Jump to content

2011.01.30 Huddersfield H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Miquel inn for Song og Almunia inn for Sczc så er jeg enig Stefan ;) Har lyst til å se hvor god han her Miquel egentlig er. Har fått mye skryt i det siste og det vil ikke være noe krise å la han få prøve seg på et høyere nivå!

 

Miquel er etter min mening fortsatt ikke god nok. Han gjør fortsatt mange feil på reservelaget, men selvfølgelig kan det hende han skjerper seg skikkelig hvis han får sin debut. Dog burde han sendes på utlån som Bartley.

 

Når det gjelder keeperen så mener jeg at Szczesny burde fortsette å stå i mål. Han burde spille så mange kamper som mulig. Pluss at Almunia ville sikkert sluppet inn det ene skuddet Huddersfield hadde klart å få på mål ;)

Link to comment
Share on other sites

Har fått mye skryt i det siste og det vil ikke være noe krise å la han få prøve seg på et høyere nivå!

Neivel? Hvis han får sjansen, gjør en kjempetabbe som sørger for at Arsenal taper hjemme mot Huddersfield, så er ikke det krise? Wenger vet nok når Miquel er klar for førstelagsspill.

Link to comment
Share on other sites

Neivel? Hvis han får sjansen, gjør en kjempetabbe som sørger for at Arsenal taper hjemme mot Huddersfield, så er ikke det krise? Wenger vet nok når Miquel er klar for førstelagsspill.

 

Med en slik tankegang så er det ikke enkelt å slå gjennom på det høyeste nivået.

Link to comment
Share on other sites

Neivel? Hvis han får sjansen, gjør en kjempetabbe som sørger for at Arsenal taper hjemme mot Huddersfield, så er ikke det krise? Wenger vet nok når Miquel er klar for førstelagsspill.

På en annen side kan jo Song bli skadet.. Tror du ikke det vil ha mer å si om sesongen vår enn gamblingen med Miquel som kan gjøre det bra?

Link to comment
Share on other sites

På en annen side kan jo Song bli skadet.. Tror du ikke det vil ha mer å si om sesongen vår enn gamblingen med Miquel som kan gjøre det bra?

Ulempen med å velge reservelagsspillere er at det gir en enorm boost for Huddersfield. Når du starter med et reservepreget mannskap så gir man jo motstanderen troen på at de faktisk kan klare et resultat. Skal derfor være forsiktig med å starte med dem. Bedre å ha Miguel på benken å heller la han få et innhopp hvis resultatet tilsier det

Link to comment
Share on other sites

Med en slik tankegang så er det ikke enkelt å slå gjennom på det høyeste nivået.

Joda, og heldigvis var det der bare en slags hypotese og ikke Wengers/Miquels tankegang. Det jeg mener er uansett at manageren burde avgjøre når han er klar for å debutere.

 

På en annen side kan jo Song bli skadet.. Tror du ikke det vil ha mer å si om sesongen vår enn gamblingen med Miquel som kan gjøre det bra?

Spillere kan bli skadet hele tiden da. Hvis vi ryker ut av FA Cupen på hjemmebane mot drittlaget Huddersfield pga en tabbe av Miquel, så vil nok det "drepe" han.

 

Litt vanskelig situasjon dette. Jeg sliter med å finne andre eventuelle kamper hvor Miquel kan få sjansen. Som Castor nevner, burde kanskje innhopp være aktuelt, også ubetydelige kamper på slutten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme jeg er vettaskremt før denne kampen, jeg har jo spådd at vi tar alt av pokaler i England denne sesongen, dvs at vi ikke bør bli utslått på hjemmebane av huddersfield ;)

Wenger kommer garantert til å prioritere everton to dager etterpå, dvs to komplett forskjellige lag, jeg har imidlertid tro på at våre reserver nå begynner å finne formen etter kampene mot leeds og ipswich, mange av gutta spilte jo disse.

Vil tro at huddersfield i toppen av league 1 er i nærheten kvalitetsmessig av ipswich i bunn av championship.

Da vet vi omtrent hva som venter oss...fullt trøkk og innsats fra en annen planet, da trenger vi bevegelse uten ball for å gjøre hverandre gode, blir vi stående å vente på oppspillene på topp blir dette bare tull.

