Jump to content

Thomas Eisfeld


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Nå har jeg aldri hørt om fyren og aldri sett han spille, så jeg skal ikke svartmale. Om dette skulle være et bomkjøp, så kan vi leve med overgangssummen som skal være på £300,000-£500,000 i følge det jeg har lest. Wenger sier jo at han har fulgt han lenge, og selv om Dortmund er en klubb som tar vare på talentene sine og gir de sjansen tidlig, så stoler jeg fortsatt litt på Wenger og hans speiderteam. Hvem hadde vel hørt om Toure og Eboue, som begge kom i omtrent samme alderen og til ca samme pris.

 

Men jeg stiller meg spørrende til om det er Einsfeld Wenger burde bruke tida på nå.

Link to comment
Share on other sites

. Hvem hadde vel hørt om Toure og Eboue, som begge kom i omtrent samme alderen og til ca samme pris.

 

Men jeg stiller meg spørrende til om det er Einsfeld Wenger burde bruke tida på nå.

 

Ja dem påsto at Toure var på den alder'n... tvilsomt dog at han var under 25 når han kom til oss.

 

Synes det blir sagt bra over her: Hazard og Götze er også talenter på samme alder - Der vi er i en situasjon vi burde gått for en Ferrari, så satser man på en Opel og håper at den kan trimmes, tunes og styles til å holde følge med en Ferrari... Av erfaring så kan jeg si at en Opel aldri blir en ferrari.

Link to comment
Share on other sites

Tror det bare er Arsenalfansen som surmuler over at klubben deres henter spillere, jeg blir stadig forbløffet. Uansett, det blir spennende å følge med om det blir noen utvikling på han ihvertfall, forhåpentligvis vil de mest negative etterhvert krype til korset når det blir mulig å gjøre opp en ordentlig mening over han.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir som når vi hentet Jenkinson. Alle satt å ventet på signering av spillere som ville løfte laget umiddelbart - og det man ser er ansiktet til nok en ung spiller med erfaring da fra league one faktisk. Det er ikke det fansen vil se etter mange sesonger uten noen form for gode nok resultater. Det er ikke det at spillerne ikke er velkomne, men man føler en viss frustrasjon over manager og styret som selv har uttalt seg om sine mangler, men samtidig ikke gjør noe med det.

 

Wenger selv sa det var dumt om vi skulle tape poeng som følge av at vi ikke hadde fullbacks på laget - han gjorde intet med det - og vips så var det 3 tap på rad i premier league. Det er ikke bra nok, når man selv ser problemet men gjør ingenting med det. Man hentet inn Henry på korttidslån for å hjelpe til, man kunne gjort noe liknende med en annen spiller også.

 

Og nei jeg sier ikke at han ikke vil bli bra nok for Arsenal - men jeg kan nærmest garantere at han ikke vil bli like god som sine jevnaldrede Götze og Hazard.

Link to comment
Share on other sites

Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Det er ikke akkurat slik at Götze ble vraket til forhold til Einsfeld. Han er et ungt talent med minimal risiko, billig og kan kanskje tilføre laget noe i fremtiden. Skjønner overhodet ikke negativeten selv om det hadde vært kjekt med en større spiller inn. Det ene utelukker ikke det andre.

Link to comment
Share on other sites

Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Det er ikke akkurat slik at Götze ble vraket til forhold til Einsfeld. Han er et ungt talent med minimal risiko, billig og kan kanskje tilføre laget noe i fremtiden. Skjønner overhodet ikke negativeten selv om det hadde vært kjekt med en større spiller inn. Det ene utelukker ikke det andre.

 

Nei, men når klubben haster seg med å gjøre avtaler med unge talenter fremfor å bry seg om nåtiden så blir man alltid skuffet. Særlig når laget underpresterer i kamp etter kamp.

Link to comment
Share on other sites

Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Det er ikke akkurat slik at Götze ble vraket til forhold til Einsfeld. Han er et ungt talent med minimal risiko, billig og kan kanskje tilføre laget noe i fremtiden. Skjønner overhodet ikke negativeten selv om det hadde vært kjekt med en større spiller inn. Det ene utelukker ikke det andre.

 

Problemet med Wenger og styret sin filosofi så er det nettopp det det gjør. Man henter inn alt for unge og urutinerte spillere som får en for stor oppgave alt for fort. Bare det at Ramsey blir så viktig som han er nå er ikke bra - spesielt når han ikke presterer bedre enn hva han gjør. Slike eksempler har vi hatt mange av.

