Jump to content

Christopher Samba


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_7001843,00.html

 

"Christopher Samba hopes that Blackburn Rovers will grant him permission to leave the club should an attractive offer come his way"

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette. Har Wenger i det hele tatt bydd på Samba?

 

At vi har bydd på ha er jeg rimelig sikker på men, er også ganske sikker på at det budet var for lavt. Rundet 9-10 og Blackburn krever 11 eller 12 mil

Link to comment
Share on other sites

The Goon Blog

@thegoonblog The Goon Blog

Was told by multiple sources that a bid had been accepted for Samba - £9m and some add-ons. Don't know why things have slowed. Will chase up

 

Han sitter på meget gode kilder og twitret dette for rundt en time siden. Så da får vi se om han får tak i noe ny info angående Samba.

Link to comment
Share on other sites

Det er forståelig at det tar de med denne overgangen, og flere for øyeblikket. Wenger har mye å jobbe med for tiden. Fabregas blir siklet på av Barca, Nasri griner etter mer, Clichy oppfører seg som verdens største vinglepetter og Bendtner med flere vil vekk for mer spilletid. Wenger trenger å få orden på den stallen han har før han prøver å forsterke den. Det kan bli en travel og stressende sommer for vår gamle professor.

Link to comment
Share on other sites

Det er forståelig at det tar de med denne overgangen, og flere for øyeblikket. Wenger har mye å jobbe med for tiden. Fabregas blir siklet på av Barca, Nasri griner etter mer, Clichy oppfører seg som verdens største vinglepetter og Bendtner med flere vil vekk for mer spilletid. Wenger trenger å få orden på den stallen han har før han prøver å forsterke den. Det kan bli en travel og stressende sommer for vår gamle professor.

 

Problemet da er vel at løsningen på det viktigste (Nasri og Fabregas) ligger i å kjøpe spillere. De vil garantert se litt satsing - og da burde add-ons i stallen komme fort. Bendtner og de andre som skal UT av stallen kan fint sitte litt på gjerde og vente så lenge det ikke kommer et crazy bud.

Link to comment
Share on other sites

The Goon Blog

@thegoonblog The Goon Blog

Was told by multiple sources that a bid had been accepted for Samba - £9m and some add-ons. Don't know why things have slowed. Will chase up

 

Han sitter på meget gode kilder og twitret dette for rundt en time siden. Så da får vi se om han får tak i noe ny info angående Samba.

 

Dette skrev han 16 juni også.....

Link to comment
Share on other sites

Dette skrev han 16 juni også.....

 

Hvis du leser hele så sier han at han vil sjekke det opp fordi det er det siste han hørte om Samba og mtp. at Blackburn hadde akseptert budet allerede at det så og si var en done deal.

 

thegoonblog The Goon Blog

Blackburn now apparently want £15m for Samba. Deal now at an impasse. Here we go again.. Confusion over % owed to prev. club maybe?

 

thegoonblog The Goon Blog

I think a fee was agreed BUT there was a dark area over the % owed to previous club. Not 100% on it but situation changed for sure.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Blackburn krevet £15M for Samba mener jeg vi får se andre steder etter forsterkninger på stopperplass. £10M er en OK pris for Samba, noe særlig mer er han ikke verdt etter min mening.

 

 

Problemet er vel at vi ikke får noen kvalifisert stopper til den prisen. Iallefall ikke med PL erfaring...

 

 

Klarer ikke å skjønne at Wenger punger ut £10M for en fransk 25 åring med kun 1 sesong på øverste nivå i Frankrike også nekter han å gå over £10M for Samba som er i sin beste alder og har 4,5 sesonger bak seg med Premier League fotball.

 

Hvis Cahill med 1 år igjen på kontrakten er verdt £17-20M så er Samba med 4-5 år på kontrakten verdt minst £12-15M.

