Jump to content

Thomas Eisfeld


Umlaut

Recommended Posts

 

Haha ble du sur nå bare fordi du ikke vet en døyt om Barrios? Seriøst: Brisk deg opp på Bundesligaen du.

 

Forøvrig: Jeg er ikke sinna eller noe for Eisfeld jeg. Det eneste som skuffer meg er at det virker å være en prioritet å hente en 19-åring med talent fordi kontrakten hans går ut til sommeren fremfor å hente en etablert spiller som kan bidra nå fremfor 5 år fremover i tid.

 

Jeg er ikke det granne sur, bare veldig, veldig oppgitt over en del debattanter sine meninger og argumenter.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

 

 

Du må gjerne kritisere Wenger, klubben og spillerne våre herfra til månen om du vil, og du må gjerne kritisere de som forsvarer Wenger, slik Arshavin m.fl. gjør. Dette impliserer at du må tåle kritikk når du kommer med din kritikk også. Slikt går da begge veier, eller hur? Kritikk av meninger på et debattforum kan da ikke være så helt galt skulle jeg tro...

 

Forskjellen er at jeg aldri slenger ut påstander om lite fotballfaglig kompetanse eller annet irrelevant vås som f.eks Arshavin, og nå Kim gjør her. De legger opp til at man skal være en av de få som har trent et lag på nivå med Araenal, eller har inngående kunnskap om et speidernettverk.

 

Igjen - argumenter for hvorfor ting er slik og sånn er helt OK, men spydigheter om andre personers fotball-kompetanse, eller mangel på sådann er ikke OK.

Link to comment
Share on other sites

Alle har rett til å komme med sin mening, det har ingen ting å si om den som skriver er fem eller nittifem år gammel, eller hva slags erfaringsbakgrunn skribenten har. Men alle meninger kan kritiseres, mine, dine og og ikke minst Arshavin sine.

Link to comment
Share on other sites

Alle har rett til å komme med sin mening, det har ingen ting å si om den som skriver er fem eller nittifem år gammel, eller hva slags erfaringsbakgrunn skribenten har. Men alle meninger kan kritiseres, mine, dine og og ikke minst Arshavin sine.

Det er jo som oftest enklere å kritisere en mening framfor å ha en selv.

http://no.wikipedia.org/wiki/Janteloven

Link to comment
Share on other sites

Synes da StefanB har meget gode poenger, og er da også en som argumenterer for seg.

Du eier ikke svaret, selv om du tror det selv Tapapa.

"Jeg leser jevnlig dine kommentarer om spillere, om taktikk og om Wenger. Makan til uvitenhet." Det med å stige ned fra hesten igjen da.....

 

Dette kjøpet kan man si mye om, men at det er en gambling er vel de fleste enige om. Og; jeg heller også mot StefanB og Orakelet med tanke på hvilke type kjøp man foretar seg, for jeg nekter å tro at det ikke finnes midler til et kjøp som går inn å bidrar nå.

Har vi ikke nok/flere av disse talentene i klubben allerede, som kan ta skrittet videre? Burde det være en prioritering, når man veit at svært få tar dette steget fullt ut og at laget skriker etter konkurranse på ulike posisjoner?

Link to comment
Share on other sites

Velkommen skal du være navnebror, Thomas Eisfeld! Håper du blir en stor suksess om et par år og viser hvilken nese for talent Wenger faktisk har.

 

Nå er det bare å bytte mellom PL kanalene for å følge med på kampene og deadline day studioet. Kanskje får Wenger dratt kaninen opp av hatten i siste liten slik han gjorde med Arshavin? Hvem vet...

Link to comment
Share on other sites

Velkommen skal du være navnebror, Thomas Eisfeld! Håper du blir en stor suksess om et par år og viser hvilken nese for talent Wenger faktisk har.

 

Nå er det bare å bytte mellom PL kanalene for å følge med på kampene og deadline day studioet. Kanskje får Wenger dratt kaninen opp av hatten i siste liten slik han gjorde med Arshavin? Hvem vet...

