Jump to content

07.11.2010 Newcastle H

Mr Chapman

Recommended Posts

Jeg syns det var rart at RvP kom inn på når kampbildet var som det var. Man kan da ikke forvente at en spiller som har vært ute i over 2 mnd skal komme inn å snu kampen, eller? Merkelig at ikke Fabregas ble byttet ut til fordel for Rosicky. Nasri burde heller ikke spilt på venstrekant i dag. Merkelige taktiske valg av Wenger spør du meg, eller hva arshavin?

• Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Trist dag men ikke veldig overraskende.... hadde en dårlig følelse foran kampen. Vi mangler lederskikkelser, spillerne virker ikke å bry seg nevneverdig, vi har ikke tempo nok i beina i dag. Cesc spiller uinspirert og elendig. Chamakh misslykkes med ALT. Og tror det må være mer stemning på Follo stadion enn Emirates, ufattelig at 60.000 mennesker kan lage så lite liv. Forsvaret klarer seg egentlig bra det eneste positive.

"We have matured" sier Wenger..... på banen synes det ikke. INGENTING tyder på at vi vinner PL-gull i år heller. INGENTING.

trist dag for Arsenal FC.

Skjerp deg Arshavin, slike kommentarer om meddebattanter skal du holde deg for god for! Kan ikke akkurat si at du tar slengbemerkningen særlig voksent du heller.

Selv om Arsenal viser antydninger til rakning på banen behøver ikke det å bety at forumet skal lide samme skjebnen. Velkommen til forumet, Snerken. Fint å se det er noen her som kan takle litt motgang.

Ravenghost: Det er kun i motbakke det går oppover. Det er sunt å ha litt motgang iblant. Håper du ombestemmer deg!

Squillaci fortjener skryt, ja. Han glemte jeg. Ingen lett jobb mot en strålende Carrol. Sistnevnt for nok en velfortjent oppkalling til landslaget. Wilshere viste nok en gang at han takler flere sider ved midtbanerollen. Vant til og med et par dueller mot Caroll.

Veldig frustrerende andreomgang. VI var gode første 10 min, men så skapte vi veldig lite. Hvorfor slår vi alle langballene skjønner jeg ikke, særlig når det er van Persie som er på topp. Det ble alt for store rom mellom midtbane og angrep i dag i andreomgang, og med mange newcasltespillere i midten.

Jeg trodde ALDRI jeg kom til å se dette sånn som spilleren har framstått denne sesongen, men i dag burde spillerne hatt samme innstilling som Arshavin. Allerede fra første pasning var han god. Det er lenge siden vi har hatt en så god stall som vi har denne sesongen. Slikt hjelper lite hvis den rette innstillingen ikke er tilstede...

Skal Arsenal vinne noe, må det en helt annen innsats og fandenivolskhet til i hver kamp. Det blir for puslete og forsiktig. Etter Walcotts tverrliggerskudd tidlig i andre omgang, skaper vi svært lite som er virkelig farlig. Veldig, veldig skuffende.

Dette var en gedigen nedtur.

Det som bekymrer meg mest er hvor forferdelig forutsigbare vi var idag. Tempo var totalt fraværende til tider.

Wishere og Seb var lyspunktene.

Nå får vi revansjere dette mot Wolves.

satan i helvette for en elendig forestilling. ikke nok med at de på topp er tafatte, men arsenal klarer rett og slett ikke å etablere eget spill. dette må være det kleineste jeg har sett av cesc noen gang. hans innsats i dag gir karakteren stryk! rett og slett forferdelig. at rosicky ikke kommer inn i denne kampen, er for meg en gåte. han er helt klart arsenals beste pasningslegger, og er i stand til å skape sjanser. dette er en forferdelig uke for wenger sier de. det skal da fan ikke gå ut over oss supportere. har sett det før, at nedprioritering av enkelte kamper ikke fører noe godt med seg i neste kamp. denne uken har wenger rett og slett klønete det til for arsenal.

Du treffer spikern på hodet. Jeg fatter ikke at en manager som har opplevd 49 unbeaten ikke ser det.

