Jump to content

2011.01.30 Huddersfield H


Mr Chapman

Recommended Posts

fa-cup-reflect.gif

Arsenal v Huddersfield

Søndag 30. januar 2011, avspark 13:00

 

Wenger har lovet et sterkt lag på søndag. Almunia, Squillaci, Diaby og kanskje Rosicky tilbake. Dette er en kamp som det burde bli avansement ut av, men vi har allerde dummet oss ut mot både Leeds og Ipswich, så håper ingen tar noe på forskudd.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Håper Gibbs, Squillaci, Song og Eboué danner midtforsvaret mot Huddersfield. Mpt. at vi har en kamp allerede 1. februar hjemme mot Everton (fantastisk dårlig planlegging av FA) og vi trenger Koscielny og Djourou til den kampen.

 

Utover det så har jeg ikke peiling på hva resten av laget burde bli, men Chamakh, Denilson, Bendtner og Rosicky (kanskje Diaby) burde være involvert.

Link to comment
Share on other sites

Vil heller ryke ut enn å spille enda en omkamp. Men dette skal jo etter boka være en klar seier til hjemmelaget.

 

Som nevnt over så må DJ og Kos hvile sammen med RvP og Nasri.

 

Japp. Miquel kunne gjerne også fått sin første start for min del, men det tror jeg ikke skjer.

 

1296221634604874.jpg

 

Hvis Squillaci, Diaby og Rosicky er alle klare for aksjon er dette laget jeg ville sendt utpå til søndagen. Vela og Rosicky er begge to bedre egnet på kantene enn hva Arshavin og Bendtner er og russeren er klart bedre når han spiller sentralt. Bendtner viste gode takter på tirsdag, men mtp. at Chamakh ikke var involvert mot Ipswich burde han starte her.

 

Med en benk som består av Fabregas, Nasri, Walcott og Bendtner så har også god backup offensivt hvis vi sliter, men jeg tror denne kampen blir en grei skuring.

Link to comment
Share on other sites

Det er annonsert sort/hvitt rotasjon igjen.

Dette forslaget til B-lag gir vel relativt lave odds:

 

Szczesny

Eboue Squillaci Koscielny Gibbs

Song Denilson

Bendtner Diaby Arshavin

Chamakh

 

Så kommer A-laget tilbake mot Everton. Tipper kun en av Squillaci/Koscielny samt Song spiller begge kampene - pluss forhåpentligvis Szczesny.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke Vela lånt ut til Coyles menn?

 

Nei ikke ennå dessverre. Tviler uansett på at han blir brukt mot Huddersfield Town siden Wenger elsker å spille Bendtner på høyrekanten og Arshavin på venstrekanten.

 

Ender vel opp med Rosicky i Cesc-rollen, Bendtner på høyre og Arshavin på venstre dessverre..

Link to comment
Share on other sites

Det er annonsert sort/hvitt rotasjon igjen.

Dette forslaget til B-lag gir vel relativt lave odds:

 

Szczesny

Eboue Squillaci Koscielny Gibbs

Song Denilson

Bendtner Diaby Arshavin

Chamakh

 

Så kommer A-laget tilbake mot Everton. Tipper kun en av Squillaci/Koscielny samt Song spiller begge kampene - pluss forhåpentligvis Szczesny.

 

Det er vel ting som tyder på at Almunia starter her.

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...el-Almunia.html

Link to comment
Share on other sites

Huddersfield, League Two ?

 

Er enig i at vi burde spare spillere til Everton kampen, stiller med en variant av A-lag og noen youngsters.

Skulle likt å sett Afobe som spiss. Men Rosicky, Bendtner, og Arshavin vil jeg ha på banen. Syns at Diaby kan komme inn i de siste 20 av kampen.

 

Satser på en kamp her der vi skal skaffe oss kontroll og score mål tidlig. Men jeg er forberedt på at Huddersfield ikke vil legge seg defansivt, så de kommer nok til å skape litt uro i forsvaret vårt.