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke å skjønne at Wenger punger ut £10M for en fransk 25 åring med kun 1 sesong på øverste nivå i Frankrike også nekter han å gå over £10M for Samba som er i sin beste alder og har 4,5 sesonger bak seg med Premier League fotball.

 

Hvis Cahill med 1 år igjen på kontrakten er verdt £17-20M så er Samba med 4-5 år på kontrakten verdt minst £12-15M.

Fullstendig enig! På midtstopperplassen trenger man en proven player. En som er et beist i dueller og som vil forsterke oss umiddelbart.

 

Tidligere sesonger har det i mine øyne vært en myte at vi slipper inn så mange mål på hodet/dødballer. Sist sesong var det derimot overveldende hvor mange mål vi slapp inn på hodet. Faktisk var vi laget som slapp inn færrest mål ved situasjoner som ikke var dødballer, så forsvaret/keeper skal ha skryt for dette. Nå er det vanskelig å si noe om hvordan Samba eller Cahill vil passe inn i vår spillestil med tidvis høyt forsvar, men med tanke på hvor mange dødballmuligheter vi har offensivt, og hvor mye vi slipper inn defensivt, skal de være fryktelig dårlige ellers for at det ikke vil lønne seg å få minst én slik spiller inn i forsvaret. Særlig Samba har kjempet mye i bunnstriden og er vant med å forsvare seg mot stadige angrep fra et motstanderlag som har overtak i banespillet. Dette er det nest største problemet, og hadde det ikke vært for alle dødballmålene imot foregående sesong, ville det vært dette problemet de fleste hadde fokusert på. Vi trenger en hærfører som kan piske spillerne og gi dem troen på seier. Jeg er overbevist om at flere av spillerne selv ikke trodde på at vi skulle klare å holde cleen sheet i kamper der vi ble mye presset. Spillerne mistet ofte hode og slurvet utrolig mye. I alle mål scoret vil det være minst én spiller på motstanderlaget som gjør en eller annen feil som fører til målet, men jeg føler at det er så grove og enkle feil som fører til mange av målene vi slipper inn. Et one-in-a-lifetime-kanonskudd fra 30m synes jeg ikke er like ille å slippe inn som f.eks. slapp markering.

 

Vi manglet Vermaelen som er en spiller med riktig mental innstilling. Både Samba og Cahill tror jeg ville dannet et meget godt partnerskap med belgieren, og i bakhånd vil vi ha to spillere i Djourou og Koscielny som kan bli veldig gode om noen år. Dersom Djourou hadde klart å opprettholde det knallgode nivået han viste en stund, hadde vi ikke hatt like stort behov for en ny midtstopper, men tatt hans skadehistorikk og ustabilitet i betraktning, trenger vi en skikkelig klassestopper inn.

 

Så lenge vi får en av stabilt gode midtstopperne i PL er jeg fornøyd, enten det er Samba, Cahill eller f.eks. Hangeland. Ikke noe mer gambling, jeg ønsker kvalitet som vi vet leverer og som kan tette igjen noen av svakhetene.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Vet ikke hvor aktuelt det er med en ny midtstopper akkurat nå, men siden Samba bekrefter at han ønsker seg bort i dette transfervinduet mener jeg vi bør kaste oss inn i kampen om underskriften. Squillaci har jeg oppfattet som alle ønsker bort samtidig som Djourou ikke har klart å ta steget de senere sesongene og har stagnert på middelmådig, og slik sett ville et monster av en Samba vært gull verdt.

 

Hvis vi forhåpentligvis selger de to nevnte og kjøper inn Samba til 8-10 mill £, så sitter vi med Koscielny/Vermaelen som tekniske, hurtige stoppere og Samba/Mertesacker som de fysiske stabilisatorene. I bakhånd har vi Miquel og Bartley som dekning, der førstenevnte trolig går på lån neste sesong.

 

Frykter han ender opp i Tottenham hos Redknapp som ser mulighetene for forsterkninger og gjør noe med det. Har gjort hentet mange gode spillere etter overgangen til naboene...

