Jump to content

2011.01.30 Huddersfield H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply
At man ikke klarer dette vitner mer om holdningsproblemer enn noe annet.

 

Det er det ikke mye tvil om nei. Det som er fortvilende er at dette ikke lenger er en "one off", men en i rekken av etterhvert alt for mange "below par" opptredner som Wenger kaller det. Har knotten kilt seg i snooze posisjon?

 

Vel, vi får håpe vi har litt Ipswichsk, Leedsk og Huddersfieldsk mentalitet på lager også da vi trenger det i vår kamp som solide underdogs om et par uker (Barca).

Link to comment
Share on other sites

Orient. Vel en kamp der vi ikke skal ta noe på forhånd, selv om det er "rått parti"

Men vi satser på å komme videre.

 

Uansett kampen idag, har jeg ikke så mye å si, da jeg våknet av meldingen der det stod pauseresultat.

Synd at Nasri og Denilson er ute, vi trenger alle mann nå fremover.

 

Leste på twitter at Nasri er ute i 3 uker. Mister da Barcelona kampen, men er mulig tilbake til finalen på Wembley.

Link to comment
Share on other sites

En meget frustrerende kamp, men ender godt til slutt. Herlig når Cesc satte straffen i nettet!

Det jeg syns er rart at folk sier de er flaue ETTER kamp, skjønner det under kamp osv, da sa jeg det selv, men når vi går videre syns jeg heller vi skal være glade får at vi nå er i 5. runde. Spillerne kan ikke prestere på topp hver kamp gjennom sesongen, det sier seg selv. Syns tydelig vi ser forbedring hos Arshavin, noe som er herlig å se, han kommer til å spille mye framover ettersom Nasri måtte ut med skade. Så nå er det bare og kose seg med at Spurs ryker, Chelsea og City må ut i omkamp og vi er fortsatt med i alle turneringer! :D

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Etter hver eneste cupkamp denne sesongen, så har de samme folka klaget over hvor forferdelig vi er og æsj og fy. Men til tross for det er vi videre i cupene. Vi spiller mot et lag som er 2 nivåer under. De spiller mot et PL lag og vil vise at hva de kan. Vi blir så redusert til 10 mann og spiller med en del spillere som mangler match-trening (Diaby, Squillaci, Almunia, Gibbs). Da er det ikke bare bare å vinne mot et slikt ENGELSK lag. De kjemper oss ut av stil - og skal ha honnør for det.

 

Se på de andre lagene som slet på samme måte. United mot Southampton? Ja det gikk så vidt det også. Saken er at så lenge vi presterer godt nok til å gå videre, så er det jaggu bra nok.

 

Videre! Og Leyton orient neste. En bortekamp som knapt nok kan regnes som bortekamp. Det var akkurat det laget jeg håpet på fordi jeg har slekt som holder med Leyton i London - så kanskje jeg tar turen over og opplever The Matchroom Stadium :D

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer for å ha levert årets verste innlegg, allerede i januar. Godt gjort.

Synes spesielt "møkkaspiller" blir vanskelig å toppe. Det er nesten på høyde med Almunia-hetsen tidligere.

 

Skammelig å levere fra seg slikt, selv om man er frustrert. Det handler om respekt, både ovenfor egne spillere og motstander.

 

Se på Manu i går. De ble overkjørt av Soton i 1 omg, men alle sier da at det er en styrke at Manu vinner på en dårlig dag. Mens vi derimot må vinne 5-0 for at enkelte skal være fornøyd.

 

frustrert? mildt sagt. alt med denilson spiller som i dag, er jeg ikke redd for å si at jeg ikke har sansen for han. å forvente kalasseier i cupen, er nok for mye å be om, men det må være lov til å forvente at spillere med den inntekten som arsenalspillerne har, leverer en bedre prestasjon enn dette. denilson stakkar, tjener vel mer enn hele huddrersfieldlaget. men med dagens prestasjon fortjener han ikke det. om han hadde fått spille i en litt mer offansiv rolle, ville nok prestasjonene hans vært mer å skryte av. er dumt å bruke en slik spiller som den bakerste mannen på en midtbane. han har rett og slett ikke de ferdighetene og duellstyrken som skal til for å gjøre den jobben godt nok mot fysiske lag.

 

angående respekt for motstanderne, gir vel de fleste her inne, huddersfield kreditt for en svært godt gjennomført kamp. de hadde tross alt fortjent å vinne denne kampen, men arsenal får hjelp av dommer. mulig han angret litt på det røde kortet. jeg er selvsagt glad for avansement, men hadde ønsket en noe bedre forestilling.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, så er vi fortsatt med i kampen om mine tre spådde trofeer :D

Likte slett ikke at vi satte oss selv i den vanskelige situasjonen vi gjorde, Nasri skadd, Squillaci utvist og huddersfield med utligning, da var jeg slett ikke høy i hatten...

