Jump to content

2010.10.24 Manchester City B


ernsti14

Recommended Posts

Manchester City v Arsenal FC

 

 

Barclays Premier League

 

 

 

Manchester%20City.png vs Arsenal-icon.png

 

 

 

City of Manchester Stadium

 

Søndag - 24. oktober

 

Kl. 17:00 Norsk tid

På TV: tv2_premier_league1_hd.jpg

Link til chat under kamp

 

 

Arsenal

 

Arsenal har begynt å komme på rett sport igjen, etter noen skuffende resultater den siste tiden. De vant mot Birmingham for en uke siden, og knuste Shakhtar i CL i midtuken.

 

De sliter fortsatt med en lang skadeliste, og Wenger hadde både gode og dårlige nyheter da han kom med en oppdatering 21. oktober.

 

Vermaelens skade var verre enn først forventet, og han blir holdt ute av spill i opptil 3 uker pga. akillesskaden han pådro seg under landslagsoppdrag. (edit)

 

Laurent Koscielny har også pådratt seg en ryggskade, og Wenger tipper han har en 20% sjanse for å nå City-kampen. Almunia er fortsatt ikke 100% frisk.

 

Ramsey er tilbake i trening, og vil være å se på fotballbanen i løpet av november. van Persie skal også være tilbake i midten av november.

 

Wilshere er som kjent ute med suspensjon i 3 kamper fra og med denne, etter det røde kortet han pådro seg i møtet mot Birmingham.

 

Wenger hadde allikevel en god nyhet å komme med, da Sagna skal være klar til City-kampen.

 

Det er ekstremt viktig for Arsenal å slå Man City på søndag, slik at de kan holde presset oppe på City og Chelsea.

 

 

Manchester City

 

Manchester City har vunnet de 4 siste seriekampene, og ligger for øyblikket på en 2. plass i Premier League.

 

City møter Lech Poznan i Europa League i kveld, torsdag, og Mancini har valgt å bruke faste spillere som Lescott, Richards, Adebayor, Johnson og de Jong fra start.

 

City har slitt med en lang skadeliste så langt i år, og selv om noen spillere er tilbake i troppen, er det et par nye som har sjekket inn på sykestua.

 

Aleksandar Kolarov og Mario Balotelli har vært ute med langtidsskader, og vil heller ikke være tilgjengelig til Arsenalkampen.

 

I tillegg til Kolarov og Balotelli, måtte også brødreparet Kolo og Yaya Toure stå over forrige kamp. Yaya kan være klar til Arsenalkampen.

 

Jerome Boateng, Pablo Zabaleta og Micah Richards er dog tilbake i troppen til City.

 

I dag, torsdag, spiller City som sagt kamp

 

 

Tabell Premier League

 

5102060813_0207f770bc.jpg

 

 

Statistikk

 

 

5 siste innbyrdes kamper

 

24.04.10 Arsenal 0-0 Manchester City

02.12.09 Manchester City 3-0 Arsenal

12.09.09 Manchester City 4-2 Arsenal

04.04.09 Arsenal 2-0 Manchester City

22.11.08 Manchester City 3-0 Arsenal

 

 

Man City sine 5 siste kamper:

 

11.09.10 Blackburn 1-1 (uavgjort)

19.09.10 Wigan 0-2 (seier)

25.09.10 Chelsea 1-0 (seier)

03.10.10 Newcastle 2-1 (seier)

17.10.10 Blackpool 2-3 (seier)

 

Arsenal sine 5 siste kamper:

 

11.09.10 Bolton 4-1 (seier)

18.09.10 Sunderland 1-1 (uavgjort)

25.09.10 WBA 2-3 (tap)

03.10.10 Chelsea 2-0 (tap)

16.10.10 Birmingham 2-1 (seier)

 

 

Nyheter foran kampen:

 

Sagna returns for Manchester City trip

 

‘Big games are decided by the first goal’

 

Fabregas - City considered a major test

 

Rosicky - We must be clinical at Man City

 

Fabianski feeling confident

 

 

 

Mulige lagoppstillinger

 

 

Arsenal FC (4-3-3)

 

Fabianski - Clichy, Djourou, Squillaci, Eboue - Diaby, Song, Fabregas - Arshavin, Chamakh, Nasri

 

 

Manchester City (4-4-2)

 

Hart - Bridge, Lescott, Richards, Boateng - Milner, Barry, De Jong, Johnson - Tevez, Adebayor

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Fin kamptråd.

