Jump to content

02.10.11 Tottenham Hotspur (B)


49 unbeaten

  

18 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Dette går nok bra.

Vi er i god utvikling.

Ser ikke på Tottenham som bedre enn oss.

Vi har masse å gå på.

 

.............

 

Helt klart,vi har masse å gå på når det gjelder defensiv organisering og arbeidsmoral.Justerer vi vår spillestil og slutter med pasningsspillet der vi tar alt for stor risiko vil det laget vi har idag kunne slå hvem som helst. Men mot Spurs frykter jeg feilpasninger og kontringer imot.

Link to comment
Share on other sites

-----------

Tar den,men jeg er ikke fornøyd uansett grunn til han forlot oss,ikke nå når vi var i får dypeste krise på lenge. Barca kunne betalt det han var verdt om de absolutt skulle ha Fabregas. Et skittent spill som jeg ikke likte,jeg er kanskje gammeldags som håper på gamle legender sin lojalitet og oppfostring for klubben. Jeg respekterer andre fans som har et annet syn en meg så jeg skal la være med flere sterke utfall mot Fabregas i dette forumet :)

Det er helt greit at du har andre synspunkt enn andre, hvis ikke ville forumet blitt kjedelig. Men om du lager flere slike innlegg i stedet for en setning med "styggord", så blir det mye enklere å diskutere med deg og enklere å se ditt synspunkt. Jeg er helt enig med deg at Barcelona burde betalt det han var verdt og at tidspunktet ikke var heldig for klubbens utvikling, men jeg forstår hvorfor begge delen blir slik. Barcelona hadde ingen konkurenter som presset opp prisen og Wenger ønsket ikke lengre å tviholde på Cesc mot egen vilje, selv om jeg er overbevist om han hadde gjort en skikkelig jobb for Arsenal om han måtte blitt nok en sesong.

 

Om vi skal klare å få "legender" som Tony Adams etc. er vi avhengig av kjærlighet til klubben som Wilshere tilsynelatende har og suksess for å holde de borte fra fristelsen til større og rikere klubber (les Barcelona, Real Madrid, Manchester City og United). Jeg tror at vi er på gang med flere unge briter på vei inn i førstelaget og eldre, erfarne spillere som har vært her en stund allerede.

Link to comment
Share on other sites

Tilbake til tema. Kampen i morgen.

 

Synd at Koscielny ikke ble klar igjen siden vi virkelig hadde hatt stor bruk for Song på midten + at jeg synes at samspillet mellom han, Arteta og Ramsey har blitt bedre kamp for kamp. Synd at vi aldri kan stille med de samme 11 i 2 kamper på rad. Har tro på Song og Mertesacker som stoppere, men det er midtbanen som blir nøkkelen i morgen. Håper virkelig at Coquelin (altså ikke Qocuelin som noen her kaller han) starter i stedet for Frimpong. Har veldig tro på Frimpong over tid, men så langt har han vært overtent og hatt altfor mange balltap og feilposisjoneringer. Coquelin har i kampene han har spilt dekket større rom og hatt bedre pasningskvalitet så jeg håper han starter sammen med Arteta og Ramsey (eller evt Rosicky).

Blir også spennende å se hvem som blir valgt som LB. Selv håper jeg på Andre Santos (og ikke bare fordi jeg er skikkelig Brasil-fan). Begrunnelsen er at jeg ser på deres defensive kvaliteter som jevne og begge har mye å gå på der. Santos mener jeg har litt bedre fysikk + at han også er bedre offensivt enn Gibbs. Både med pasningskvaliet, skudd og innlegg.

 

Både Walcott og Gervinho skal vel testes i morgen tror jeg, og jeg sitter med en følelse av at Walcott blir klar men ikke Gervinho (men håper selvsagt at begge blir klare tidsnok). Så derfor tror jeg at Walcott og starter på hver sin side med RVP på topp. Kunne vært interessant å se RVP og Chamakh sammen på topp (evt RVP og Walcott), men jeg i en 4-4-2 formasjon så er jeg litt usikker på den hvem vi skal spille med på sidene for å både sikre defensivt og bidra offensivt i en slik rolle. Mener vi mangler litt den type spillere i troppen som er aktuell i morgen.

 

Jeg tror det blir en veldig jevn og spennende kamp (som de siste oppgjørene har vært), og begge lag har vært til tider veldig rufsete bakover så langt i år. For vår del gjelder det å demme opp på døball (konsentrasjon er et nøkkelord her), unngå balltap på midtbanen og ikke tømme oss bak ved å satse for mye fremover (altså balansen i laget). Optimist som jeg alltid er før kamp så tror jeg faktisk vi vinner og dermed går forbi Spuds på tabellen :-)

 

Go THE ARSENAL

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desverre lite tro på tre poeng mot tottene. Som flere her også påpeker så tror jeg vi blir overkjørt på midten uten Song. Frimpong, Ramsey/Rosicky og Arteta vil ikke hjelpe forsvaret tilstrekkelig.

 

Interessant at vi nå legger opp til markeringsforsvar ifølge Guardian: http://www.guardian.co.uk/football/2011/oct/01/arsenal-zonal-marking-tottenham

Både Per og Santos er vel vant til markeringsforsvar så liten overgang her.

 

Framnover er det viktig at vi får enten Gervinho eller Walcott klare til kamp. Oxen er ikke klar enn for et NLD.

 

Forberedt på det verste men håper selvsagt på det beste.

 

Lykke til alle Gooners.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...