Jump to content

02.10.11 Tottenham Hotspur (B)


49 unbeaten

  

18 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

HXLTARSE1001_1_13.jpg?v=1

Premier League

2.10.2011 KL. 17.00

White Hart Lane, London

Kampen sendes på TV2 Premier League HD

 

Arsenal kommer inn til denne kampen etter en 2-1 seier over Olympiakos på onsdag. I en fartsfylt kamp var det hjemmelaget som åpnet best ved en scoring av nykommeren Alex Oxlade-Chamberlaine etter 10 minutter, mål nr. 2 fikk vi ved Santos etter effektiv fotball i lengderetningen. Men like sikkert som at Teddy er en cunt så lager Arsenal problemer for seg selv på dødballer, og denne gangen var det hele laget som koblet ut og lot grekerne ta et kort hjørnespark og spille inn til en umarkert spiller og reduseringen var et faktum. Etter en shaky førsteomgang fikk forsvaret samlet seg i andre og kontrollerte inn til 3 poenger.

 

Foran Tottenham kampen vil det stilles mange spørsmål rundt skadesituasjonen i Arsenal for tiden. Med Wilshere, Vermaelen og Diaby ute med langtidsskader og Gervinho, Walcott, Koscielny, Benayoun og Djourou som måtte stå over midtukekampen med småskader vil potensielt halve førstelaget være fraværende søndag. Nå har ikke Wenger gitt noen skadeoppdatering foran kampen, men forhåpentligvis vil de 5 siste være tilgjengelige igjen.

 

Tottenham på sin side spilte torsdag mot det irske laget Shamrock Rovers, og stilte med nesten et rent andrelag. Ikke overraskende hadde Tottene mye av ballen, men slet lenge med uttelingen og etter 0-0 til pause var det irene som startet best i andreomgang og scoret det første målet etter 52 minutter. Tottenham klarte å utligne kjapt og det tok ikke lang tid før de hadde en trygg 3-1 ledelse, som også ble sluttresultatet. En fin 3 poenger og stjernespillerne fikk litt ekstra hvile foran storoppgjøret.

 

Lagenes siste innbyrdes:

20.04.11 1-1

20.11.10 2-3

21.09.10 1-1 (4-1 e.t)

14.04.10 1-2

31.10.09 3-0

08.02.09 0-0

29.10.08 4-4

 

Skader:

Wilshere

Vermaelen (ute til slutten av oktober)

Diaby

Squillaci (skadefri, men ikke matchfit)

Eastmond

Djourou

Walcott (har en sen test)

Gervinho (har en sen test)

Koscielny

-------------------------

Dawson og Pienaar er skadet, Gallas Huddlestone, Kranjcar og King er usikre (hentet fra vgd, så lite formelt)

 

Lagenes 5 siste kamper:

Arsenal: DLWWW

Tottenham: DWDWW

 

Lagoppstilling forrige kamp:

Arsenal

Szczesny

Sagna Mertesacker Song Santos

Rosicky Frimpong Arteta

Oxlade-Chamberlein Chamakh Arshavin

 

Tottenham

Cudicini

Walker Corluka Bassong Rose

Lennon Livermore Carroll Giovani

Defoe Pavlychenko

 

Jeg regner med et noe lignende kampforløp som det vi hadde mot Olympiakos, hvor vi prøver å spille ball og opprettholde ballinnhavet, mens Tottenham venter på ballmiss for å starte kontringer. Største forskjellen mellom kampene er bare at Tottenham har atskillig bedre spillere som kommer til å utnytte mulighetene på en helt annen måte enn hva Olympiakos gjorde. Det vil derfor være svært viktig at midtbanen vår skjerper pasningene sine og ikke mister på tur fremover, samtidig som kantene må hjelpe backene våre bakover siden Gareth Bale og Van der Vaart er dyktige til å utnytte det ledige rommet og ikke er redde for å utfordre en mot en. Vet ikke om dette er riktig kamp å ønske formasjonsbytte, men skulle likt og sett en 4-4-2 med disse spillerne: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Arteta, Ramsey, Song, Gervinho, van Persie og Chamakh. Velger Arteta på kant for at Sagna skal få bedre støtte mot Bale, Oxlade-Chamberlaine jukset flere ganger mot Olympiakos ved å overlate Sagna alene uten dekning.

 

En kamp jeg aldri kommer til å glemme, legendarisk!

