Jump to content

07.11.2010 Newcastle H


Mr Chapman

Recommended Posts

Jeg klarer for eksempel fint å være en humørsyk pessimistisk kverrulant uten å være påvirket av politikere.

Good one ;)

 

Pheew. Jeg er ikke gal. Det finnes andre som tenker som meg.

 

...og litt deilig å være så rampete. Dette har tross alt lite med Newcastlekampen å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Nettet tilbyr en kanal og et publikum for å "lufte" sin frustrasjon. Dette gjør at det virker som det er mer legitimt å hudflettet diverse personer. Det er de samme folkene som før, men tidligere satt de hjemme i sin egen stue, men idag får de sagt det de mener på nettet.

Vi er blitt bortskjemte ja. Mange som ikke forstår hvor godt vi har det og enda fler som ikke forstår sammenhengen mellom prisnivå og lønnsnivå

Blir litt feil å dra fram svenske gjestearbeidere da de nettopp er i Norge for å jobbe. Blir mer riktig å sammenligne med en vanlig svensk lønnsmottager. Holder fortsatt en knapp på svensken, men forskjellen er nok langt mindre.

Tviler på at dette er årsaken. Jeg klarer for eksempel fint å være en humørsyk pessimistisk kverrulant uten å være påvirket av politikere. Tror heller du skal rette fingeren mot media. Da det i stor grad er disse som "bestemmer" hva politikerne og oss andre skal mene noe om. Et godt eksempel her er jo at mange etterhvert er for dødsstraff fordi du leser om alt det grusomme noen har gjort, men det står aldri et ord om at dette gjelder en person som kanskje har vokst opp under forhold som får Guantanamo til å virke som en KFUM sommerleir.

De har et helt annet forhold til fotball. Spillerne er guder. Fantastiske mennesker som har klart det umulige. For oss nordmenn så er spillerne noen overbetalte, selvsentrerte sutrkopper som bruker tiden sin på biler, horer og gambling.

Det handler om skuffelse, ikke hva man har vunnet. Vi er jo ganske gode til å bygge opp forventninger. Man tror og håper at dette er sesongen da alt løsner, men når det går til helvete så tar skuffelsen overhånd. Du er jo ganske dyktig på å bygge opp forventninger arshavin. Har det noen gang streifet deg at du er med på å lage fallhøyden større? Hadde folk hørt mer på pessimister som meg så hadde skuffelsen blitt mye mindre ;)

 

 

Her slenger jeg ut brannfakkel etter brannfakkel også kommer dette blasse svaret???? :)

He he, det føles som newcastle-kampen er utdebattert nå, men å lytte til slike pessimister som deg kler meg veldig dårlig, har aldri vært bekymret for stor fallhøyde skjønner du, har det noen gang falt deg inn at seieren føles hundre ganger bedre når du har trodd på den og spådd den hele tiden :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er redd for at oljenasjonen Norge har utviklet et sett med innbyggere som i utstrakt grad har blitt sytere som har blitt vant med å få ting lagt opp i hendene,

 

Sant det. Og når mange foreldre i tillegg slit med grensesetjinga for den oppvoksande slekt, da vert problema etter kvart store. Eg las nyleg om ei mor som oppsøkte skulen og skjelte ut rektor fordi poden hennar viste dårleg oppførsel. Underforstått at det var skulen som hadde ansvaret for oppdragelsen. Ein les også om småbarnsforeldre som lèt borna bestemme menyen heime. Ikkje rart overvekt blant born er eit tiltakande problem. Lurer på kva som skjer når denne generasjonen ein gong havnar på gamleheim. Kan bli mykje moro der, sjølv om a-la-carte meny sikkert er blitt standard innan den tid.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger alle like mye Kim.

De gamle og de nye supportere.

Tror ikke de nye er mer sutrete, men kanskje litt annerledes i formen enn mange av de gamle.

 

Alltid vært inspirerende å lese både dine og Ravenghosts innlegg forresten.

 

Jepp, den kommentaren kom litt skjevt ut, og fikk ikke den meningen den var tiltenkt. Poenget mitt var at dersom man lar nedturene gå såpass hardt innpå seg at det går utover ens nærmeste, så er det fornuftig å trappe ned.

Link to comment
Share on other sites

dersom man lar nedturene gå såpass hardt innpå seg at det går utover ens nærmeste, så er det fornuftig å trappe ned.

