Jump to content

2010.10.24 Manchester City B


ernsti14

Recommended Posts

rett og slett en jævlig omgang å se på. ser tidvis ut som city er 2 mann fler enn arsenal. djorou har val ikke gjort annet rett, enn den ene hodeduellen. denilson er direkte elendig. gir bort ballen gang på gang, og ser ut til å ønske seg et rødt kort. ikke på noe vis en spiller verdig en plass på arsenals førstelag. song skuffer også. ser ut til at han blir dårligere og dårligere for hver kamp han spiller i år. kjempesesong sist, men har så langt vært pl store skuffelse. er sammen med denilson, den som gir motstanderne ballen gang på gang. om dette skal holde inn, må det gjøres grep. tror song vil gjøre det bedre med rosicky på banen, så det er ingen grunn for at denilson skal få være med videre.

 

når du selv blir meid i bakken, tar du ikke straffesparket, såfremt du ikke heter batistuta... der ville nasri avgjort kampen. nå vil det bli et stormløp fra citys side, og det takler arsenal svært dårlig. med clichy i motstandernes 16meter i det denilson eller song gir bort ballen på midten, må vi regne med at city kan få store sjanser.

 

så langt denne sesongen, har vi fått sett at venstre back og defansiv midtbane er arsenals aller svakeste ledd.

 

Kunne ikke vært mer enig, og det er jo helt utrolig at Clichy får lov til å forlate sine defensive plikter så hyppig som han gjør! Kunne skjønt det til en hvis grad hadde han vært en spiller som var målfarlig eller mer enn ofte la inn dødlige innlegg. Lite hjelper det at Song har begynt å henge rundt motstanderens 16 meter også. Djourou er 4 valget så det får bare være, men resten av laget ser aldri ut til å lære når det gjelder å forsvare seg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

HERLIG 3-0 SEIER!!!

I starten sleit vi skikkelig og kunne fort ligget under, Djourou sleit vanvittig med tempoet. Men krempasningen til Cesc som førte til det røde den forandra kampen i vår favør og vi fikk mer rom på midtbanen. Vakkert spill på 1-0 målet. Jeg fikk en dårlig følelse når Cesc bomma på straffa men vi kontrollerte bra i annen omgang, Song spilte en kanonomgang, sammen med Nasri.

 

Herlig med seier over en "toppklubb" som City mener de er.

Da har vi fortsatt kontakt med Chelsea som selvfølgelig er den største favoritten. 5 poeng bak er ikke umulig og vi har tross alt gjort unna 3 knalltøffe bortekamper. Kudos til alle med rød drakt i dag en herlig dag for alle gooners.

Link to comment
Share on other sites

Fab og Fab er mine spillere i dag.

 

Kaptein-Fab er så absolutt på vei mot storformen og Målvakt-Fab forteller i dag at en (eventuell) skadefri Almunia må belage seg på å tilbringe tiden fremover på benken.

Helt enig med deg, men vi må ikke glemme Nasri! fantastisk spiller:) har vært god i alle kampene denne sesongen!

Synd på boyate egentlig, 19 år og avgjør en så viktig kamp:/

 

HAHAHAHA, WHAT!?!?! I MISSED THE PENALTY! HOW CAN I BE THE MAN OF THE MATCH!?!

 

FABREGAS<3!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

YYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

CAN YOU HEAR THE ARABS SING??????? Takk Wenger. Arsenal er tilbake. Seier for fotballen. Osv.

 

Utrolig viktig seier, hadde vi tapt ville vi vært nede på 7.plass. Tror vi kunne tatt dette også med 11 mot 11, men det får vi aldri vite. Chelsea, watch out!

 

Bendtner: bruker ikke lang tid på å få sitt første mål denne sesongen, og 22-åringen scorer sitt 50.klubbmål i karrieren. 37 av dem i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Selvransakelsens tid er her, nå forlanger jeg herved flere beklagelser med STORE bokstaver av en hel rekke Arsenal-supportere her inne på gunners.no.

Vi kan starte med Fabianski, hvor mange har påstått at polakken ALDRI kommer til å bli en brukbar keeper her inne??????

Vi fortsetter med Denilson, noen som føler for å gi gutten en offentlig unnskyldning her inne????