Vi kommer aldri i en god flyt hvis ikke han topper laget hver eneste kamp. Dersom en eller to spillere trenger hvile, så sett de på benken, men ikke ett halvt lag som er hjemme å restituerer seg.

Du er og blir en tåpelig forumist, kommer sannsynligvis ALDRI til å bli i nærheten av voksen noen gang, hvis du leser mine kommentarer tidligere her sier jeg at jeg synes det er veldig skuffende at Wenger ikke ser at Nasri blir ufarlig på venstrekant, noe jeg også trodde før kampen.

Når jeg støtter Wenger er jeg en naiv optimist, når jeg kritiserer ham er jeg en besserwisser, voks opp og bli voksen er mitt svar til deg. ;)

Hva du syns om meg som forumist bryr meg ikke allverden, men med denne kommentaren syns jeg du belyser en mørk side ved deg selv. Etter forrige kamp mot Newcastle fremhevet du deg selv som den forumisten som hadde rett hva gjelder Wenger og taktikk (side 4 i forrige newcastle tråd). Da gjorde du narr av de som var uenige med deg, og du sa at dette skulle det bli mer av utover i sesongen. Når du nå har innsett at til og med Wenger kan gjøre små glipper rent taktisk sett så svarer du altså på denne måten? Kan godt hende jeg aldri blir voksen, men du har en lang vei å gå du også.

Jeg syns det var rart at RvP kom inn på når kampbildet var som det var. Man kan da ikke forvente at en spiller som har vært ute i over 2 mnd skal komme inn å snu kampen, eller? Merkelig at ikke Fabregas ble byttet ut til fordel for Rosicky. Nasri burde heller ikke spilt på venstrekant i dag. Merkelige taktiske valg av Wenger spør du meg, eller hva arshavin?

Jeg ville hørt deg uttale deg hvis van Persie IKKE kom inn og vi tapte 1-0, da ville pipa fått en annen låt er jeg redd for, du er temmelig dyktig etter kampene du....

Jeg sa FØR kampen at Arshavin burde starte på venstre og at Nasri burde starte på høyre, Theo har vist seg best når han kommer inn i løpet av kampene, spesielt når motstanderne begynner å bli møre, men denne gang møtte han en venstreback som er utrolig hurtig og da er desverre Theo nøytralisert.

Newcastle var veldig gode defensivt og hadde en god og heldig keeper, fantastisk redning fra Nasri bl.a, men alt i alt må jo denne kampen karakteriseres som skuffende, til tross for at ballen smalt i treverket to ganger og at hvis en av dem hadde gått inn ville det garantert blitt en annerledes kamp. Uansett blir det helt hodeløst å slakte laget som flere gjør her inne etter denne kampen, det viser seg at det blir veldig mange, ja faktisk utrolig mange jevne, tette kamper denne sesongen og vi vil nok se at alle lag vil tape slike kamper fremover, ingen grunn til å miste hodet og gi opp av den grunn.

Der gikk f.eks pool opp i ledelsen mot chelsky ;) Blir interessant å følge denne kampen videre, chelsky har som tidligere sagt IKKE imponert i kamper med brukbar motstand denne sesongen.

Jeg mener at mye av rytmen i vårt spill ble ødelagt ved at Nasri ble flyttet over til venstrekant, spesielt når Theo blir nøytralisert av en meget god venstreback, oppspillsmulighetene blir færre for både Cesc og Wilshere og det virket som spillet gikk i stå i perioder, når så endelig Nasri kom i posisjon til å utfordre med ball viste det seg at han ikke evner å dra finter til venstre med venstrefoten og da blir det veldig åpenbart for forsvarsspillerne hvor han skal gå hen, håper vi aldri får se Nasri på venstrekant mere.

Når det gjelder deg verminator bør du legge av deg disse barnslige innspillene i etterkant av kampene og komme med noen fornuftige poeng før kampene heller.