 

Det er jo ikke alltid så lett å vite på forhånd hvor sterkt noe kommer til å gå inn på en selv. Det er dessuten vanlig at man er mer følelsesmessig ustabil når man er ung. Når jeg var ung, fulgte mitt allminnelige stemningsleie og humør Arsenals prestasjoner nærmest perfekt. Og siden jeg vokste opp på 1970- og begynnelsen av 1980-tallet, var jeg egentlig i ganske dårlig humør store deler av opppveksten! ;)

 

Men totalt sett har oppturene veid opp for nedturene, og selv om den viktigste kampen alltid er den neste, og det er lite fruktbart å leve på gamle minner, ga Bergkamp, Henry & Co så mange gode opplevelser, og ikke minst fred i sjelen, at det, sammen med det faktum at jeg ikke er pur ung lenger, gjør at jeg i dag klarer å leve bedre med nedturene. Jeg blir sur og trist hver gang Arsenal taper, men jeg takler det med resignert ro snarere enn sinne. Selv om jeg fortsatt er supporter på min hals, klarer jeg i dag å holde en slags distanse til det hele, der jeg heller forsøker å leve i nuet og sette pris på prestasjonene underveis. Så får pokalene komme når de gjør. Kanskje jeg på sett og vis har gjort akkurat det du skriver Kim? ;)

Link to comment
Share on other sites

Og siden jeg vokste opp på 1970- og begynnelsen av 1980-tallet, var jeg egentlig i ganske dårlig humør store deler av opppveksten! ;)

 

Kjenner igjen den beskrivelsen ja! Men så ble gleden desto større når vi vant noe som helst. Jeg gikk i lykkerus i ukesvis når vi vant ligacup'en i 87. Den gleden har jeg aldri fått senere.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner igjen den beskrivelsen ja! Men så ble gleden desto større når vi vant noe som helst. Jeg gikk i lykkerus i ukesvis når vi vant ligacup'en i 87. Den gleden har jeg aldri fått senere.

 

Ja det var stort ;) . One-nil-down, two-one-up, that's how we won the Littlewoods Cup.

Link to comment
Share on other sites

Her slenger jeg ut brannfakkel etter brannfakkel også kommer dette blasse svaret???? ;)

He he, det føles som newcastle-kampen er utdebattert nå, men å lytte til slike pessimister som deg kler meg veldig dårlig, har aldri vært bekymret for stor fallhøyde skjønner du, har det noen gang falt deg inn at seieren føles hundre ganger bedre når du har trodd på den og spådd den hele tiden ;)

Aldri undervurder nytten av en god pessimist. Det skaper balanse. Ying og Yang, flo og fjære, natt og dag, optimist og pessimist osv. ;)

Link to comment
Share on other sites

Kjenner igjen den beskrivelsen ja! Men så ble gleden desto større når vi vant noe som helst. Jeg gikk i lykkerus i ukesvis når vi vant ligacup'en i 87. Den gleden har jeg aldri fått senere.

 

Kjenner meg og igjen her. Rugde lenge på både 79 finalen og ligacupfinalen.

En viss balanse som supporter er viktig.

Og det er lettere sagt enn gjort til tider;-)

Link to comment
Share on other sites

Kjenner meg og igjen her. Rugde lenge på både 79 finalen og ligacupfinalen.

En viss balanse som supporter er viktig.

Og det er lettere sagt enn gjort til tider;-)

Hvordan klarer dere å huske årstall? Husker det meste av gledelige stunder, men er aldri helt sikker på hvilket år det er snakk om ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan klarer dere å huske årstall?

 

visse ting sitter spikret som om det skulle vært i går. Jo lenger tilbake i tid, desto bedre husker man. Jeg husker mye mindre av det som har skjedd med Arsenal de siste fem årene enn det som skjedde for 10-20-30, ja nesten 40 år siden...! ;)

 

cupfinalen i 1979, ligacupen i 1987, for ikke å snakke om parken i 1994 er alle eksempler på milepæler i klubbens historie, som de av oss som var så heldige å få oppleve vil bære med oss resten av livet.

Link to comment
Share on other sites

visse ting sitter spikret som om det skulle vært i går. Jo lenger tilbake i tid, desto bedre husker man. Jeg husker mye mindre av det som har skjedd med Arsenal de siste fem årene enn det som skjedde for 10-20-30, ja nesten 40 år siden...! ;)

 

cupfinalen i 1979, ligacupen i 1987, for ikke å snakke om parken i 1994 er alle eksempler på milepæler i klubbens historie, som de av oss som var så heldige å få oppleve vil bære med oss resten av livet.

 

...og kampen mot galatasaray i parken 17. mai 2000 er noe av det jævligste jeg har opplevd. Drakk meg nesten fra sans og samling på en pub i Sørafrika når det var en hel haug nordmenn som skulle feire nasjonaldagen. De skjønte for at det var best å ikke prøve å muntre meg opp, forferdelig!