Noen som noen gang har påstått at Arsenal er udugelige rent taktisk her inne??, nå er muligheten her for å be om unnskyldning for den uttalelsen til monsieur Wenger.

Og sist men ikke minst, hvor mange tør å innrømme at de har ytret at Arsenal ALDRI kommer til å kunne slå et av de store lagene her inne????

He he, kongeuttalelse fra vår kaptein her nå; selv om city hadde vært 15 mann på banen ville vi vunnet :D

Samtidig holder han fokus på det som er viktig nå, nemlig den neste kampen som er mot newcie på onsdag, den kampen skal vinnes.

Det er ingen tvil om at den neste kampen alltid er den viktigste, spesielt i denne situasjonen vi nå har havnet i, selv de mest snøblinde "eksperter" skjønner vel nå at Arsenal kommer til å kjempe om gullet!!!

Vi har massevis å gå på fortsatt, Koscielny, Vermaelen og van Persie kan kjapt komme inn å gjøre oss enda bedre ;)

Link to comment
Share on other sites

Veldig deilig med seier på borte bane mot kjøpe laget manchester :D synd at vi misser på nok en straffe,ser ut som noen ganger at vi er allergiske mot å skyte,vi må ikke innenfor 5 meter for å score,men utrolig glad for seier og 3 poeng :D gledelig at vi holder nullen og har en keeper med selvtillit :D tror og håper på en god Arsenal sesong ;)

Link to comment
Share on other sites

rett og slett en jævlig omgang å se på. ser tidvis ut som city er 2 mann fler enn arsenal. djorou har val ikke gjort annet rett, enn den ene hodeduellen. denilson er direkte elendig. gir bort ballen gang på gang, og ser ut til å ønske seg et rødt kort. ikke på noe vis en spiller verdig en plass på arsenals førstelag. song skuffer også. ser ut til at han blir dårligere og dårligere for hver kamp han spiller i år. kjempesesong sist, men har så langt vært pl store skuffelse. er sammen med denilson, den som gir motstanderne ballen gang på gang. om dette skal holde inn, må det gjøres grep. tror song vil gjøre det bedre med rosicky på banen, så det er ingen grunn for at denilson skal få være med videre.

 

når du selv blir meid i bakken, tar du ikke straffesparket, såfremt du ikke heter batistuta... der ville nasri avgjort kampen. nå vil det bli et stormløp fra citys side, og det takler arsenal svært dårlig. med clichy i motstandernes 16meter i det denilson eller song gir bort ballen på midten, må vi regne med at city kan få store sjanser.

 

så langt denne sesongen, har vi fått sett at venstre back og defansiv midtbane er arsenals aller svakeste ledd.

 

 

He he, artig skrue du :D

Link to comment
Share on other sites

meget mye bedre enn i 1.omg av de fleste. denilson er unntaket. han var citys farligste i 2. fabianski viser som f.eks ben elfen har nevnt, at han er en fantastisk keeper. utrolig hva selvtillit kan gjøre:) song plasserer seg lenger ned i banen i 2., og tar tak. klarer faktisk å vinne flere dueller enn i sine tre foregående kamper. det er bra. arshavin bør nok få noen dagers pause. syns laget blir med direkte og pasningssikkert når rosicky kommer inn. djorou retter også opp litt av inntrykket fra 1. omg, men viser at han nok er 4-5 valg som midtstopper. er som en senderos med litt fart:P godt å se dansken og walcott i gang igjen. suveren kamp av fabianski, fabregas og nasri!

Link to comment
Share on other sites

Så deilig dette var da, hadde aldri trodd vi skulle vinne over Money Shitty, men joda, vi er Arsenal!! :D Laget skjerpet seg betraktelig i andre omgang, og jeg likte det jeg så av Bendtner.

 

Skal sies at jeg har vært meget skeptisk til Fabianski, men i dag overbeviste han meg. Han bestod eksamensdagen, og det er ingen grunn til å ta fra han plassen når verdens beste keeper kommer tilbake :D

 

Nasri er etter min mening banens beste, tett etterfulgt av Fab og Fab ;)

Edit: hvor er det dere ser intervju av Fabregas?

Link to comment
Share on other sites

Selvransakelsens tid er her, nå forlanger jeg herved flere beklagelser med STORE bokstaver av en hel rekke Arsenal-supportere her inne på gunners.no.

