Jump to content

07.11.2010 Newcastle H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

satan i helvette for en elendig forestilling. ikke nok med at de på topp er tafatte, men arsenal klarer rett og slett ikke å etablere eget spill. dette må være det kleineste jeg har sett av cesc noen gang. hans innsats i dag gir karakteren stryk! rett og slett forferdelig. at rosicky ikke kommer inn i denne kampen, er for meg en gåte. han er helt klart arsenals beste pasningslegger, og er i stand til å skape sjanser. dette er en forferdelig uke for wenger sier de. det skal da fan ikke gå ut over oss supportere. har sett det før, at nedprioritering av enkelte kamper ikke fører noe godt med seg i neste kamp. denne uken har wenger rett og slett klønete det til for arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Tja, hva skal man si???

Vi er iallefall rett og slett ikke gode nok til seriegull med DETTE spillet, Fabregas er helt ute av drift, Nasri blir plassert på venstrekant hvor han blir totalt ufarlig, Walcott virket ufarlig hele kampen, dette var bare trist men det skal sies at keeperen til newcie sannsynligvis var banens beste spiller.

Lyspunktene sto ikke akkurat i kø men Arshavin hadde et veldig bra innhopp, Clichy spilte meget bra hele kampen, Song fortsetter å storspille men det blir det offensive som ødelegger dagen ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi ser ikke ut til å evne å bli kvitt de symptomene som har hengt med oss i mange år. Enkle baklengsmål på dødball, vi sliter mot lagene fra nord-øst, og vi evner ikke å få i gang et offensivt spill i de kampene symptomene viser seg. To tap på en uke og rødt kort til Koscielny, nå er black November her for alvor...igjen!

 

Tja, hva skal man si???

Vi er iallefall rett og slett ikke gode nok til seriegull med DETTE spillet, Fabregas er helt ute av drift, Nasri blir plassert på venstrekant hvor han blir totalt ufarlig, Walcott virket ufarlig hele kampen, dette var bare trist men det skal sies at keeperen til newcie sannsynligvis var banens beste spiller.

Lyspunktene sto ikke akkurat i kø men Arshavin hadde et veldig bra innhopp, Clichy spilte meget bra hele kampen, Song fortsetter å storspille men det blir det offensive som ødelegger dagen ;)

Merkelig at Wenger som er taktisk genial ikke ser at Nasri bør bytte posisjon? Hvor er besserwisser kommentarene dine i dag arshavin?

Link to comment
Share on other sites

Dette gidder jeg ikke mer. Etter 2710 poster her på forumet de siste 4,5 år, takker jeg for meg.

Mitt liv som ihuga fan er over, og det har ikke noe med å være medgangssupporter. Det har alt å gjøre med at jeg ikke har lyst å være så sur, sint, skuffet, frustrert osv som det jeg blir etter en svak Arsenalkamp.

Jeg skulle selvsagt jeg hadde evnen, som noen her inne har, at de ikke blir så skuffet osv når Arsenal gjør det dårlig, men den egenskapen har jeg ikke... Derfor tror jeg, både for meg selv og mine omgivelser, at det er best å trappe ned engasjementet... Så for tiden vise om jeg klarer det...

Link to comment
Share on other sites

Dette er type tap som er grunnen til at vi kan se langt etter noe ligagull. Joda, vi vinner sjansestatistikken og burde fått mål, men selvsagt scorer Newcastle på sin ene sjanse.

Jeg syns vi taper krigen utpå der og spillerne virker totalt paralyserte og rett og slett sliten.

Kanskje ikke det man forventer i starten av en sesong?

Syns spesielt Fabregas og Walcott er helt utafor i dag. Skuffende.

 

En svak Fabianski og evnen av forsvarerne til å gå i kroppen på Carrol får ta skylden for baklengsmålet.

Må si jeg blir bekymret når en Carrol alene får herje med HELE forsvarsfireren i nesten 90 minutter. Det er så mye ustabilt forsvarsspill at bekymringen er berettighet og vi blir rett og slett fightet i filler til tider.

 

Koscielny sin utvisning virket ikke veldig klar siden jeg syns Ranger overspiller litt, men Kos er og blir klønete desverre og dommer'n har vel ikke noe valg.

 

Black november is here again... ;)

 

Nedtur!

