Jump to content

2010.10.24 Manchester City B


ernsti14

Recommended Posts

Jeg tror enda det er litt tidlig for våre unge gutter å slå lag som Manchester City. Jeg tipper 3-1 til City, og litt krisemaling i etterkant her på forumet. Deretter vinner vi noen kamper og ligger trygt innenfor de 4 første plassene. Jeg er stolt av klubben vi følger! Om noen år vil det vise seg at klubbens drift er den mest lønnsomme! Hold on!!!

For tidlig å slå lag som City? Det burde egentlig være motsatt, det er City som er på vei oppover, vi må nå klare å ta steget opp og vise at vi kan være med og sloss om titler. Hva har City å vise til sportslig? Så ikke kampen på torsdag, men Patryk2402 sa at dem ikke imponerte. Så kampen mot Blackpool, og de imponerte ingen. Men ja de var gode mot Chelsea, ja de har gode enkelt spillere, og ja de er en farlig konkurent.

 

Vi må snart slutte å gjemme oss bak det at vi har et fremtidens lag med unge spillere, spillerne våre er ikke så forbanna unge lenger.

Dette er et meget realistisk lag i morgen:

 

Fabianski(26), Sagna(27), Squillaci(30), Djourou(23), Clichy(25), Diaby(24), Song(23),Cesc(23), Arshavin(29), Chamakh(26), Nasri(23).

 

Dette laget vil ha en snittalder på 25,4 år. Starter Rosicky eller Eboue vil disse heve snittet med sine 30 og 27 år. Almunia ville også ha hevet snittet.

Min mening er at når du har nådd 25 år må du legge fra deg "ung og uerfaren" stempelet. I tillegg har de spillerne våre som er 23 år vært med siden de var 16-17, og fått massevis av erfaring med spill både mot topp og bunn lag. De burde nå ha tatt steget.

Snittalderen vår er ung, men ikke SÅ ung, vi har spillere med masse erfaring i morgen.

 

Trygt innenfor de 4 første plassene burde absolut ikke være noe vi skal slå oss til ro med lenger. Jeg er lei av å høre "om noen år". Spillerne har blitt eldre og fått erfaring nå, dette er ingen unskyldning for trofe tørke lenger. Vi må nå begynne å stå opp for og slå de beste, og vise at vi kan være med helt inn og sloss om alt som skinner. Vi må vise at vi er England beste klubb med verdens fineste fotball.

Jeg foreslår at vi starter i morgen, ved å knuse Shitty på deres eget gress, og vise fingern til araber gutta på VIP tribunen. La oss spytte på Adebayor og alle andre med 100 millioners lønninger på Shitty benken. La oss vise at ikke alt kan kjøpes for penger. La oss vinne..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Ah, da var det storkamp igjen, da. Vanligvis ville jeg vært veldig fornøyd med 1 poeng, men siden vi har gitt fra oss 5 poeng mot WBA og Sunderland er kun 3 poeng godt nok her.

Jeg tror vi bare må angripe oppgaven som vi gjorde det på Stamford Bridge. Gå ut i hundre, ta tak i kampen og spille vår fotball. På grunn av mangelen på effektivitet funket det ikke på brua, men jeg tror historien blir en annen i dag av to grunner:

Vi hadde en perfekt oppkjøringskamp mot Shakhtar, hvor vi viste veldig bra effektivitet. Sånne kamper gir selvtillit.

Den andre grunnen heter Cesc Fabregas, trenger jeg egentlig å si så mye mer?

Jeg har tro på at gutta har det som kreves for å gå ut på City of Manchester Stadium (latterlig navn, btw) og dominere kampen. Som herr Wenger påpekte før kampen er det første målet ekstremt viktig i slike kamper. Det er det jeg vil se mit kjære Arsenal gå ut og jage i dag.

Har tro på at denne elleveren kan slå City:

Chamakh

 

Nasri - Fabregas - Rosicky

Song - Diaby

 

Clichy - Squillaci - Djourou - Eboue

Fabianski

 

COME ON YOU GUNNERS, GIVE ME A BIRTHDAY PRESENT!!

Link to comment
Share on other sites

Storkamp og som jeg ser det. denne har vi ikke råd å tape skal

vi ha ambisjoner om å vinne PL denne sesongen.

Etter tapet mot Chelsea er det nå opp til guttene å vise at de duger også mot de beste.

Jeg er nervøs før denne kampen ,men håper disse skal gjøre jobben for oss:

 

Fabianski

 

Sagna Seb Djorou Clichy

 

Nasri Diaby Song Arshavin

 

Fabregas

 

Chamakh

 

Kryss alle fingre og lykke til alle Goonere!

Link to comment
Share on other sites

tok meg en tur innpå city forumet, når man ser innlegg som dette:

'

'city vinner denne men ikke lettest kampen. men chelsea var verre. chelsea var jo større i form enn arsenal er nå. sant? mye å si hvilken form lagene er i da. ade begynt å score igjen tevez i super form. spørs om ikke balotelli får spille litt igjen etter skada si.''