Hva du syns om meg som forumist bryr meg ikke allverden, men med denne kommentaren syns jeg du belyser en mørk side ved deg selv. Etter forrige kamp mot Newcastle fremhevet du deg selv som den forumisten som hadde rett hva gjelder Wenger og taktikk (side 4 i forrige newcastle tråd). Da gjorde du narr av de som var uenige med deg, og du sa at dette skulle det bli mer av utover i sesongen. Når du nå har innsett at til og med Wenger kan gjøre små glipper rent taktisk sett så svarer du altså på denne måten? Kan godt hende jeg aldri blir voksen, men du har en lang vei å gå du også.

Enig med charlie george her, men jeg følte bare for å svare på åpne spørsmål til meg....

Jeg ville hørt deg uttale deg hvis van Persie IKKE kom inn og vi tapte 1-0, da ville pipa fått en annen låt er jeg redd for, du er temmelig dyktig etter kampene du....

Jeg sa FØR kampen at Arshavin burde starte på venstre og at Nasri burde starte på høyre, Theo har vist seg best når han kommer inn i løpet av kampene, spesielt når motstanderne begynner å bli møre, men denne gang møtte han en venstreback som er utrolig hurtig og da er desverre Theo nøytralisert.

Newcastle var veldig gode defensivt og hadde en god og heldig keeper, fantastisk redning fra Nasri bl.a, men alt i alt må jo denne kampen karakteriseres som skuffende, til tross for at ballen smalt i treverket to ganger og at hvis en av dem hadde gått inn ville det garantert blitt en annerledes kamp. Uansett blir det helt hodeløst å slakte laget som flere gjør her inne etter denne kampen, det viser seg at det blir veldig mange, ja faktisk utrolig mange jevne, tette kamper denne sesongen og vi vil nok se at alle lag vil tape slike kamper fremover, ingen grunn til å miste hodet og gi opp av den grunn.

Der gikk f.eks pool opp i ledelsen mot chelsky ;) Blir interessant å følge denne kampen videre, chelsky har som tidligere sagt IKKE imponert i kamper med brukbar motstand denne sesongen.

Jeg mener at mye av rytmen i vårt spill ble ødelagt ved at Nasri ble flyttet over til venstrekant, spesielt når Theo blir nøytralisert av en meget god venstreback, oppspillsmulighetene blir færre for både Cesc og Wilshere og det virket som spillet gikk i stå i perioder, når så endelig Nasri kom i posisjon til å utfordre med ball viste det seg at han ikke evner å dra finter til venstre med venstrefoten og da blir det veldig åpenbart for forsvarsspillerne hvor han skal gå hen, håper vi aldri får se Nasri på venstrekant mere.

Når det gjelder deg verminator bør du legge av deg disse barnslige innspillene i etterkant av kampene og komme med noen fornuftige poeng før kampene heller.

Jeg satte opp Nasri på venstrekant i mitt første innlegg i denne tråden. Det hadde jeg stor tro på men det gikk jo riv ruskende galt og det har jeg ingen problemer med å innrømme. Hadde det vært opp til meg ville jeg muligens ha spart RvP i dagens kamp med tanke på at det var en rimelig stor fare for ny skade, samt at han ikke er kampklar enda. Men jeg tar stadig vekk feil når det gjelder Arsenal, uten at jeg har problemer med å innrømme nettopp dette. Når det gjelder Fabregas syns jeg han burde vært byttet ut med Rosicky for å få bedre flyt i passningsspillet. På forhånd forventet jeg at Fabregas skulle klare dette, men når så ikke skjer syns jeg det er rart at byttet ikke blir gjort. Slikt er det vanskelig å forutse og skrive kloke ord om på forhånd. Jeg skal ta ditt tips til etterretning og forsøke å skrive mer før kampene, så jeg kan gå tilbake og påpeke hvor feil jeg tok.

"Når det gjelder deg verminator bør du legge av deg disse barnslige innspillene i etterkant av kampene og komme med noen fornuftige poeng før kampene heller." Hva annet forventer du når du kommer med slike kommentarer som i forrige Newcastle tråd?

