Jump to content

Arsenal i Asia


Verminator5

Recommended Posts

Bare å fortsette mann! Etter det jeg vet er PL ganske stort i Malaysia ihvertfall. Hadde noen Malaysiere på besøk engang i tide gjennom en utveksling, og de var helt gale etter fotball, han ene hardcore Manu fan og han andre falt på det mer riktige laget Arsenal. De fortalte at det var ganske stort med engelsk fotball i Malaysia, ihvertfall i Kuala Lumpur der de var i fra. Du får se om det faktisk stemmer, gleder meg til videre lesning!

Link to comment
Share on other sites

Bare å fortsette mann! Etter det jeg vet er PL ganske stort i Malaysia ihvertfall. Hadde noen Malaysiere på besøk engang i tide gjennom en utveksling, og de var helt gale etter fotball, han ene hardcore Manu fan og han andre falt på det mer riktige laget Arsenal. De fortalte at det var ganske stort med engelsk fotball i Malaysia, ihvertfall i Kuala Lumpur der de var i fra. Du får se om det faktisk stemmer, gleder meg til videre lesning!

Spennende observasjon. De sørlige områdene i Malaysia ligger nok bedre til for min "research" men skal absolutt ha Kuala Lumpur i bakhodet.

Jeg har for eksempel observert at de fleste gutta som spiller fotball på løkka her jeg bor har malay bakgrunn. Ble ikke noe mindre motivert til å ta en helgetur til Malaysia nå! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det var visstnok planlagt en kamp i Korea, men denne har avlyst og flyttet. Konspirasjonsteoretikerne mener det har en sammenheng med at Park ikke får spille og er på vei ut i sommer...

 

Snakk om dustekjøp! Hadde strengt tatt fortjent noen innhopp. Skikkelig skivebom av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Park var nok sterkt medvirkende til at den kampen ble arrangert i utgangspunktet, men det finnes mange grunner til å avlyse en kamp.

 

Om han virkelig forsvinner, så er det såklart ikke overraskende. Noe stort tap ville det nok heller ikke være.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg tilbrakt påsken i Filippinene, nærmere bestemt Cebu. På lik linje med min rapport fra Shanghai, så er det svært lite å skrive hjem om. Denne øy-staten har veldig nære relasjoner til USA, og samfunnet bærer stort preg av det. Den desidert største sporten er basketball. Hanekamp hadde en god andreplass ble jeg fortalt. Med en amerikanskpreget kultur kom det kanskje ikke som noen overraskelse at fotball ikke stod høyt i kurs. Det ble selvfølgelig kalt det forferdelige navnet "soccer".

Under mitt opphold var jeg mye innom et barnehjem og slik forplikter. 83 barn har nå fått en grundig innføring, det heter faktisk "football". Jeg gjorde også mitt for rekrutteringen ved å kjøpe to nye fotballer til barnehjemmet, samt at jeg hang opp en plakat av kongen selv (den som fulgte med forrige TGP) på det ene internatet. Begge deler falt i smak. La oss håpe at dette var begynnelsen på noe stort :P

 

Så fotballkultur var det sterk mangelvare på. Dette innså jeg tidlig og derfor flyttet jeg fokuset fra å gjøre "research" til å spre det glade budskap om fotball og Arsenal.

Det stod ihvertfall ikke på entusiasmen og iveren til å lære spillet og høre historier om vårt kjære Arsenal. Jeg føler meg nesten som en misjonær. Over og ut.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg tilbrakt påsken i Filippinene, nærmere bestemt Cebu. På lik linje med min rapport fra Shanghai, så er det svært lite å skrive hjem om. Denne øy-staten har veldig nære relasjoner til USA, og samfunnet bærer stort preg av det. Den desidert største sporten er basketball. Hanekamp hadde en god andreplass ble jeg fortalt. Med en amerikanskpreget kultur kom det kanskje ikke som noen overraskelse at fotball ikke stod høyt i kurs. Det ble selvfølgelig kalt det forferdelige navnet "soccer".

