Jump to content

21.12.11 Aston Villa (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Jeg vil oppfordre de som sitter framfor pc'n under Arsenal kamp, klare til å skrive om hvor møkkaspiller Frimpong er var til å skru av pc'n under Arsenal kamper og heller følge med på laget vi elsker. Vis spillerne og støtteapparatet litt mer respekt!

Dette blir for dumt. Tror du noen av dem følger med på dette diskusjonsforumet slik at det går utover deres prestasjoner videre osv.? Det skal for faen være lov å mene det i et forum? Frimpong var ræva.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Jeg synes Frimpong har vist seg som en særdeles dårlig spiller i de opptredene han har fått denne sesongen. Og jeg har ingen problemer med å ytre dette. Hverken før, under eller etter kamp. Denne karen har de fysiske forutsetningene, men mangler det aller meste på taktikk og ferdigheter med og uten ball. Potensialet er der, men det spørs om også denne karen bør gå samme vei som Randall omsider gjorde... Håper selvsagt at han skal slå til, å vise alle det som Wenger mener er i han.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Frimpong har vist seg som en særdeles dårlig spiller i de opptredene han har fått denne sesongen. Og jeg har ingen problemer med å ytre dette. Hverken før, under eller etter kamp. Denne karen har de fysiske forutsetningene, men mangler det aller meste på taktikk og ferdigheter med og uten ball. Potensialet er der, men det spørs om også denne karen bør gå samme vei som Randall omsider gjorde... Håper selvsagt at han skal slå til, å vise alle det som Wenger mener er i han.

 

Vil for mesteparten si meg enig med deg her refser, men han beviste mot Manchester City at han faktisk har både taktiske ferdigheter og ferdigheter med og uten ball. Dog kan det ha vært noe med anledningen til å vise Nasri hvem som er "sjefen" for bortsett fra denne kampen så har han vært meget svak og jeg rangerer Coquelin som milevis bedre og som et langt langt større talent for DM posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Frimpong har vist seg som en særdeles dårlig spiller i de opptredene han har fått denne sesongen. Og jeg har ingen problemer med å ytre dette. Hverken før, under eller etter kamp. Denne karen har de fysiske forutsetningene, men mangler det aller meste på taktikk og ferdigheter med og uten ball. Potensialet er der, men det spørs om også denne karen bør gå samme vei som Randall omsider gjorde... Håper selvsagt at han skal slå til, å vise alle det som Wenger mener er i han.

 

Jeg er også skuffet over Frimpongs prestasjoner denne sesongen. Fulgte med han spesielt godt mens han fortsatt spilte på reservelaget, og trodde han skulle ta nivået nesten umiddelbart. Lå flere hestehoder foran spillere som Eastmond og JET. Mulig langtidsskaden fra fjoråret har påvirket han, men jeg tror dette handler om selvtillit. Han fremstår som uhyre selvsikker utenfor banen, men det har formelig kokt i topplokket hans ute på matta. I kveld synes jeg han virket ukonsentrert og nervøs, litt sånn som den godeste Alex Song gjorde for noen år tilbake. Og etter tre-fire kamper fra start så hadde vel de aller fleste avskrevet kameruneren. Wengers tålmodighet betalte seg i det tilfellet, selv om det "gikk litt på poengene løs" da han og vår brasilianske kjæledegge, Denilson, utgjorde midtbaneduoen. Poenget mitt er at dersom Frimpong får orden på det mentale, så er det så mye fotball og så mye ferdigheter i den gutten at han nå svært langt. Det ser nok Wenger også, ettersom han ofte foretrekker Frimpong foran Le Coq, selv om sistnevnte har prestert langt bedre.

 

Et annet viktig argument er at han er en ekte gooner. ;)

Link to comment
Share on other sites

Han kan nok, men vil han nok?

 

og dette er NESTEN alltid det sentrale spørsmålet. De fleste som får prøve seg på dette nivået har det fotballmessige talentet. Det er innstillingen, selvdisiplinen og fokuset som avgjør hvem som klarer å gå hele veien. Og per i dag kan det stilles spørsmål om Frimpong har det som trengs. Men det kunne vi jo sagt om hele laget for noen få måneder siden, og Frimpong er jo ung, så han bør jo få flere muligheter, selv om han burde ta seg en tur på reservelaget for å vise at han har innstillingen som trengs for å kjempe seg tilbake. En annen som kanskje burde ta en tur på reservelaget er Ramsey. Enormt talent, men han bruker for mye tid, og bremser overgangsspillet. Og han er for slurvete i pasningene.