 

OBS!

 

“Vermaelen is ruled out for the weekend. He will still need two or three weeks. His injury is not a long-term concern but at the start we thought it was a question of days and now it is six weeks.

Link to comment
Share on other sites

Fin kamptråd.

 

OBS!

 

“Vermaelen is ruled out for the weekend. He will still need two or three weeks. His injury is not a long-term concern but at the start we thought it was a question of days and now it is six weeks.

 

Leste nok den setningen litt for fort :) Har endret det i førsteposten nå.

Link to comment
Share on other sites

Har en skikkelig ekkel følelse vedrørende denne kampen av flere årsaker. City er i medgang om dagen. Tevez er i form. De spiller med høyt tempo og intensitet, noe som har skapt problemer for oss før og som ofte betyr mange overganger imot. Så er det De Jong da. Er litt engstelig for hva han kan finne på. Det ville jo vært så jævelig typisk hvis han klipper en Arsenalspiller i to nå som vi begynner å få en normalisert skadesituasjon.

 

Jeg håper Mancini er såpass feig som han var på Emirates. Hvis de spiller like avventende som de gjorde da så har vi veldig gode muligheter. Legger de inn turboen som mot Chelsea så kommer vi til å slite. Får bare håpe gutta er klare til å trykke til.

Link to comment
Share on other sites

Har en skikkelig ekkel følelse vedrørende denne kampen av flere årsaker. City er i medgang om dagen. Tevez er i form. De spiller med høyt tempo og intensitet, noe som har skapt problemer for oss før og som ofte betyr mange overganger imot. Så er det De Jong da. Er litt engstelig for hva han kan finne på. Det ville jo vært så jævelig typisk hvis han klipper en Arsenalspiller i to nå som vi begynner å få en normalisert skadesituasjon.

 

Jeg håper Mancini er såpass feig som han var på Emirates. Hvis de spiller like avventende som de gjorde da så har vi veldig gode muligheter. Legger de inn turboen som mot Chelsea så kommer vi til å slite. Får bare håpe gutta er klare til å trykke til.

 

 

Ikke noe nytt at du har en ekkel følelse vettu, har du noen gang hatt en god følelse?? :)

Men jeg følger deg på ett punkt, shitty er et meget godt lag og jeg tror også vi får mere trøbbel mot dem enn vi fikk mot chelsky spillemessig, men denne gang kan vi like gjerne ha tur som uturen vi hadde mot chelsky, dvs at jeg støtter Rosicky i denne; på tide vi vinner en slik kamp ;)

Link to comment
Share on other sites

Matchday 9 og vi har allerede kniven på strupen.

 

Her skal vi få kjørt oss til det ytterste og testet på lik linje som på Stamford Bridge.

 

4-2 tidlig i sesongen i fjor, et mareritt av en fotballkamp med Adebayor som klovnen i sirkuset.

3-0 året før, kanskje en av de svakeste prestasjonene de siste årene.

 

Det blir nok svært vanskelig denne gangen også med et svært godt Citylag som er på gang. Vil si at City er 70/30 favoritter og jeg er svært usikker på om vi får noe med oss fra denne.

 

Det virker som en evighet siden vi slo noen i topp 4 (Liverpool ut- City inn), på høy tid at vi tar en nå. Det er vel strengt tatt helt nødvendig!

 

Dette blir heftig!

Link to comment
Share on other sites

Matchday 9 og vi har allerede kniven på strupen.

 

Her skal vi få kjørt oss til det ytterste og testet på lik linje som på Stamford Bridge.

 

4-2 tidlig i sesongen i fjor, et mareritt av en fotballkamp med Adebayor som klovnen i sirkuset.

3-0 året før, kanskje en av de svakeste prestasjonene de siste årene.

 

Det blir nok svært vanskelig denne gangen også med et svært godt Citylag som er på gang. Vil si at City er 70/30 favoritter og jeg er svært usikker på om vi får noe med oss fra denne.

 

Det virker som en evighet siden vi slo noen i topp 4 (Liverpool ut- City inn), på høy tid at vi tar en nå. Det er vel strengt tatt helt nødvendig!

 

Dette blir heftig!