 

MEN: de spillerne som faktisk gjør det bra, og som burde ha mer tillit - nei de skal man være forsiktig med!! Logikk?

 

Også er det noe med at denne spilleren blir klar på deadline day... Dette burde være en sak som skulle vært ute av verden for lenge sia, eller ikke fokusert på før til sommer'n. Når den kommer ut offisielt 4 timer før deadline, når fansen sitter å håper (jeg vet at folk er like naive som meg) på en god signering - det er nesten et hån.

Link to comment
Share on other sites

 

Problemet med Wenger og styret sin filosofi så er det nettopp det det gjør. Man henter inn alt for unge og urutinerte spillere som får en for stor oppgave alt for fort. Bare det at Ramsey blir så viktig som han er nå er ikke bra - spesielt når han ikke presterer bedre enn hva han gjør. Slike eksempler har vi hatt mange av.

 

MEN: de spillerne som faktisk gjør det bra, og som burde ha mer tillit - nei de skal man være forsiktig med!! Logikk?

 

Også er det noe med at denne spilleren blir klar på deadline day... Dette burde være en sak som skulle vært ute av verden for lenge sia, eller ikke fokusert på før til sommer'n. Når den kommer ut offisielt 4 timer før deadline, når fansen sitter å håper (jeg vet at folk er like naive som meg) på en god signering - det er nesten et hån.

 

+100 og da særlig det i fet skrift.

Link to comment
Share on other sites

Ser også frem til å se han spille, men har assosiasjoner til Bischoff her, virker som en fattigmanns Götze.

 

Er du så sikker på om han er samme spilletype som Gøtze? Spiller de på samme posisjon på banen? Var Gøtze i det hele tatt på markedet? Kommentarene hans som jeg har lest tyder ikke på det akkurat.

 

Velkommen til klubben Eisfeld. Håper du utvikler deg til å bli en stjernesignering for oss! Du har vært kaptein på et tysk ungdomslandslag, noe jeg tror tyder på at du innehar mange positive kvaliteter.

Link to comment
Share on other sites

Skadeforfulgt har han også vært - Det forklarer jo alt! Wenger har en forkjærlighet for skadede småpjokker

 

Kan det tenkes at han er et supert talent og det er derfor klubben har signert han? Wilshere er ung og har vært skadet hele sesongen så langt. Bør Wenger kvitte seg med ham? Eller kan det tenkes at så vel Eisfeld som Wilshere kan komme over sine skadeproblemer og bli nyttige spillere for oss i en årrekke? Jeg håper på det siste, Wenger også tydeligvis.

Link to comment
Share on other sites

 

Er du så sikker på om han er samme spilletype som Gøtze? Spiller de på samme posisjon på banen? Var Gøtze i det hele tatt på markedet? Kommentarene hans som jeg har lest tyder ikke på det akkurat.

 

Velkommen til klubben Eisfeld. Håper du utvikler deg til å bli en stjernesignering for oss! Du har vært kaptein på et tysk ungdomslandslag, noe jeg tror tyder på at du innehar mange positive kvaliteter.

 

Eisfeld spiller hvertfall i mange av de samme posisjonene som Götze, men utifra hva jeg har lest så er han ikke samme spillertype. At han er langt bak Götze sier seg selv da den unge tyskeren er blant de første på laguttaket til Klopp.

 

Når det kommer til det siste så må du ikke la deg lure. Denilson var også kaptein for Brasil's ungdomslag.

 

 

 

Kan det tenkes at han er et supert talent og det er derfor klubben har signert han? Wilshere er ung og har vært skadet hele sesongen så langt. Bør Wenger kvitte seg med ham? Eller kan det tenkes at så vel Eisfeld som Wilshere kan komme over sine skadeproblemer og bli nyttige spillere for oss i en årrekke? Jeg håper på det siste, Wenger også tydeligvis.

 

Herregud. Den dårligste sammenligningen jeg har sett på lenge her. Har Eisfeld noen gang etablert seg på førstelaget? Nei. Skaden han hadde var i 2009 og han burde klart å få et innhopp på førstelaget innen nå hvis han virkelig var så god. At Wilshere er skadet nå kan ikke sammenlignes i det hele tatt da han allerede har hatt gjennombruddet sitt og vist hvilken kvalitetsspiller han er. PFA Young Player of the Year blant annet.