 

Come on you Gunners !

Link to comment
Share on other sites

Dette bør gå lettere en Ipswich og Leeds kampene, uansett om vi stiller med et antatt svakere lag. Jeg mener dette er en perfekt kamp får rotasjon, her skal vi vinne uansett. Bare hvis vi ikke undervurderer de selvfølgelig. van Persie og Djourou må hvertfall få en pause nå, to meget utsatte spillere. Kanskje vi får se Miquel debutere på søndag? Håper Vela starter om vi ikke har klart og fått han ut til kampen. Håper på dette laget fra start;

 

Nicklas Bendtner

 

Carlos Vela-Andrey Arshavin-Tomas Rosicky

Jack Wilshere-Denilson

 

Kieran Gibbs-Sebastien Squillaci-Ignasi Miquel-Emmanuel Eboue

Wojciech Szczesny

Mitt tips; 4 - 0

Link to comment
Share on other sites

Vi er inne i en god periode - og har endelig fått tilbake hjemmebanen vår slik den skal være -> en hjemmeseiers-arena.

 

Basert på Wengers uttalelser om at Szczesny er Numero uno så vil Almunia stå denne kampen siden det er cup. Kanskje greit at polakken får en kamp hvile? Ikke at han har slitt seg ut de siste kampene... men dog. Det psykiske presset har jo alltid vært der, og er nok enda større på stille dager enn travle. På de stille dagene skal man være sterk for å ta den ene gode avsluttningen enn på travle dager hvor man har 10 slike.

 

I bakre rekker tror jeg vi finner Eboue - Squillaci - Song - Gibbs.

Dette fordi Koscielny og Djourou har spilt veldig mye i det siste - Sagna er delvis "shaken, but not stirred" og Clichy har også spilt mye. Gibbs fortjener også sjansen! Jeg tror han vil bli bedre og bedre nå hvis han blir matchet forsiktig og holder seg skadefri.

 

Midtbanen vil nok være litt "rar". Jeg tipper Denilson - Diaby på de bakre to. Bendtner - Rosicky - Arshavin på de neste tre. Dette gir hvile til de aller viktigste spillerne offensivt så de er klare mot langt hardere motstand i midtuken.

 

På topp tror og håper jeg på Chamakh. Han fortjener litt spilletid igjen, og dette burde være en god mulighet for han til å spille på seg litt selvtillig og matchfitness igjen. RvP trenger også hvile før han får tretthetsbrudd i ankler, legger, hofter og armer på en gang.

 

Dvs:

 

Almunia

Eboue - Squillaci - Song - Gibbs

 

Denilson

Diaby

 

Bendtner - Rosicky - Arshavin

 

Chamakh

 

De burde være bra nok til å vinne.

 

På innbytterbenken tipper jeg vi ser Nasri, Walcott, Afobe, Djourou, Clichy, Szczesny og Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

Har du sovet i natt eller? hehe.. begynner å lure nå... sa seier, har ikke nevnt poeng!

 

QUOTE(Hulken @ Jan 28 2011, 09:29 PM) *

 

Det jeg håper på er:

- 3 poeng

 

Nå du skulle vært moderator slik at du kunne skjult sporene dine bedre! :)

Link to comment
Share on other sites

Siden Vela nå er på lån hos WBA så håper jeg på dette laget til søndagen:

 

Szczesny

 

Eboué - Squillaci - Song - Gibbs

 

Denilson - Diaby

 

Bendtner - Arshavin - Rosicky

 

Chamakh

 

Alle førstelagsspillerene utenom Song og Szczesny blir hvilt, men Song fikk hvile mot Ipswich og han løper nok betraktelig mye mindre som midtstopper enn som DM. Arshavin burde spille sentralt og siden Vela er borte må vi vel ty til Bendtner på vingen igjen, hvertfall hvis man vil hvile såpass mange spillere som jeg mener vi burde gjøre ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...