Jump to content

2010.10.24 Manchester City B


ernsti14

Recommended Posts

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Når jeg tenker meg om så hadde jo selveste Almunia 5-6 gode kamper der han holdt nullen i 3 kamper hvis jeg ikke husker feil, men gjorde to grove tabber på en kamp.. Wenger har det tøft nå, og jeg tror han fortsatt står for at Almunia er vår førstekeeper.

 

Det håper jeg ikke. da ødelegger han det Fabianski har bygd seg opp med nå.

Han har selvtillitten og bør stå.

Har liten tro på at Almunia får stå nå.

Link to comment
Share on other sites

Imponerende resultat, og en meget sterk 2.omgang.

 

Vi spilte i store deler av kampen mot 10 mann (korrekt avgjørelse av dommer), og City ble mye løpende etter ballen. Ble nok noen slitene bein, og det hjalp neppe beina at de hadde en kamp torsdag kveld.

 

1.omgang var ujevn. Mye feilaktige pasninger, noen rare inngrep i taklinger, og det var litt ujevn rytme. Vi ledet fortjent, men City hadde åpninger som kunne ført til noe mer selv med 10-mann.

Likevel, så virket det som om at vi ville få større rom, større muligheter offensivt, og at midtbane"krigen" ville være mulig å eie etter en pauseprat med Wenger.

Fab kunne avgjort kampen på straffe, men Hart redder skuddet mesterlig. Kan diskutere om Nasri burde ha tatt dette, når Fab selv ble felt. Jeg synes ikke det var noen dårlig straffe, men velger å se på prestasjonen til City`s nummer 1.

 

2.omgang ble noe helt annet. Vi trillet ball, vi fikk flere bevegelser, og City virket mer og mer tannløse i alle ledd. (slitene?)

Chamakh jobber enormt i hele kampen, med å hele tiden prøve å skaffe seg rom for å gå mot mål, eller trekke med seg forsvarspillere. Utrolig moral!

 

Nasri, Fab, Song, Denilson, og Arshavin triller ball, mens City oftere og oftere virker mindre farlige. To herlige avslutninger gjør at det ble 0-3. Bendtner må ha lært av Henry i den avsluttningen der??

Å spille med en mann mindre mot et lag som Arsenal, kan nok være meget frustrerende. Mange spillere innehar store tekniske kvaliteter, kjappe i bein og hodet, mange bevegelser samtidig, og man må hele tiden løpe etter ball. Synes nesten synd på de utover 2.omgangen.....

 

Fabianski stod meget bra som bakerste mann, og har nå alle muligheter til å stabilisere seg i disse ukene. Djourou er vår 4.valg på stopperplass, og det blir neppe noe nærmere en fast plass. Synes han posisjonerer seg ofte feil, og desverre tar mange feilaktige avgjørelser på hva han skal gjøre i forskjellige situasjoner. Nå fikk ikke dette noen konsekvenser idag, så kanskje feil å sette lys på dette nå. Føler dette er et usikkert kort, men dette kan han selvfølgelig vokse på etter en lang periode uten skader.

 

En god kamp mot 10-mann i 85minutter, og vi er med å sloss videre om pokalen sammen med Chelsea, City, og Utd. Det er langt ifra avgjort for noen av disse fire lagene, for det er mye igjen av sesongen. Nå blir tiden fremover både morsom og ikke minst meget interessant. Flere spillere er tilbake fra skader, og Wenger kan nå begynne å velge spillere etter hvilke typer kamper han føler det vil bli. Hvilke kvaliteter som kanskje passer best, og hvilke spillere som er 100% fit.

 

Arshavin:

Nå er vi storfavoritter, og alt annet enn seriegull må da bli en gedigen nedtur?

 

Jeg har aldri ment at Arsenal er udugelige rent taktisk, men har savnet grep i enkelte vanskelige bortekamper de siste sesongene. Det er en stor forskjell på dette, så man trenger faktisk ikke å mene, at alt er perfekt, eller at alt er helt udugelig. Det finnes tanker/meninger som er underveis mellom disse ytterpunktene, eller?

 

Nei, dette må vi ta med oss videre. Nå har vi noen kamper, hvor vi har muligheter for flere 3poeng`er.

 

Hvis du ikke har fått med deg at jeg har regnet Arsenal som storfavoritter hele denne sesongen tror jeg faktisk at jeg gir deg helt opp.

Du er dyktig til å finne unnskyldninger for motstanderen når vi vinner (spiller mot 10 mann, city spilte torsdag osv) og masse feil hos oss når vi taper (taktisk håpløs osv), ingen dårlig egenskap det ;)

Sannheten er nok som Cesc sa det etter kampen, denne hadde vi vunnet uansett om city hadde spilt med 15 mann :)

Hva synes du om taktikken i dag når vi fikk det første målet (som vi forøvrig også burde hatt mot chelsky), evner du å se at vi la oss litt tilbake på banen og skapte overganger???

Gå tilbake og se hva du mente om Arsenals evner til å gjøre slike taktiske grep og hva det skulle bety mot de beste lagene!!!