Link to comment
Share on other sites

Arshavin med godt innhopp. van Persie tilbake. Wilshere god. Ellers er det mye dårlige prestasjoner. Fab og Chamakh forferdelige. Vi er likevel meget uheldige som ikke vinner kampen sett ut ifra sjansene. 2 i treverket og et verdensklasseredning fra Nasri sitt skudd i første. Skapte vi egentlig noe etter at Wilshere gikk av banen? Skryt til Newcastle for en god kamp, men det var også en veldig svak kamp kollektivt av oss. Newcastle scorer på sin eneste rdoentlige sjanse. Det røde kortet til Kosci oppsummerer egentlig dagen vår godt. Nå går vi inn i en periode med mange vanskelige kamper. 3 svake kamper på rad er ingen god oppvarming. Vi har få spillere ute og bør klare bedre enn det vi har gjort i det siste.Håper vi kan se tilbake på slutten av sesongen kan se på dette som bunnpunktet i sesongen, og at det dermed går oppover fra nå av!

Link to comment
Share on other sites

Dette gidder jeg ikke mer. Etter 2710 poster her på forumet de siste 4,5 år, takker jeg for meg.

Mitt liv som ihuga fan er over, og det har ikke noe med å være medgangssupporter. Det har alt å gjøre med at jeg ikke har lyst å være så sur, sint, skuffet, frustrert osv som det jeg blir etter en svak Arsenalkamp.

Jeg skulle selvsagt jeg hadde evnen, som noen her inne har, at de ikke blir så skuffet osv når Arsenal gjør det dårlig, men den egenskapen har jeg ikke... Derfor tror jeg, både for meg selv og mine omgivelser, at det er best å trappe ned engasjementet... Så for tiden vise om jeg klarer det...

Det syns jeg er en synd og skam! Du er i stor grad med på å fargelegge dette forumet. Håper du kan revurdere det om et par dager ;)

Link to comment
Share on other sites

satan i helvette for en elendig forestilling. ikke nok med at de på topp er tafatte, men arsenal klarer rett og slett ikke å etablere eget spill. dette må være det kleineste jeg har sett av cesc noen gang. hans innsats i dag gir karakteren stryk! rett og slett forferdelig. at rosicky ikke kommer inn i denne kampen, er for meg en gåte. han er helt klart arsenals beste pasningslegger, og er i stand til å skape sjanser. dette er en forferdelig uke for wenger sier de. det skal da fan ikke gå ut over oss supportere. har sett det før, at nedprioritering av enkelte kamper ikke fører noe godt med seg i neste kamp. denne uken har wenger rett og slett klønete det til for arsenal.

Helt enig. Eneste som får godkjent i dag er Wilshere og Squillaci.

Link to comment
Share on other sites

Vi ser ikke ut til å evne å bli kvitt de symptomene som har hengt med oss i mange år. Enkle baklengsmål på dødball, vi sliter mot lagene fra nord-øst, og vi evner ikke å få i gang et offensivt spill i de kampene symptomene viser seg. To tap på en uke og rødt kort til Koscielny, nå er black November her for alvor...igjen!

Merkelig at Wenger som er taktisk genial ikke ser at Nasri bør bytte posisjon? Hvor er besserwisser kommentarene dine i dag arshavin?

 

 

Du er og blir en tåpelig forumist, kommer sannsynligvis ALDRI til å bli i nærheten av voksen noen gang, hvis du leser mine kommentarer tidligere her sier jeg at jeg synes det er veldig skuffende at Wenger ikke ser at Nasri blir ufarlig på venstrekant, noe jeg også trodde før kampen.

Når jeg støtter Wenger er jeg en naiv optimist, når jeg kritiserer ham er jeg en besserwisser, voks opp og bli voksen er mitt svar til deg. ;)

Link to comment
Share on other sites

det må vel gå ann å avslutte fra distanse ihvertfall 1 av 10? kanke fatte å forstå hvorfor vi alltid må løpe ballen imål?.. triste saker..

 

Veldig morro å se RvP igjen iallefall.. Arshavin hadde også et godt innhopp.. Squillaci og Wilshere får godkjent.

Synd vi ikke får uttelling, og nok en gang står en motstanders keeper sitt livs kamp mot Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Dette gidder jeg ikke mer. Etter 2710 poster her på forumet de siste 4,5 år, takker jeg for meg.

Mitt liv som ihuga fan er over, og det har ikke noe med å være medgangssupporter. Det har alt å gjøre med at jeg ikke har lyst å være så sur, sint, skuffet, frustrert osv som det jeg blir etter en svak Arsenalkamp.

