Jump to content

21.12.11 Aston Villa (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Aston Villa - Arsenal

Premier League

21.12.2011 - kl. 20:45

Kampen vises på TV2 PL HD2

 

 

Skader:

Wilshere

Sagna

Jenkinson

Djourou

Gibbs

Diaby

Santos

Song (5 gule kort)

-------

Given

Jenas

Bent (75% sjanse for at han spiller)

 

5 siste kamper:

Aston Villa: TUTST

Arsenal: TSTST

Ønsket lagoppstilling

-

Arsenal

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen - Miquel

Ramsey - Coquelin - Arteta

van Persie

Chamakh - Gervinho

 

Kunne egentlig tenkt meg å hvile Walcott fra start og prøvd en slik oppstilling med van Persie bak oppspillspunktet Chamakh og en Gervinho som strekker forsvaret og tar med Dunne og Collins på løpeturer. Tror vi kunne fått litt mer tyngde fremover på banen og samtidig hele tiden hatt en spiller inne i boksen for å ta imot evt. innlegg. Kan også ta det i en mer vanlig formasjon med Coquelin og Arteta som sittende midtbanespille og van Persie og Gervinho på hver side av Ramsey med marokkaneren på topp. Mener sistnevnte fortjener litt mer spilletid frem mot janurvinduet for å se om formen kan komme tilbake, hvis ikke bør Wenger åpne lommeboken igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Herlig at du lager kamptråd nok en gang 49 unbeaten. Nå begynner vi andre å bli litt vel bortskjemte tror jeg! :P

 

Har forøvrig liten tro på at Wenger endrer formasjonen noe særlig. Det blir mest sannsynligvis 4-3-3 med Coquelin inn som erstatter for Song. Forøvrig håper jeg virkelig at Ramsey klarer å bidra med noe skikkelig offensivt her mtp. at vår mest kreative midtbanespiller (Song) må stå over.

Link to comment
Share on other sites

Håper så inderlig p at Rosicky for starte. Elsker fyren. Både god offensivt og defensivt.

 

Alt annet enn 3 poeng er skuffende. Så her er det bare å kjøre på faktisk..

 

 

 

Kanskje på tide å spille Yossi fra start, eller hva mener dere?

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg kunne valgt formasjon og lag ville det mest sannsynlig sett slik ut:

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen - Miquel

Chamberlain - Coquelin - Arteta - Gervinho

v. Persie - Walcott

 

 

Chamberlain er kanskje bare 18 år gammel, men han er bedre enn Arshavin pdd. og er en langt mer naturlig kantspiller enn hva Walcott er. Valget av Coquelin - Arteta - Gervinho burde snakke for seg selv egentlig, men kan jo alltid slenge en forklaring på det også: Coquelin er bedre enn Frimpong og mtp. at Diaby er ute så er han den eneste spilleren i laget som kan erstatte Song. Attpåtil er Coquelin som Flamini var en spiller med meget stor motor og fungerer ypperlig som boks-til-boks eller som DM.

 

Når det gjelder Walcott på topp så er det ikke noe sjokk at jeg gjerne vil se han få spille spiss. Tror også hvis han får et par mål hvis han får spille spiss sammen med van Persie kan bidra til at han slapper litt mer av foran mål selv om han senere i sesongen kommer til å finne seg tilbake på høyrekanten.

Link to comment
Share on other sites

Coquelin er bedre enn Frimpong og mtp. at Diaby er ute så er han den eneste spilleren i laget som kan erstatte Song. Attpåtil er Coquelin som Flamini var en spiller med meget stor motor og fungerer ypperlig som boks-til-boks eller som DM.

Den største fordelen vi får ved å starte med Coquelin i stedet for Frimpong vil være kreativitet med ball i beina. Frimpong er pdd ganske så langt bak Coquelin når det kommer til forståelsen av spillet, samtidig som sistnevnte har ved flere anledninger snudd spillet med 40-50 meters baller til motsatt kantspiller. Og innsatsen og duellspillet til disse to er såpass likt at jeg ikke ønsker å starte med engelskghaneseren.

Link to comment
Share on other sites

Coquelin overgår Frimpong på så og si alle områder bortsett fra det fysiske hvor Frimpong har en helt rå fysikk, men alt det tekniske og særlig pasninger, taklingsteknikk o.l. så er Coquelin milevis foran Frimpong. At han også forstår spillet langt bedre enn Frimpong kommer også temmelig tydelig frem.