Jeg gjentar, det er selvransakelsens dag.

Link to comment
Share on other sites

Dette var jævli deilig.

 

De svake punktene i dag er desverre nok en gang Clichy, som bør få seg en pause til fordel for Gibbs. Det same bør Arshavin til fordel for Rosicky.

Djorou, starter helt elendig, tar seg noe opp, men er et soleklart 4. valg på stopperplassen,

 

Jeg vil gjerne gi litt skryt til Fabianski i kveld. En keeper jeg selv har totalt manglet troen på, men som har vist seg stabil og veldig god i flere kamper nå. Wenger må for all del ikke ta den mannen ut av laget nå. Han har en god flyt og bør få jobbe på den fremover.

 

Og nok en gang. Samir Nasri. For en spiller. Hadde han fått lov å ta straffen hadde det vært 4-0. Igjen og igjen denne sesongen viser han hvor viktig han er. For en utvikling han har gjort fra å være god til å bli en av de aller aller beste....

 

 

Respektabelt å komme med innrømmelser ang Fabianski, flere skulle vært så voksen som deg :)

Link to comment
Share on other sites

Fabianski har stått noen meget gode kamper, men vi får gi det litt mer tid før vi hyller han som den nye Seaman.......Om han står godt resten av sesongen så skal jeg komme med en unnskyldning, men ikke etter 2-3 gode kamper. Denilson gjør en god kamp, som han innimellom gjør.

Føler ikke det er Wengers taktikk som avgjør idag, men heller Cesc's geniale pass gjennom til Chamakh og det røde kortet. Før det sleit vi voldsomt.

Men nok om det, la oss hylle gutta i dag og håpe vi kan ta igjen Chelsea som SELVFØLGELIG er den hardeste konkurrenten om gullet.

 

Støttes. Vi vet alle at Fabianski har et stort, stort potensial og kan være enormt god (som idag), men samtidig har vi all rett til å være ganske avventende med tanke på tidligere prestasjoner... Men at han ikke kan bli en god keeper, det er feil! Han er nødt til å få stå videre nå og forhåpentligvis gir det polakken selvtillit og en trygghet som gjør at vi kan få en stabil nr 1.

 

Denilson, som jeg ikke deler Wengers begeistring for, virker som han har jobbet med fysikken sin, og det er veldig bra! Morro hvis han kan bevise meg feil.

 

Nasri er for meg BB, tett etterfulgt av polakken. Fantastik å se på Nasri om dagen!! (det uttales ikke Næsri` Lundekvam)

 

Djourou oser utrygghet og det er veldig synslig han ikke har spilt på en stund. Blir godt å få Verm. tilbake!

Også Clichy er et usikkerhetsmoment. Er ALTFOR risikabel i spillestilen.

 

Sånn, noe negativt finner man alltid :) , men som avenell sier, la oss hylle gutta! Fantastisk kamp hvor vi urinerer milliardlaget gjennomvåte i 2 omgang.

 

Intervjuet av City-bossen var patetisk. Mancini : Your`e a joke !! =)

Link to comment
Share on other sites

Kunne ikke vært mer enig med deg.

 

Denne satt langt inne. Slik er det når gutter spiller mot menn B)

Bra å se at Djorou spiller seg opp i 2 omgang.

 

Våre 3 beste idag er Nasri,Fabianski og Fabregas.

Nasri er utsøky i det meste han gjør,Fabregas er hovmesteren på midtbanen og

det er en nytelse å se Fabianski i mål.

Er godt å se at Fabianski har gjort alle mine spådommer til skamme.

Da er det herlig å ha feil B)

 

 

Det er veldig viktig å innrømme feil vedr Fabianski nå, voksen gjort av deg, husket godt debatten rundt valg av keeper og hvor uenig vi var her inne da, når det er sagt mener jeg at Wenger også her har rett og flertallet har feil, vi har minst to gode keepere, Almunia har ikke vært dårlig denne sesongen.

 

Så deilig dette var da, hadde aldri trodd vi skulle vinne over Money Shitty, men joda, vi er Arsenal!! ;) Laget skjerpet seg betraktelig i andre omgang, og jeg likte det jeg så av Bendtner.

 

Skal sies at jeg har vært meget skeptisk til Fabianski, men i dag overbeviste han meg. Han bestod eksamensdagen, og det er ingen grunn til å ta fra han plassen når verdens beste keeper kommer tilbake :)

 

Nasri er etter min mening banens beste, tett etterfulgt av Fab og Fab ;)

Edit: hvor er det dere ser intervju av Fabregas?

 

 

Artig at du sier at Fabianski var god i dag da, he he, fakta dreper ofte mange gode diskusjoner ;)

Link to comment
Share on other sites

Føler ikke det er Wengers taktikk som avgjør idag, men heller Cesc's geniale pass gjennom til Chamakh og det røde kortet. Før det sleit vi voldsomt.

