Jump to content

Christopher Samba


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Her er artikkelen også:

 

Samba closing in on £9m move to Arsenal

 

Håper virkelig det skjer.

 

Time will show. Mye rykter nå, men Samba er kanskje den type spiller vi trenger i forsvaret.

 

Samba synes jeg egentlig er litt lik Djourou i spillestil. Høy, middels tempo, ok teknisk og kan sjefe. Men Samba er nok sterkere samt en enda bedre hode- og duellspiller og tøffere enn Djourou.

Alt fra en gigant og matchvinner, men også kløne det til på sitt verste.

Svær, dominant, aggressiv og sjef i feltet. Det er absolutt det vi trenger mest.

Han og Vermaelen kan bli en perfekt miks.

 

Vil gjerne ha Cahill eller Sakho også, men får vi Samba tror jeg det er et bra kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Ville jo vært en flott forsvarsrekke mot lag som spiller fysisk fotball hvis vi hadde fått Samba og kanskje Cahill til og med. Sagna - Samba - Cahill -Vermaelen. Tror vi kunne kjempet godt mot slike lag og nesten vært mer fysisk sterke enn dem. Tror at dette kunne gjort oss som lag bedre mot forskjellige motstandere, kunne jo satt inn Clichy og eventuelt Koscielny mot lag hvor vi kan spille dem ut.

Link to comment
Share on other sites

I følge Chris Sambas twitter profil, er han nå i London.

 

http://twitter.com/#!/ChrisSamba4

 

ChrisSamba4 Christopher Samba

long journey, but finally arrived in London.

 

Ser at han kun har 1400 followers, så om denne profilen er falsk eller ikke vet jeg ikke, men det er vel en fare for at den mest sannsynligvis er falsk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Samba ville tilført oss noe "annet" som vi har lengtet etter siden Adams/Campbell forsvant og at han ville vært perfekt sammen med Vermaelen. Cahill er en spillertype som ligner utrolig mye på Vermaelen og jeg er veldig redd for at det ville endt som med Gallas - Toure.

 

Godt innlegg Stafan B. Jeg quoter det jeg spesielt er enig i. I en ny forsvarsspiller burde ikke Wenger først og fremst se etter en som er skapt for "Wengerball". Dem har vi nok av. Glem om han er like dyktig med ballen og har like god pasningsfot som TV5 og Kosci. Vi trenger en som er forsvarsspiller "through and through" ! Og ikke minst trenger vi en som ruver i luftrommet. Les: antall innslupne mål etter dødball..

 

Kjøper vi Samba er jeg en lykkelig mann!

Link to comment
Share on other sites

Match made in heaven tror jeg Wilshere ;)

 

Kan forøvrig slenge inn den her fra SkySports også.

 

Gunners on Samba's beat - Wenger keen to land Rovers defender

Ikke for å være pirkete, men det er akkurat den samme linken TheLegend nettopp postet :P

 

Jo mer jeg tenker på Vermaelen og Samba i tospann, jo mer klar er jeg for å se han i Arsenal drakt. Blir skikkelig skuffet dersom ikke Samba er i troppen vår før seriestart 2011/2012. Come on Wenger, splash the cash.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være pirkete, men det er akkurat den samme linken TheLegend nettopp postet :P

 

Jo mer jeg tenker på Vermaelen og Samba i tospann, jo mer klar er jeg for å se han i Arsenal drakt. Blir skikkelig skuffet dersom ikke Samba er i troppen vår før seriestart 2011/2012. Come on Wenger, splash the cash.

 

Så bare at han hadde lagt ut linken fra Bleacherreport ikke den fra SkySports i en annen post, men sånt skjer :P

 

Blir også skuffet hvis Samba ikker kommer inn. Ser på han som et mye bedre og smartere kjøp enn Gary Cahill og Phil Jones.

Link to comment
Share on other sites

Så bare at han hadde lagt ut linken fra Bleacherreport ikke den fra SkySports i en annen post, men sånt skjer :P

 

Blir også skuffet hvis Samba ikker kommer inn. Ser på han som et mye bedre og smartere kjøp enn Gary Cahill og Phil Jones.

Shit happens :P

 

Helt enig. Jeg syns bildet av Samba her oppsummerer mye av det han kan tilføre oss som vi mangler: lederegenskapene, vinnermentaliteten, duellstyrken og en fysikk som kan skremme hvilken spiss som helst. Herlig spillertype!

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er om Blackburn er villig til å selge Samba nå som Jones er borte, det som taler for dette er vel at Jones for det meste har spilt på midtbanen. Men pga eiersituasjonen i Blackburn så vil jeg ikke tro at de MÅ selge noen..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Ingen tro på at Blackburn har noe å stille opp med, om Arsenal virkelig gjør et forsøk på å hente han. Problemt er bare at det gjelder å få ut fingern! Det at Jones gikk til United og Ikke til oss, mener jeg gir et riktig syn på hvordan Wenger er på overgangsmarked. Alltid er tiendel forseint ute eller at man drøyer det, sånn som er tilfellet i Gervinho saken

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...