig har engasjert seg i denne diskusjonen? Eller det skal jeg kanskje være litt forsiktig med å si, for jeg har ikke vært her lenge nok, men noe sier meg at mine antagelser er riktig.

 

Men jeg mener at det er verre. Fordi han, som du og Sir John, kan være et eksempel til etterfølgelse. Men bevisst velger man det motsatte.

Link to comment
Share on other sites

 

men fins det noen objektiv "sannhet" her? Det trykte ord er jo en ting. Hvordan det skal tolkes og forstås KAN det jo være uenighet om.

 

Jodda, ser den. Bibelen er et godt eksempel på det. Men enkelte utsagn levner liten tvil om hva avsender mener, Og skal det vise seg at det egentlig var noe annet man mente, så får man bekrefte at det man skrev skulle tolkes annerledes.

Link to comment
Share on other sites

Dessverre så er poenget til Castor godt Piscator. At man blir personlig indignert på vegne av AW og spillere og dermed angriper debattanter her inne er bare ikke ok. AW blir neppe skadelidende av at noen her inne kaller han en gammel geit. Men Chaz`s målgruppe har nok lettere for å bli skadelidende.

 

Konklusjon: Det Chaz gjør er verre.

 

Var en debattant som skrev noe fornuftig om spanskrør, forslår at dette leses igjen av de fleste av oss

Link to comment
Share on other sites

Dessverre så er poenget til Castor godt Piscator. At man blir personlig indignert på vegne av AW og spillere og dermed angriper debattanter her inne er bare ikke ok. AW blir neppe skadelidende av at noen her inne kaller han en gammel geit. Men Chaz`s målgruppe har nok lettere for å bli skadelidende.

 

Konklusjon: Det Chaz gjør er verre.

 

er konklusjonen så opplagt? OK, dere har et poeng. Chaz bruker en konfronterende stil, og ANGRIPER, som jeg skrev. Det er naturligvis en risikosport, og neppe den beste taktisk beste måten å oppnå en felles forståelse på, eller dersom man har ambisjoner om Nobelpris i diplomati...

 

Når det er sagt, selv om man kan ane hvem han angriper, i åpningsinnlegget nevner han ikke et eneste navn. Med andre ord, dersom noen skal reagere på dette må man føle seg truffet. Kanskje dere som har reagert så hardt her rett og slett er blitt "fintet" ut av Chaz? Og selv om jeg personlig ikke er så følsom for banning, det står jo i statuttene til forumet at banning ikke er lov. Og den stygge språket enkelte bruker i noen situasjoner er, slik jeg oppfatter det, en viktig del av Chaz' kritikk. Og Chaz sitt åpningsinnlegg er jo saklig norsk, selv om det er brutalt i sin stil. Men i de fleste (offentlige) debattsammenhenger er faktisk brutal stil MYE mer akseptert enn stygg språkbruk. Så kan man gjerne like dette eller ikke. Personlig kan jeg MUNTLIG banne så det lyser av meg i kampens hete, men jeg ville aldri finne på å bruke slike uttrykk på et skriftlig forum. Her er det åpenbart en kulturforskjell mellom eldre og yngre garde.

 

Og selv om en tredjepart ikke blir direkte skadelidende av denne stygge språkbruken, er det et godt nok argument for at dette er akseptabel virksomhet? Og i dette tilfellet snakker vi faktisk ikke om hvem som helst tredjepart heller, men faktisk de menneskene som har gitt mange av oss noen av de beste opplevelsene vi har hatt i livet. Chaz hovedpoeng er vel at selv om man skulle mene at tiden har løpt fra Wenger og noen av spillerne hans - noe som er OK å mene - fortjener disse menneskene MYE mer respekt enn denne stygge språkbruken viser. Og selv om jeg kanskje ikke er enig i stilen Chaz bruker, jeg er enig med ham at dette ikke er uproblematisk, og de som står for dette må og BØR tåle å høre det. Og særlig siden Chaz ikke nevnte noen konkrete navn, er det ingen grunn til å føle seg personlig indignert, ihvertfall ikke i full offentlighet. Derfor er det heller ikke opplagt at det Chaz gjør er mer problematisk enn de han kritiserer, selv om det nok er riktig at Chaz neppe skaper så mange nye venner med sin stil. Jeg er heller ikke sikker på om det er målet hans heller... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ikke så opplagt som kun det du quotet, skal også sees i sammenheng med det jeg skrev om å bevisst ikke være et eksempel til etterfølgelse. Sett i lys av at de han vil til livs ofte ikke, av uerfarenhet, vet bedre, da blir det Chaz gjør i mine øyne mye verre.

 

Tror ikke det er mange som er uenige med Chaz i at noen uttalelser rundt AW, laget eller enkeltspilere, ikke akkurat holder høy klasse. Men for meg er det ikke det det handler om. Det er hvordan få en endring på dette. Hva som er målet til Chaz er veldig vanskelig for meg å si noe om. Men har lurt litt på det noen ganger.

 

Som jeg har skrevet tidligere, siden du mener at noen er flitt "fintet" av Chaz. Jeg tror ikke de Chaz kritiserer er de som har respondert i denne tråden......

Link to comment
Share on other sites

Ikke så opplagt som kun det du quotet, skal også sees i sammenheng med det jeg skrev om å bevisst ikke være et eksempel til etterfølgelse. Sett i lys av at de han vil til livs ofte ikke, av uerfarenhet, vet bedre, da blir det Chaz gjør i mine øyne mye verre.

 

Tror ikke det er mange som er uenige med Chaz i at noen uttalelser rundt AW, laget eller enkeltspilere, ikke akkurat holder høy klasse. Men for meg er det ikke det det handler om. Det er hvordan få en endring på dette. Hva som er målet til Chaz er veldig vanskelig for meg å si noe om. Men har lurt litt på det noen ganger.

 

Som jeg har skrevet tidligere, siden du mener at noen er flitt "fintet" av Chaz. Jeg tror ikke de Chaz kritiserer er de som har respondert i denne tråden......

 

å gå rett i strupen er neppe den beste pedagogiske måten dersom man ønsker endring eller å være et forbilde... Så selv om Chaz KANSKJE bidrar til at forumet likevel blir "bedre" i forhold til språkbruk - rett og slett fordi hans "brannfakkel" har satt litt fyr på forumet og gitt økt fokus på temaet - har han nok ikke styrket sin personlige posisjon her inne, kanskje tvert i mot. Men som sagt, jeg er ikke så sikker på om det bekymrer Chaz så mye...?

Link to comment
Share on other sites

 

å gå rett i strupen er neppe den beste pedagogiske måten dersom man ønsker endring eller å være et forbilde... Så selv om Chaz KANSKJE bidrar til at forumet likevel blir "bedre" i forhold til språkbruk - rett og slett fordi hans "brannfakkel" har satt litt fyr på forumet og gitt økt fokus på temaet - har han nok ikke styrket sin personlige posisjon her inne, kanskje tvert i mot. Men som sagt, jeg er ikke så sikker på om det bekymrer Chaz så mye...?

 

Oki, skal muligens, under tvil, gi deg rett i at du KANSKJE har rett, isolert i dette i denne saken her.

 

Og som du for andre gang på rad insinuerer bryr ikke Chaz seg om konsekvenser av hans handlinger her inne. Dette vet du sikkert for du prater med han. Da kan man spørre seg hvilken glede det gir et voksent menneske å holde på slik?

Mitt poeng er at han som debattant, siden 2004, er en belastning for forumet, ikke en ressurs.

 

Mvh Marius

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...