Jump to content

07.11.2010 Newcastle H


Mr Chapman

Recommended Posts

gun__1288171104_carroll_andy.jpg

 

Denne helga kan være Arsenals sjanse til å knappe innpå London-rivalene Chelseas ledelse på tabellen, fordi mens Newcastle kommer på besøk til Emirates, skal Chelsea unnagjøre en tøff kamp i Liverpool.

 

Orker ikke skrive så mye, men alle fire (Cesc, Arshavin, Song, Denilson) som mistet Shakhtar-kampen i midtuka, er forventet tilbake i morgen. De tre førstnevnte går mest sannsynlig rett inn i startelleveren, men Denilson må kanskje belage seg på enbenkplass i morgen, ettersom Jack Wilshere er tilbake igjen fra karantene. Abou Diaby og Thomas Vermaelen er langt unna comeback på banen, Wenger kan ikke si noe som helst når de to er skadefrie igjen. Aaron Ramsey og Robin van Persie kan være tilbake litt senere i november. Nederlenderen hadde en full førstelagsøkt på fredag, og det er gode nyheter.

 

De fleste husker nok at vi knuste Newcastle 4-0 på deres egen hjemmebane for litt over to uker siden. Morendagens kamp blir nok langt mer vanskelig, og de svart/hvite smadret tross alt erkerivalene Sunderland for en uke siden. Samboerne Andy Carrol og Kevin Nolan er "on fire" for øyeblikket og kan skape trøbbel for oss. Uansett, ønsker Wenger & kompani å være med i kampen om ligatittelen, må nok kamper som dette vinnes. Forrige helg slo man West Ham etter en lovlig sen scoring av Song, men det er slike seiere man trenger for å gå hele veien.

 

Kampen sendes på TV2 PL HD 1 og har avspark 14:30. Lykke til alle fellow gooners. :(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

gun__1288171104_carroll_andy.jpg

 

Denne helga kan være Arsenals sjanse til å knappe innpå London-rivalene Chelseas ledelse på tabellen, fordi mens Newcastle kommer på besøk til Emirates, skal Chelsea unnagjøre en tøff kamp i Liverpool.

 

Orker ikke skrive så mye, men alle fire (Cesc, Arshavin, Song, Denilson) som mistet Shakhtar-kampen i midtuka, er forventet tilbake i morgen. De tre førstnevnte går mest sannsynlig rett inn i startelleveren, men Denilson må kanskje belage seg på enbenkplass i morgen, ettersom Jack Wilshere er tilbake igjen fra karantene. Abou Diaby og Thomas Vermaelen er langt unna comeback på banen, Wenger kan ikke si noe som helst når de to er skadefrie igjen. Aaron Ramsey og Robin van Persie kan være tilbake litt senere i november. Nederlenderen hadde en full førstelagsøkt på fredag, og det er gode nyheter.

 

De fleste husker nok at vi knuste Newcastle 4-0 på deres egen hjemmebane for litt over to uker siden. Morendagens kamp blir nok langt mer vanskelig, og de svart/hvite smadret tross alt erkerivalene Sunderland for en uke siden. Samboerne Andy Carrol og Kevin Nolan er "on fire" for øyeblikket og kan skape trøbbel for oss. Uansett, ønsker Wenger & kompani å være med i kampen om ligatittelen, må nok kamper som dette vinnes. Forrige helg slo man West Ham etter en lovlig sen scoring av Song, men det er slike seiere man trenger for å gå hele veien.

 

Kampen sendes på TV2 PL HD 1 og har avspark 14:30. Lykke til alle fellow gooners. :(

 

 

Fin kamptråd, det eneste jeg har å utsette på den er at Vermaelen er bare "noen dager" unna å komme tilbake.

Dette er en kamp der vi skal ta tre poeng, Newcastle kommer fra en sterk 5-1-seier mot rival Sunderland, og forhåpentligvis har de ikke beina på jorda. Håper og tror våre gutter er revansjesugne etter en dårlig kamp mot Shakhtar i midtuka. Der var mange av nøkkelspillerne våre ute, og jeg håper de vil vise hva de betyr for laget i morgen.