 

Når man leser slikt kan man vell tåle en gramatikk feil i ny og ne innpå vårt kjære forum:)

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

 

Sagna Djourou Squillaci Clichy

 

Diaby Song

 

Rosicky Fabregas Nasri

 

Chamakh

 

Føler meg ganske sikker på at dette blir dette laget fra start. Walcott, Bendtner og Arshavin som alternativer framover. Kampen blir vanskeleg, City har ein av dei bedre stallane i PL og ligg naturleg plassert på tabellen sett ut i fra ressursar. 1 poeng er godkjent for meg, men har lyst på 3 :-)

 

Merson om motstanderens formasjoner:

"If they play 4-5-1 then Man City will win 1-0. If they play 4-4-2 then Arsenal will win by two clear goals."

 

Sky sport sin startellever for begge lag:

Man City: Hart, Boateng, Lescott, Kompany, Bridge, Milner, Barry, De Jong, Silva, Tevez, Adebayor.

 

Arsenal: Fabianski, Clichy, Squillaci, Djourou, Eboue, Arshavin, Fabregas, Denilson, Diaby, Walcott, Chamakh.

Link to comment
Share on other sites

å sette Nasri og Song på benken i denne kampen er jo bare tull! Etter min mening 2 av de 4 viktigste spillerne vi har i troppen pdd.

 

Såfremt det ikke er noe galt med Song så burde han hvertfall starte. Uansett om han ikke har vært i allverdens form i tidligere kamper denne sesongen er han fortsatt milevis bedre enn Denilson og Diaby på det defensive.

 

Tror heller ikke vi starter med både Arshavin og Walcott på banen mot Shitty heller..

Link to comment
Share on other sites

Enhver som så kampen mot Birmingham og forskjellen i angrepsspillet etter at Mozart kom inn, må være enige i at alt annet enn at han starter vil være tragisk. Arsjavin må gi slipp på klippekortet, og sittte noen kamper på benken nå.

 

Forøvrig noen som husker hvem som IKKE hadde gitt opp på COMS i fjor, og scora 4-2-målet?

Link to comment
Share on other sites

Et straffespark er et gratis mål. Vi valgte å ikke ta det målet.

 

Satt og ventet på at Nasri skulle ta det siden Fabregas ble felt, men neida. Han bare MÅTTE ta det selv, og det var en rævva straffe. Fikk en dårlig feeling med en gang jeg så at Fab skulle ta det. FAEN!!

 

Lukter Sunderland all over again...

Link to comment
Share on other sites

Et straffespark er et gratis mål. Vi valgte å ikke ta det målet.

 

Satt og ventet på at Nasri skulle ta det siden Fabregas ble felt, men neida. Han bare MÅTTE ta det selv, og det var en rævva straffe.

 

Lukter Sunderland all over again...

 

 

Satt og venta på Nasri selv.

Når skal vi lære oss til at Fabregas ikke nødvendigvis må være førstemann til alt?

Nasri leverer bedre og bedre for hver kamp, og han bommer jo ikke på straffer...

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffendwe at Fabregas bommer på straffe! Er vi oppe i 4 straffebom så langt i sesongen? Det er uansett i slike øyeblikk som skiller dette arsenal laget fra tidligere lag som vant PL. Kampen er ikke over så vi får nå inderlig håpe at laget klarer å holde nullen eller smelle inn et mål til.

Link to comment
Share on other sites

Korrekt rødt.

Nasri er kald.

Igjen er Arshavin involvert.

Korrekt straffe.

Enkelte uskrevne lover bør følges.

De Jong er halvgal.

Djourou er farlig.

Clichy er for ofte vekk.

 

Vi leder, men fullfører vi med 11 og får vi presset inn et mål til? Tror vi vil trenge det. Djourou er på dypt, dypt vann.

 

Gi gass og hold trykket oppe, for dere klarer ikke å surfe inn ledelsen.

Link to comment
Share on other sites

rett og slett en jævlig omgang å se på. ser tidvis ut som city er 2 mann fler enn arsenal. djorou har val ikke gjort annet rett, enn den ene hodeduellen. denilson er direkte elendig. gir bort ballen gang på gang, og ser ut til å ønske seg et rødt kort. ikke på noe vis en spiller verdig en plass på arsenals førstelag. song skuffer også. ser ut til at han blir dårligere og dårligere for hver kamp han spiller i år. kjempesesong sist, men har så langt vært pl store skuffelse. er sammen med denilson, den som gir motstanderne ballen gang på gang. om dette skal holde inn, må det gjøres grep. tror song vil gjøre det bedre med rosicky på banen, så det er ingen grunn for at denilson skal få være med videre.

 

når du selv blir meid i bakken, tar du ikke straffesparket, såfremt du ikke heter batistuta... der ville nasri avgjort kampen. nå vil det bli et stormløp fra citys side, og det takler arsenal svært dårlig. med clichy i motstandernes 16meter i det denilson eller song gir bort ballen på midten, må vi regne med at city kan få store sjanser.

 

så langt denne sesongen, har vi fått sett at venstre back og defansiv midtbane er arsenals aller svakeste ledd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...