Jeg satte opp Nasri på venstrekant i mitt første innlegg i denne tråden. Det hadde jeg stor tro på men det gikk jo riv ruskende galt og det har jeg ingen problemer med å innrømme. Hadde det vært opp til meg ville jeg muligens ha spart RvP i dagens kamp med tanke på at det var en rimelig stor fare for ny skade, samt at han ikke er kampklar enda. Men jeg tar stadig vekk feil når det gjelder Arsenal, uten at jeg har problemer med å innrømme nettopp dette. Når det gjelder Fabregas syns jeg han burde vært byttet ut med Rosicky for å få bedre flyt i passningsspillet. På forhånd forventet jeg at Fabregas skulle klare dette, men når så ikke skjer syns jeg det er rart at byttet ikke blir gjort. Slikt er det vanskelig å forutse og skrive kloke ord om på forhånd. Jeg skal ta ditt tips til etterretning og forsøke å skrive mer før kampene, så jeg kan gå tilbake og påpeke hvor feil jeg tok.

"Når det gjelder deg verminator bør du legge av deg disse barnslige innspillene i etterkant av kampene og komme med noen fornuftige poeng før kampene heller." Hva annet forventer du når du kommer med slike kommentarer som i forrige Newcastle tråd?

Jeg følger Charlies oppfordring og gir deg full honnør for at du er utrolig flink til å innrømme hvor mye feil du tok etter kampene ;)

Mulig at Rosicky kunne utgjort en forskjell ved et innhopp i dag, føler meg ikke helt overbevist om at vi ville scoret et mål da heller men Cesc skuffer stort idag, der er vi enige, uansett er han en spiller som plutselig ut av ingenting kan avgjøre en slik kamp, det har vi sett utrolig mange ganger før.

Jeg har aldri påstått at Wenger er feilfri og kommer heller aldri til å gjøre det, jeg har heller aldri påstått at jeg er feilfri til tross for at du har oppfattet det slik.

Det jeg derimot har påpekt mange ganger her inne er at hvis man skal fremføre kritikk mot enkeltspillere og manager bør det være nogenlunde saklig og begrunnet, det kommer jeg til å fortsette med.

Så får jeg heller leve med at jeg har noen mørke sider :P

Der puttet Torres nr 2 forresten, virker som det er utd som styrker seg denne helgen etter sin elendige kamp i går...

Jeg følger Charlies oppfordring og gir deg full honnør for at du er utrolig flink til å innrømme hvor mye feil du tok etter kampene ;)

Mulig at Rosicky kunne utgjort en forskjell ved et innhopp i dag, føler meg ikke helt overbevist om at vi ville scoret et mål da heller men Cesc skuffer stort idag, der er vi enige, uansett er han en spiller som plutselig ut av ingenting kan avgjøre en slik kamp, det har vi sett utrolig mange ganger før.

Jeg har aldri påstått at Wenger er feilfri og kommer heller aldri til å gjøre det, jeg har heller aldri påstått at jeg er feilfri til tross for at du har oppfattet det slik.

Det jeg derimot har påpekt mange ganger her inne er at hvis man skal fremføre kritikk mot enkeltspillere og manager bør det være nogenlunde saklig og begrunnet, det kommer jeg til å fortsette med.

Så får jeg heller leve med at jeg har noen mørke sider :P

Der puttet Torres nr 2 forresten, virker som det er utd som styrker seg denne helgen etter sin elendige kamp i går...

Da begraver vi stridsøksene :P. Takk for konstruktiv kritikk av min aktivitet i kamptrådene. Det skal forbedres. La oss glede oss over at Chelsea ligger under 2-0 for et bunnlag.

Orker ikke skrive stort. 'pool leder med to og vi burde ha tatt muligheten til å klatre i rygg. I stedet serverer vi den dårligste forestillingen siden Wigan borte i fjor. Hva skjer i hodet på spillerene? Det skal ikke være mulig å prestere så langt unna toppnivå. To som får godkjent i dag og det er Song og Clichy. Resten er til tider grusomme med Fab som leder. Har aldri vært i nærheten av å se ham så svak. Resten blir usikre og nølende når kapteinen presterer på et så lavt nivå. Rett og slett trist forestilling.

Målet var dessverre et skritt tilbake for vår polske venn. Han spiller seg opp etterpå, men blir likevel hardt straffet. Får håpe det var siste gufs fra fortiden.