 

 

Enig i at dette blir usedvanlig vanskelig, jeg tror sågar det er sesongens vanskeligste kamp, det skulle bety at med seier i helga er vi STORFAVORITTER til tittelen :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe nytt at du har en ekkel følelse vettu, har du noen gang hatt en god følelse?? :P

Men jeg følger deg på ett punkt, shitty er et meget godt lag og jeg tror også vi får mere trøbbel mot dem enn vi fikk mot chelsky spillemessig, men denne gang kan vi like gjerne ha tur som uturen vi hadde mot chelsky, dvs at jeg støtter Rosicky i denne; på tide vi vinner en slik kamp ;)

Joda. Startet sesongen på en "high note", bare synd man kommer så forbannet fort ned på jorda igjen. De 3 første kampene gav jo også et inntrykk av at dette var sesongen da ting kunne snu, men så kom det jo masse skader, ujevn form, hjemmetap mot WBA, pluss et par andre kamper vi er svake i. Beklager at jeg er litt bipolar, men har blitt skuffet alt for mange ganger. Mye lettere å være pessimist, da blir man i det minste positivt overrasket :)

 

Grunnet til at jeg har en litt ekstra uvel følelse foran denne er primært De Jong. Vet ikke om jeg tåler atter et benbrudd på en formspiller. Med WIlshere ute har vi jo ingen som kan brekke bein andre veien heller ;)

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å se for seg 3 poeng her da det begynner å bli en stund siden arsenal klarte å ta noen av de store "gull kandidatene". Får nå håpe på det men sitter nok med en følelse av at city får inn 2 mål som "bare måtte gå inn"!

 

Ellers så blir selvfølgelig Wilshere et stort tap, men får håpe at laget er effektive når de først får sjansen! Tipper vi taper 2-0, men skulle vi klare å vinne så tipper jeg det blir 0-1, med Chamakh som målskårer.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at dette blir usedvanlig vanskelig, jeg tror sågar det er sesongens vanskeligste kamp, det skulle bety at med seier i helga er vi STORFAVORITTER til tittelen ;)

 

Vil vel ikke akkurat kalle det storfavoritter når vi ligger 5 poeng bak Chelsea med seier mot City.

Link to comment
Share on other sites

Vil vel ikke akkurat kalle det storfavoritter når vi ligger 5 poeng bak Chelsea med seier mot City.

 

 

All den tid mesterskapet står mellom Arsenal og shitty må man nok kalle oss STORFAVORITTER med seier på bortebane mot nettopp shitty.

Sitter og ser på chelsky nå hjemme mot wolves, det eneste de har å by på er kontringer, hjemme mot wolves altså, min spådom er at chelsky kommer til å tape masse poeng fremover, allerede før jul, wolves skaper sjansene og trykker på, chelsky fremstår mer og mer ynkelige i mine øyne, dette laget blir nok ikke seriemester i år nei ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår virkelig ikke hvor du får all opitimismen din fra arshavin :P

 

Jeg klarer ikke å se for meg at vi skal klare å vinne denne kampen. Det er få ting den siste tiden som tyder på at vi er klare for en slik oppgave. I fjor tapte vi 4-2 etter et utrolig naivt forsvarsspill. Dette MÅ være bedre i morgen hvis vi skal ha noen sjanse til å stoppe tevez & co. Håper 11 følgende menn starter i morgen:

 

Fabianski

 

Eboue-Squillaci-DJ-Clichy

 

Fabregas-Song-Rosicky

 

Nasri-Chamakh-Arshavin

 

Dansken og Walcott blir morgendagens supersubs ;)

Ingen store overaskelser her vil jeg tro.

 

COME ON YOU ARSENAL!!!

 

EDIT: Håper at Adebaywhore kommer inn på banen slik at Song og Squillaci kan banke han :P

Link to comment
Share on other sites

Alt annet enn seier godtas ikke. Wenger må vise at vi er gullkandidater, City var tross alt ikke så gode i EL som dere skal ha det til..