Satser på denne lagoppstillingen:

Samir Nasri - Marouane Chamakh - Theo Walcott

 

Cesc Fabregas

Jack Wilshere - Alexandre Song

 

Gael Clichy - Sebastien Squillaci - Laurent Koscielny - Bacary Sagna

Lukasz Fabianski

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en tøff kamp, newcastle er et meget bra lag når de topper laget(ikke ligacup-laget) og de vant vel 5-1 over sterke sunderland sist helg.

Her kommer vi garantert til å få slite for poengene, uansett må vi vinne hjemmekampene fremover om vi skal løfte pokalen til slutt i mai.

Er veldig usikker på om Wenger starter med Denilson eller Wilshere men hvis han er lik seg selv starter han trygt og har offensive bytter i bakhånden, dvs:

 

Fabianski

Sagna-Squillaci-Koscielny-Clichy

Denilson-Song

Nasri-Fabregas-Arshavin

Chamakh

 

Da vil vi ha Sczesny, Eboue, Djorou, Wilshere, Bendtner og Walcott på benken.

Jeg minner om at undertegnede pleier å sette opp riktig førsteellever før kampene :(

Link to comment
Share on other sites

Er veldig usikker på om Wenger starter med Denilson eller Wilshere men hvis han er lik seg selv starter han trygt og har offensive bytter i bakhånden, dvs

 

Er ikke like enig med deg at en start 11`er med Denilson er trygg. Håper Wilshere starter, har imponert i masse hittil og det kommer han til å gjøre imorgen også.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke like enig med deg at en start 11`er med Denilson er trygg. Håper Wilshere starter, har imponert i masse hittil og det kommer han til å gjøre imorgen også.

 

 

Enig med deg, håper på Wilshere fra start, men det jeg sier er at jeg IKKE er sikker på at Wenger gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Hva er vitsen i å sette opp det laget du tror Wenger starter med? Burde du ikke heller sette opp det laget du mener bør starte?

 

 

Jeg liker å tippe laget AW stiller med ja, pleier å treffe 100% der, føler det er mye mere interessant og viktig enn hvilket lag jeg mener bør starte, men siden du insisterer, det er kun Wilshere/Denilson som avviker fra det jeg tipper og synes bør være startoppstillingen.

Du skjønner, Arsene og jeg pleier stort sett å være enige om fotball :P

Det betyr mitt lag: Arsenes lag:

 

Fabianski Fabianski

Sagna-Squillaci-Koscielny-Clichy Sagna-Squillaci-Koscielny-Clichy

Wilshere-Song Denilson-Song

Nasri-Fabregas-Arshavin Nasri-Fabregas-Arshavin

Chamakh Chamakh

 

Som du ser, ikke rare forskjellen og historien viser at Arsene ALLTID har hatt rett når vi to har vært på kollisjonskurs, men det gjenstår nå å se om jeg tipper rett også denne gang da.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker å tippe laget AW stiller med ja, pleier å treffe 100% der, føler det er mye mere interessant og viktig enn hvilket lag jeg mener bør starte, men siden du insisterer, det er kun Wilshere/Denilson som avviker fra det jeg tipper og synes bør være startoppstillingen.

Du skjønner, Arsene og jeg pleier stort sett å være enige om fotball :P

Det betyr mitt lag: Arsenes lag:

 

Fabianski Fabianski

Sagna-Squillaci-Koscielny-Clichy Sagna-Squillaci-Koscielny-Clichy

Wilshere-Song Denilson-Song

Nasri-Fabregas-Arshavin Nasri-Fabregas-Arshavin

Chamakh Chamakh

 

Som du ser, ikke rare forskjellen og historien viser at Arsene ALLTID har hatt rett når vi to har vært på kollisjonskurs, men det gjenstår nå å se om jeg tipper rett også denne gang da.