Link to comment
Share on other sites

Aldri undervurder nytten av en god pessimist. Det skaper balanse. Ying og Yang, flo og fjære, natt og dag, optimist og pessimist osv. ;)

 

 

Sant nok, sammen er vi dynamitt ;)

Det største øyeblikket for meg er nok cupfinalen i -79, leder greit 2-0 til det gjenstår få minutter så reduserer utd for deretter å utligne til 2-2 når kampen så og si var over, Liam Brady fører så opp på midten, glir unna et par utd-spillere før han spiller fri Graham Rix på venstrekanten, Rix legger ballen helt over på bakerste stang og der dukker Alan Sunderland opp og setter spikeren i kista.

Totalt hemningsløs og uvirkelig stemning i stua hvor jeg overvar kampen sammen med min noe eldre united-supporter av en bror, ubetalelig stund.

Det er også komplett umulig å glemme serieavslutningen ti år senere, den 26. mai 1989, på Anfield Road, mine varmeste tanker går til David Rocastle, God rest his soul.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner igjen den beskrivelsen ja! Men så ble gleden desto større når vi vant noe som helst. Jeg gikk i lykkerus i ukesvis når vi vant ligacup'en i 87. Den gleden har jeg aldri fått senere.

 

Det var en opplevelse å være på Wembley den april søndagen. For ikke å snakke om de to siste semifinalekampene mot lillebror. Men jo, langvarige lykkerus perioder har det da vitterlig også vært både før og etterpå. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker også ligacupfinalen i 87, ligagullet i 89 og kampen i Parken i 94. Dette var stunder levde lenge på. I likhet med Tapapa gikk jeg i lykkerus i ukesvis etter ligacupen i 87. Jeg har også vært i lykkerus etter at vi har vunnet trofeer under Wenger.

 

Men jeg sitter likevel med en følelse av at vi i disse dager går rundt og forventer at Arsenal skal vinne noe. I gamle dager forventet man ikke noe som helst. Vant man noe så var det mer som en bonus. Og jeg tror det er disse forventningene som har skapt det jeg ser på som en holdningsendring blant Arsenalsupportere. Det virker som det er ett sterkere behov for å skjelle ut spillere og finne syndebukker i disse dager enn det var på 70-, 80- og 90-tallet. Det virker som det forventes seier i hver eneste kamp. Det kan iallefall fremstå slik når man leser kamptrådene. Nå kan det jo være at dette kommer bedre frem enn før, med tanke på internett osv. Men som jeg skrev tidligere i tråden, så omtalte de Arsenalsupportere som jeg kjenner fra barndommen Arsenal på en helt annen måte enn de omtaler Arsenal i dag.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg sitter likevel med en følelse av at vi i disse dager går rundt og forventer at Arsenal skal vinne noe. I gamle dager forventet man ikke noe som helst. Vant man noe så var det mer som en bonus. Og jeg tror det er disse forventningene som har skapt det jeg ser på som en holdningsendring blant Arsenalsupportere. Det virker som det er ett sterkere behov for å skjelle ut spillere og finne syndebukker i disse dager enn det var på 70-, 80- og 90-tallet. Det virker som det forventes seier i hver eneste kamp. Det kan iallefall fremstå slik når man leser kamptrådene.

 

Spot on, innertier, and amen to that. Bortskjemte fjortisser!

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker også ligacupfinalen i 87, ligagullet i 89 og kampen i Parken i 94. Dette var stunder levde lenge på. I likhet med Tapapa gikk jeg i lykkerus i ukesvis etter ligacupen i 87. Jeg har også vært i lykkerus etter at vi har vunnet trofeer under Wenger.

 

Men jeg sitter likevel med en følelse av at vi i disse dager går rundt og forventer at Arsenal skal vinne noe. I gamle dager forventet man ikke noe som helst. Vant man noe så var det mer som en bonus. Og jeg tror det er disse forventningene som har skapt det jeg ser på som en holdningsendring blant Arsenalsupportere. Det virker som det er ett sterkere behov for å skjelle ut spillere og finne syndebukker i disse dager enn det var på 70-, 80- og 90-tallet. Det virker som det forventes seier i hver eneste kamp. Det kan iallefall fremstå slik når man leser kamptrådene. Nå kan det jo være at dette kommer bedre frem enn før, med tanke på internett osv. Men som jeg skrev tidligere i tråden, så omtalte de Arsenalsupportere som jeg kjenner fra barndommen Arsenal på en helt annen måte enn de omtaler Arsenal i dag.

 

 

Ikke unaturlig at kravene heves ettersom pokalene ble hentet til Highbury, det er desverre umulig å unngå, tenk på hvordan det er å være RBK som stort sett vinner hvert eneste år...

I en klubb som Arsenal skal det være, og er det store krav til våre resultater, problemet er nå at vi grunnet forskjellige uheldig omstendigheter ikke har hentet et trofe på 5 år, da skal både manager, spillere og supportere være utålmodige, jeg føler på meg at den mest utålmodige heter Arsene Wenger.

Mitt poeng er at språkbruken når vi taper en kamp eller enda verre taper et seriemesterskap, er til de grader nedlatende og flåsete, vi må altså lære oss å både vinne og tape med stil.