Vi kan starte med Fabianski, hvor mange har påstått at polakken ALDRI kommer til å bli en brukbar keeper her inne??????

Vi fortsetter med Denilson, noen som føler for å gi gutten en offentlig unnskyldning her inne????

Noen som noen gang har påstått at Arsenal er udugelige rent taktisk her inne??, nå er muligheten her for å be om unnskyldning for den uttalelsen til monsieur Wenger.

Og sist men ikke minst, hvor mange tør å innrømme at de har ytret at Arsenal ALDRI kommer til å kunne slå et av de store lagene her inne????

He he, kongeuttalelse fra vår kaptein her nå; selv om city hadde vært 15 mann på banen ville vi vunnet :D

Samtidig holder han fokus på det som er viktig nå, nemlig den neste kampen som er mot newcie på onsdag, den kampen skal vinnes.

Det er ingen tvil om at den neste kampen alltid er den viktigste, spesielt i denne situasjonen vi nå har havnet i, selv de mest snøblinde "eksperter" skjønner vel nå at Arsenal kommer til å kjempe om gullet!!!

Vi har massevis å gå på fortsatt, Koscielny, Vermaelen og van Persie kan kjapt komme inn å gjøre oss enda bedre ;)

 

Fabianski har stått noen meget gode kamper, men vi får gi det litt mer tid før vi hyller han som den nye Seaman.......Om han står godt resten av sesongen så skal jeg komme med en unnskyldning, men ikke etter 2-3 gode kamper. Denilson gjør en god kamp, som han innimellom gjør.

Føler ikke det er Wengers taktikk som avgjør idag, men heller Cesc's geniale pass gjennom til Chamakh og det røde kortet. Før det sleit vi voldsomt.

Men nok om det, la oss hylle gutta i dag og håpe vi kan ta igjen Chelsea som SELVFØLGELIG er den hardeste konkurrenten om gullet.

Link to comment
Share on other sites

Selvransakelsens tid er her, nå forlanger jeg herved flere beklagelser med STORE bokstaver av en hel rekke Arsenal-supportere her inne på gunners.no.

Vi kan starte med Fabianski, hvor mange har påstått at polakken ALDRI kommer til å bli en brukbar keeper her inne??????

Vi fortsetter med Denilson, noen som føler for å gi gutten en offentlig unnskyldning her inne????

Noen som noen gang har påstått at Arsenal er udugelige rent taktisk her inne??, nå er muligheten her for å be om unnskyldning for den uttalelsen til monsieur Wenger.

Og sist men ikke minst, hvor mange tør å innrømme at de har ytret at Arsenal ALDRI kommer til å kunne slå et av de store lagene her inne????

He he, kongeuttalelse fra vår kaptein her nå; selv om city hadde vært 15 mann på banen ville vi vunnet :D

Samtidig holder han fokus på det som er viktig nå, nemlig den neste kampen som er mot newcie på onsdag, den kampen skal vinnes.

Det er ingen tvil om at den neste kampen alltid er den viktigste, spesielt i denne situasjonen vi nå har havnet i, selv de mest snøblinde "eksperter" skjønner vel nå at Arsenal kommer til å kjempe om gullet!!!

Vi har massevis å gå på fortsatt, Koscielny, Vermaelen og van Persie kan kjapt komme inn å gjøre oss enda bedre ;)

 

 

Ja jeg tipper mange vil hoppe i taket og erkjenne sine feil etter 1 kamp som er helt OK - hvor man spiller med 11 mot 10 i 86minutter...

 

Jeg sier som du selv sier om andre.

 

Artig skrue du

Link to comment
Share on other sites

Dette var virkelig deilig!!! Var jævli nervøs helt til vi gikk opp til 3-0, men føler likevel vi hadde god kontroll i 2. omgang. Fabregas er steingod, det samme gjelder Fabianski! Djorou fikk kjørt seg til tider og jeg venta egentlig bare på at det skulle glippe helt for han eller Clichy.

 

Min første spillerbørs på veeeldig lenge:

 

Fabianski 9

Sagna 8

Squilaci 7

Djorou 6

Clichy 6

Song 8

Denilson 8

Fabregas 9

Nasri 8

Arshavin 6

Chamakh 8

 

Rosicky 7

Bendtner 7

Walcott 7

 

Takk Arsenal, dette var en av de beste fotballkveldene jeg har hatt på lang tid!

