Jump to content

2011.01.30 Huddersfield H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Mange som sier at Hudd burde hatt rødt kort. Er vel heller slik at Arsenal var heldige som fikk straffe...

 

Vel - arm rundt Bendtner og dytter i ryggen. Sett i lys av det røde kortet til Squillaci, som jeg synes var strengt men ikke feil, synes jeg det var greit. Noen dommer ville mene der at Bendtner går ned for lett, andre vil mene at forsvarsspilleren forbryter seg...

Link to comment
Share on other sites

Dette ble et slit! Heldigvis kommer Cesc inn å snur kampen. Bare viser hvor mye han betyr for laget. Gibbs hadde desverre en fryktelig dag på jobben og hadde nok blitt tatt av med tilgjengelig venstreback på benken. Huddersfield hadde oss faktisk i kne første 20 min. av 2.omgang og kunne fort hatt ett mål eller to til. Ikke overraskende blir vi knust i hodeduell på defensiv dødball og Djourou va mye savnet i dag.

 

Kanskje litt billig straffe på Bendtner, men stopper'n sender jo dansken ut av balanse. Utrolig godt å se Fabregas sette den sikkert i mål!

 

Ingen kamp for historiebøkene og gutta virker slitne, men vi vinner og er videre i det minste.

 

Everton next! Det blir en ny beintøff kamp.

Link to comment
Share on other sites

2-1 mot lille Huddersfield er ikke mye å rope hurra for veldig svake vi er i cupene i år :angry:

Vi er fortsatt med i alle cuper, vi er i finalen i liga cupen, hva f er det du snakker om?

Ja vi har tidvis undervurdert mange av de svakere motstanderne våre, men kanskje vi ikke har så bred stall som vi skal ha det til...

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke kampen og kan derfor kun uttale meg basert på kommentarer her og på VGD.

 

1. Vi spilte med B-laget

2. Vi fikk vår beste spiller skadet

3. VI fikk en mann utvist i første omgang

4. Vi vant 2-1 og er videre.

 

Basert på pkt 1-3 så er det faktisk en god prestasjon å gå videre selv mot et league 1 lag.

 

Så lenge dere er enige i at vi skal bruke reservespillerne så må dere også akseptere at vi ikke kjører over Hudds, spesielt med 10 mann.

 

Jeg er stolt av gutta. Selv Denilson.

Link to comment
Share on other sites

Dette var igjen bedrøvelig slik det oftest er når svart/hvitt rotasjonen trer i kraft.

 

0-25 minutter: Greit nok, men heller ikke mer. Huddersfield har repekt, vi rader opp muligheter og blåser det meste. Helt til et Bendtnerskudd som er på vei utenfor blir guidet i mål av en motstander.

25-45 minutter: Laget går i koma og Huddersfield skjønner at her har de en sjanse.

45-60 minutter: Hodene er defensive og beina tasser. Huddersfield flytter opp og får virkelig blod på tann.

60-65 minutter: Arsenal presses tilbake og det er kaos. Huddersfield kroner entusiasmen med et mål.

65-85 minutter: Fabregas to the rescue, kampen virker mer jevnbydrig igjen og vi får et straffemål.

85-90 minutter: Kontroll igjen. Kanskje mer en vi fortjener.

 

Det er mulig dette B-laget består av gode spillere, men det er ikke et godt lag. Ikke i dag, ikke mot Leeds, ikke mot Ipswich og ikke mot Wigan.

Jeg er rett og slett smått forbannet, men trekker et lettelsens sukk og gruer meg til neste gang vi skal ekstremrotere.

Link to comment
Share on other sites

En kamp som burde gå i glemmeboken relativt kjapt. Men gutta viser karakter, og klarer tilslutt å ro dette i land, takket være en fantastisk kaptein! På tirsdag er det på'n igjen med en viktig og tøff kamp mot Everton, som burde ende med 3 poeng. Vi er i finalen i CC, 8dels i FAcupen, 8dels i CL, og med for fullt i tittelkampen.

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Wenger jinxet ved stallen ved at han i forkant av kampen nevnte at han for første gang hadde en nærmest skadefri tropp. Nasri er etter all sannsynlighet ute mot Barca. Veldig typisk!!! Fint å se at Arshavin gjør en soild innsats på banen, men jeg er likevel ikke helt trygg på hans defensive arbeid og sluttprodultet sitter ikke helt.