 

Hvis valget står mellom Coquelin og Frimpong og begge to er friske og raske så burde valget være enkelt. Coquelin ovenfor Frimpong hver bidige gang pdd., men Frimpong kan kanskje bli en meget god fotballspiller etterhvert, men først vil jeg gjerne se at han får et lån til en Premier League klubb som Wolves, Bolton o.l.

Link to comment
Share on other sites

Stefan B: Chamberlain på kanten i en 4-4-2-formasjon på bortebane? Det er jo rett og slett for naivt. Grunnen til at han nesten ikke spiller ennå, er fordi han ikke har noen defensive fibre i kroppen, om vi skal overleve i en slik formasjon på bortebane er forsvarsspillerne avhengige av hjelp fra midtbanen. Koscielny ville nok slitt kolossalt om han hadde hatt Chambo foran seg på vingen. Offensivt er han nok en større trussel enn hva Andrey Arshavin utgjør, men defensivt er russeren flere hakk bedre og mer rutinert.

 

Forresten, de som sier at Arshavin er lat må begynne å følge med på kampene. :P Han var, blant annet, den spilleren som løp mest av samtlige i kampen mot Olympiakos for to uker siden.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke huske å ha sett Arshavin i noe supermannform når det gjelder defensive løp denne sesongen men tidligere sesonger derimot har han vært en av de som har stått på mest når det gjelder dette! Vi har vel egentlig ingen vinger som er noe særlige til dette så hvorfor ikke heller begynne å sette sjansene og score flere mål enn motstanderne? Da slipper vi å bekymre oss for dette :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker godt tilsvarende oppgjør i fjor da Arshavin fikk boltre seg sentralt. Da spilte han en veldig god kamp, og det er jo lov å håpe på at noe tilsvarende kan skje i kveld. Men det forblir vel ønsketenkning. Det er vel i kveld også duket for Miguel på venstreback, og det blir spennende og se hvordan han klarer seg. Agbonglahor vandrer jo mye fra side til side, og vil helt sikkert legge press på den unge spanjolen. Her blir det viktig med en hardtarbeidende ving (Gervinho) i støtte. Dette kan fort bli en nøkkelduell dersom Agbonglahor spiller på denne siden.

 

Darren Bent har scoret mye mål mot oss, og vil alltid være en trussel med sin fysiske tilstedeværelse. Jeg tipper at Per og og Vermaelen danner midtforsvaret og de to tilsammen skal vel klare å nøytralisere trusselen Bent utgjør.

 

Jeg er meget spent på hvordan midtbanen vår kommer til å te seg uten sjefen sjøl, Song. Det blir nok enda mer defensivt ansvar på Arteta, som støtte til en uerfaren Coquelin. Da er vi avhengig av at Ramsey tryller fremover på banen. Det er med andre ord en del usikkerhetsmomenter før denne kampen. Offensivt er vi betydlig svekket uten Santos og Sagna, defensivt likeså. Song står over, og vi har ikke vært veldig kreative i de seneste kampene. Kanskje Villa er en god motstander på dette tidspunktet. Jeg håper i alle fall at laget blir som følger:

 

WS

 

Kos-Per-Vermaelen-Miguel

 

Arteta-Coquelin-Bønna

 

Walcott-RvP-Gervinho

 

Tipper på en 3-1 seier, der RvP scorer og viser en t-skjorte der det står: "Man City? Having a laugh!"

Link to comment
Share on other sites

Det er mange grunner til at jeg i utgangspunktet ligger lavt i terrenget i kveld. Backer, Song, effektivitet og psyke. Jeg stålsetter meg og håper på det beste, men frykter det verste. Det er mange huller i det laget vi stiller, kanskje formange. Vi får se.

 

Enig. Pluss gjerne på en frisk og uthvilt Agbonlahor (sto over mot L'pool) og kanskje også Darren Bent, i tillegg til at kampen mot City må ha kostet enormt med krefter for våre gutter... Har bananskallfølelsen i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal: Szczesny, Coquelin, Mertesacker, Koscielny, Vermaelen, Frimpong, Arteta, Ramsey, Walcott, Gervinho, Van Persie.

 

Substitute: Almunia, Squillaci, Benayoun, Arshavin, Rosicky, Oxlade-Chamberlain, Chamakh

 

Spennende med Coq på høyreback, håper han tar den plassen etterhver.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...