Link to comment
Share on other sites

Må være lov å drømme om signeringene man innerst inn vet Wenger ikke kommer til å gjøre. Samme som Götze, Hazard og Higuain :wub:

 

Det skal jeg ikke ta vekk fra deg! Bare se på hvem som ønsket Samba fra starten av f.eks! ;)

 

PS: Jeg foretrekker Benzema fremfor Higuain :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Higuain er en meget meget god spiller. Både Benzema og Higuain er blant verdens ypperste spisser og det er vel få spillere som klarer å holde disse to ute av et lag. Dog har vi faktisk en som ville klart det. Det eneste kjipe er at vi kun har de du nevner som erstattere og de er milevis unna :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns Chris Samba er fryktelig oppskrytt. Kanskje den mest oppskrytte spilleren i Premier League. For all, ingen dårlig spiller men ikke halvparten så god som mange vil ha det til. Fordelene hans er klare, han er en råsterk duellspiller, uslåelig i lufta og god på dødball i begge bokser. Men ulempene er ganske store. Han gjør mange feil, sliter med raske teknikere, og har en tendens til å selge seg kjapt når han blir utfordret på bakken. Mange sier at Mertesacker har tempoproblemer, og det er forsåvidt sant - men jeg skulle likt å sett Samba i samme rolle. Han hadde ikke løst tempoutfordringene noe bedre i en klubb som Arsenal, Chelsea og Spurs som spiller med et høyt forsvar. Jeg hadde ikke blitt misfornøyd om vi hadde hentet Samba i sommer, men noe steg opp fra Mertesacker, Koscielny og Vermaelen er han ikke. Snarere tvert i mot, selv om media og ubrukelige eksperter i årevis har ment at han løsningen på alle Arsenals problemer. Så nei, han er absolutt ikke noe å samle på i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns Chris Samba er fryktelig oppskrytt. Kanskje den mest oppskrytte spilleren i Premier League. For all, ingen dårlig spiller men ikke halvparten så god som mange vil ha det til. Fordelene hans er klare, han er en råsterk duellspiller, uslåelig i lufta og god på dødball i begge bokser. Men ulempene er ganske store. Han gjør mange feil, sliter med raske teknikere, og har en tendens til å selge seg kjapt når han blir utfordret på bakken. Mange sier at Mertesacker har tempoproblemer, og det er forsåvidt sant - men jeg skulle likt å sett Samba i samme rolle. Han hadde ikke løst tempoutfordringene noe bedre i en klubb som Arsenal, Chelsea og Spurs som spiller med et høyt forsvar. Jeg hadde ikke blitt misfornøyd om vi hadde hentet Samba i sommer, men noe steg opp fra Mertesacker, Koscielny og Vermaelen er han ikke. Snarere tvert i mot, selv om media og ubrukelige eksperter i årevis har ment at han løsningen på alle Arsenals problemer. Så nei, han er absolutt ikke noe å samle på i mine øyne.

 

Syns du tar feil at han er fryktelig oppskrytt.

Han har reddet utrolig mye poeng for Blackburn de siste årene med nettopp egenskapene du beskriver.

Ja, han er stor og ikke av de kjappeste og jeg har også sett Samba slite litt i noen kamper, men det har da alle stopperne i PL gjort denne sesongen.

Men ift. Mertesacker er han bedre bedre teknisk og en sterkere duellspiller og mer matchvinner sånn sett.

Kjappe angresspillere i PL sliter de fleste midtstopperne med. Er ikke bare Mertesacker og Samba som strever mot f.eks. Nathan Dyer, Aguero m.fl. for å si det sånn..

Kan ikke skjønne at han skulle være et dårlig kjøp. Er jo en langt bedre og dominerende stopper enn Squillaci og Djourou som ikke har prestert godt på lenge og rett og slett ikke er god nok.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...