 

uansett en dårlig kamp av Arsenal i går. Selv om seieren ikke var direkte ufortjent, kunne man fort rotet seg bort her. I alt for lange perioder lot man seg presse bakover, og pasningsspillet på midtbanen var mildt sagt upresist. Og når mottakerne ikke møtte ball, ble det jo lett for Villa å bryte. Dette er småguttefeil! Men byttene avgjorde! Artig å se at Benayoun og Rosicky satte så positivt preg på kampen etter at de kom inn.

Link to comment
Share on other sites

 

og dette er NESTEN alltid det sentrale spørsmålet. De fleste som får prøve seg på dette nivået har det fotballmessige talentet. Det er innstillingen, selvdisiplinen og fokuset som avgjør hvem som klarer å gå hele veien. Og per i dag kan det stilles spørsmål om Frimpong har det som trengs. Men det kunne vi jo sagt om hele laget for noen få måneder siden, og Frimpong er jo ung, så han bør jo få flere muligheter, selv om han burde ta seg en tur på reservelaget for å vise at han har innstillingen som trengs for å kjempe seg tilbake. En annen som kanskje burde ta en tur på reservelaget er Ramsey. Enormt talent, men han bruker for mye tid, og bremser overgangsspillet. Og han er for slurvete i pasningene.

 

uansett en dårlig kamp av Arsenal i går. Selv om seieren ikke var direkte ufortjent, kunne man fort rotet seg bort her. I alt for lange perioder lot man seg presse bakover, og pasningsspillet på midtbanen var mildt sagt upresist. Og når mottakerne ikke møtte ball, ble det jo lett for Villa å bryte. Dette er småguttefeil! Men byttene avgjorde! Artig å se at Benayoun og Rosicky satte så positivt preg på kampen etter at de kom inn.

 

Var Wilshere så fantastisk god før han ble sendt til et læreopphold i Bolton? Jeg mener nei. La Frimpong få sitt utlån i Wolves

så er jeg ganske overbevist at også¨han kommer tilbake som en mer komplett spiller. En må spille regelmessig for å bli en bedre spiller.

 

Ellers enig. Vi vant 'ugly' igår og det er helt greit. Topplag tar poeng på dårlige dager.

Bønna og Mozart overbeviser i sine inntredener. Arshavin ser ut til å ha tankene helt andre plasser.

 

Mertesacker syns jeg var god igår sammen med Kos og var kanskje våre beste.

 

Ellers positivt at kampen mot Wolves blir utsatt til den 27 så går jeg ikke glipp av den pga juleselskap;-)

Link to comment
Share on other sites

Med litt mindre fokus på Mr.T, DENCH og twitter-tull hadde kanskje sjansen vert større. Han kan nok, men vil han nok?

 

Blir som Lansbury som spiller COD dagen lang. Hadde disse gutta hatt full fokus på fotball hadde de allerede vært (nærmest) fast på laget.

Link to comment
Share on other sites

 

Blir som Lansbury som spiller COD dagen lang. Hadde disse gutta hatt full fokus på fotball hadde de allerede vært (nærmest) fast på laget.

Nå er det vel ikke noe problem å spille COD for å fokusere på noe annet enn fotball. De spiller fotball mange timer hver dag og at man da gjør noe annet når man har fri hjelper til å skjerpe seg og holde kanskje bedre fokus når man først trener. Tror ikke Northug kun tenker på ski fra morgen til kveld, han spiller jo mye poker for å koble av.

Link to comment
Share on other sites

En avveksling fra hverdagen vil bare være sundt som Ole11 nevner. Det viktigste er at spillerne er 100 % fokuserte og motiverte når dem er på trening/kamp, noe som kan være vanskeligere hvis du tenker konstant på hva du skal gjøre i neste kamp og hva poengene betyr. I alle fall slapper jeg bedre av på fritiden når jeg har noe å finne på i stedet for å sitte alene og tenke på alt jeg bør gjøre, og ikke minst hva jeg burde ha gjort...

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig att vi fikk med oss alle poengene hjem etter denne forestillingen! Savner kreativitet i midtbanen og vingene,spesielt Gervinho er helt ute å kjører i mine øyne! Godt gjort å i hele tatt komme til sjanser uten vinger og backer som klarer å rote ballen inn i retning boxen! Walcott var til tider frisk i sin posisjon men det endte mest opp i hjørnespark! Frimpong viser att han ikke er moden enda,bør lånes ut så fort som mulig for tydligvis er veien til førstelaget blitt alt for lett for han,han presterer utenfor banen gir alt men det holder ikke enda.. Forsvaret er igjen vår beste lagdel,har vi vært fulltallig der bak har ikke Villa-målet kommet fordi forsvare har fått stått tettere i den situasjonen! Mener Benayoun er vår mest kreative spiller og bør få starte neste kamp til fordel for Ramsey som trenger hvile og bli giret igjen! Gikk ut dørene av 3 Lions i går kveld med 3 ufortjente men deilige poeng :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...