 

Hmm, så du mener vi slet voldsomt i ca 4 min før utvisningen? Litt kort tid til å trekke slike konklusjoner eller? Jeg syns også det er litt rart at du tydeligvis mener at det er motsetning mellom managerens taktikk og utførelsen til spillerene, er det ikke slik at spillerne skal gå ut å prøve å gjøre gjennomføre det manageren har bestemt? Tror du ikke det er en del av taktikken å prøve å spille spissen gjennom?

 

Nok om det.

 

Jeg er stolt av hvordan gutta kriget i dag. Det virket som om City's taktikk var å prøve å sparke oss i stykker og spesielt hardt gikk det utover Cesc. Vi lot oss ikke herse med, men sparket tilbake. Gutta er blitt voksne og jeg tror dette sender et klart signal til de andre lagene at denne utgaven av Arsenal ikke lar seg sparkes i senk. Bra!

 

I tillegg er jeg stolt av hvordan ledelsen håndterte Cesc sagaen i sommer. Vi viste der at vi ikke lar oss herse med klubber som tradisjonelt har vært mektigere enn oss. Vi stod i mot og lot ikke kapteinen vår gå til tilbudspris.

 

Klubben er der den skal være, på ledelsesnivå og på banen. Det tror jeg hele fotballeuropa vet nå.

Link to comment
Share on other sites

Ah, da var det storkamp igjen, da. Vanligvis ville jeg vært veldig fornøyd med 1 poeng, men siden vi har gitt fra oss 5 poeng mot WBA og Sunderland er kun 3 poeng godt nok her.

Jeg tror vi bare må angripe oppgaven som vi gjorde det på Stamford Bridge. Gå ut i hundre, ta tak i kampen og spille vår fotball. På grunn av mangelen på effektivitet funket det ikke på brua, men jeg tror historien blir en annen i dag av to grunner:

Vi hadde en perfekt oppkjøringskamp mot Shakhtar, hvor vi viste veldig bra effektivitet. Sånne kamper gir selvtillit.

Den andre grunnen heter Cesc Fabregas, trenger jeg egentlig å si så mye mer?

Jeg har tro på at gutta har det som kreves for å gå ut på City of Manchester Stadium (latterlig navn, btw) og dominere kampen. Som herr Wenger påpekte før kampen er det første målet ekstremt viktig i slike kamper. Det er det jeg vil se mit kjære Arsenal gå ut og jage i dag.

Har tro på at denne elleveren kan slå City:

Chamakh

 

Nasri - Fabregas - Rosicky

Song - Diaby

 

Clichy - Squillaci - Djourou - Eboue

Fabianski

 

COME ON YOU GUNNERS, GIVE ME A BIRTHDAY PRESENT!!

 

 

Gratulerer med dagen :)

Dette smakte tenker jeg, nå mangler det bare at troillan hever pokalen over hodet så er dagen perfekt!!!

Link to comment
Share on other sites

Deilig med 3 poeng og nesten vel så viktig, holdt nullen.

 

Kampen blir selvsagt preget av at shitty spiller 90 minutter med 10 mann. Og hvordan det hadde gått 11 mot 11 er umulig å si. Men som Fab sa vi hadde vunnet mot 15 mann idag. Selv om den godeste Roberto Mancini prøvde seg med at 11 mot 11 så hadde shitty garantert vunnet....Jeg vet ikke helt om noen av de har rett, men tror nok Captain er nærmest :)

 

Første omgang idag så legger jeg ikke så alt for mye merke til at shitty er en mann mindre, synes de er fullt på høyde med oss, og det var flere på laget som fikk meg til å rive av noen hårstrå, Denilson, Arshavin, DJ og Clichy er de jeg tenker på da..Og selvsagt straffemissen til Fab. Er det ikke noen som har sagt at blir du felt så ikke ta den?

 

Andre omgang er til tider en klasseoppvisning av Arsenal, og da kommer det mer tydelig frem at vi har en mann mer og shitty blir mer slitne og ikke like agresive. Etter 2-0 så er det aldri noen tvil egentlig,(Selv om jeg sitter med hjerte i halsen til det tredje kommer) Shitty gir mer eller mindre opp og lar oss gjøre som vi vil. Greit at det er Nic som får det tredje, godt at han er igang.

 

Kort oppsummert så er det utrolig viktig med seier, holde nullen. Men føler ikke jeg får helt det svaret jeg vil ha, grunnet det røde kortet. Men det er det fint lite Arsenal kan gjøre noe med, kortet var soleklart, og jeg synes Clattenburg gjorde sine saker bra. Han la lista med det kortet og fulgte opp med en mengde gule.

'

For meg er det 3 store spillere idag og det er Fabianski, Fabregas og Nasri, eller Fæbregas og Næsri som en viss fyr sitter i studio og sier.

 

Spesielt hyggeli at Fabianski gjør det bra, Cesc og Nasri vet vi har nivået, men Fabianski her i hvertfall jeg vært meget tvilsom(i beste fall) til. Fortsetter han slik så er det ingenting som er bedre enn det. Han viser i hvertfall at han kan og det er ikke værst bare det. Fortsett og motbevis meg Fabianski, det er lite som hadde gledet meg mer enn å kunne kalle deg Safehandski i mange mange år!