 

 

Ok, da må jeg si meg uenig i at Arsha skal starte. Han har vært langt under pari i det siste, og leverer en innsats som jeg rett og slett ikke aksepterer å se fra en Arsenalspiller. Jeg synes Walcott bør få sjansen fra start. Da kan Chamakh møte, og skape bakrom for Walcott, mange forsvarsspillere har en tendens til å være opptatt av å markere store spillere. I tillegg slår Walcott bedre innlegg enn Arsha (slår han innlegg i det hele tatt??), så med Walcott på banen mener jeg vi får utnyttet Chamakhs evner bedre.

Link to comment
Share on other sites

Ok, da må jeg si meg uenig i at Arsha skal starte. Han har vært langt under pari i det siste, og leverer en innsats som jeg rett og slett ikke aksepterer å se fra en Arsenalspiller. Jeg synes Walcott bør få sjansen fra start. Da kan Chamakh møte, og skape bakrom for Walcott, mange forsvarsspillere har en tendens til å være opptatt av å markere store spillere. I tillegg slår Walcott bedre innlegg enn Arsha (slår han innlegg i det hele tatt??), så med Walcott på banen mener jeg vi får utnyttet Chamakhs evner bedre.

 

 

Den er grei, jeg synes også at Arshavin har vært litt tung i det siste, uansett er han en så stor klassespiller at Arsene og jeg ønsker å ha ham på banen :P

Vi har ikke scoret så mange mål i år uten at han har vært involvert, russeren har en tendens til å være til stede når det skjer nemlig, men jeg tror uansett vi vil se Theo i løpet av kampen.

Et luksusproblem som skyldes Wengers evne til å bygge lag og enda har vi van Persie og Bendtner i bakhånd, the future`s so bright, I gotta wear shades :P

Link to comment
Share on other sites

Den er grei, jeg synes også at Arshavin har vært litt tung i det siste, uansett er han en så stor klassespiller at Arsene og jeg ønsker å ha ham på banen :P

Vi har ikke scoret så mange mål i år uten at han har vært involvert, russeren har en tendens til å være til stede når det skjer nemlig, men jeg tror uansett vi vil se Theo i løpet av kampen.

Et luksusproblem som skyldes Wengers evne til å bygge lag og enda har vi van Persie og Bendtner i bakhånd, the future`s so bright, I gotta wear shades B)

 

Jeg er enig. Vi har en utrolig sterk stall, og det er veldig gledelig. Om det blir Arsha eller Walcott har ikke så mye å si rent kvalitetsmessig, men jeg føler at det er større sjanse for at Walcott vinner denne kampen for oss enn at Arsha gjør det. Som sagt har jeg ikke vært fornøyd med innsatsen til vår lille russer i det siste, og det er viktig å vise at ingen har klippekort på dette laget. Hvis Walcott starter her og gjør en god kamp skjønner kanskje Arsha at han må heve seg et nivå for å få starte igjen.

Uansett er ikke dette noe problem, det er veldig, veldig gledelig :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig. Vi har en utrolig sterk stall, og det er veldig gledelig. Om det blir Arsha eller Walcott har ikke så mye å si rent kvalitetsmessig, men jeg føler at det er større sjanse for at Walcott vinner denne kampen for oss enn at Arsha gjør det. Som sagt har jeg ikke vært fornøyd med innsatsen til vår lille russer i det siste, og det er viktig å vise at ingen har klippekort på dette laget. Hvis Walcott starter her og gjør en god kamp skjønner kanskje Arsha at han må heve seg et nivå for å få starte igjen.

Uansett er ikke dette noe problem, det er veldig, veldig gledelig :P

 

 

Tror nok Arshavin har oppfattet at Theo banker på døra allerede, men tipper at AW ikke ønsker å flytte Nasri over på venstrekanten, hvilket han må gjøre hvis både han og Theo skal spille på kantene, løsningen har vært å flytte Nasri ned på midtbanen når Theo har kommet inn så langt.