 

 

Den nye spillerbørsen

Siste frist for å legge inn børs er samme dato som neste kamp

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/team-news-benayoun-squillaci-back-training

 

Team news: Benayoun, Squillaci back training

 

Arsène Wenger has revealed the latest team news ahead of the Tottenham game:

 

on the players returning to training...

Benayoun and Squillaci will be back in normal training on Friday or Saturday. Squillaci has been out for a long time so he won’t be fully match fit. Benayoun has more match fitness.

 

on the players who will have tests...

Walcott, Gervinho and Koscielny will all be late tests and very late decisions. Saturday or even Sunday morning. Walcott looks the most likely to have a chance. Koscielny maybe less. He is recovering well but the game may come too soon.

 

on other teams news...

Djourou is out. The other injuries you know about. There were no other injures from the game against Olympiacos on Wednesday night.

 

Virker som om Walcott (kanskje) og Benayoun er tilbake fra forrige kamp, mens Gervinho og Koscielny antakeligvis mister oppgjøret. Ettersom Squillaci mangler kampfitness fortsetter nok Song i forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med et lignende kampforløp som det vi hadde mot Olympiakos, hvor vi prøver å spille ball og opprettholde ballinnhavet, mens Tottenham venter på ballmiss for å starte kontringer.

Tottenham kommer ikke til å legge seg bakpå og vente på at vi skal gi fra oss ballen. Mot Liverpool gikk de ut i hundre og styrte kampen fra første spark på ballen, noe som fungerte plettfritt for dem, så de akter garantert å kjøre på fra start også på søndag.

 

Det er det som er så bra med NLD. To lag som angriper uansett. Ikke som med Manchester-derbyene der man legger seg bakpå og satser på å holde nullen :)

Link to comment
Share on other sites

Huff. Som om ikke vi slet nok offensivt og defensivt fra før..

 

 

Szczesny

 

Sagna - Mertesacker - Song - Santos/Gibbs

 

Arteta - Coquelin - Rosicky

 

Chamberlain - v. Persie - Arshavin

 

 

Det blir veldig viktig å ha en ordentlig DM i denne kampen. Tottenham vil stille i 4-4-2 med Adebayor og Defoe (mest sannsynligvis) på topp og Frimpong er rett og slett ikke en ordentlig defensiv midtbane og når man også tar i betraktning at han er Arsenal through and through og er en utrolig lidenskaplig fotballspiller med lite erfaring og i en posisjon han ikke helt behersker så kan det fort vanke en utvisning på gutten. Samtidig mener jeg at Coquelin uansett er en bedre spiller og at han burde være det klare alternativet i kamper der Song ikke spiller DM.

 

Ellers håper jeg Rosicky starter fremfor Ramsey og at Chamberlain starter på høyre mtp. at Walcott mest sannsynligvis ikke blir klar sammen med Gervinho.

Link to comment
Share on other sites

Dette vet jeg rett og slett ikke om jeg orker.

 

Tanken på at vi skal gå inn i kampen med spillere som Wilshire, Vermaelen, Diaby, Kocielny, Gervinho ute får meg til å grøsse. Når vi i tillegg mister Song sentralt kommer vi til å få kjørt os skikkelig på søndag, jeg hadde tatt en U anytime om jeg hadde kunnet.

 

For å være helt ærlig. Dette er en kamp vi kan tape 5-0, men også vinne for den saks skyld.

 

Når det gjelder laget håper jeg rugbyspilleren Frimpong holdes langt unna en startellever og at spillere som har vært med på dette før kommer inn. Mitt lag:

 

Szezny

Sagna- Mertesacher- Song- Gibbs

 

Ramsey- Rosicky- Arteta

 

Arshavin- Chamack- RVP

 

 

Denne blir sett med pute foran ansiktet

Link to comment
Share on other sites

Har vel aldri før hatt så dårlig følelse foran et London derby.

Spesielt med tanke på at vi alltig gjør amatørmessige forsvarsfeil så kan dette

bli hardt straffet mot et sugent Tottene lag.

Er også skeptisk til Frimpong i denne kampen. Syns ikke han har gjort en god figur

i Songs rolle. Spørsmålet er om Wenger dekker det inn med rutine eller kanskje Coquelin som

har vært god i denne rollen.

En sugen Adebayor,Van Der Vaart og Modric kan bli tøft.

Link to comment
Share on other sites

Tottenham er altså favoritter. I skrivende stund kan man få 2,20 i odds på hjemmeseier, mens man får 3,50 for uavgjort eller Arsenalseier.