 

Ellers så føler jeg meg utrygg på Denilson, Clichy og Djorou. men det skal man ikke dvele ved på en slik dag.

 

COME ON ARSENAL!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke har fått med deg at jeg har regnet Arsenal som storfavoritter hele denne sesongen tror jeg faktisk at jeg gir deg helt opp.

Du er dyktig til å finne unnskyldninger for motstanderen når vi vinner (spiller mot 10 mann, city spilte torsdag osv) og masse feil hos oss når vi taper (taktisk håpløs osv), ingen dårlig egenskap det ;)

Sannheten er nok som Cesc sa det etter kampen, denne hadde vi vunnet uansett om city hadde spilt med 15 mann :)

Hva synes du om taktikken i dag når vi fikk det første målet (som vi forøvrig også burde hatt mot chelsky), evner du å se at vi la oss litt tilbake på banen og skapte overganger???

Gå tilbake og se hva du mente om Arsenals evner til å gjøre slike taktiske grep og hva det skulle bety mot de beste lagene!!!

Jeg gjentar, det er selvransakelsens dag.

 

Vi spilte ikke en stor 1.omgang mot 10mann. Ingen unnskyldning, ingen bortforklaring, men kun min mening av hvordan jeg synes disse 45minuttene var. Litt mye feilpasninger, litt lite flyt i spillet, situasjoner som kunne resultert i store sjanser/baklengs, og det virket ikke som vi klarte å la ballen gjøre jobben i denne fordelen. Igjen, min mening.

Likevel, så var det få justeringer som kunne styrke spillet i vår favør, og som kunne gi oss flere fordeler av det å ha en mann mer på banen.

Vi spilte en meget sterk 2.omgang, der hvor vi lot ballen gå fra mann til mann, der hvor flere bevegelser samtidig åpnet opp større rom, og som resulterte i flere trøtte bein fra City-spillerene.

 

Masse unnskyldninger?

Jeg mener man må tørre å se ting litt fra perspektiv, selv om vi vant. Vi fikk ledelsen, og mot 10mann gir dette et helt annet bilde, enn mot 11 mann i Chelsea-kampen på brua.

En kamp som var en helt annen, enn det vi så idag.

 

Unnskyldninger for at vi vant? Idag fikk vi denne "fordelen" pga en god dommer, og slik er fotballen. For å spille mot 10mann skal jo være en fordel, men denne fordelen har vi ikke alltid hatt mot de beste. Slik er uansett fotballen, og en annen gang kan det vært vår tur den andre veien.

 

Statistisk har vi vært dårlige i resultat-protokollen mot de beste lagene, det er fakta. Eller, er du ikke enig?

Og i enkelt kamper mener jeg, at vi har vært naive med tanke på den defensive organiseringen/defensive prioriteringer. Om det hadde gitt andre resultater blir synsing, men jeg mener at vi burde spille enkelte av disse kampene på en annen måte. Kanskje det hadde resultert i fler poeng og færre poengtap, kanskje ikke.... Igjen; min mening.

 

Jo, jeg har fått med deg ditt syn om at vi er favoritter/storfavoritter............

Før helgens kamp skrev du:

Enig i at dette blir usedvanlig vanskelig, jeg tror sågar det er sesongens vanskeligste kamp, det skulle bety at med seier i helga er vi STORFAVORITTER til tittelen

 

 

Selv velger jeg å se at vi som Chelsea, Utd, og City, har gode kvaliteter i laget. Flere kan vinne, og jeg holder pr.d.d Chelsea som knappe favoritter.

Føler at vi kanskje er det laget som kan tukle Chelsea basert på spillertropp, samspill, og de ulike kvalitetene vi besitter, men så er det igjen med hvordan vi takler storkampene, flyten utover vinteren, og om skademarerittet igjen kommer snikende (ehh..... kommer dundrende) inn i laget igjen.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, så du mener vi slet voldsomt i ca 4 min før utvisningen? Litt kort tid til å trekke slike konklusjoner eller? Jeg syns også det er litt rart at du tydeligvis mener at det er motsetning mellom managerens taktikk og utførelsen til spillerene, er det ikke slik at spillerne skal gå ut å prøve å gjøre gjennomføre det manageren har bestemt? Tror du ikke det er en del av taktikken å prøve å spille spissen gjennom?

 

Nok om det.

 

Jeg er stolt av hvordan gutta kriget i dag. Det virket som om City's taktikk var å prøve å sparke oss i stykker og spesielt hardt gikk det utover Cesc. Vi lot oss ikke herse med, men sparket tilbake. Gutta er blitt voksne og jeg tror dette sender et klart signal til de andre lagene at denne utgaven av Arsenal ikke lar seg sparkes i senk. Bra!

 

I tillegg er jeg stolt av hvordan ledelsen håndterte Cesc sagaen i sommer. Vi viste der at vi ikke lar oss herse med klubber som tradisjonelt har vært mektigere enn oss. Vi stod i mot og lot ikke kapteinen vår gå til tilbudspris.

