Jump to content

2010.10.24 Manchester City B


ernsti14

Recommended Posts

har ikke fått sett mange Arsenal-kamper denne høsten dessverre. Derfor var det desto mer gledelig at de leverte en såpass god prestasjon når anledningen først bød seg. Kampen startet jo mildt sagt famlende. City var veldig aggressive, og Arsenal så puslete ut. Utvisningen ga jo litt ro i rekkene, og etter hvert fikk laget mannet seg opp, selv om det kostet fire korrekte gule kort. Og når Nasri ga oss ledelsen på ekte Arsenal-vis, begynte det å se lyst ut. Straffen var svak. Cesc viste tydelig hvor han skulle skyte. I den andre omgangen yppet City seg det første kvarteret, men når de løp seg litt tomme for ideer og krefter, og Song ga oss 2-0, var resten powerplay og transportetappe. Artig at Bedntner kom inn og fikk en scoring. Viktig at spillerne som returnerer fra skade får selvtillit så raskt som mulig. Alt i alt en meget god forestilling av Arsenal. og de er med igjen for fullt. De har vel dessuten hatt det tøffeste programmet så langt av topplagene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Dette er en diskusjon som ingen ende vil ta skjønner jeg.

 

Det er da lov til å skrive hva man vil, så lenge dette er innenfor forumets retningslinjer. Retningslinjene har klare føringer for hva som er tillatt og ikke tillatt. Den siste tid har det vært mye diskusjon rundt det med språkbruk. Og det er morsomt å se at flere her inne tror det er "syterne" som har klart å få til at det skal slås ned språkbruk. Regelen om språkbruk har vært her siden forumets opprinnelse. Så får man heller fortsette debatten om dette er en regel som skal følges, eller om man skal åpne opp forumet for fritt språkbruk, og fritt frem for å si akkurat hva man vil når man vil. Det overrasker meg at folk tror forumet blir bedre av dette.

 

Det henvises mye til at "syterne" har fått til ditt og datt. Men for meg så fremstår de som skylder på "syterne" som meget sytete selv, og med en manglende vilje/evne itl å gå i seg selv og ta selvkritikk.

 

Det sies at mange har sluttet å være aktive på dette forumet, fordi moderatorene har begynt å følge retningslinjene. Har det noen gang fallt dere inn at det er like mange som har valgt å kutte ut dette forumet pga språkbruken og den unødvendige hetsingen av enkeltspillere?

 

Her er du inne på mye bra Kim! Min oppfatning er at det helt klart bør være rom for å kritisere, men at man i større grad bør begrunne sine utsagn og ikke slenge ut "dritt" med mindre man forklarer synet sitt.. Konstruktiv kritikk er en viktig del av et slikt forum som bidrar til bedre kvalitet! Følelser kan heller ta overhånd i større grad på livechatten, der det bør være større åpenhet for "flåsete" kommentarer... Min oppfatning er at moderatorene i aller høyeste grad har gjort en god jobb ved å slå ned på en del usakligheter.. Takk for jobben dere gjør her :)

Link to comment
Share on other sites

Dagbladets overskrift etter kampen :

 

"Arsenal banket City på bortebane"

JØSS, det må jeg si.. Flott å se at de kan skrive noe hyggelig om oss også til forandring!

 

Men det var ikke rare greiene de greide å hoste opp. Hadde håpet på en mer fyldig artikkel om kampen.

 

tok meg en tur innpå city forumet, når man ser innlegg som dette:

'

'city vinner denne men ikke lettest kampen. men chelsea var verre. chelsea var jo større i form enn arsenal er nå. sant? mye å si hvilken form lagene er i da. ade begynt å score igjen tevez i super form. spørs om ikke balotelli får spille litt igjen etter skada si.''

 

Når man leser slikt kan man vell tåle en gramatikk feil i ny og ne innpå vårt kjære forum:)

 

Jeg vet ikke om du prøver å være morsom, eller om du faktisk sliter med grammatikk selv.

 

Grammatikk feil = grammatikkfeil :)

Link to comment
Share on other sites

Endelig seier mot et topplag!

 

Det ble til slutt en solid oppvisning fra Arsenal sin side, selv om det til tider var svært vanskelig. City imponerte i perioder med en mann mindre på banen. Etter hvert ble Arsenal for sterke. Tror vi skulle hatt en fair mulighet 11 mot 11.

 

Det er mange som imponerer. Fabianski, Fabregas og Nasri er giganter. Setter også veldig stor pris på at Chamakh skaper trøbbel for motstanderne. Hærlig innsats på situasjonen som førte til rødt kort. Ikke helt komfortabel med Denilson, Djourou og Clichy. Forbedring ønskes.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt enig med de som mener at Denilson hadde en dårlig kamp. Syns han spilte en nokså god kamp. Mange er også skeptiske til AA i år. Om man ser på statistikken så burde egentlig pipa få en annen lyd. 5 mål, 7 assists på 15 kamper. Med andre ord, han har vært med på å lage 12 mål, på 15 kamper. Er dog enig i at han virker enormt sløv om dagen, men tror ikke absolutt ikke at han burde benkes.