 

Fjorårets tre oppgjør med Spurs ga hele 16 mål. Begge lag scorer bra med mål for tiden, og begge lag slipper inn mål. Det kan være duket for en ny målorgie.

 

Jeg synes vårt offensive spill blir bedre og bedre for hver kamp. I lengre og lengre perioder spiller vi godfotballen som Arsenal har blitt kjent for det siste tiåret. Jeg synes også at vi oftere spiller oss raskt ut etter gjenvinning av ball, og det fører til flere overgangsmuligheter enn vi har sett de siste par årene. Det skaper også strekk i motstanderlagene, som sjelden får etablert noe spill mot oss. I de litt dårligere periodene sliter vi med overdreven posessionfotball, og når det kombineres med lite bevegelse foran ballen, blir det skummelt. Da blir vi offer for vår egen offensive tankegang, og må ofte forsvare oss mot kontringer med bare 2-3 mann.

 

Defensivt må jeg si at jeg er ganske fornøyd med forsvarsspillerne (spillertypene), som legger ned stor innsats. Jeg synes, som mange andre, at samhandlingen svikter innimellom. Noe av årsaken ligger vel i at det har vært mye rotasjon av forsvarsspillere hittil i sesongen, og nå er vel 5 av 6 midtstoppere ute med skade? Jeg leser endel kritikk av den defensive jobbingen til våre midtbanespillere, men jeg er ikke helt enig. Synes ofte de gjør en bra jobb med press høyt oppe i banen, og jeg liker svært godt når vi vinner ballen raskt tilbake og dette skaper ofte gode angrepsmuligheter for oss. Problemet som oppstår av og til - som gjør at vi ser litt nakne ut bakover - er at det blir for stor avstand mellom forsvarsfireren og midtbanen når de tre på midten jager gjenvinning høyt oppe i banen.

 

Arsenal Column har en interessant artikkel som viser at de tre på midten har ganske like roller, og ikke èn DM (4-1-4-1) eller to DM'er (4-2-3-1). De tre sentrale midtbanespillerne veksler på å gå framover, og på den måten skaper de mye mer dynamikk i spillet med det resultat at vi kommer raskere i angrep og blir mer direkte. Mange roper at Song er kjempegod som DM eller at Frimpong ikke takler det like godt. Jeg tror ikke det er riktig problemstilling. Den 'dynamiske' midtbanetreeren er avhengig av resten av laget også. Vi er avhengige av midtstoppere som bryter foran, backer som er disiplinerte og kan trekke inn i banen og kantspillere som tar løp hjemover når backen er offensiv. Jeg er jo en evig optimist og jeg liker mye av det jeg ser i dagens Arsenal-lag.

 

Nok svada ;)

 

Vi vinner 3-1 eller 3-2!

 

Go Gunners

Link to comment
Share on other sites

Tottenham kommer ikke til å legge seg bakpå og vente på at vi skal gi fra oss ballen. Mot Liverpool gikk de ut i hundre og styrte kampen fra første spark på ballen, noe som fungerte plettfritt for dem, så de akter garantert å kjøre på fra start også på søndag.

 

Jeg så den kampen, og de var ikke så imponerende som mange skal ha det til. En midtbane med Adam, Henderson, Lucas og Downing kommer til å få kjørt seg flere ganger utover denne sesongen grunnet en total mangel på fart, så at de styrte kampen sier ikke så mye. Om vi stiller med en midtbane med Arteta, Coquelin og Ramsey/Rosicky, så vil vi ha minst like mye fart som deres sentrale i Parker og Modric. Om Redknapp stiller med sin sedvanlige 4-4-2 med van der Vaart, Modric, Parker og Bale, vil vi ha en mulighet til å overbefolke midten og utnytte rommene som Bale og VDV etterlater foran egne backer.

 

Deres sannsynlige lagoppstilling:

 

Friedel

Walker - Kaboul - King - Ekotto

VDV - Parker - Modric - Bale

Defoe - Adebayor

 

Vår sannsynlige lagoppstilling:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Song - Gibbs

Arteta - Frimpong/Coquelin

Walcott - Ramsey/Rosicky - Arshavin

Van Persie

 

Hvis vi starter slik, så er det viktig at vingene hjelper til i forsvar slik at vi får en flat 5'er. Så blir det viktig at vi omstiller oss fort når vi går i angrep og angriper i de rommene som er ledige. Begge vingene og backene deres er offensiv i tankegangen, mye likt våre, så spill ut på sidene og send innleggene i rommet mellom midtstopperne og keeper. Der skal vi alltid ha Van Persie pluss den andre kanten, evt. midtbanespiller, løpende mot hver stolpe. Skap ettertrykk og vi vinner dette herlige derbyet!