 

Klubben er der den skal være, på ledelsesnivå og på banen. Det tror jeg hele fotballeuropa vet nå.

 

City var gjennom 2 ganger før utvisningen og bare en feberredning av Fabianski redda oss fra baklengsmål. Men selvfølgelig rett at vi ikke kan trekke konklusjoner etter 4 minutter, men likte ikke det jeg så i starten.... Djourou og Clichy hang ikke med i starten.

Cesc er genial og ser Chamahk, og vips så er City redusert til 10 mann. Dermed endrer forutsetningene seg veldig. Mer et resultat av Cesc's genialitet enn direkte taktisk valg av Wenger føler jeg. Ikke noe motsetning med Wengers taktikk. Men nok om det. Enig med deg i at det var deilig å se vi kriget tilbake, ga litt juling selv om det ble noen gule kort. Herlig å se og noe jeg har savna i Arsenal de siste åra. Det skal Wenger ha ros for, virker som han har gitt beskjed om å gi mer juling.....

Link to comment
Share on other sites

Fabianski har stått noen meget gode kamper, men vi får gi det litt mer tid før vi hyller han som den nye Seaman.......Om han står godt resten av sesongen så skal jeg komme med en unnskyldning, men ikke etter 2-3 gode kamper. Denilson gjør en god kamp, som han innimellom gjør.

Føler ikke det er Wengers taktikk som avgjør idag, men heller Cesc's geniale pass gjennom til Chamakh og det røde kortet. Før det sleit vi voldsomt.

Men nok om det, la oss hylle gutta i dag og håpe vi kan ta igjen Chelsea som SELVFØLGELIG er den hardeste konkurrenten om gullet.

 

 

Blir artig å se hvem som blir den største utfordreren mht gullet, chelsky ligger vel best an per i dag men sliter med å overbevise meg iallefall, som tidligere nevnt tror jeg ikke de har så mye mere å gå på i forhold til hva de har vist så langt, shitty kommer garantert til å vokse seg bedre utover i sesongen, derfor var denne seieren utrolig viktig, føler meg overbevist om at de kommer til å banke utd og de har vel allerede knust chelsky, uansett mener jeg Arsenal er det laget som har mest å hente utover i denne sesongen grunnet Vermaelen, Koscielny, Wilshere, Diaby og van Persie.

I tillegg kommer Cesc til å bli mye bedre etterhvert, mannen har nylig hatt et langt skadeavbrekk som kjent, Walcott kommer også mye sterkere etterhvert.

Vi går for gull :)

 

City var gjennom 2 ganger før utvisningen og bare en feberredning av Fabianski redda oss fra baklengsmål. Men selvfølgelig rett at vi ikke kan trekke konklusjoner etter 4 minutter, men likte ikke det jeg så i starten.... Djourou og Clichy hang ikke med i starten.

Cesc er genial og ser Chamahk, og vips så er City redusert til 10 mann. Dermed endrer forutsetningene seg veldig. Mer et resultat av Cesc's genialitet enn direkte taktisk valg av Wenger føler jeg. Ikke noe motsetning med Wengers taktikk. Men nok om det. Enig med deg i at det var deilig å se vi kriget tilbake, ga litt juling selv om det ble noen gule kort. Herlig å se og noe jeg har savna i Arsenal de siste åra. Det skal Wenger ha ros for, virker som han har gitt beskjed om å gi mer juling.....

 

 

På samme måte som vi hadde to gedigne sjanser i starten mot chelsky hadde shitty to store mot oss i dag ja, jeg vet ikke om du var en av dem som deltok i taktikk-diskusjonen vi hadde tidligere i høst men uansett håper jeg de samme folkene som slaktet Arsenal etter kampen mot chelsky og de taktiske valgene vi gjorde da hyller Arsenal etter dagens kamp og de taktiske valgene vi gjorde i dag.

Etter min mening er det det laget som scorer det første målet som har en voldsom stor fordel i disse kampene mellom de beste lagene, hadde vi puttet først mot chelsky ville vi nok vunnet også den kampen.

Link to comment
Share on other sites

Vi spilte ikke en stor 1.omgang mot 10mann. Ingen unnskyldning, ingen bortforklaring, men kun min mening av hvordan jeg synes disse 45minuttene var. Litt mye feilpasninger, litt lite flyt i spillet, situasjoner som kunne resultert i store sjanser/baklengs, og det virket ikke som vi klarte å la ballen gjøre jobben i denne fordelen. Igjen, min mening.

Likevel, så var det få justeringer som kunne styrke spillet i vår favør, og som kunne gi oss flere fordeler av det å ha en mann mer på banen.

Vi spilte en meget sterk 2.omgang, der hvor vi lot ballen gå fra mann til mann, der hvor flere bevegelser samtidig åpnet opp større rom, og som resulterte i flere trøtte bein fra City-spillerene.

 

Masse unnskyldninger?