Dette finner jeg problematisk her inne på forumet og bare så det er sagt, dette gjelder slett ikke BARE fjortiser....

Link to comment
Share on other sites

Det virker som det er ett sterkere behov for å skjelle ut spillere og finne syndebukker i disse dager enn det var på 70-, 80- og 90-tallet.

 

helt enig! Greit å ha ambisjoner; jeg også forventer seier i hver kamp, og jeg synes det er helt greit at folk blir skuffet, sure og kanskje forbannet. Det gjør jeg også. Men hvorfor må man på liv og død ha dette personlige fokuset hver gang noe går galt? Hvorfor skal man hele tiden lete etter syndebukker? For som jeg har stresset mange ganger tidligere; fotball er et lagspill og man vinner som lag og taper som lag.

Link to comment
Share on other sites

helt enig! Greit å ha ambisjoner; jeg også forventer seier i hver kamp, og jeg synes det er helt greit at folk blir skuffet, sure og kanskje forbannet. Det gjør jeg også. Men hvorfor må man på liv og død ha dette personlige fokuset hver gang noe går galt? Hvorfor skal man hele tiden lete etter syndebukker? For som jeg har stresset mange ganger tidligere; fotball er et lagspill og man vinner som lag og taper som lag.

 

 

Har lyst til å gi honnør for utviklingen på dette forumet nå, jeg synes vi går i riktig retning når flere her inne prøver å peke på galskapen ved å korsfeste enkeltspillere etter en tapt kamp, en korsfestelse som desverre har ført til at mange hiver seg på samme bølgen og prøver å overgå hverandre i negative og flåsete karakteristikker av enkelte av våre spillere og manager.

Vi SKAL være utålmodig og ha ambisjoner i denne klubben, den mest utålmodige heter nok Arsene Wenger, men vi SKAL heller aldri glemme at vi følger en klubb som har en vanvittig stolt historie, er en av verdens beste klubber også i dag, dette betyr i praksis at om du er fotballspiller og har oppnådd noe av det største man kan oppnå, nemlig å bli en spiller i Arsenal FC, fortjener du alt annet enn flåsete og ubegrunnet kritikk, uansett om du har gjort en prestasjon under pari.

Denilson ble utsatt for en kampanje tidligere i høst, hvor påstander om at "han er ikke god nok til å spille på Arsenal", "slår feilpasninger hele kampen" og "har ingenting på dette laget å gjøre" florerte, bare for noen uker siden.

Igjen har det vist seg at Wenger vet hva han holder på med, Denilson er etter min mening mye av årsaken til at vi har oppnådd de resultatene vi har oppnådd den siste tiden.

Han bidrar til at vårt lag plutselig har blitt mere balansert, ganske enkelt ved at han er en holdende sentral midtbanespiller ved siden av Song.

Når Denilson blir valgt foran Wilshere er dette et soleklart defensivt valg av Wenger, håper samtlige her inne oppfatter det, også de som deltok i taktikk-diskusjonen vi hadde tidligere i høst, hvor faktisk enkelte hevdet at Wenger manglet taktiske evner.

Jeg prøvde å påpeke at dette handlet om helt andre ting enn taktiske evner, uten å få veldig massiv oppslutning om mine meninger den gang, i ettertid har det vel vist seg at vårt lag fremstår solide og gode defensivt denne sesongen, hvor vi spesielt på bortebane har imponert stort, bl.a mot city og everton, Denilson har gjort både Fabregas, Song, Djorou, Squillaci og sannsynligvis også Fabianski bedre i denne perioden.

Samtidig har Wilshere fremstått som en av sesongens store spillere, har bidratt med masse guts, tekniske detaljer og imponerende ballsikkert spill, spesielt den unge alderen tatt i betraktning, og DETTE skal vi være utrolig fornøyde og glade for og ikke øyeblikkelig sette våre spillere opp mot hverandre, men heller forstå at disse guttene utfyller hverandre over en lang sesong.

Når det imidlertid gjelder Wengers taktiske evner, er det hans evne til å plukke spillere til enhver tid som det lønner seg å spille med, avhengig av kampenes utvikling og ikke minst den nødvendige balansen vi er avhengig av for å prestere godt og vinne kampene.

Dermed er hans evne til å sette sammen en stall foran sesongen og hans evne til å sette sammen en tropp til hver enkelt kamp helt avgjørende i mine øyne, da betyr det at han disponerer spillere som kan forandre matchbildet underveis i kampene, eller gå over til plan B som mange etterlyser.

Denilson er et glimrende eksempel i så måte.