Link to comment
Share on other sites

Endelig North London Derby! Jeg tror at Arsenal viser at dem ikke skal avskrives fra noe som helst, med overkjøring av Tottenham. Oxlade-Chamberlain forventer jeg å se starte, han rev i stykker backen hos Olympiakos, og det gjør han nok mot Spurs også!

Forventer at spillerne vet at dette er viktigere enn en United og Chelsea kamp, og vet at tap ikke er aktuelt.

 

Har troa på 3 målsseier, Oxlade-Chamberlain, van Persie X2

Link to comment
Share on other sites

Jeg så den kampen, og de var ikke så imponerende som mange skal ha det til. En midtbane med Adam, Henderson, Lucas og Downing kommer til å få kjørt seg flere ganger utover denne sesongen grunnet en total mangel på fart, så at de styrte kampen sier ikke så mye. Om vi stiller med en midtbane med Arteta, Qocuelin og Ramsey/Rosicky, så vil vi ha minst like mye fart som deres sentrale i Parker og Modric. Om Redknapp stiller med sin sedvanlige 4-4-2 med van der Vaart, Modric, Parker og Bale, vil vi ha en mulighet til å overbefolke midten og utnytte rommene som Bale og VDV etterlater foran egne backer.

Det handler ikke så mye om hvem som har mest fart og hvem som styrte mest mot Liverpol, poenget er at Tottenham kommer til å være like aggressive og offensive som oss.

Link to comment
Share on other sites

Det handler ikke så mye om hvem som har mest fart og hvem som styrte mest mot Liverpol, poenget er at Tottenham kommer til å være like aggressive og offensive som oss.

Så klart kommer dem til å være aggressive og ønsker å gå ut på banen å valse over oss, men i motsetning til Liverpool kampen som du nevnte så har vi kjappere føtter til å forflytte oss selv og ballen. Om vi blir like mye overkjørt som det Liverpool ble, vil jeg bli meget overrasket. Jeg ønsker å gå til kamp med en sterk tro på at vi klarer dette, og at Tottenham igjen ser hvem som er "storebror". I løpet av mine 15 år som trofast Arsenal supporter har jeg alltid hatt tillit til spillerne foran kampene, for jeg vet de er gode nok. Om vi skulle tape kampen er det ikke fordi vi er dårligere enn dem, men fordi selvtilliten og samspillet er satt tilbake grunnet omrokkeringer i sommer og tidlig høst.

 

Evig optimist!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi kommer til å gå på tidenes smell mot spurs,til og med uten skadene våre så mener jeg de har et sterkere lag enn oss-spesielt midtbanen deres er overlegen,og med musklene til parker+en spillesugen Adebayor som strutter av selvtillitt så kommer dette til å bli stygt.jeg setter kampen på opptak så får jeg vurdere etter kampslutt om jeg skal se den,klarer ikke å pine meg gjennom en ny oldtrafford opplevelse.

Link to comment
Share on other sites

Sitter å hører på Jahn Teigen og optimist! Kan ikke være annet. Jeg er veldig negativ i kampene, og kampen i morgen...Vi har alt imot oss, skader, svakere stall enn på lenge. Første gang på hvor lenge? Tottene er favoritter. Ikveld går jeg på fylla, og ser VIRKELIG frem til kamp imorgen. Det er i slike stunder Arsenal slår tilbake. Vi er THE ARSENAL, og det skal vi befuckingsvise imorgen!

 

Underskrevet av OLE OG ALI!

 

 

BY FAR THE GREATEST TEAM THE WORLD HAS EVER SEEN!

 

Link to comment
Share on other sites

En kamp jeg frykter etter Manu kampen der vi ble most,er det noe som kjennetegner oss så er det ikke at vi kjemper fra første minutt iallefall. Virker som klubben er dønn sløv,da jeg var på Emirates ruslet guttene rundt bare en liten halvtime før kampstart. Virker ikke som de forberedte seg godt,motstander var ute lenge før,og kjørte skikkelig og god oppvarming. Er det andre som har samme erfaring som meg ?