Jeg mener man må tørre å se ting litt fra perspektiv, selv om vi vant. Vi fikk ledelsen, og mot 10mann gir dette et helt annet bilde, enn mot 11 mann i Chelsea-kampen på brua.

En kamp som var en helt annen, enn det vi så idag.

 

Unnskyldninger for at vi vant? Idag fikk vi denne "fordelen" pga en god dommer, og slik er fotballen. For å spille mot 10mann skal jo være en fordel, men denne fordelen har vi ikke alltid hatt mot de beste. Slik er uansett fotballen, og en annen gang kan det vært vår tur den andre veien.

 

Statistisk har vi vært dårlige i resultat-protokollen mot de beste lagene, det er fakta. Eller, er du ikke enig?

Og i enkelt kamper mener jeg, at vi har vært naive med tanke på den defensive organiseringen/defensive prioriteringer. Om det hadde gitt andre resultater blir synsing, men jeg mener at vi burde spille enkelte av disse kampene på en annen måte. Kanskje det hadde resultert i fler poeng og færre poengtap, kanskje ikke.... Igjen; min mening.

 

Jo, jeg har fått med deg ditt syn om at vi er favoritter/storfavoritter............

Før helgens kamp skrev du:

Selv velger jeg å se at vi som Chelsea, Utd, og City, har gode kvaliteter i laget. Flere kan vinne, og jeg holder pr.d.d Chelsea som knappe favoritter.

Føler at vi kanskje er det laget som kan tukle Chelsea basert på spillertropp, samspill, og de ulike kvalitetene vi besitter, men så er det igjen med hvordan vi takler storkampene, flyten utover vinteren, og om skademarerittet igjen kommer snikende (ehh..... kommer dundrende) inn i laget igjen.

 

 

Gidder ikke ta taktikk-diskusjonen på nytt, føler dagens kamp viser at vi og Wenger er veldig sterke taktisk, men det blir vi nok aldri enige om :)

Det er veldig viktig å gjøre de taktisk riktige valgene også når du spiller mot ti mann nemlig, hvor ofte har vi ikke sett at lag hever seg noe helt utrolig etter at de blir redusert til ti mann??

Jeg er enig i at det er viktig å se kampene i perspektiv i etterkant, etter min mening spilte vi faktisk en bedre kamp mot chelsky enn mot shitty, vi dominerte kampen på brua mere og hadde større tempo i pasningsspillet vårt da enn i dagens kamp, forskjellen var at vi IKKE fikk uttelling på alle de sjansene vi spilte oss frem til og da blir det som kjent vanskelig å vinne slike toppkamper, det første målet avgjør vanligvis slike kamper.

Når det gjelder statistikken du til det kjedsommelige viser til er det bare å erkjenne at vi i de siste sesongene ikke har vært bra nok i toppkampene, men poenget mitt har vært at hvis man ser på kampene i perspektiv i etterkant lever hver kamp sitt eget liv og det finnes ingen tvil om at form og skader har vært mot oss i disse oppgjørene, spesielt mot chelsky de siste årene.

Uansett er ikke din statistikk verdt fem sure cent i dag, gutta har slått fast en gang for alle at vi kommer til å være med i kampen om pokalen, håper du er enig i det og er som meg glad i dag ;)

Link to comment
Share on other sites

Sterk seier idag. Deilig å knuse et topplag på bortebane. City er et godt lag med mange gode spillere, så dette var absolutt ingen "OK" kamp fra Arsenals side. Det var en meget godt kamp. Uavhengig av utvisningen var vi bedre en City idag, og det er som Cesc sier; idag hadde vi vunnet uansett om City hadde vært 10 eller 15.

 

Når det gjelder spillerprestasjoner er det overall bra. Fabianski gjør en kanonkamp idag, og jeg blir forundret om han ikke får fortsette som voktern i buret fremover - han har iallfall lagt inn en solid søknad om å være med i startelleveren etter sine prestasjoner idag, og egentlig også de siste forestående kampene. Vi kan p.d.d. ikke si at vi har et keeperproblem. Nå håper jeg bare han fortsetter å ose av selvtillit og kjører på. Ellers vil jeg trekke fram Fabregas, Nasri, Song og Chamakh. Alle er veldig gode idag, Song best de siste 45. OG HVEM HADDE TRODD AT HAN SKULLE SCORE PÅ ET LANGSKUDD?! Ikke jeg iallfall. Nå skal det sies at det var en god gammal tupp :)

 

Nå er det bareå glede seg til neste kamp, dette ser bra ut!

Link to comment
Share on other sites

Gidder ikke ta taktikk-diskusjonen på nytt, føler dagens kamp viser at vi og Wenger er veldig sterke taktisk, men det blir vi nok aldri enige om :)

Det er veldig viktig å gjøre de taktisk riktige valgene også når du spiller mot ti mann nemlig, hvor ofte har vi ikke sett at lag hever seg noe helt utrolig etter at de blir redusert til ti mann??