 

Slenger meg på velkomsten! Velkommen til klubben Eidfeld! Håper du blir en større suksess enn det Bischoff var.

Link to comment
Share on other sites

 

Slenger meg på velkomsten! Velkommen til klubben Eidfeld! Håper du blir en større suksess enn det Bischoff var.

 

Det får vi virkelig håpe. Ingenting ville gledet meg mer enn om at Eisfeld (ikke Eidfeld :P) innen 2-3 år er Premier Leagues beste midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

Synes da StefanB har meget gode poenger, og er da også en som argumenterer for seg.

.....

 

Dette kjøpet kan man si mye om, men at det er en gambling er vel de fleste enige om. Og; jeg heller også mot StefanB og Orakelet med tanke på hvilke type kjøp man foretar seg, for jeg nekter å tro at det ikke finnes midler til et kjøp som går inn å bidrar nå.

Har vi ikke nok/flere av disse talentene i klubben allerede, som kan ta skrittet videre? Burde det være en prioritering, når man veit at svært få tar dette steget fullt ut og at laget skriker etter konkurranse på ulike posisjoner?

 

Støtter dette innleget. Både det første og det siste. Synes det er merkelig at man ikke skal få lov å ønske seg noe bedre uten å bli kalt betterwissere, eksperter, osv.

Link to comment
Share on other sites

Ok, fint for Eisfelt sikkert. Stusser ufattelig mye over Wengers rariteter for tiden. For noen dager siden går han ut og sier dette:

 

“I believe that for an English player, you have to start to play at 18 at the top level if you want to become an international player,” he said.

 

“They all played at 18 - Thierry, Ferdinand, Rooney, Gerrard. If you don't make it at 18 you have one or two who come in later but the basis of the national team is players who have come in then.”

 

To dager etter henter han en 19 åring. Som ikke skal spille på førstelaget?

Men er mulig ikke reservelaget hadde gode nok resultater i det siste. Wenger elsker jo å vinne reservelagsligaen =P (Nei, jeg er ikke bitter over kjøpet som fler andre, men litt motstridenes må dette sies å være)

 

Sitat hentet fra: http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-english-talent-starting-to-blossom

Link to comment
Share on other sites

Wenger har uttalt lenge at han ikke skal hente noen spillere i Januar. Det kan man mene mye om. Men så kom Tomas, og dette er slik vi ønsker han velkommen? Etter å ha sett ingenting av han og et youtube klipp der han gjennomfører 2-3 touch så ser jeg at mange konkluderer med at dette ikke er en talentfull spiller, utelukkende fordi de ikke har kunnskap om han og aldri har hørt om han. Hvem hadde hørt om Toure, Henry, RvP, Fabregas, Song eller Koscielny når de ankom? Selv om gutten er 19 så betyr jo ikke det at løpet er kjørt. ALLE her inne vet at gutter i den alderen utvikler seg forskjellig rent fysisk, og derfor blomstrer noen i ung alder (Rooney) og andre i litt eldre alder (Koscielny).

Jeg hadde aldri hørt om Jenkinson før, og han har da vært positiv. Han ble tatt i mot på ca tilsvarende måte, men har da levert godt. Jeg har troen på Tomas! Velkommen skal du være, nå er du Gooner, og da skal du behandles deretter.

Link to comment
Share on other sites

 

Problemet med Wenger og styret sin filosofi så er det nettopp det det gjør. Man henter inn alt for unge og urutinerte spillere som får en for stor oppgave alt for fort. Bare det at Ramsey blir så viktig som han er nå er ikke bra - spesielt når han ikke presterer bedre enn hva han gjør. Slike eksempler har vi hatt mange av.

 

MEN: de spillerne som faktisk gjør det bra, og som burde ha mer tillit - nei de skal man være forsiktig med!! Logikk?