 

Er vi sløve i morgen mot Spurs ender dette stygt . Det er bare å kjøre på fra 1 min,og la Spurs smake sin egen medisin. Uten kampvilje,moral og konsentrasjon ender det med tap. Vi kan om vi vil,det har laget og historien vist oss fra før. Det er bare å gjøre jobben,og gjøre den skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

Sitter å hører på Jahn Teigen og optimist! Kan ikke være annet. Jeg er veldig negativ i kampene, og kampen i morgen...Vi har alt imot oss, skader, svakere stall enn på lenge. Første gang på hvor lenge? Tottene er favoritter. Ikveld går jeg på fylla, og ser VIRKELIG frem til kamp imorgen. Det er i slike stunder Arsenal slår tilbake. Vi er THE ARSENAL, og det skal vi befuckingsvise imorgen!

 

Underskrevet av OLE OG ALI!

 

 

BY FAR THE GREATEST TEAM THE WORLD HAS EVER SEEN!

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvorfor poste et stort bilde av det rasshølet der ?

Link to comment
Share on other sites

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvorfor poste et stort bilde av det rasshølet der ?

 

Slapp av mann!

 

Fabregas er en av de største spillerne vi har hatt i klubben vår. Han kom nærmest gratis, spilte som en halvgud til tider og dro og ga oss en fortjenste på over en halv milliard. Vi har utrolige mye å takke denne giganten av en spiller for.

 

Takk for at du ikledde deg vår flotte drakt i åtte år Fabregas!

Link to comment
Share on other sites

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvorfor poste et stort bilde av det rasshølet der ?

Slike utbrudd bør du holde deg for god til. Francesc Fabregas er/var en av våre viktigste spillere i nyere tid. Han har gjort enormt mye for oss, og om han ikke hadde slått gjennom og blitt en toppspiller i 2006/07 hadde vi aldri i livet hevdet oss som det vi faktisk har gjort. Om du skal komme å kritisere spillere vil jeg gjerne høre en begrunnelse og ikke bare en setning med "rasshøl". Jeg kan skjønne at noen ikke er like takknemlig ovenfor vår tidligere "El capitan" som meg, og ikke likte at han vendte tilbake til sin fødeby og ungdomsklubb. Men om du tenker tilbake på det han har gjort for oss, alt fra målet mot Juventus i CL, innhoppet mot Aston Villa der han snudde kampen med et av få frispark perler, vendingen og langskuddet mot AC Milan på San Siro og soloraidet hjemme mot Tottenham. Kunne fortsatt med mange flere høydepunkter, men vil tro at du husker noen selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi kommer til å gå på tidenes smell mot spurs,til og med uten skadene våre så mener jeg de har et sterkere lag enn oss-spesielt midtbanen deres er overlegen,og med musklene til parker+en spillesugen Adebayor som strutter av selvtillitt så kommer dette til å bli stygt.jeg setter kampen på opptak så får jeg vurdere etter kampslutt om jeg skal se den,klarer ikke å pine meg gjennom en ny oldtrafford opplevelse.

Dette går nok bra.

Vi er i god utvikling.

Ser ikke på Tottenham som bedre enn oss.

Vi har masse å gå på.

Link to comment
Share on other sites

Slike utbrudd bør du holde deg for god til. Francesc Fabregas er/var en av våre viktigste spillere i nyere tid. Han har gjort enormt mye for oss, og om han ikke hadde slått gjennom og blitt en toppspiller i 2006/07 hadde vi aldri i livet hevdet oss som det vi faktisk har gjort. Om du skal komme å kritisere spillere vil jeg gjerne høre en begrunnelse og ikke bare en setning med "rasshøl". Jeg kan skjønne at noen ikke er like takknemlig ovenfor vår tidligere "El capitan" som meg, og ikke likte at han vendte tilbake til sin fødeby og ungdomsklubb. Men om du tenker tilbake på det han har gjort for oss, alt fra målet mot Juventus i CL, innhoppet mot Aston Villa der han snudde kampen med et av få frispark perler, vendingen og langskuddet mot AC Milan på San Siro og soloraidet hjemme mot Tottenham. Kunne fortsatt med mange flere høydepunkter, men vil tro at du husker noen selv.

-----------

Tar den,men jeg er ikke fornøyd uansett grunn til han forlot oss,ikke nå når vi var i får dypeste krise på lenge. Barca kunne betalt det han var verdt om de absolutt skulle ha Fabregas. Et skittent spill som jeg ikke likte,jeg er kanskje gammeldags som håper på gamle legender sin lojalitet og oppfostring for klubben. Jeg respekterer andre fans som har et annet syn en meg så jeg skal la være med flere sterke utfall mot Fabregas i dette forumet :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...