Link to comment
Share on other sites

1. Har lyst til å gi honnør for utviklingen på dette forumet nå, jeg synes vi går i riktig retning når flere her inne prøver å peke på galskapen ved å korsfeste enkeltspillere etter en tapt kamp, en korsfestelse som desverre har ført til at mange hiver seg på samme bølgen og prøver å overgå hverandre i negative og flåsete karakteristikker av enkelte av våre spillere og manager.

 

2. Vi SKAL være utålmodig og ha ambisjoner i denne klubben, den mest utålmodige heter nok Arsene Wenger, men vi SKAL heller aldri glemme at vi følger en klubb som har en vanvittig stolt historie, er en av verdens beste klubber også i dag, dette betyr i praksis at om du er fotballspiller og har oppnådd noe av det største man kan oppnå, nemlig å bli en spiller i Arsenal FC, fortjener du alt annet enn flåsete og ubegrunnet kritikk, uansett om du har gjort en prestasjon under pari.

 

3. Denilson ble utsatt for en kampanje tidligere i høst, hvor påstander om at "han er ikke god nok til å spille på Arsenal", "slår feilpasninger hele kampen" og "har ingenting på dette laget å gjøre" florerte, bare for noen uker siden.

Igjen har det vist seg at Wenger vet hva han holder på med, Denilson er etter min mening mye av årsaken til at vi har oppnådd de resultatene vi har oppnådd den siste tiden.

Han bidrar til at vårt lag plutselig har blitt mere balansert, ganske enkelt ved at han er en holdende sentral midtbanespiller ved siden av Song.

Når Denilson blir valgt foran Wilshere er dette et soleklart defensivt valg av Wenger, håper samtlige her inne oppfatter det, også de som deltok i taktikk-diskusjonen vi hadde tidligere i høst, hvor faktisk enkelte hevdet at Wenger manglet taktiske evner.

 

4. Jeg prøvde å påpeke at dette handlet om helt andre ting enn taktiske evner, uten å få veldig massiv oppslutning om mine meninger den gang, i ettertid har det vel vist seg at vårt lag fremstår solide og gode defensivt denne sesongen, hvor vi spesielt på bortebane har imponert stort, bl.a mot city og everton, Denilson har gjort både Fabregas, Song, Djorou, Squillaci og sannsynligvis også Fabianski bedre i denne perioden.

Samtidig har Wilshere fremstått som en av sesongens store spillere, har bidratt med masse guts, tekniske detaljer og imponerende ballsikkert spill, spesielt den unge alderen tatt i betraktning, og DETTE skal vi være utrolig fornøyde og glade for og ikke øyeblikkelig sette våre spillere opp mot hverandre, men heller forstå at disse guttene utfyller hverandre over en lang sesong.

Når det imidlertid gjelder Wengers taktiske evner, er det hans evne til å plukke spillere til enhver tid som det lønner seg å spille med, avhengig av kampenes utvikling og ikke minst den nødvendige balansen vi er avhengig av for å prestere godt og vinne kampene.

Dermed er hans evne til å sette sammen en stall foran sesongen og hans evne til å sette sammen en tropp til hver enkelt kamp helt avgjørende i mine øyne, da betyr det at han disponerer spillere som kan forandre matchbildet underveis i kampene, eller gå over til plan B som mange etterlyser.

 

5. Denilson er et glimrende eksempel i så måte.

Du har laaaaange innlegg. Vanskelig å svare på alt uten å "del-quote", men gjør et forsøk :)

 

1. Er fortsatt av den oppfatning at det er de som ikke tåler at folk lirer av seg litt frustrasjon etter kamper som henger spilleren som får tyn på korset. I stedet for å akseptere at noen er frustrerte og komme med sine egne meninger, så er man mer opptatt av å diskutere hvor barnslige, onde, dumme og tåpelige de som kommer med negative bemerkninger er. Handler litt om å sette seg inn i andres ståsted. Akseptere at det finnes andre meninger og at disse strekker seg i et forholdsvis bredt spekter begge veier. Hvis det dukker opp uttalelser som man opplever som støtende så rapporterer og ignorerer man denne. Å lage en diskusjon av det gjør bare problemet verre.

 

2. Hvis noen ønsker å komme med flåsete kritikk så er det ens eget valg. Det spiller ingen rolle om Arsenal eller spilleren fortjener det. Det er en mening og selv om man ikke trenger å like den så skal man i allefall prøve å godta at den er der. Igjen så er det lureste man gjør å ignorere den og heller komme med sin egen oppfatning av kampen

 

3. Når det gjelder Denilson kampanjen så refererer jeg til 1 og 2 :) Når det gjelder spørsmålet rundt Wengers taktiske egenskaper, Denilson og resultatene den siste tiden så er det lov til å se litt forbi resultatet. Vi har vært langt fra prikkfrie og har periodevis blitt overkjørt. Vi sliter med ballbesittelsen og vi er langt fra taktisk gode når vi blir presset høyt. Det er MASSE å gå på i forhold til det taktiske. Kan godt hende det er spillerne som ikke ikke følger planen, men vi mister totalt hodet under press og vi klarer ikke å kontrolere kampen når vi er i forsvarsposisjon. Vi er ikke kompakte nok, vi gir bort enorme rom og vi klarer ikke spille oss ut. Jeg mener at spesielt Wolves og Everton er kamper der vi periodevis kun flyter på individuelle ferdigheter og tur framfor taktikk. Hvor er vår buss? Til og med West Ham har jo en.