Under mitt opphold var jeg mye innom et barnehjem og slik forplikter. 83 barn har nå fått en grundig innføring, det heter faktisk "football". Jeg gjorde også mitt for rekrutteringen ved å kjøpe to nye fotballer til barnehjemmet, samt at jeg hang opp en plakat av kongen selv (den som fulgte med forrige TGP) på det ene internatet. Begge deler falt i smak. La oss håpe at dette var begynnelsen på noe stort :P

 

Så fotballkultur var det sterk mangelvare på. Dette innså jeg tidlig og derfor flyttet jeg fokuset fra å gjøre "research" til å spre det glade budskap om fotball og Arsenal.

Det stod ihvertfall ikke på entusiasmen og iveren til å lære spillet og høre historier om vårt kjære Arsenal. Jeg føler meg nesten som en misjonær. Over og ut.

Nydelig lesning.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Grensekontrollør: Are you Norwegian?

 

Verminator5: Yes!

 

Grensekontrollør: Are you an Arsenal supporter?

 

Verminator5: Yes!

 

Grensekontrollør: For how long?

 

Verminator5: Since 1996

 

Grensekontrollør: REALLY??

 

Verminator5: Yes!

 

Grensekontrollør: Are you a true Gooner?

 

Verminator5: YES!

 

Grensekontrollør: Then tell me this; who had the nr 11 shirt before Robert Pires?

 

Verminator5: Robert Pires had shirt nr 7

 

Grensekontrollør: Correct! Who had nr 11, that Pires was supposed to replace?

 

Verminator5: Marc Overmars

 

Grensekontrollør: Correct! When was Arsenal F.C founded?

 

Verminator5: 1886!

 

Grensekontrollør: Correct! And Arsenal's best center back pair is...?

 

Verminator5: Mertesacker & Vermaelen!

 

Grensekontrollør: Correct! Now print your fingers there....and welcome to Malaysia!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

10 dager i Malaysia, og jeg er utrolig imponert over fotballinteressen i landet. Jeg oppholdt meg i grensebyen Johor Bahru og kan da ikke snakke for hele landet, men inntrykket mitt tilsier at fotballinteressen er like stort fra nord til sør. Utenfor vårt krypinn var det en koselig gate med "restauranter" og samtlige spisesteder hadde en skjerm som viste fotball. Noen hadde også to. Det ble vist klassiske EM-kamper, PL, FA-cup, klassiske FA-cup finaler, lokal liga, Asiatisk mesterskap, Asiatisk CL, Seria A, Ligue 1, Bundesliga og mye mye mer.

 

Jeg ble sittende å prate med en ihugga fan en kveld og han pratet i det vide og det brede om fotball i Malaysia. Til tross for at han var die hard Liverpool, gleder han seg enormt til å Arsenal i Malaysia i sommer. Jeg kom hjem etter en lang dagstur midt i FA-cup finalen og det var ikke behov for VG live på hotellrommet. Stemningen på gata talte for seg. Det var en vanvittig artig tur, og jeg har fått snakket fotball med mange kompetente fotballsupportere. Selv om Arsenal ikke var det mest populære laget hadde de fleste stor respekt for laget og Wenger.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-china-fans-knowledge-surprised-me

 

Wenger skryter av kunnskapsnivået til kinesiske fans. Mitt minimale innblikk i Kina var ganske annerledes, så det er gledelig å se at jeg tok feil.

Det står nok ikke på engasjementet til den avbildede gjengen der. Flott at Asia-eventyret gjentas.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har du vært der Verminator5?

Veldig trist at et slik "monument" skal forsvinne:/

 

 

Ja jeg var der ett par ganger mens jeg bodde der nede. Møtte lederen for supporterklubben i Singapore på et lugubert utested, så han inviterte meg. God stemning og virkelig trist at de må flytte på seg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...