 

Fabregas med herlig innhopp. Rosicky god til å snurre rundt på midten. Bendtner og nevnte Arshavin har god innsats, men sliter begge med sluttpoduktene sine. ALmunia med noen gode redninger. Eboue også tidvis god. Ellers var den en del skuffende og mye unødvendige ballmiss.

 

Vi kom oss videre, men til hvilken pris? Vi får håpe at Nasri ikke er lenge ute!

Link to comment
Share on other sites

En kamp som burde gå i glemmeboken relativt kjapt. Men gutta viser karakter, og klarer tilslutt å ro dette i land, takket være en fantastisk kaptein! På tirsdag er det på'n igjen med en viktig og tøff kamp mot Everton, som burde ende med 3 poeng. Vi er i finalen i CC, 8dels i FAcupen, 8dels i CL, og med for fullt i tittelkampen.

 

Proud to be a Gooner!

 

By the way;

Kommentere :)

 

 

 

Jupp du er nr to som så den flausa ;-)

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen var skremmende dårlig og beviser virkelig at det største problemet vårt sitter i hodet.

 

Samtlige spillere var ikke tilstede.

Samtlige spillere var ukonsentrert.

Samtlige spillere så ut som om de ville være et annet sted.

 

Å spille 10 mot 11 er ingen unnskyldning når vi spiller hjemme og er to divisjoner over. Og det er ikke minst skremmende at det ikke skjer noe før Fabregas kommer inn. Selvsagt slo el cap noen gode pasninger, men det var ikke hans ferdigheter som avgjorde kampen. Det var hans tilstedeværelse. Det er så ufattelig skuffende at kapteinen må være på banen for å få et snev vinnervilje blant gutta. Vi fortjente omkamp. Straffen var så billig at jeg ville ha kastet ølglasset i veggen dersom vi fikk den mot oss.

 

Få supernanny inn på treningsfeltet, for dette var en pinlig opplevelse. Det var en cupkamp for hel...., ikke en treningskamp!!

Link to comment
Share on other sites

 

Det er mulig dette B-laget består av gode spillere, men det er ikke et godt lag. Ikke i dag, ikke mot Leeds, ikke mot Ipswich og ikke mot Wigan.

Jeg er rett og slett smått forbannet, men trekker et lettelsens sukk og gruer meg til neste gang vi skal ekstremrotere.

 

 

Jeg er i og for seg enig med deg, Sir, men ser også at Wenger nesten ikke har noe valg med alle kampene vi spiller. Det gode vi ser av rotasjonene så langt er vel at skadesituasjonen er mye bedre i år enn på flere sesonger. Til tross for skaden på Nasri i dag.

 

Men det er et skummelt spill å spille - mot Wigan tippa det f.eks. over og vi tapte (unødvendig) to poeng. Det kan koste oss dyrt når status skal gjøres opp i mai. I dag, og i og for seg mot Leeds selv om det kosta oss en ekstra kamp, gikk det akkurat.

Link to comment
Share on other sites

Vi gjør det "The Arsenal way". Altså på den særdeles vanskelige måten! Men, men; fremdeles på vei mot fire trofeer. Anyone else? :) Da er det bare å håpe at Hangeland & co gjør jobben sin mot yidsen litt senere i dag. Da blir det etterhvert en perfekt søndag! :P

 

Forøvrig; til alle som til stadighet sutrer, nå må dere snart innse at i England så er faktisk cup så til de grader cup. Enten motstanderen heter Leeds, Ipswich, Stevenage, Crawley, Southampton eller Huddersfield. The underdog mobiliserer alltid. ALLTID! Vi kan ikke alltid spille blendende fotball og vinne med minimum tre mål. Hvis noen er så steindumme at de tror det, ja da har de ikke peiling på fotball. I hvertfall ikke britisk fotball.

 

Go Hangeland! :D :P

 

Er du stolt over prestasjonen i dag, har du laaave standarder...

 

Tufs. Vi er videre i samtlige turneringer. Jeg er alltid stolt over å være Gooner. ALLTID! Mine medsupportere derimot......

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...