 

4. Enig vedrørende Wilshere, resten er besvart i de tre foregående :)

 

5. Hvis Denilson er plan B så er det ønskelig at han hever seg et par hakk, ellers trenger vi muligens en plan C :)

 

 

Når det er sagt så er jeg forholdsvis godt fornøyd med tabellplassering, men jeg synes ikke alt er perfekt og liker veldig dårlig å til tider sitte igjen med følelsen av at vi er like heldige som vi er gode. I Oktober og November er stort sett City kampen den eneste der jeg føler vi etterhvert har god kontroll. Velger derfor å spare superlativene til senere for jeg tror vi må opp et par nivåer for å dra hjem PL trofeet

Link to comment
Share on other sites

Du har laaaaange innlegg. Vanskelig å svare på alt uten å "del-quote", men gjør et forsøk :)

 

1. Er fortsatt av den oppfatning at det er de som ikke tåler at folk lirer av seg litt frustrasjon etter kamper som henger spilleren som får tyn på korset. I stedet for å akseptere at noen er frustrerte og komme med sine egne meninger, så er man mer opptatt av å diskutere hvor barnslige, onde, dumme og tåpelige de som kommer med negative bemerkninger er. Handler litt om å sette seg inn i andres ståsted. Akseptere at det finnes andre meninger og at disse strekker seg i et forholdsvis bredt spekter begge veier. Hvis det dukker opp uttalelser som man opplever som støtende så rapporterer og ignorerer man denne. Å lage en diskusjon av det gjør bare problemet verre.

 

2. Hvis noen ønsker å komme med flåsete kritikk så er det ens eget valg. Det spiller ingen rolle om Arsenal eller spilleren fortjener det. Det er en mening og selv om man ikke trenger å like den så skal man i allefall prøve å godta at den er der. Igjen så er det lureste man gjør å ignorere den og heller komme med sin egen oppfatning av kampen

 

3. Når det gjelder Denilson kampanjen så refererer jeg til 1 og 2 :) Når det gjelder spørsmålet rundt Wengers taktiske egenskaper, Denilson og resultatene den siste tiden så er det lov til å se litt forbi resultatet. Vi har vært langt fra prikkfrie og har periodevis blitt overkjørt. Vi sliter med ballbesittelsen og vi er langt fra taktisk gode når vi blir presset høyt. Det er MASSE å gå på i forhold til det taktiske. Kan godt hende det er spillerne som ikke ikke følger planen, men vi mister totalt hodet under press og vi klarer ikke å kontrolere kampen når vi er i forsvarsposisjon. Vi er ikke kompakte nok, vi gir bort enorme rom og vi klarer ikke spille oss ut. Jeg mener at spesielt Wolves og Everton er kamper der vi periodevis kun flyter på individuelle ferdigheter og tur framfor taktikk. Hvor er vår buss? Til og med West Ham har jo en.

 

4. Enig vedrørende Wilshere, resten er besvart i de tre foregående :)

 

5. Hvis Denilson er plan B så er det ønskelig at han hever seg et par hakk, ellers trenger vi muligens en plan C :)

Når det er sagt så er jeg forholdsvis godt fornøyd med tabellplassering, men jeg synes ikke alt er perfekt og liker veldig dårlig å til tider sitte igjen med følelsen av at vi er like heldige som vi er gode. I Oktober og November er stort sett City kampen den eneste der jeg føler vi etterhvert har god kontroll. Velger derfor å spare superlativene til senere for jeg tror vi må opp et par nivåer for å dra hjem PL trofeet

 

 

Jeg har både laaange og korte innlegg, når noe krever litt plass, bruker jeg det ;)

 

Forstår jeg deg rett hvis det er slik at det er de som hudfletter Arsenal-spillerne det er synd på??

Jeg tolker deg også dithen at vi som er opptatt av å vise spillerne våre respekt, vi skal ignorere hudflettingen av spillerne mens hudfletterne skal få lov til å reagere slik som du gjør når noen påpeker galskapen i dette, nemlig lager en diskusjon ut av det.

Jeg tør å påstå at dette er en merkelig vinkling som jeg er sterkt uenig i.

Videre håper jeg du ser bak resultatene også i de kampene vi taper og ikke bare i de vi vinner, det er omtrent like viktig etter min mening, det var jo en del diskusjon rundt dette etter chelsky-kampen ettersom jeg husker...