PS:

Redigere meg selv da de aktuelle har skværet opp mens jeg skrev innlegget.

Orker ikke skrive stort. 'pool leder med to og vi burde ha tatt muligheten til å klatre i rygg. I stedet serverer vi den dårligste forestillingen siden Wigan borte i fjor. Hva skjer i hodet på spillerene? Det skal ikke være mulig å prestere så langt unna toppnivå. To som får godkjent i dag og det er Song og Clichy. Resten er til tider grusomme med Fab som leder. Har aldri vært i nærheten av å se ham så svak. Resten blir usikre og nølende når kapteinen presterer på et så lavt nivå. Rett og slett trist forestilling.

Målet var dessverre et skritt tilbake for vår polske venn. Han spiller seg opp etterpå, men blir likevel hardt straffet. Får håpe det var siste gufs fra fortiden.

PS:

Redigere meg selv da de aktuelle har skværet opp mens jeg skrev innlegget.

Enig med deg, dette var direkte svakt.

Birmingham, WBA, West Ham og Newcastle hjemme har vært ganske så like; uten rytme, ingen trøkk og rett og slett dødt. Heldigvis får vi en ny sjanse på onsdag uten at jeg føler meg sikker på tre poeng.

Først spillte vi enten 1-1 eller vant 3-0

klarte vi ikke vinne i nord med tap mot Sunderland, WBA, Boro på rekke og rad

vant vi mot alle topplagene

tapte vi mot alle topplagene

er vi begynt med å tape for alle nyopprykkede lag.

Hva blir det neste?!

Wenger må begynne å innse at den omstendelige pasning fotballen vi står for idag må revideres en del.Vi kan gjerne ha ballbesittelse i deler av kampfasen, men her må det varieres mere med direkte spill i lengderetning. Wenger og vi har ikke vunnet en dritt med denne fotballen.Derfor må han revidere den,og gå tilbake til suksess oppskriften på begynnelsen av dette 10 året. Mere direkte spill som sagt i lengderetning,variere med kantspill og avsluttninger fra distanse. Nå er vi så forutsigbare at det nesten er skremmende, bare fint å se på når vi har flyten,ellers irriterer det mere en godt er.

Igjen er det disse plassene som svikter litt.. gledelig å se V.P tilbake (blir vel bare til neste landskamp).. men vi har ikke den supermålfarlige spissen.. Og keepertrygghet har vi ihvertfall ikke

PS: Noen som fikk flashback til Henry på Torres andre mål mot Chelski i dag?

Etter å ha vært i familieselskap i hele dag, så kommer jeg hjem å ser kampen i opptak. Gått å gledet meg i hele dag. Så serverer de meg den dritten her?! To tap mot nyopprykkede lag på hjemmebane. Vi kan bare glemme å ta ligagull i år.

Begynner nesten å angre på at jeg i det hele tatt gidder å dra får å se Arsenal-Spurs. Dette var rett og slett flaut!

Jaja, fortsatt bare 5 poeng opp, men har man trua etter det som ble vist idag?

Mitt svar : Delvis

Dette fordi Chelsea og United ikke går fra seier til seier, også de mister poeng. Og fordi jeg tror vi KAN bli "et helt annet lag" så fort (hvis) vi får flere av våre nøkkelspillere i form, og da særlig de offensive.

Det negative: Det lukter ikke seriegull av hjemmetap mot WBA og Newcastle... Ei heller av den innstillinga vi idag viste. Laangt ifra. Og til slutt, kanskje det største ankepunktet i mine øyne : Keeperplassen.

Igjen er det disse plassene som svikter litt.. gledelig å se V.P tilbake (blir vel bare til neste landskamp).. men vi har ikke den supermålfarlige spissen.. Og keepertrygghet har vi ihvertfall ikke

PS: Noen som fikk flashback til Henry på Torres andre mål mot Chelski i dag?

Jepp. Fått det flere ganger når jeg har sett Torres. Dog kun på avslutningene hans til tider, andre aspekter av spillet hans når ikke i nærheten av hva TH14 var i stand til.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...