Link to comment
Share on other sites

Dette var virkelig deilig!!! Var jævli nervøs helt til vi gikk opp til 3-0, men føler likevel vi hadde god kontroll i 2. omgang. Fabregas er steingod, det samme gjelder Fabianski! Djorou fikk kjørt seg til tider og jeg venta egentlig bare på at det skulle glippe helt for han eller Clichy.

 

Min første spillerbørs på veeeldig lenge:

 

Fabianski 9

Sagna 8

Squilaci 7

Djorou 6

Clichy 6

Song 8

Denilson 8

Fabregas 9

Nasri 8

Arshavin 6

Chamakh 8

 

Rosicky 7

Bendtner 7

Walcott 7

 

Takk Arsenal, dette var en av de beste fotballkveldene jeg har hatt på lang tid!

 

 

Kunne ikke vært mer enig med deg.

 

Denne satt langt inne. Slik er det når gutter spiller mot menn :D

Bra å se at Djorou spiller seg opp i 2 omgang.

 

Våre 3 beste idag er Nasri,Fabianski og Fabregas.

Nasri er utsøky i det meste han gjør,Fabregas er hovmesteren på midtbanen og

det er en nytelse å se Fabianski i mål.

Er godt å se at Fabianski har gjort alle mine spådommer til skamme.

Da er det herlig å ha feil ;)

Link to comment
Share on other sites

For å begynne med Manchester City, de er i ferd med å bli et meget solid lag. Noen svakheter er det fortsatt, men det er slett ikke utenklig at denne gjengen vinner en eller flere pokaler før denne sesongen er slutt. Så, nok om det.

 

Alsaker ble mutet etter 4:45. Da hadde han servert nok floskler og tåpligheter.

Etter 15 minutter hadde det vært fristende å hatt en knapp både for Djourou og Clichy også.

 

Djourou var en ulykke som ventet på å skje, og Clichy var som alltid sporløst forsvunnet når han behøvdes som mest. Nå klarte Arsenal å holde 10-manns City godt i sjakk det meste av kampen. Det ble aldri noe trykk imot, kun sporadiske støt som likevel var farlige nok.

 

Det er fem Arsenalspillere i dag som er kjernen i denne meget viktige seieren. Sagna, Fabregas, Nasri, Fabianski og Chamakh. Hvem som er MoM av dem kan diskuteres i det vide og brede.

 

Sagna er en klippe, solid defensivt og villig offensivt. I motsetning til Clichy har han noe å levere over hele banen.

Fabregas var en nøkkelspiller, spesielt i andre omgang da han regjerer midtbanen. Selv om dette ikke var Cesc på sitt kreative beste var han stor.

På sitt kreative beste var til tider Nasri. Jobber, spiller, skaper og når han får sjansen er han som oftest iskald.

Det bringer oss til Fabianski. Jeg hadde aldri ventet at det var mulig for han å kave seg opp av det hullet han hadde gravd for seg selv, men han er i ferd med å gjennomføre en mental øvelse som det virkelig står repekt av. I dag gjør han en liten defensiv feil og et par offensive i løpet av 90 minutter og han er helt avgjørende for at vi holder nullen og dermed roen i rekkene. Det kan nå fort vise seg at noen og enhver etterhvert kan måtte gå i seg selv og innrømme at BE hadde mer peiling på dette enn de fleste.

Så Chamakh da. For et arbeidsjern. Sterk og teknisk i tillegg til en lagspiller av format. Kanonsignering!

 

Selv om det var mot 10 mann, dette var solide saker. Det var til og med noe litt Henrysk over Bendtners mål.

Link to comment
Share on other sites

Dette var jævli deilig.

 

De svake punktene i dag er desverre nok en gang Clichy, som bør få seg en pause til fordel for Gibbs. Det same bør Arshavin til fordel for Rosicky.

Djorou, starter helt elendig, tar seg noe opp, men er et soleklart 4. valg på stopperplassen,

 

Jeg vil gjerne gi litt skryt til Fabianski i kveld. En keeper jeg selv har totalt manglet troen på, men som har vist seg stabil og veldig god i flere kamper nå. Wenger må for all del ikke ta den mannen ut av laget nå. Han har en god flyt og bør få jobbe på den fremover.