Link to comment
Share on other sites

For en kamp! Vi spiller utrolig bra, og jeg kan ikke si at jeg liker den ruleringen på midten, men det skal sies at det funket igår :) Syns ingen gjør en dårlig kamp, men er selvfølgelig spillere som spiller bedre en andre, da vil jeg trekke frem: Fabianski, Fabregas, Nasri og Song var utrolig god i andre omgang. Er enig med TheVerminator over her angående Denilson, syns han hadde en ganske bra kamp. Nå må vi bygge videre på dette, og ikke miste poeng allerede neste helg mot West Ham.

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Denilson er en harding, en du vil ha med ut i krigen slik som mot City. Jeg syns han hadde en veldig god kamp.

 

Veldig enig med deg Tapapa. Synes Denilson får ufortjent mye kritikk. Det samme med Diaby. Dette er spillere som er med på å rive istykker motstanderens midtbane, og skape gode arbeidsforhold for de offensive spillerne

Link to comment
Share on other sites

fin kamp i går. City er gode vi er gode. Utvisninga er nok med å avgjere, men det var fortsatt ein vanskeleg jobb etter kortet og City viste seg gode på kontringar. Syns det var interessant å sjå kor bevist City angreip vår venstre side og korleis dei bevist "lokkar" clichy ut av leddet. Her sleit vi mest når, spesielt når JD måtte ut på løpeturar. Likevel vi vinn fortjent på ei bane der få andre vil ta tre poeng!

 

Ein kommentar til sist, Fabregas seier ikkje at vi ville ha vunne om City hadde 15 mann. Han svarer på spm om det blei større press på Arsenal om å vere det laget som angrip og går for å vinne når city vart redusert til ti mann. Det han seier er at Arsenal alltid går for å vinne kampar og for å styre, om så city var 15 mann..... Noko alle arsenal fan har sett oss prøve mot alle lag, og som vi kan diskutere for evig om vi alltid bør?? Uansett det smakar nydeleg når det lykkast :)

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med deg Tapapa. Synes Denilson får ufortjent mye kritikk. Det samme med Diaby. Dette er spillere som er med på å rive istykker motstanderens midtbane, og skape gode arbeidsforhold for de offensive spillerne

 

 

Og jeg er veldig enige med dere begge.

Denilson hadde en god kamp i går. Synes han virker mye mere robust og sterk i år enn han har gjort tidligere. Og det er ingen tvil om at han gjør arbeidsforholdene bedre for Fabregas, Nasri og de andre offensive..

Link to comment
Share on other sites

Har lest mange reaksjoner fra Goonere som var på kampen i går, og det ser ut som City har startet en rivalisering mellom klubbene som ikke har vært der tidligere. Ufin oppførsel før og etter kamp, kasting av objekter på fans og spillere osv. Og etter å ha lest hvor bitre Cityfansen er etter kampen i går - og klager både på våre spillere, fansen vår og dommerne osv, skjønner jeg at suksess har falt i feile hender. Once a small club, always a small club.

 

City har jo fortiden også mast om at de er verdens beste lag... Ikke mye som tyder på det, nei.

Link to comment
Share on other sites

Etter en utolig overbevisende seier mot City må jeg si jeg virkelig er optimist med tanke på ligagull. I går slo vi et lag som sikkert brukte like mye penger i sommer som vi har brukt siden Arsene Wenger tok over som manager - og det uten nøkkelspillere som van Persie, Vermaelen og Wilshere(ja, han har blitt en nøkkelspiller)

Denne seieren viste at vi er modne nok til å gå hele veien. Vi lot oss ikke knekke av en straffemiss, vi lot oss ikke vippe av pinnen av at det ble litt ampert utpå der. Nei, gutta markerte seg i duellene og kjempet til seg initiativet i kampen igjen, de gikk ut på banen i 2. omgang og gjorde det de kan best. Nemlig å trille ball til motstandrene blir både sjøsyke og slitne.

Denilson tok tak i midtbanen og motbeviste min tvil før kampen. Arshavin viste litt av det som bor i ham og leverte til godkjent++ i dag. Han har likevel langt igjen til der han var da vi hentet ham, men det virker som han har skjønt alvoret nå. Nasri fortsetter å skinne. Gutten har en enorm teknikk og et fantastisk kreativt fotballhode, nå som avslutningene også er mer enn overbevisende kan denne spilleren bli gull verdt for oss. Fabregas var tilbake sånn vi elsker å se ham. Strør pasninger rundt seg, og har alltid et øye åpent hvis noen truer bakrom. Det beste er likevel at han har langt igjen til toppformen :)

Nei, dette var tre gledelige og veldig overbevisende poeng. Nå blir det gøy å se hva ungutta får til i midtuken og så er det bare å glede seg til fortsettelsen av sesongen og comebackene til RvP, Ramsey og Vermaelen.

