Jump to content

21.12.11 Aston Villa (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal: Szczesny, Coquelin, Mertesacker, Koscielny, Vermaelen, Frimpong, Arteta, Ramsey, Walcott, Gervinho, Van Persie.

 

Substitute: Almunia, Squillaci, Benayoun, Arshavin, Rosicky, Oxlade-Chamberlain, Chamakh

 

Spennende med Coq på høyreback, håper han tar den plassen etterhver.

 

Det håper virkelig ikke jeg. Han har altfor lite fart og altfor mange andre gode kvaliteter på ballen til å være høyreback. Forøvrig lurer jeg på hva som har skjedd med Miquel siden han ikke er med i troppen. Snakker vi nok en skade?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

 

Det håper virkelig ikke jeg. Han har altfor lite fart og altfor mange andre gode kvaliteter på ballen til å være høyreback. Forøvrig lurer jeg på hva som har skjedd med Miquel siden han ikke er med i troppen. Snakker vi nok en skade?

 

Han mangler da på ingen måte fart til å spille back? Registrerte at han startet flere kamper for Llorente på høyrebackplassen, så ukjent er han ikke til posisjonen. Med Flaminis prestasjoner på venstrebackplassen friskt i minne, så tror jeg Coquelin kan vise seg å være vår løsning fram til Sagna eller Jenkinson kommer tilbake fra skade.

Link to comment
Share on other sites

 

Han mangler da på ingen måte fart til å spille back? Registrerte at han startet flere kamper for Llorente på høyrebackplassen, så ukjent er han ikke til posisjonen. Med Flaminis prestasjoner på venstrebackplassen friskt i minne, så tror jeg Coquelin kan vise seg å være vår løsning fram til Sagna eller Jenkinson kommer tilbake fra skade.

 

Mtp. den høye defensive linjen vi som oftest kjører så er han nok altfor treg til å spille på backen fast. Og det var egentlig det jeg siktet meg inn som mtp. at jeg har ønsket meg en backup for både Sagna og Santos/Gibbs :P

 

Kan ikke huske at Coquelin spilte noe særlig på høyrebacken for Lorient (Llorente er en spiller vet du! :xmas:), men han spilte på høyrekanten deres et par ganger. Han spilte dog høyreback for oss i FA cupen mot Stoke og var langt fra imponerende i den posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal: Szczesny, Coquelin, Mertesacker, Koscielny, Vermaelen, Frimpong, Arteta, Ramsey, Walcott, Gervinho, Van Persie.

 

Substitute: Almunia, Squillaci, Benayoun, Arshavin, Rosicky, Oxlade-Chamberlain, Chamakh

 

Spennende med Coq på høyreback, håper han tar den plassen etterhver.

Jeg syns det er merkelig at Frimpong starter mens Benayoun og Rosciky sitter på benken. Ramsey kunne også trengt en pust i bakken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er merkelig at Frimpong starter mens Benayoun og Rosciky sitter på benken. Ramsey kunne også trengt en pust i bakken.

 

Frimpong er der for den defensive styrken og for å dominere midtbanen til Aston Villa så kan skjønne det valget hvis Miquel er skadet og valget stod mellom å spille Coquelin på midtbanen mens Squillaci spilte sentralt med Koscielny og Vermaelen på hver sin side.

 

Når det gjelder Ramsey så trenger han vitterlig mer et skikkelig tupp i ræva fremfor en pust i bakken :)

Link to comment
Share on other sites

Song er allerede savnet!

 

Det er temmelig klart at Frimpong ikke er svaret. Hvis Song er borte så må Coquelin hvis han ikke er skadet eller vi desperat trenger en høyreback være direkte erstatter. Frimpong er best i en Vieira lignende rolle hvor han kan fosse fremover og samtidig være med å hjelpe til bakover.

Link to comment
Share on other sites

Vi har ikke skapt en eneste sjanse på 25 minutter. N'zogbia begynner å vise skumle hensikter, noe jeg misliker sterkt. Glemmer ikke 2-2 kampen mot Wigan i fjor.

 

Og attpåtil har nå Coquelin fått et gult kort og spiller ute av posisjon.

Link to comment
Share on other sites

 

Frimpong er der for den defensive styrken og for å dominere midtbanen til Aston Villa så kan skjønne det valget hvis Miquel er skadet og valget stod mellom å spille Coquelin på midtbanen mens Squillaci spilte sentralt med Koscielny og Vermaelen på hver sin side.

 

Når det gjelder Ramsey så trenger han vitterlig mer et skikkelig tupp i ræva fremfor en pust i bakken :)

Ser du nå hvorfor jeg heller ville ha Bønna/Rosicky? Frimpong treffer jo ikke noen med pasningene sine.

Link to comment
Share on other sites

Ser du nå hvorfor jeg heller ville ha Bønna/Rosicky? Frimpong treffer jo ikke noen med pasningene sine.

 

Det defensive gutten min.. det defensive. Ramsey, Rosicky eller Benayoun er ikke disiplinerte nok til å tette igjen hull sammen med Arteta alene.

 

Forøvrig syntes jeg generelt sett hele laget har vært vanvittig svakt. Tapet av Song er stort og Ramsey, Walcott, Coquelin, Frimpong og til dels Arteta har ikke akkurat vært mye å skryte av. Ei har heller Gervinho vært noe spesielt involvert og van Persie har ikke engang blitt spilt til en sjanse.

Link to comment
Share on other sites

-Svak 1.omgang, der vi produserer lite og slipper ikke til så mye heller

-Szczesny er en strålende keeper, og det oser autoritet

-Mertesacker har nøytralisert Agbonlahor

-Frimpong sliter på midten, treffer med svært få pasninger

-Coquelin hører til på midten, ikke på backen

-Flott prestasjon av Walcott før straffen, og godt satt av RvP

Link to comment
Share on other sites

 

Det defensive gutten min.. det defensive. Ramsey, Rosicky eller Benayoun er ikke disiplinerte nok til å tette igjen hull sammen med Arteta alene.

 

Jeg er klar over at du presiserer det defensive, men er virkelig Frimpong så utrolig mye bedre enn Rosicky på det defensive? Feilpasningene til Frimpong er ikke en DM verdig. Den enorme fysikken hans har vi sett lite til, og han dekker ikke så veldig store rom. Jeg tror Rosicky kunne gjort den jobben med Arteta.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...