Når det gjelder kampen mot everton var det en åpenbar taktikk-forskjell i forhold til tidligere kamper etter min mening, det ble slått adskillig mere langt og vi lå lavere i banen.

Mulig at man trenger et trenet øye for å se dette men for min del var det iallefall åpenbart og jeg tror at din frustrasjon over manglende ballbesittelse og kontroll på kampen skyldes nettopp denne forskjellen i spillestil, så kan man sikkert mene hva man vil om en slik spillestilendring, men det har iallefall gitt resultat.

Jeg oppfattet IKKE at vi ble overkjørt, heller at vi lå kompakt og trygt og burde kontret inn 3 og 4-0 i denne perioden, når vi ikke gjorde dette ble det naturlig nok hektisk på slutten men sannheten er vel at dette var en veldig fortjent seier etter å ha sett bak resultatet.

Vi har vært veldig gode på bortebane denne sesongen, noe som etter min mening bl.a skyldes Wengers taktiske egenskaper og spillernes evne til å følge disse.

Hvis du ikke føler at Arsenal har egen buss blir jeg lite imponert.....

Har oppfattet at du er lite fornøyd med Denilson tidligere men registrerer med stor tilfredshet at de fleste her inne på forumet har fått øynene opp for viktigheten av å ha en andre holdende midtbanespiller ved siden av Song, og også klarer å se hva dette gjør med balansen i vårt lag.

Ellers må jeg si at jeg ser frem til at vi får uttelling på de kontringene vi skapte i bl.a everton-kampen slik at du får følelsen av at vi har kontroll på kampene og deretter sprer superlativene utover sidene i dette forumet ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både laaange og korte innlegg, når noe krever litt plass, bruker jeg det :)

 

Forstår jeg deg rett hvis det er slik at det er de som hudfletter Arsenal-spillerne det er synd på??

Jeg tolker deg også dithen at vi som er opptatt av å vise spillerne våre respekt, vi skal ignorere hudflettingen av spillerne mens hudfletterne skal få lov til å reagere slik som du gjør når noen påpeker galskapen i dette, nemlig lager en diskusjon ut av det.

Jeg tør å påstå at dette er en merkelig vinkling som jeg er sterkt uenig i.

Videre håper jeg du ser bak resultatene også i de kampene vi taper og ikke bare i de vi vinner, det er omtrent like viktig etter min mening, det var jo en del diskusjon rundt dette etter chelsky-kampen ettersom jeg husker...

Når det gjelder kampen mot everton var det en åpenbar taktikk-forskjell i forhold til tidligere kamper etter min mening, det ble slått adskillig mere langt og vi lå lavere i banen.

Mulig at man trenger et trenet øye for å se dette men for min del var det iallefall åpenbart og jeg tror at din frustrasjon over manglende ballbesittelse og kontroll på kampen skyldes nettopp denne forskjellen i spillestil, så kan man sikkert mene hva man vil om en slik spillestilendring, men det har iallefall gitt resultat.

Jeg oppfattet IKKE at vi ble overkjørt, heller at vi lå kompakt og trygt og burde kontret inn 3 og 4-0 i denne perioden, når vi ikke gjorde dette ble det naturlig nok hektisk på slutten men sannheten er vel at dette var en veldig fortjent seier etter å ha sett bak resultatet.

Vi har vært veldig gode på bortebane denne sesongen, noe som etter min mening bl.a skyldes Wengers taktiske egenskaper og spillernes evne til å følge disse.

Hvis du ikke føler at Arsenal har egen buss blir jeg lite imponert.....

Har oppfattet at du er lite fornøyd med Denilson tidligere men registrerer med stor tilfredshet at de fleste her inne på forumet har fått øynene opp for viktigheten av å ha en andre holdende midtbanespiller ved siden av Song, og også klarer å se hva dette gjør med balansen i vårt lag.

Ellers må jeg si at jeg ser frem til at vi får uttelling på de kontringene vi skapte i bl.a everton-kampen slik at du får følelsen av at vi har kontroll på kampene og deretter sprer superlativene utover sidene i dette forumet :)

Det er ikke synd på noen. Prøver bare å påpeke viktigheten av å ha egne meninger i stedet for å henge seg opp i hva andre mener. Det er ingen spillere som blir korsfestet av at et par stykker lirer av seg noen negative komentarer, men når det hele utarter seg til kun å dreie seg om denne spilleren og hvorvidt man kan være negativ eller ikke da er det klart at det fort blir hoggstabbe og vel så det.