Det vil med en gang utelukke muligheten til å bruke Rosicky på kant foran, her bør Arshavin og Bendtner spille med Chamakh i midten.

Videre bør vi ha en midtbane med Rosicky i Cesc-rollen, Denilson er selvskreven og forhåpentligvis er Diaby i såpass form igjen at han kan bekle den andre holdende rollen, bak er vel sidebackene selvskrevne, Gibbs og Eboue er soleklare andrevalg etter min mening, dvs de starter denne kampen, i midten derimot er jo vår achilleshæl for tiden, jeg håper virkelig ikke Wenger bruker hverken Koscielny eller Djorou her, det blir gambling rett før everton, det hadde vært veldig gøy å se hva vår spanske venn er god for her, Miquel, jeg må innrømme at han er et ubeskrevet blad for meg men han har figurert på benken i noen kamper nå og fått gode rapporter etter reservelagskampene, det betyr vel at han før eller siden slipper til på førstelaget og hvorfor ikke i denne kampen??

Wenger vurderer om han er god nok til dette, jeg håper han er det, alternativet blir altså å bruke noen av spillerne som skal spille mot everton, i så fall ønsker jeg å se hva Song er god for i denne posisjonen per i dag, det er jo en stund siden vi har brukt ham her og Wenger prater jo gjentatte ganger om at han er et alternativ i worst-case-scenario.

Det betyr i så fall at Song og Squillaci blir stoppere, men jeg håper som sagt på Miquel.

Almunia gjør sitt come-back og står i mål.

 

Mitt lag:

Almunia

Eboue-Squillaci-Miquel-Gibbs

Denilson-Diaby

Bendtner-Rosicky-Arshavin

Chamakh

 

Dette er etter min mening et godt nok lag til å slå huddersfield, ikke mange spillere her som f.eks ikke har landslagserfaring, men det betinger bevegelse på topp og også gjennomløpinger av Rosicky bakfra, faren er vel at dette laget ikke akkurat stinker mål, men kanskje kan Arshavin fortsette sin "gjenoppståelse-fra-døden" og trylle litt på topp der, ellers har vi bra hodestyrke med både Chamakh og Bendtdner på topp.

Synes også det er på tide at Chamakh viser noe av entusiasmen fra tidligere denne sesongen, det vil i så fall bety at huddersfield-forsvaret skal få mer enn nok å bryne seg på.

Vi kan ha med f.eks Nasri, Koscielny, Fabregas, Song og Walcott på benken i tilfelle noe skjærer seg, et par av disse takler de siste 15-20 minuttene hvis det skulle være nødvendig.

En ting som slår meg er at vår stall anno 2011 aldri har vært bedre i historien, jeg vet mange vil reagere på denne påstanden og drømme seg tilbake til Bergkamp/Henry-tiden men jeg føler meg faktisk 100% sikker på at dagens stall er adskillig sterkere enn den noen gang har vært.

En klubb som kan tillate seg å ha den russiske landslagskapteinen på reservelaget, Arshavin, den absolutt største stjernen i Marokko og tidligere Bordeaux-toppen på det samme laget, Chamakh, en soleklar starter i Danmarks startoppstilling, Bendtner, franske landslagsspillere i Diaby og Squillaci, en ivoriansk landslagsspiller i Eboue og en Gibbs som er i nærheten av det engelske landslaget er enestående i PL vil jeg påstå, ingen klubber, heller ikke utd, chelsky eller shitty, vil ha muligheten til å entre et slikt reservelag som Wenger kan gjøre i morgen, FY FAEN SÅ STOLT JEG ER AV Å VÆRE EN GOONER.

Det virker også som den bizarre skadesituasjonen fra de siste sesongene har bedret seg kraftig, måtte dette fortsette til langt utpå våren!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ulempen med å velge reservelagsspillere er at det gir en enorm boost for Huddersfield. Når du starter med et reservepreget mannskap så gir man jo motstanderen troen på at de faktisk kan klare et resultat. Skal derfor være forsiktig med å starte med dem. Bedre å ha Miguel på benken å heller la han få et innhopp hvis resultatet tilsier det

 

Er ikke helt enig i det. Hvis Miguel skal lære så kan han ikke komme inn i en kamp som allerede er avgjort.