Jeg er enig i at det er viktig å se kampene i perspektiv i etterkant, etter min mening spilte vi faktisk en bedre kamp mot chelsky enn mot shitty, vi dominerte kampen på brua mere og hadde større tempo i pasningsspillet vårt da enn i dagens kamp, forskjellen var at vi IKKE fikk uttelling på alle de sjansene vi spilte oss frem til og da blir det som kjent vanskelig å vinne slike toppkamper, det første målet avgjør vanligvis slike kamper.

Når det gjelder statistikken du til det kjedsommelige viser til er det bare å erkjenne at vi i de siste sesongene ikke har vært bra nok i toppkampene, men poenget mitt har vært at hvis man ser på kampene i perspektiv i etterkant lever hver kamp sitt eget liv og det finnes ingen tvil om at form og skader har vært mot oss i disse oppgjørene, spesielt mot chelsky de siste årene.

Uansett er ikke din statistikk verdt fem sure cent i dag, gutta har slått fast en gang for alle at vi kommer til å være med i kampen om pokalen, håper du er enig i det og er som meg glad i dag ;)

 

Som jeg skrev i mitt første innlegg etter kamp:

Imponerende resultat, og en meget sterk 2.omgang, så selvfølgelig er jeg kjempeglad ;)

 

Vi får være uenig i defensive/kyniske taktiske valg sin betydning, på storkampene de siste sesongene. Jeg tror det kunne ha vært en faktor for flere poeng, siden jeg mener det har vært tendenser at vi har vært for naive på denne fronten. Det første målet har stor betydning, (uten at jeg har sjekket stats på dette) så kan det ha sammenheng at vi da slipper inn for mange mål først under disse oppgjørene. Om man skal følge tankegangen.

Har vi vært for offensive, kunne vi ligget lenger bak for å tatt overgangene utover kampen som i gamle dager, kun marginer (uflaks på sjanser), eller hvordan har vi fått et såpass handikap på dette området?

Uansett, vi får være uenige på en voksen måte ;)

 

Og, jeg tror vi hadde vært med å sloss om pokalen, selv med uavgjort og også et tap idag. Ting hadde vært vanskeligere og vi måtte ha jobbet hardt for å tette inn luka, men denne seieren gav oss et løft som vi kan benytte oss av utover.

Vi er med, og tiden fremover med få skader kan bli meget underholdende........

Link to comment
Share on other sites

For dere som spør om intervjuet med cesc, her er det: http://www.skysports.com/football/match_vi...3293493,00.html

 

Cesc: "Even if they where 15 and we 11, we would still go and win"

Sånn jeg forstår det er vel det han sier at selv om de hadde vært 15 hadde de likevel hatt samme vinnervilje.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i mitt første innlegg etter kamp:

Imponerende resultat, og en meget sterk 2.omgang, så selvfølgelig er jeg kjempeglad :)

 

Vi får være uenig i defensive/kyniske taktiske valg sin betydning, på storkampene de siste sesongene. Jeg tror det kunne ha vært en faktor for flere poeng, siden jeg mener det har vært tendenser at vi har vært for naive på denne fronten. Det første målet har stor betydning, (uten at jeg har sjekket stats på dette) så kan det ha sammenheng at vi da slipper inn for mange mål først under disse oppgjørene. Om man skal følge tankegangen.

Har vi vært for offensive, kunne vi ligget lenger bak for å tatt overgangene utover kampen som i gamle dager, kun marginer (uflaks på sjanser), eller hvordan har vi fått et såpass handikap på dette området?

Uansett, vi får være uenige på en voksen måte ;)

 

Og, jeg tror vi hadde vært med å sloss om pokalen, selv med uavgjort og også et tap idag. Ting hadde vært vanskeligere og vi måtte ha jobbet hardt for å tette inn luka, men denne seieren gav oss et løft som vi kan benytte oss av utover.

Vi er med, og tiden fremover med få skader kan bli meget underholdende........

 

 

Helt topp at vi er enige om at dagens kamp var perfekt taktisk iallefall, da får vi bare fortsette jobben med å gjøre statistikken bedre for fremtiden ;)

Vi har nå gjort unna bortekampene mot chelsky, shitty og pool med brukbar uttelling, i tillegg til at vi har hatt noen turer oppi nord-England og fått med oss poengene derfra, noe vi også har slitt med de siste årene.

Når det gjelder hvorfor vi har tatt steget videre denne sesongen tror jeg vi må se på utviklingen hos vår spillergruppe, som nå virker mere modne og rutinerte (og derfor gjør de riktige taktiske valgene underveis i kampene) til tross for at vi ikke har veldig gamle spillere, men gutter som Fabregas, Clichy, Sagna, Song og Bendtner har vært med på veldig mye i veldig ung alder og nå vil vi etterhvert høste fruktene av nettopp dette. De nye spillerne har også bidratt massivt i den retningen, dvs Chamakh, Koscielny, Squillaci og ikke minst Wilshere.

Det er helt fantastisk å oppleve at Wengers ungdoms-politikk slår ut i full blomst, både økonomisk og sportslig, dette er en seier for den offensive og positive fotballen.