Føler meg derfor ganske sikker på at Arshavin starter, Theo kjemper i første rekke med Nasri om plassen på høyrekant.

Ser til min forferdelse at jeg har utelatt både Rosicky og Vela fra benken, ikke lett å få med alle med den stallen vi har :P

Link to comment
Share on other sites

Tror nok Arshavin har oppfattet at Theo banker på døra allerede, men tipper at AW ikke ønsker å flytte Nasri over på venstrekanten, hvilket han må gjøre hvis både han og Theo skal spille på kantene, løsningen har vært å flytte Nasri ned på midtbanen når Theo har kommet inn så langt.

Føler meg derfor ganske sikker på at Arshavin starter, Theo kjemper i første rekke med Nasri om plassen på høyrekant.

Ser til min forferdelse at jeg har utelatt både Rosicky og Vela fra benken, ikke lett å få med alle med den stallen vi har :P

 

Her må jeg si meg helt uenig. For det første tror jeg ikke Arsha skjønner noe som helst før han sitter med et teppe rundt seg på benken. Jeg vet ikke helt, jeg - det virker som han er litt treg...

For det andre synes jeg ikke Nasri skal settes ut av laget. Han har vært vår beste spiller denne sesongen, og han er i sitt livs form. Jeg synes også at han passer bedre på venstre enn på høyre. Han er glad i å gå innover og når han spiller på høyrekanten synes jeg det blir litt lite bredde i spillet vårt.

Link to comment
Share on other sites

Her må jeg si meg helt uenig. For det første tror jeg ikke Arsha skjønner noe som helst før han sitter med et teppe rundt seg på benken. Jeg vet ikke helt, jeg - det virker som han er litt treg...

For det andre synes jeg ikke Nasri skal settes ut av laget. Han har vært vår beste spiller denne sesongen, og han er i sitt livs form. Jeg synes også at han passer bedre på venstre enn på høyre. Han er glad i å gå innover og når han spiller på høyrekanten synes jeg det blir litt lite bredde i spillet vårt.

 

 

Vel, jeg tror ikke jeg ønsker å uttale meg om intelligensen til Arshavin, det er iallefall ingenting som tyder på at han er litt treg i mitt hode, en vanvittig god fotballspiller derimot...og han har selvfølgelig tatt inn over seg at konkurransen begynner å bli veldig tøff i Arsenal.

Når du sier at du er uenig med meg i at Nasri skal settes ut av laget blir jeg en smule usikker på deg, jeg har aldri sagt at Nasri skal settes ut av laget iallefall?

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg tror ikke jeg ønsker å uttale meg om intelligensen til Arshavin, det er iallefall ingenting som tyder på at han er litt treg i mitt hode, en vanvittig god fotballspiller derimot...og han har selvfølgelig tatt inn over seg at konkurransen begynner å bli veldig tøff i Arsenal.

Når du sier at du er uenig med meg i at Nasri skal settes ut av laget blir jeg en smule usikker på deg, jeg har aldri sagt at Nasri skal settes ut av laget iallefall?

 

Vel du sier at Theo i første rekke kjemper med Nasri, og hvis Walcott skal spille må vel Nasri benkes?

Kan være vi er litt vel off topic nå, men men...

Link to comment
Share on other sites

Vel du sier at Theo i første rekke kjemper med Nasri, og hvis Walcott skal spille må vel Nasri benkes?

Kan være vi er litt vel off topic nå, men men...

 

 

Korrekt, jeg sier at Theo skal benkes, ikke Nasri, av den gode grunn at Nasri er best på høyre side.

Men dette kan vi godt være uenige om, tror uansett hva Wenger velger at det blir kanon :P

Link to comment
Share on other sites

Nå vil ryktene ha det til at RvP kanskje blir å se på benken i dag! :P Det hadde vært utrolig gledelig å se nederlenderen få noen minutter her. Jo før vi har ham tilbake, jo bedre. Det eneste problemet er at vi må vente til Joey Barton er langt unna gressmatta på Emirates før vi kan risikere å sette inn van Persie...