Jeg skulle selvsagt jeg hadde evnen, som noen her inne har, at de ikke blir så skuffet osv når Arsenal gjør det dårlig, men den egenskapen har jeg ikke... Derfor tror jeg, både for meg selv og mine omgivelser, at det er best å trappe ned engasjementet... Så for tiden vise om jeg klarer det...

 

 

He he, det er jo dette som er å være en skikkelig supporter vettu, høye topper og dype daler, vi kommer knallhardt tilbake og det gjør du også ;)

Hvis vi ikke blir skikkelig skuffet etter et slikt tap blir vi heller ikke skikkelig glad når vi vinner store seire!!!!

Link to comment
Share on other sites

Skuffende av hele laget. Squillaci er min MoM idag, og pdd vil jeg heller ha han i tospann med Vermaelen enn Koscielny. Spillerne yter ikke mye, Chamakh og Fabregas er direkte dårlige. Dagens store skuffelse er Theo Walcott; at han får være på banen, og ikke Nasri er en gigantisk flause av Wenger. Gutten har jo ikke teknikk, klarer faen ikke slå en pasning, og gjør stort sett ikke noen ting konstruktivt. Clichy hever seg dog, gledelig å se. Fabianski har en liten tabbe, men utover det har han en god kamp. Alle keepere gjør feil i blant, og vi kan ikke begynne å kalle Fabianski for en "drittkeeper" som flere gjorde - og dette bringer meg inn på et annet tema:

 

Fins det i det hele tatt retningslinjer på Cover-it-Live-chatten? Jeg har tidligere vært stor fan av dette opplegget, men når jeg ser hvordan nivået er innpå der idag og om onsdagen, blir jeg bekymret. Det må da være mulig å hive ut folk som egentlig ikke har noenting å gjøre der inne. Hva som ble sagt gidder jeg ikke skrive her engang.

Link to comment
Share on other sites

det må vel gå ann å avslutte fra distanse ihvertfall 1 av 10? kanke fatte å forstå hvorfor vi alltid må løpe ballen imål?.. triste saker..

 

Veldig morro å se RvP igjen iallefall.. Arshavin hadde også et godt innhopp.. Squillaci og Wilshere får godkjent.

Synd vi ikke får uttelling, og nok en gang står en motstanders keeper sitt livs kamp mot Arsenal.

Jeg syns det blir feil å fokusere på at Krul var god, etter et tap som i dag. Det er snøtt 2 uker siden han måtte hente 4 baller ut av nettet mot oss. I dag har vi bare oss selv å takke for tapet.

Link to comment
Share on other sites

Fins det i det hele tatt retningslinjer på Cover-it-Live-chatten? Jeg har tidligere vært stor fan av dette opplegget, men når jeg ser hvordan nivået er innpå der idag og om onsdagen, blir jeg bekymret. Det må da være mulig å hive ut folk som egentlig ikke har noenting å gjøre der inne. Hva som ble sagt gidder jeg ikke skrive her engang.

 

Helt enig. I dag var jeg bare tilskuer på chatten, men stakk rett før andreomgang begynte pga. idioter som ikke har noe å gjøre der inne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det blir feil å fokusere på at Krul var god, etter et tap som i dag. Det er snøtt 2 uker siden han måtte hente 4 baller ut av nettet mot oss. I dag har vi bare oss selv å takke for tapet.

 

Joda, var vel egentlig ikke det jeg skulle frem til, bare det gjentagende at keepere som presterer over evne mot oss i PL.

 

Syns vi virker umotiverte og uintresserte, samme holdning som mot Shaktar i midtuka!.. Det som er skuffende..

Link to comment
Share on other sites

Har aldri hatt den helt store troen på ligagull i årets sesong, dagens kamp er nok en grunn til at jeg lenge har tvilt. Nå er vi inne i en mindre bra periode, tap for WBA og Newcastle hjemme, samt tap borte i CL.

 

I dag lå alle forutsetninger til stede for at vi skulle reise oss. Dagens tropp er trolig sesongens sterkeste vi stiller. Tar vi med at vi knuste Newcastle borte i ligacupen, så burde jo dette vært grei skuring.

 

Lyspunkter finnes, men dessverre så kommer de i skyggen av all elendigheten.

Skal bli spennende å høre en forklaring fra Wenger.

 

PS! Dagens absolutte lavmål er dog noen av kommentarene som haglet inn på chat'en. Tar dette videre med de andre moderatorene og internettansvarlig.