 

Og nok en gang. Samir Nasri. For en spiller. Hadde han fått lov å ta straffen hadde det vært 4-0. Igjen og igjen denne sesongen viser han hvor viktig han er. For en utvikling han har gjort fra å være god til å bli en av de aller aller beste....

Link to comment
Share on other sites

Imponerende resultat, og en meget sterk 2.omgang.

 

Vi spilte i store deler av kampen mot 10 mann (korrekt avgjørelse av dommer), og City ble mye løpende etter ballen. Ble nok noen slitene bein, og det hjalp neppe beina at de hadde en kamp torsdag kveld.

 

1.omgang var ujevn. Mye feilaktige pasninger, noen rare inngrep i taklinger, og det var litt ujevn rytme. Vi ledet fortjent, men City hadde åpninger som kunne ført til noe mer selv med 10-mann.

Likevel, så virket det som om at vi ville få større rom, større muligheter offensivt, og at midtbane"krigen" ville være mulig å eie etter en pauseprat med Wenger.

Fab kunne avgjort kampen på straffe, men Hart redder skuddet mesterlig. Kan diskutere om Nasri burde ha tatt dette, når Fab selv ble felt. Jeg synes ikke det var noen dårlig straffe, men velger å se på prestasjonen til City`s nummer 1.

 

2.omgang ble noe helt annet. Vi trillet ball, vi fikk flere bevegelser, og City virket mer og mer tannløse i alle ledd. (slitene?)

Chamakh jobber enormt i hele kampen, med å hele tiden prøve å skaffe seg rom for å gå mot mål, eller trekke med seg forsvarspillere. Utrolig moral!

 

Nasri, Fab, Song, Denilson, og Arshavin triller ball, mens City oftere og oftere virker mindre farlige. To herlige avslutninger gjør at det ble 0-3. Bendtner må ha lært av Henry i den avsluttningen der??

Å spille med en mann mindre mot et lag som Arsenal, kan nok være meget frustrerende. Mange spillere innehar store tekniske kvaliteter, kjappe i bein og hodet, mange bevegelser samtidig, og man må hele tiden løpe etter ball. Synes nesten synd på de utover 2.omgangen.....

 

Fabianski stod meget bra som bakerste mann, og har nå alle muligheter til å stabilisere seg i disse ukene. Djourou er vår 4.valg på stopperplass, og det blir neppe noe nærmere en fast plass. Synes han posisjonerer seg ofte feil, og desverre tar mange feilaktige avgjørelser på hva han skal gjøre i forskjellige situasjoner. Nå fikk ikke dette noen konsekvenser idag, så kanskje feil å sette lys på dette nå. Føler dette er et usikkert kort, men dette kan han selvfølgelig vokse på etter en lang periode uten skader.

 

En god kamp mot 10-mann i 85minutter, og vi er med å sloss videre om pokalen sammen med Chelsea, City, og Utd. Det er langt ifra avgjort for noen av disse fire lagene, for det er mye igjen av sesongen. Nå blir tiden fremover både morsom og ikke minst meget interessant. Flere spillere er tilbake fra skader, og Wenger kan nå begynne å velge spillere etter hvilke typer kamper han føler det vil bli. Hvilke kvaliteter som kanskje passer best, og hvilke spillere som er 100% fit.

 

Arshavin:

Nå er vi storfavoritter, og alt annet enn seriegull må da bli en gedigen nedtur?

 

Jeg har aldri ment at Arsenal er udugelige rent taktisk, men har savnet grep i enkelte vanskelige bortekamper de siste sesongene. Det er en stor forskjell på dette, så man trenger faktisk ikke å mene, at alt er perfekt, eller at alt er helt udugelig. Det finnes tanker/meninger som er underveis mellom disse ytterpunktene, eller?

 

Nei, dette må vi ta med oss videre. Nå har vi noen kamper, hvor vi har muligheter for flere 3poeng`er.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg tenker meg om så hadde jo selveste Almunia 5-6 gode kamper der han holdt nullen i 3 kamper hvis jeg ikke husker feil, men gjorde to grove tabber på en kamp.. Wenger har det tøft nå, og jeg tror han fortsatt står for at Almunia er vår førstekeeper.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...