 

Også er det noe med at denne spilleren blir klar på deadline day... Dette burde være en sak som skulle vært ute av verden for lenge sia, eller ikke fokusert på før til sommer'n. Når den kommer ut offisielt 4 timer før deadline, når fansen sitter å håper (jeg vet at folk er like naive som meg) på en god signering - det er nesten et hån.

 

vil også trekke frem denne. Problemet er ikke hva Wenger gjør - men hva han IKKE gjør. Helt OK å kjøpe unge talenter, noen av dem kommer sikkert til å være en del av fremtidens lag. Derfor bør vi ønske denne unge tyskeren hjertelig velkommen. Men Wenger gjør jo ingenting med lagets svakheter NÅ. Det må gå an å kunne tenke både kort- og langsiktig Jeg forstår at det ikke bare er å trylle frem en verdensstjerne, men Wenger har jo hatt god tid til å planlegge hva som skulle skje i dette transfervinduet, og svakhetene i laget er de samme i dag som i sommer. Og man trenger ikke nødvendigvis verdensstjerner, men det er nok av habile, rutinerte spillere der ute som ville styrket troppen og laget på kort sikt, og som jeg er helt overbevist om at Arsenal har råd til. Og som deg orakelet er jeg irritert på denne inkonsekventheten til Wenger. Spillere som virkelig viser noe når de får sjansen, de blir "overbeskyttet" under påskudd av at de må matches forsiktig, mens andre unge spillere brukes alt for mye, selv om de viser alle tegn på overbelastning og skriker etter hvile både fysisk og mentalt. Ramsey er vel det beste eksempelet her. Hvis jeg skal legge det jeg ser med egne øyne til grunn virker det nesten som Wenger har bestemt seg for noe på forhånd, og at han er helt uten evne til å endre på sin plan underveis, det være seg hvilke spillere han bruker, hvem og når han bytter inn folk, og den generelle matchplanen. Å ha på skylapper fungerer dessverre ikke moderne fotball.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal legge det jeg ser med egne øyne til grunn virker det nesten som Wenger har bestemt seg for noe på forhånd, og at han er helt uten evne til å endre på sin plan underveis, det være seg hvilke spillere han bruker, hvem og når han bytter inn folk, og den generelle matchplanen.

 

Du skulle bare visst hvor mange ganger jeg har tenkt denne tanken gjennom hans år i Arsenal, også da alt var rosenrødt (bare et par poeng bak United).

Link to comment
Share on other sites

Men Sir John, og piscator - hva slags fotballfaglig bakgrunn har dere for å komme med en slik uttalelse?

 

Er dere klar over at vurderingene dere kommer med er om en mann som har trent og ledet fotballklubb(er) på det høyeste nivå i snart 20 år? Og klubben dere snakker om har eksistert siden 1886? Har noen av dere tilsvarende erfaring som gjør at dere har kompetansen til å uttale dere om saken?

 

Jeg personlig har barae levd siden 1984, nesten 100 år yngre enn klubben med andre ord. Jeg har ikke trent lag høyere enn G14, samt at jeg har ikke spilt høyere enn norsk 3. divisjon - så jeg er ikke verdig med å komme med slike vurderinger som dere her kommer med - selv om jeg skulle ønske at jeg kunne si at jeg er helt enig.....

Link to comment
Share on other sites

Men Sir John, og piscator - hva slags fotballfaglig bakgrunn har dere for å komme med en slik uttalelse?

 

Er dere klar over at vurderingene dere kommer med er om en mann som har trent og ledet fotballklubb(er) på det høyeste nivå i snart 20 år? Og klubben dere snakker om har eksistert siden 1886? Har noen av dere tilsvarende erfaring som gjør at dere har kompetansen til å uttale dere om saken?

 

Jeg personlig har barae levd siden 1984, nesten 100 år yngre enn klubben med andre ord. Jeg har ikke trent lag høyere enn G14, samt at jeg har ikke spilt høyere enn norsk 3. divisjon - så jeg er ikke verdig med å komme med slike vurderinger som dere her kommer med - selv om jeg skulle ønske at jeg kunne si at jeg er helt enig.....