Han må kunne starte en kamp med litt press på skuldrene. Og en kamp mot Huddersfield er jo perfekt for det.

Link to comment
Share on other sites

Men kanskje det kan vere greit å lære å krype før ein går, gå før ein skal løpe? Miguel har god tid... Ein god kamp idag kan vere bra både for han og Arsenal utan tvil, medan konsekvensane av ein dårleg det motsette. Ha han på benken og om vi er heldige og får ei "trygg" leiing i kampen så kan han komme inn for å spare ein av våre stopparar samt få verdifull erfaring!

Link to comment
Share on other sites

Mer enn en vanlig fa-cup kamp.

Vi har jo en del forbindelser med Huddersfield.

Vår store messias Herbert Chapman kom fra den gang storklubben Huddersfield, og gjorde vårt

Arsenal til klubb med stor K.

Dessuten har vi møtt dem i finalen i 1930, hvor det ble seier 2-0 med stjernespillerne Alex James og Jack Lambert som målscorere.

I 2008 spilte Arsenal treningskamp mot Huddersfield; seier 2-1 og blant spillerne den gang fantes Djourou, Gibbs og Wilshere.

 

Huddersfield har så langt i sesongen gjort det utmerket, og vil helt sikkert selge seg dyrt.

Allikevel tror jeg Wenger tenker på tirsdagens kamp mot Everton.

 

Han tester muligens Song på midtstopperplassen med Skilatsji.

Tror på et meget reservespekket Arsenal idag. Det bør vel gå bra tross alt. :D

Link to comment
Share on other sites

Syns det er helt på jordet hvordan forbundet har klart å legge opp våre to kamper mot Huddersfield og Everton. Må vel ha vært en mulighet å spilt mot Huddersfield i går, eller i hvertfal hatt Everton kampen på onsdag.

 

Ellers gleder jeg meg stort til kampen, følger litt med Huddersfield nede i divisjonene pga. nevnte Chapman. De kjører faktisk en bra ungdomspolitikk i klubben og har flere unge britiske spillere som vi sikkert kommer til å høre mer ifra i årene som kommer. Keeperen Alex Smithies har vært på alle juniorlandslagene til England og er i dag i U21 troppen. I tillegg har de U21 landslagspillere i Scott Arfield, Anthony Pilkington og Jordan Rhodes

Link to comment
Share on other sites

At Almunia starter er en nedtur, men det bekrefter vel at Szczesny er førstevalget til Wenger akkurat nå mtp. at andrekeeperen spiller cup kamper.

 

Ellers så skulle jeg ønske Nasri ikke spilte fra start for han MÅ spille mot Everton hvis vi skal ta 3 poeng, men han spilte så og si ikke mot Ipswich på tirsdag så han har så og si hatt en fri siden kampen mot Wigan. Forhåpentligvis leder vi komfortabelt 50-60 minutter ut i andreomgangen og Samir kan få hvile slik at han er klar mot Everton. Eller så blir det artig å se Nasri i Cesc rollen i dag, han er så vanvittig mye bedre sentralt (selv om han er temmelig god på kanten også!).

 

Bendtner på kanten er ikke heller en favoritt, men vi har jo ikke akkurat så mange andre valg der når vi vil hvile mest mulig spillere og sjansen for å legge om til 4-4-2 i denne kampen har vel heller ikke truffet Wenger.

Link to comment
Share on other sites

:D-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 30 2011, 12:33 PM) 215651[/snapback]

At Almunia starter er en nedtur

Seriøst, det får da være grenser...er det mulig å hakke ned på spillere så mye? La han få spille, Fabianski er skadet og Sczcz trenger pause...

Link to comment
Share on other sites

Spennende lag. Fornuftig å bruke Nasri Cesc rollen. Det gir laget mer kreativitet.

Ellers artig å se hvordan Diaby fungerer idag.

Tror det skal bli en slitekamp for å få det første målet,men vi skal hale dette i land.

Ser ikke at det er en nedtur at almunia starter. Viktig å rullere på keeperen også.

 

Anbefaler:http://www.vip-premium.com/vip-tv-1.php

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...