Link to comment
Share on other sites

For alt det vi vet kan dette være "the signing of the century". Lykke til sier jeg. Regner ikke med å se noe til han før tidligst ligacupen til høsten.

 

Ikke jeg heller og jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange så er så negative til dette kjøpet. Det skulle vært artig å vite om noen av de som klager over dette kjøpet i hele tatt har sett denne unggutten spille? Men Barrios vil dem ha....

Link to comment
Share on other sites

 

Ikke jeg heller og jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange så er så negative til dette kjøpet. Det skulle vært artig å vite om noen av de som klager over dette kjøpet i hele tatt har sett denne unggutten spille? Men Barrios vil dem ha....

 

Du burde virkelig følge med på tysk fotball. Maken til uvitenhet.

Link to comment
Share on other sites

Men Barrios vil dem ha....

 

Det oser rett og slett desperasjon over Arsenalsupportere for tiden. Når man ser enkelte spillere man ønsker seg, og klassifiserer som klassespillere, så blir jeg rett og slett skremt. Vi skriker etter trofeer, men likevel håper vi klubben henter spillere som ikke er i nærheten av å løfte oss til det nivået? Skal vi hente etablerte spillere, så skal det være forsterkninger, ikke bare kjøpe for å kjøpe.

 

Og denne sutringen over at vi henter en noe ukjent tysker fremfor f. eks Götze, viser at det er mange her som ikke har snev av peiling på kjøp og salg innenfor fotballverden. Det er mange her som later til å være eksperter på hvordan fotball skal spilles, hvilke spillere som hadde forsterket Arsenal osv. Undrer meg over hvor mange av disse som har vært trener på dette nivået, eller som har jobbet som talentspeidere, og vet hvilke kvaliteter en fotballspiller bør inneha. De fleste av oss her inne ser ut til å vite bedre enn Wenger hva som skal til. En mann som har jobbet på det ypperste nivå som fotballtrener i en mannsalder vet altså mindre enn oss i forhold til hva som skal til for å oppnå suksess. Jeg sier ikke at Wenger har rett i alt han gjør, for det har han ikke. Men det må da vel for f*** gå an å vise litt mer edruelighet?

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg leser jevnlig dine kommentarer om spillere, om taktikk og om Wenger. Makan til uvitenhet.

 

Haha ble du sur nå bare fordi du ikke vet en døyt om Barrios? Seriøst: Brisk deg opp på Bundesligaen du.

 

Forøvrig: Jeg er ikke sinna eller noe for Eisfeld jeg. Det eneste som skuffer meg er at det virker å være en prioritet å hente en 19-åring med talent fordi kontrakten hans går ut til sommeren fremfor å hente en etablert spiller som kan bidra nå fremfor 5 år fremover i tid.

Link to comment
Share on other sites

Punkt 1: jeg vet nada om denne Barrios - så sier ikke noe om han.

 

Punkt 2: som jeg har skrevet så er det ikke Eisfield(?) jeg klager over, ei heller at han har kommet - det er tidspunktet og hva som kommer når jeg ikke er fornøyd med. Vitsen om skadeplagede småpjokker var nettopp det; en vits ( med et snev av sannhet?)

 

Nå ser jeg at Kim er vikar for arshavin i hans fravær i å beskytte Wenger og fortelle alle oss andre om hvor lite peiling vi har. Det er merkelig hvordan denne hersketeknikker stadig sukker opp. Jeg vil aldri slutte å si min mening selv om jeg ikke har fotball-CV som er bra nok for enkelte her inne.

 

Folk må gjerne mene at Wenger er knall, og at han og klubben gjør alt rett i sitt arbeid, men argumenter da for det, og ikke kritiser eller klag på oss som sier noe annet.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Folk må gjerne mene at Wenger er knall, og at han og klubben gjør alt rett i sitt arbeid, men argumenter da for det, og ikke kritiser eller klag på oss som sier noe annet.

 

Du må gjerne kritisere Wenger, klubben og spillerne våre herfra til månen om du vil, og du må gjerne kritisere de som forsvarer Wenger, slik Arshavin m.fl. gjør. Dette impliserer at du må tåle kritikk når du kommer med din kritikk også. Slikt går da begge veier, eller hur? Kritikk av meninger på et debattforum kan da ikke være så helt galt skulle jeg tro...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...