 

he he, herlig ironi! :D

 

jeg kan ikke skryte på meg noen trenerrolle, og har kun spilt bedriftsfotball som voksen. Men nå handler min kritikk ikke så mye om det fotballfaglige, men mer om sunn fornuft! ;)

 

jeg har lang erfaring generelt fra kompetanseoppbygging og prestasjonsvirksomhet. Hvilke faktorer betyr mest når det kommer til stykket dersom man vil lykkes - uansett hvilken virksomhet man snakker om? Og hvordan får man det beste ut av seg selv og de som er rundt en? Og det er forbløffende hvor mye som er helt likt, uansett om vi snakker om å prestere på høyt nivå i musikk, matematikk, sjakk, fotball eller andre ferdigheter. Talent er en nødvendig men på ingen måte tilstrekkelig betingelse. Hard jobbing, konsentrasjon, avkopling, evne til å fokusere riktig og ta tak i de faktorene som virkelig betyr noe er MYE viktigere når det kommer til stykket. Og kontinuerlig fornyelse og evne til å tilpasse seg endrede betingelser er kanskje den aller viktigste betingelsen av de alle.

 

Det er ikke så rent lite av et paradoks at utviklingen nå ser ut til å gå fra mannen som fremfor noen har fornyet den engelske fotballen de siste 15-20 årene, og innført en helt ny kultur det være seg "vakker", frittflytende fotball, kosthold, grunntrening og restituering, alkohol og livsstil osv. Men som jeg har vært inne på tidligere, dette er den typiske "gründerfella". Wenger er ikke den første som har låst seg fast i sine gamle ideer. Og noe av problemet er hvor kompleks fotballen er. Grovt sett kan man dele fotballen i to; en "prestasjonsdel" og en "resultatdel". Naturligvis er det en sammenheng mellom prestasjoner og resultater, men siden fotball er et spill med så mye tilfeldigheter er det på ingen måte noe en til en forhold her. Derfor kan man ved å fokusere på andre ting kompensere for manglende ferdigheter. Og det viktige er ikke hvor god man er objektivt sett, det holder å være bedre enn motstanderen, eller mer presist, få bedre resultater enn motstanderne.

 

Det er som de to kompisene som dro til Svalbard, der den ene tok med seg et par piggsko. Hvis man er to og blir angrepet av isbjørn holder det å klare og løpe fra den andre...! ;)

 

Wenger later til å tro at han med sitt opplegg kan kompensere for manglende individuelle ferdigheter, manglende rutine og manglende taktisk sluhet og fleksibilitet. Det virker på meg som rimelig naivt sett gjennom 2012-briller. Og naturligvis er det MULIG å kompensere for manglende individuell ferdighet, men de fleste lag som har dårlige ferdigheter stikker fingeren i jorda og er såpass ærlige mot seg selv at de heller satser på å spille en enklere fotball, basert på å hindre motstanderne å slippe til. Lag som stoke oppnår utrolig mye med dette i forhold til lagets reelle ferdighetsnivå.

 

Wenger og Arsenal satser på en stikk motsatt strategi. Dette fremstår i mange situasjoner som den reneste selvmordsfotball. For at ferdigheter og talent alene skulle kompensere for Arsenals svakheter måtte de ha et mannskap fullt av Messi'er. Og ikke det en gang ville vært nok, fordi ethvert lag trenger ulike spillertyper, avhengig av hvor på banen de spiller. Og selv om det er utrolig mye talent i dagens Arsenal, dette er altså på langt nær nok. For det første er talentene uferdige rent fotballteknisk, og de har en lang vei å gå mentalt. Men enda mer avgjørende er det at dagens Arsenal-tropp er alt for ujevn, ihvertfall til å spille på den måten Wenger legger opp til. I forhold til hvor de enkelte spillerne står per i dag er Arsenals måte å spille på rett og slett prematur. Det er liten vits å forsøke å spille som verdensmestere dersom du ikke har spillere som klarer å gjennomføre dette i praksis.