Link to comment
Share on other sites

Dette var rett og slett en skam! Som vanlig så går Arsenalspillerne ut på banen med en helt ufattelig uproff holdning. Spillerne tror de kan leke seg til seier og duller rundt med ballen. Det er faen ikke noe trøkk framover, hvor er løpene fra midtbanespillerne, er de for fine til å ta et tungt løp ala Parlour eller Ljungberg? Og hvor i helvete er innsatsen?????

 

Utrolig nok så ser det ut til at det nesten skal gå veien når de kjører på halv maskin, men så får Newcastle en dødball, og nok en keepertabbe gjør at vi ligger under 1-0. Newcastle har fått spilt på seg selvtillit, de er store tunge bulldosere over hele banen, og de vet at de knuser Arsenal fysisk. Arsenal svarer med en del bytter som ikke ligner grisen. Av med Nasri, Chamakh og Wilshere. Ja, Chamakh var elendig, kanskje noe av det verste jeg har sett i en Arsenaltrøye, men å sette inn Van Persie og begynne å druse langt er jo helt fenomenalt naivt. Nasri ut, mens Walcott fortsetter er ren skam. Wenger innser så sin grove feil i byttet av Chamakh og setter inn Bendtner for Wilshere. Helt greit, men hvorfor ikke ta ut Fabregas som knapt har bidratt med annet enn feilpasninger gjennom hele kampen?

 

Den siste rest av vinnerviljen forsvant ut med Gallas. De nye er anonyme, gjennomsnittlig gode stoppere som gjør en grei jobb. Ikke like bra som Gallas, og ikke i nærheten av så synlig som Gallas. Når Fabregas er en skygge av seg selv så sitter vi igjen med et gjennomsnittlig godt lag uten vinnervilje, uten vinnerkultur og men en gjennomsnittsvekt på 50 kilo. Ingen her som du kan sende utpå mot Newcatle for å krige, for å kjempe, for å snu en kamp. De har ikke evner eller vilje til å gjøre det.

 

Nei, dette var en skamfull forestilling. Vi kan allerede nå se langt etter et ligagull, får håpe på Carling cup og en 4. plass. Men jeg er ikke sikker på at vi klarer 4. plassen i år, til det er viljen til å vinne alt for liten/varierende.

 

Neste er borte mot Wolves. Tror ikke vi får det noe lettere der.

Link to comment
Share on other sites

Før kampen i dag ble det snakket mye om hvor sterk stallen vår er. Ja, vi sendte utpå elleve gode fotballspillere i dag, men det var elleve spillere som ikke ville vinne. Når vi møter elleve mer eller mindre middelmådige spillere, som vil akkurat det, så utrolig mye så går det sånn. Før kampen snakket Wenger om å diktere kampen. Det gjorde Newcastle.

Fra første stund var det de som tok intiativet, de vant andreballer og de hadde ballen. Når vi spiller hjemme mot antatt svakere lag er det så utrolig viktig å få igang det kjappe pasningsspillet og spille dem lave så fort som mulig. I dag stemte ikke det pasningsspillet. Fabregas slo feilpasninger i hytt og pine, og det var ingen som virkelig ville ha ballen. Wilshere og Song jobbet og slet, prøvde og prøvde, men de var de to eneste i rødt som virkelig ville ha tre poeng i dag.

Om mulig var baklengsmålet enda mer skuffende enn innsatsen. Vi glemmer totalt å markere Andy Carroll, en av PL's beste hodespillere og som om ikke det var nok så serverer Fabianski en juniorfeil av groveste kaliber. Det første jeg lærte om å gå ut i feltet som keeper er at man ha fart og at man aldri skal satse på to ben. Fabianski gjorde begge deler. Da taper man i lufta mot Andy Carroll.

Etter pausen presset vi de første fem minuttene. Så var det slutt. Det virket som om de ti rød som var utpå der totalt glemte hvordan man spiller fotball. Igjen var det ingen som ville ha ballen, og pasningspresisjonen ble altfor dårlig. Når vi i tillegg blir totalt overkjørt i gjenvinningsfasen og på andreballer blir det litt vanskelig å skape noe press.

Det eneste positive jeg klarer å trekke ut av dette er vel:

1. Fabianski revansjerte seg i feltet i 2. omgang.

2. van Persie er tilbake.

3. Squillaci og Koscielny spilte bra.

4. Song og Wilshere spilte bra.

 

Nå får vi håpe at Wenger bruker de neste dagene til å legge inn et nytt ord i guttas vokabular: VINNERVILJE.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...