Link to comment
Share on other sites

Det er med stor glede jeg ser tilbake på innlegget mitt i innledningen av denne tråden. Det er sjelden jeg er så tilfreds med å ha tatt feil. Det nærmer seg også en applaus til Ben elfen og hans kunnskaper om keeperspill.

Ikke helt enda, men det nærmer seg!

 

Dette var en utrolig nervepirrende affære. Jeg var svært pessimistisk helt frem til Bendtner curlet ballen i mål på beste Henry vis. Med Clichy på banen er det alltid usikkert. Som jeg savner formen hans fra 07/08 sesongen.

Djourou var svært usikker i første omgang men spilte seg greit opp. Løpsduellen og påfølgende takling på Adebaywhore varmet mitt hjerte (Ja Adebaywhore, jeg missliker deg fortsatt på det sterkeste, selv om du prøver å være bestekompis med Arsenalspillerne i dag). Syns det var komisk å se nevnte togoleser leke Chamakh ved å legge inn to 20 metersspurter rett etter innhoppet. Stort mer løp han vel ikke i denne kampen.

 

Denilson og Song spilte seg også godt opp i 2.omgang. Det var deilig å se de to ligge rett foran forsvarsfireren og bare vente på Citys pengedopede spillere, mens de andre jaget febrilsk. Til og med Arshavin bega seg ut på et par intense returløp, selv om man kunne se på lang vei at han mislikte det ;)

 

I dag har jeg også lyst til å vie et par setninger til Samir Nasri. For en spiller vi har i denne mannen. Han er høyt og lavt, vinner dueller, kombinerer med og spiller igjen medspillere og scorer masse mål. Er det noen som har oversikt over hvor mange mål og assist han har denne sesongen? Han er primus motor i det meste dette Arsenal laget foretar seg. Rett og slett kvalitet over hele linja. Dette kan virkelig bli Nasris store sesong.

 

Dette er jammen meg en frydens dag. Selv ikke slett innsats fra NSB klarte å irritere meg i kveld. Dette var et stort steg for laget, og denne seieren kan bety svært mye for selvtilliten når vi møter de andre storlagene hjemme på Emirates. Jeg syns fortsatt det blir for drøyt å kalle oss favoritter til gullet i år, men at vi skal være med å kjempe hersker det liten tvil om. Ha en fortreffelig uke, og nyt seieren så lenge som mulig alle med Gooners :)

 

Forøvrig er Fabregas Gud, legende, helt og komiker under intervjuet med skysports. Utrolig morsomt ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi får være uenig i defensive/kyniske taktiske valg sin betydning, på storkampene de siste sesongene. Jeg tror det kunne ha vært en faktor for flere poeng, siden jeg mener det har vært tendenser at vi har vært for naive på denne fronten.

 

Helt enig med deg. Synes problemet har vært nokså tydelig og trodde "alle" var enige om dette. Og problemet er på ingen måte kurert etter kampen idag. Et av få svakhetstegn i dette laget. Vi er og har vært veldig et veldig ungt lag og det er klart man kan skylde på det, men jeg mener absolutt Wenger burde se/gjøre litt med risikofaktoren, kynismen i de nevnte toppkampene.

Link to comment
Share on other sites

Enig.. det er ikke lov til å skrive hva man vil lenger, det er ikke lov til å skrive hva man føler at klubben burde gjøre, det er ikke lov til å skrive noe negativt om en spiller hvis han har gjort det dårlig..

 

DA blir forum kjedelig, DET SKAL være store diskusjoner.... og ikke alle skal være enig med alle:) Derfor har jeg også trukket meg tilbake.....

Jeg har fått 20% WARNING fordi jeg har skrevet det jeg mener... og blir sikkert sparket ut hvis jeg fortsetter å skrive det jeg mener, derfor gidder jeg ikke å skrive så mye...

 

Dette er en diskusjon som ingen ende vil ta skjønner jeg.

 

Det er da lov til å skrive hva man vil, så lenge dette er innenfor forumets retningslinjer. Retningslinjene har klare føringer for hva som er tillatt og ikke tillatt. Den siste tid har det vært mye diskusjon rundt det med språkbruk. Og det er morsomt å se at flere her inne tror det er "syterne" som har klart å få til at det skal slås ned språkbruk. Regelen om språkbruk har vært her siden forumets opprinnelse. Så får man heller fortsette debatten om dette er en regel som skal følges, eller om man skal åpne opp forumet for fritt språkbruk, og fritt frem for å si akkurat hva man vil når man vil. Det overrasker meg at folk tror forumet blir bedre av dette.

 

Det henvises mye til at "syterne" har fått til ditt og datt. Men for meg så fremstår de som skylder på "syterne" som meget sytete selv, og med en manglende vilje/evne itl å gå i seg selv og ta selvkritikk.

 

Det sies at mange har sluttet å være aktive på dette forumet, fordi moderatorene har begynt å følge retningslinjene. Har det noen gang fallt dere inn at det er like mange som har valgt å kutte ut dette forumet pga språkbruken og den unødvendige hetsingen av enkeltspillere?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...