 

Vi ser jo selvfølgelig Wolves og Everton kampen med vidt forskjellige øyne. Kan godt hende det er min pessimistiske natur som gjør at jeg legger veldig godt merke til svakheter framfor det som er positivt, men jeg mener også at det er viktig å ha beina godt plantet på jorda (kanskje til og med jord til knærne). Vi har perioder i disse to kampene der vi ikke har noen som helst kontroll. Skal vi foreksempel tro chalckboard hos guardianco.uk så har Everton 1 mål, 4 on targetm 2 off target og 2 blokkerte avslutninger i de siste 20 og vi har ingen. Videre så har vi 16 klareringer i denne perioden hvorav 12 er unsuccessful.

 

Everton har altså 1 mål og 8 avslutninger på 20 minutter. Til sammenligning hadde vi totalt 14 avslutningsforsøk på hele kampen mot Newcastle og kun 4 de siste 20

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen spillere som blir korsfestet av at et par stykker lirer av seg noen negative komentarer

 

For å ta Almunia som ett eksempel da, etter som han er en av de som har fått gjennomgå mest her inne på forumet. Mener du at det i hans tilfelle bare er noen få som har liret av seg negative kommentarer der?

 

En spiller blir til en hoggestabbe når mange skal kritisere spillerens ferdigheter, og fortsetter å kritisere spilleren, uavhengig av om spilleren har gjort det bra eller dårlig.

 

Toppen av kransekaka var når det ble stillt spørsmålstegn til hvorfor det bare er de samme spillerne som får kritikken hele tiden, når andre spillere som gjør det dårligere slipper unna. Hvorpå en her inne presterer å si at dette er fordi at det er lettere å tilgi de beste spillerne. Hvis dette er en tankegang flere benytter seg av, så er det i beste fall komplett idiotisk.

 

Som jeg har sagt før, så kan man kritisere til man blir grønn i trynet. Men en ting jeg ikke tolererer, og som jeg kommer til å kjempe med nebb og klør for, så lenge jeg gidder å bruke tid inne på forumet, og det er at alle som ikler seg Arsenaldrakta skal behandles med respekt, og de skal behandles likt. Skal det kritiseres på bakgrunn av en dårlig kamp, så skal ALLE som hadde en dårlig kamp få høre det, ikke bare enkeltindivider. For det er slik forskjellsbehandling som skaper hoggestabber

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke synd på noen. Prøver bare å påpeke viktigheten av å ha egne meninger i stedet for å henge seg opp i hva andre mener. Det er ingen spillere som blir korsfestet av at et par stykker lirer av seg noen negative komentarer, men når det hele utarter seg til kun å dreie seg om denne spilleren og hvorvidt man kan være negativ eller ikke da er det klart at det fort blir hoggstabbe og vel så det.

 

Vi ser jo selvfølgelig Wolves og Everton kampen med vidt forskjellige øyne. Kan godt hende det er min pessimistiske natur som gjør at jeg legger veldig godt merke til svakheter framfor det som er positivt, men jeg mener også at det er viktig å ha beina godt plantet på jorda (kanskje til og med jord til knærne). Vi har perioder i disse to kampene der vi ikke har noen som helst kontroll. Skal vi foreksempel tro chalckboard hos guardianco.uk så har Everton 1 mål, 4 on targetm 2 off target og 2 blokkerte avslutninger i de siste 20 og vi har ingen. Videre så har vi 16 klareringer i denne perioden hvorav 12 er unsuccessful.

 

Everton har altså 1 mål og 8 avslutninger på 20 minutter. Til sammenligning hadde vi totalt 14 avslutningsforsøk på hele kampen mot Newcastle og kun 4 de siste 20

 

 

Ingen er uenig i at man skal ha egne meninger, jeg prøver bare å mane til litt anstendighet når det gjelder omtalen av våre spillere og manager, men ha gjerne meninger om det meste.

Videre synes jeg det blir noe pussig at du mener at jeg skal holde meg for god til det og rett og slett ignorere slike utspill, når du selv reagerer negativt på akkurat det og lager en diskusjon av det.

Men nok om det, fotball er den viktige biten her, jeg ser ingen motsetning i det jeg sier og de tallene du refererer til, jeg føler vi burde ledet denne kampen 4-0 før de siste 20 minuttene og da hadde avslutningen på kampen vært safe.

Kampen sett under ett var vi det beste laget, skapte flest sjanser og scoret flest mål, da mener jeg at det er helt opplagt en fortjent seier.

Link to comment
Share on other sites

Videre synes jeg det blir noe pussig at du mener at jeg skal holde meg for god til det og rett og slett ignorere slike utspill, når du selv reagerer negativt på akkurat det og lager en diskusjon av det.

Hvis det er ting man finner støtende og upassende så bør man rapportere og ignorere. "Don't feed the troll"

 

Jeg reagerer forresten ikke negativt, men jeg sier hva jeg mener. At dette oppfattes som negativt er vel enkelt og greit fordi du ser det fra ditt ståsted. Er ikke så helt enkelt å lage en diskusjon alene heller. "It takes two to tango" :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...