 

Tips: 3-1

 

Fabianski

Eboue - Squillaci - Djourou - Clichy

Song - Diaby

Fabregas

Rosicky - Chamakh - Nasri

 

Walcott og Arshavin inn i andre omgang ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår virkelig ikke hvor du får all opitimismen din fra arshavin :P

 

Jeg klarer ikke å se for meg at vi skal klare å vinne denne kampen. Det er få ting den siste tiden som tyder på at vi er klare for en slik oppgave. I fjor tapte vi 4-2 etter et utrolig naivt forsvarsspill. Dette MÅ være bedre i morgen hvis vi skal ha noen sjanse til å stoppe tevez & co. Håper 11 følgende menn starter i morgen:

 

Fabianski

 

Eboue-Squillaci-DJ-Clichy

 

Fabregas-Song-Rosicky

 

Nasri-Chamakh-Arshavin

 

Dansken og Walcott blir morgendagens supersubs ;)

Ingen store overaskelser her vil jeg tro.

 

COME ON YOU ARSENAL!!!

 

EDIT: Håper at Adebaywhore kommer inn på banen slik at Song og Squillaci kan banke han :P

 

 

Jeg sa HVIS Arsenal vinner borte mot shitty, da må vi være STORFAVORITTER til mesterskapet, jeg føler meg imidlertid IKKE sikker på at vi vinner kampen i morgen.

Mitt utgangspunkt er at en uavgjort i denne kampen vil være et meget godt og langt steg for videre fighting om mesterskapet, noe jeg absolutt tror og mener vi kan oppnå.

Når det gjelder min optimisme er den utelukkende bygget på kunnskaper om fotball, Arsenal og engelsk fotball.

Jeg mener at det kun er shitty som har det utviklingspotensialet som vi har denne sesongen, jeg tror ikke manu har den stallen og det potensiale i sitt mannskap lenger, jeg tror chelsky har hatt en alt for enkel start på sesongen og kommer til å gå på en down-periode snart, klarer rett og slett ikke å se at de er så gode som mange her inne tror på.

Både shitty og Arsenal kommer til å bli langt bedre utover sesongen, der har du den ;)

 

Fabianski

Sagna-Squillaci-Djorou-Clichy

Fabregas-Song-Nasri

Walcott-Chamakh-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror enda det er litt tidlig for våre unge gutter å slå lag som Manchester City. Jeg tipper 3-1 til City, og litt krisemaling i etterkant her på forumet. Deretter vinner vi noen kamper og ligger trygt innenfor de 4 første plassene. Jeg er stolt av klubben vi følger! Om noen år vil det vise seg at klubbens drift er den mest lønnsomme! Hold on!!!

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke om jeg gleder meg eller gruer meg, men velger og glede meg tror jeg :P Ser på sjansen som stor får og få med hvertfall 1 poeng, City har ikke imponert meg når jeg har sett de, de hadde også sinnsykt flaks mot Blacpool, men er et utrolig sterkt lag, for all del! Forsvaret blir veldig viktig imorgen, City er giftige på kontringene, og jeg er ikke i tvil om at vi får noen kontringer imot i løpet av kampen. Blir et tungt slag og spille uten vår formspiller Wilshere, men vi har jo El Capitan tilbake. Håper på dette laget;

 

Fabianski

 

Sagna-Squillaci-Djourou-Clichy

 

Song-Diaby

 

Rosicky-Cesc-Nasri

 

Chamakh

 

Lykke til alle Gooners! ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette er en storkamp.

Men et par og 20 innlegg så langt.

Kan ikke huske det har vært så labert her inne.

Hva skjer, syntes det er trist og litt alvorlig.

Vel. Det som skjer er at syterne har vunnet forumet og moderatorene føyer seg etter disse. Dette har eksludert mange skribenter, inkludert meg, og fått forumet i den kjedelige retningen noen vil ha det. Velkommen til en ny forum hverdag.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Vel. Det som skjer er at syterne har vunnet forumet og moderatorene føyer seg etter disse. Dette har eksludert mange skribenter, inkludert meg, og fått forumet i den kjedelige retningen noen vil ha det. Velkommen til en ny forum hverdag.

 

BE

Enig.. det er ikke lov til å skrive hva man vil lenger, det er ikke lov til å skrive hva man føler at klubben burde gjøre, det er ikke lov til å skrive noe negativt om en spiller hvis han har gjort det dårlig..

 

DA blir forum kjedelig, DET SKAL være store diskusjoner.... og ikke alle skal være enig med alle:) Derfor har jeg også trukket meg tilbake.....

Jeg har fått 20% WARNING fordi jeg har skrevet det jeg mener... og blir sikkert sparket ut hvis jeg fortsetter å skrive det jeg mener, derfor gidder jeg ikke å skrive så mye...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...