 

Og når man gang på gang, over flere år, ser at oppskriften ikke virker, da forteller vel sunn fornuft alene, at man må forsøke å gjøre noe, enten radikale endringer av måten å spille på, eller få inn flere nye spillere? Handlingslammelsen er i mine øyne den aller mest bekymringsfulle siden ved det som nå skjer i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har uttalt lenge at han ikke skal hente noen spillere i Januar. Det kan man mene mye om. Men så kom Tomas, og dette er slik vi ønsker han velkommen? Etter å ha sett ingenting av han og et youtube klipp der han gjennomfører 2-3 touch så ser jeg at mange konkluderer med at dette ikke er en talentfull spiller, utelukkende fordi de ikke har kunnskap om han og aldri har hørt om han. Hvem hadde hørt om Toure, Henry, RvP, Fabregas, Song eller Koscielny når de ankom? Selv om gutten er 19 så betyr jo ikke det at løpet er kjørt. ALLE her inne vet at gutter i den alderen utvikler seg forskjellig rent fysisk, og derfor blomstrer noen i ung alder (Rooney) og andre i litt eldre alder (Koscielny).

Jeg hadde aldri hørt om Jenkinson før, og han har da vært positiv. Han ble tatt i mot på ca tilsvarende måte, men har da levert godt. Jeg har troen på Tomas! Velkommen skal du være, nå er du Gooner, og da skal du behandles deretter.

Jeg tar gjerne i mot spilleren, hadde bare håpt at vi skulle vise mer ambisjoner når vi først kjøpte. Jeg er fortsatt uenig i at Jenkinson har vært god, men han har et greit talent og er Arsenalfan, ja takk til å la han være squadspiller hos oss forever.

Ønsker både Carl og Eisfeld velkommen til Arsenal og håper de presterer, men er nok en grunn til at de ikke har blitt tatt så godt i mot siden Jenkinson spilte non-league og Eisfeld ikke har spilt a-lagsfotball enda.

Link to comment
Share on other sites

Men Sir John, og piscator - hva slags fotballfaglig bakgrunn har dere for å komme med en slik uttalelse?.

 

Jo smalere synsfelt du har, jo mindre ser du. Når det er sagt er jeg i liket med alle andre nordmenn ikke verdensmester i fotball, men jeg har viet en uforholdsmessig stor del av mitt liv til dette vanviddet. Når det gjelder ledelse, gruppepsykologi, problemløsning og forbedringstankegang og det å få ting til å skje gjennom andre har jeg mange tiårs erfaring i verdens kanskje råeste bransje. Beleive me, jeg er ikke grønn. ;D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jo smalere synsfelt du har, jo mindre ser du. Når det er sagt er jeg i liket med alle andre nordmenn ikke verdensmester i fotball, men jeg har viet en uforholdsmessig stor del av mitt liv til dette vanviddet. Når det gjelder ledelse, gruppepsykologi, problemløsning og forbedringstankegang og det å få ting til å skje gjennom andre har jeg mange tiårs erfaring i verdens kanskje råeste bransje. Beleive me, jeg er ikke grønn. ;D

 

Jobber du i NAV?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Jo smalere synsfelt du har, jo mindre ser du. Når det er sagt er jeg i liket med alle andre nordmenn ikke verdensmester i fotball, men jeg har viet en uforholdsmessig stor del av mitt liv til dette vanviddet. Når det gjelder ledelse, gruppepsykologi, problemløsning og forbedringstankegang og det å få ting til å skje gjennom andre har jeg mange tiårs erfaring i verdens kanskje råeste bransje. Beleive me, jeg er ikke grønn. ;D

Godt å høre. Jeg skal legge inn forslag til internettansvarlig at vi alle må dokumentere vår erfaring på profilsiden vår, slik at vi kan gradere hverandre inn i hva vi har lov til å si noe om!

 

Jobber du i NAV?

 

BE

 

Ekke ofte.. men denna lo jeg av. En velfortjent +1 til deg BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...