 

OOH TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt enig med de som mener at Denilson hadde en dårlig kamp. Syns han spilte en nokså god kamp. Mange er også skeptiske til AA i år. Om man ser på statistikken så burde egentlig pipa få en annen lyd. 5 mål, 7 assists på 15 kamper. Med andre ord, han har vært med på å lage 12 mål, på 15 kamper. Er dog enig i at han virker enormt sløv om dagen, men tror ikke absolutt ikke at han burde benkes.

 

Synes også Denilson hadde en dugelig kamp. Hans største svakhet nå er at han ikke jobber hardt nok hjemover, og kunne hatt godt av å bli litt mer aggressiv i sin spillestil. Dette bør komme fort før en forhåpentligvis frisk Frimpong banker på døren.

 

Jeg nevnte tidligere i tråden hvor tåpelig det var at Song har begynt å henge rundt 16 meteren til motstanderen. Men så skåret han 0-2 målet og min kritikk ble litt borte i jubel rusen. Det funket bra denne gangen, men på lang sikt så er det urolig at vår defensive midtbane spiller samt Clichy er å se så ofte rundt motstanderens 16 meter, og det på bortebane mot en av de store i England!

 

Hadde ikke forventet at laget skulle ta City såpass bra som de gjorde og jeg er utrolig stolt av dem! Fabianski og Nasri imponerte veldig og var BB etter min mening.

 

Nå har vi blitt ferdige med følgende typiske tøffe borte kamper: Liverpool, Blackburn, Sunderland, Chelsea og nå Man City. Da har vi bare United igjen på bortebane som er av den spesielt vanskelige sorten. Vi er bare i oktober, ligger på andre plass, så dette lover bra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nevne Birmingham som en av de klart vanskligste bortekampene.

 

Ingenting i forhold til Sunderland.

 

Men for en kamp av Lukasz! Han skal fortsette å stå i mål for oss, er ikke snakk om at Almunia skal komme å ta plassen når han er tilbake fra skade.

Nasri blir nok en ettertraket spiller neste sommer, som han storspiller!

 

Herlig at vi viser Mancini at penger og stjernespillere ikke betyr at en skal vinne hver kamp og få sukksess!

Link to comment
Share on other sites

Ingenting i forhold til Sunderland.

 

Men for en kamp av Lukasz! Han skal fortsette å stå i mål for oss, er ikke snakk om at Almunia skal komme å ta plassen når han er tilbake fra skade.

Nasri blir nok en ettertraket spiller neste sommer, som han storspiller!

 

Herlig at vi viser Mancini at penger og stjernespillere ikke betyr at en skal vinne hver kamp og få sukksess!

 

Både Arsenal, Utd, Chelsea eller Liverpool vant der i fjor, så ja, det er en like vanskelig kamp som S'land.

Link to comment
Share on other sites

Har lest mange reaksjoner fra Goonere som var på kampen i går, og det ser ut som City har startet en rivalisering mellom klubbene som ikke har vært der tidligere. Ufin oppførsel før og etter kamp, kasting av objekter på fans og spillere osv. Og etter å ha lest hvor bitre Cityfansen er etter kampen i går - og klager både på våre spillere, fansen vår og dommerne osv, skjønner jeg at suksess har falt i feile hender.

 

Vel, suksess og suksess. Dei har ikkje vunne noko enda. Det er 34 år sidan sist, og det var ligacupen. Det er klart at tida går, og det veks fram nye generasjonar supportarar. Dette er blitt ein noko usympatisk gjeng (sjølv om det vert feil å greie alle med ein kam), som er kommen litt for lett til desserten (les pengane).

Er det opp til meg, går det 34 år til for denne tragiske unnskyldninga av ein fotballklubb. Dei er ei hån mot ein kvar klubb som slit og strevar for å få det heile til å gå rundt. Saman med Tottenham toppar Chelsea og Man. City lista mi av klubbar eg helst vil slå. Fordi det vert (økonomisk) lettvekt mot tungvekt. Og sundag gjekk tungvektaren ned for teljing, og vil forhåpentleg gå rundt i svima ei god stund framover.

Link to comment
Share on other sites

Nå glemmer du Tottenham, Everton og kanskje Villa. I tillegg sliter vi i kamper mot Fulham, Stoke og Bolton. Ellers skal vi vinne mot resten

 

Joda, ;) nå kan/er vel alle bortekamper i Premier League vanskelige. Uansett godt å være ferdig med såpass mange vanskelige bortekamper så tidlig i sesongen. Enig med lagene du nevner, med unntak av Tottenham da!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...