Link to comment
Share on other sites

Disse 11 bør entre matta om en times tid:

 

Fabianski

 

Sagna-Squillaci-Koscielny-Eboue

 

Wilshere-Song-Fabregas

 

Walcott-Chamakh-Nasri

 

Dette er de spillerne jeg mener har prestert best, så de fortjener å starte denne kampen. Det blir riktignok to høyre backer på dette laget, men det tror jeg Eboue kan håndtere greit. Jeg orker ikke tanken på at Clichy skal miste hodet igjen. En flott fyr, med en herlig innsats og gode holdninger. Men vi har ikke råd til flere av hans tabber. Kanskje noen kamper på benken kan hjelpe han til å finne tilbake til godt gammelt slag. Resten av laget trenger jeg vel ikke å forklare.

 

I denne kampen må vi ha 3 poeng. Det kommer nok ikke til å bli en tur i parken. Kevin Nolan vet vi hva kan og han liker å spille mot Arsenal. Andy Carrol er i storform og vil alltid være en trussel. Vi må også passe oss for Joey Barton (bokstavelig talt). Hvis filming må til for å få han av banen så tror jeg laget ville vært tjent med det :P Så da er det bare å krysse fingrene. Tipper på 3-1 etter mål av Song, Nasri og Walcott. Carrol putter for gjestene.

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Mirror Football is reporting that Wenger saw enough in that single training session to convince him the 27-year-old is ready to return. How this will affect Wenger’s situation with Dutch coach Bert van Marwijk remains to be seen. :P

 

BEKREFTET:

Fabianski, Sagna, Squillaci, Koscielny, Clichy, Song, Wilshere, Walcott, Fabregas, Nasri, Chamakh.

 

RvP og Arshavin på benken. Sykt hvor god stall vi har!

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Sagna

Koscielny

Squillaci

Clichy

Walcott

Fabregas

Wilshere

Song

Nasri

Chamakh

 

Subs: Szczesny, Djourou, Eboue, Rosicky, Arshavin, van Persie, Bendtner

 

Wow, jeg traff med laget mitt! Overraskende. Dette viser hvor fantastisk stallen vår er. Gleder meg stort nå!

 

COME ON YOU GUNNERS!!

 

EDIT: Det blir jo gjensyn med Sol i dag! Det hadde jeg ikke tenkt på...

Link to comment
Share on other sites

Wow, jeg traff med laget mitt! Overraskende. Dette viser hvor fantastisk stallen vår er. Gleder meg stort nå!

 

COME ON YOU GUNNERS!!

 

EDIT: Det blir jo gjensyn med Sol i dag! Det hadde jeg ikke tenkt på...

 

 

Fyttirakkern, du er jo kongen :P

Skikkelig spennende med Nasri over på venstre, heldigvis lyttet AW til oss mht Wilshere også :P

Robin tilbake på benken, dette begynner å ligne noe!!!!

Link to comment
Share on other sites

Fyttirakkern, du er jo kongen :P

Skikkelig spennende med Nasri over på venstre, heldigvis lyttet AW til oss mht Wilshere også B)

Robin tilbake på benken, dette begynner å ligne noe!!!!

 

Gledelig å se at Wenger hører på meg innimellom også B)

Hvis det er fem-ti minutter igjen, og vi ennå ikke har avgjort er det jo brukbart å ha RvP, Bendtner, Rosicky og Arshavin i bakhånd :P

Link to comment
Share on other sites

Gledelig å se at Wenger hører på meg innimellom også B)

Hvis det er fem-ti minutter igjen, og vi ennå ikke har avgjort er det jo brukbart å ha RvP, Bendtner, Rosicky og Arshavin i bakhånd :P

 

 

Hmmm, Denilson ikke på benken heller, da er han nok skadet, forklarer jo noe :P

Litt bekymringsfullt på vår defensive midtbane hvis Joey Barton løper rundt og slakter motspillerne som han har for vane, dårlig med cover for Song...

Her må forventningene dempes noe B)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...