Er derimot meget imponert over at vi med ti mann og det elendige utgangspunktet reiste oss, viste kvalitet, moral og sikret avansement, meget sterkt i den situasjonen vi var i faktisk.

Wenger har ALDRI blitt slått ut av lag fra lavere divisjoner, det sier kanskje noe????

Nå er det everton om to dager, vi har Clichy, Djorou, Sagna, Wilshere, Sczcsny, Walcott og van Persie HELT uthvilte og Fabregas og Song passe uthvilte, Koscielny må nok i ilden igjen og det samme gjelder nok Arshavin etter den leie skaden til Nasri, akkurat den var bare trist, trist som faen.

Uansett er nok skader noe vi må akseptere at vi kommer til å bli utsatt for fremover, vi går for gull okke som :P

Link to comment
Share on other sites

Walkover dette :D

Nu kaster du vel egentlig ild på bålet her, når krangelen står og folk mener at vi aldri må undervurdere våre motststandere og med formen vår mot dårligere lag i år. (Men selvfølgelig, dette kan være ironi over nett som jeg sjeldent forstår..)

Link to comment
Share on other sites

Jepp, så er vi fortsatt med i kampen om mine tre spådde trofeer :D

Likte slett ikke at vi satte oss selv i den vanskelige situasjonen vi gjorde, Nasri skadd, Squillaci utvist og huddersfield med utligning, da var jeg slett ikke høy i hatten...

Er derimot meget imponert over at vi med ti mann og det elendige utgangspunktet reiste oss, viste kvalitet, moral og sikret avansement, meget sterkt i den situasjonen vi var i faktisk.

Wenger har ALDRI blitt slått ut av lag fra lavere divisjoner, det sier kanskje noe????

Nå er det everton om to dager, vi har Clichy, Djorou, Sagna, Wilshere, Sczcsny, Walcott og van Persie HELT uthvilte og Fabregas og Song passe uthvilte, Koscielny må nok i ilden igjen og det samme gjelder nok Arshavin etter den leie skaden til Nasri, akkurat den var bare trist, trist som faen.

Uansett er nok skader noe vi må akseptere at vi kommer til å bli utsatt for fremover, vi går for gull okke som :P

 

forferdelig at nasri skulle bli skadet nå. men da er det viktig at arshavin finner formen, slik at ikke alt kreativitet skal startes hos fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk en gang til..

 

 

Her må jeg ha hjelp, begynner å bli en gammel og glemsk mann, klarer rett og slett ikke erindre at Arsenal under Wenger har glippet mot lag fra lavere divisjoner noen gang.

Burnley i CC sesongen 08/09 kan selvfølgelig regnes som et lag fra lavere divisjoner men det hører iallefall med til historien at de rykket opp til Premier league den samme sesongen...

Poenget mitt er uansett like tindrende klart, Wenger har vært utrolig dyktig til å plukke ut lag som har vært gode nok til å avansere i cupene sesong etter sesong.

Link to comment
Share on other sites

Burnley i CC, 08/09 sesongen. Eneste jeg kommer på og tror ikke det har skjedd flere ganger heller. Husker kampen som den skulle vært igår. Sjansesløseri fra en annen verden av dansken & mexicaneren!

Korrekt. Den lettere korpulente og pølsespisende dansken i målet til Burnley reddet 3 ganger alene med Bendtner og fire ganger alene med Vela. Burnley hadde tre sjanser og scorer på to av dem. Siste en pen enkeltmannsprestasjon. Uansett var kampen en lidelse og burde vært avgjort til vår fordel i løpet av de første 15 minuttene.

Og Arshavin: at Burnley rykket opp samme året endrer ikke historien. Arsenal tapte for et lag fra lavere divisjon enten vi liker det eller ikke :D

Link to comment
Share on other sites

Korrekt. Den lettere korpulente og pølsespisende dansken i målet til Burnley reddet 3 ganger alene med Bendtner og fire ganger alene med Vela. Burnley hadde tre sjanser og scorer på to av dem. Siste en pen enkeltmannsprestasjon. Uansett var kampen en lidelse og burde vært avgjort til vår fordel i løpet av de første 15 minuttene.

Og Arshavin: at Burnley rykket opp samme året endrer ikke historien. Arsenal tapte for et lag fra lavere divisjon enten vi liker det eller ikke ;)

 

 

He he, du minner meg litt om barna mine nå, når jeg påpeker at de gjorde noe de ikke burde gjort sist onsdag, kan du være sikker på at en av de er kjappe til å påpeke at det slett ikke var onsdag det skjedde men på torsdag :)

Mitt poeng er altså at Wenger har vært usedvanlig dyktig til å plukke ut lag som har avansert i cupene, både FA og CC men har allikevel fått en anseelig mengde kritikk for å nedprioritere de samme cupene.

En snubletråd mot et lag som samme sesong rykket opp i PL er vel noe som det går an å leve med???

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...