Jump to content

2010.0915 SC Braga H


arsenalboy1993

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Lek. Blir nok et par mål til..

 

Utrolig av kommentatoren på Viasat MOTOR, og kalle Whilsere for Ramsey mange ganger. Til og med når han ser reprisen med Whilsere med ryggen mot kamera, kaller han han Ramsey. Men men, skal ikke vippe av pinnen av den grunn når Arsenal vinner!

Link to comment
Share on other sites

Elsker å se at spillere som Song og Wilshere prøver på vanskelige offensive pass. Stor feilprosent på begge to, men dette er kamper man kan tillate seg å øve i. Song får gå mye friere og alle på midten rullerer veldig på plassene. Må være et mareritt å spille mot.

Tipper vi får scoringer av både Song og Nasri i andre.

Link to comment
Share on other sites

Lek. Blir nok et par mål til..

 

Utrolig av kommentatoren på Viasat MOTOR, og kalle Whilsere for Ramsey mange ganger. Til og med når han ser reprisen med Whilsere med ryggen mot kamera, kaller han han Ramsey. Men men, skal ikke vippe av pinnen av den grunn når Arsenal vinner!

 

Jeg ser kampen på viasat on demand med svensk kommentator, og denne svensken gjør en mye bedre jobb enn han du hører på i hvertfall B)

Link to comment
Share on other sites

Herlig omgang! Løp bort i butikken for å kjøpe meg litt godis til andreomgang. Veldig bra spill av samtlige. Chamakh viser hva vi manglet i fjor da van Persie ble skadet. Kampen er i praksis pungtert slik at spillerne slipper i slite seg ut. Det blir en hard kamp til helgen. Satser på ingen nye skader i andre...

Link to comment
Share on other sites

faen får ikke sett denne kampen pga av et ubrukelig mobilt nett og er strandet langt inne i ingenmannsland..

 

herlig og se at vi vinner med såpass margin, men kan noen fortelle meg hvorfor det står på vg live at det er bare 51333 på tribunen på Cl kamp?

Link to comment
Share on other sites

Sterk åpning i CL B) Fabregas var veldig veldig god i dag!

Moro å se Chamakh forsette å score mål. Midtstopperparet virker solid. Blir nok tøffere når vi møter Braga borte. De har noen raske spillere på topp og virker som et godt lag offensivt. Fikk bare ikke vist frem så mye av det i dag.

 

Allikevel godt fornøyd med en såpass solid åpning på gruppespillet. Måtte formkurven til Fabregas bare fortsette rett opp! :P

Link to comment
Share on other sites

Fælt så fort Fabregas gikk i garderoben da.. Ellers hadde han en glimrende kamp. Nydelig å se på!

 

Ellers en treningsøkt for guttene. Satt å håpet på 7-0, nesten litt irriterendes det ikke ble det. Føler vi har en 6 måls grense, men det er jo et luksuss problem. Er bra guttene koser seg og har det gøy, enn å gi alt i diverse dueller, og i verste fall på et brudd elns.

 

Tror vi tar oss igjennom gruppespillet lett, og vinner gruppen.

 

Åå, det er så digg å være Arsenal-fan! B)

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett en oppvisning, når det gjelder fart/tempo, teknikk, overblikk, samspill, løp i rom, og forståelse.

 

Hyller alle som spilte idag, og det er en glede å se hvor mye fotball som bor i laget. Jack vokser kamp etter kamp, og Fabregas er og blir kongen.

Nei, dette var en stor kamp av et helt lag, og det er dette som gjør meg så stolt over å være en "gooner"

Offensiv, kreativ, og underholdende fotball i ypperste klasse.

Link to comment
Share on other sites

Lekestue og 6-0 er sterkt. Dette er tross alt Champions League selv om Braga som lillebror oppi gata er ukjent med fotball på dette nivået.

 

De bakerste 5 skal ha for fremmøte og for å ha holdt seg våkne. Fremover var det langt på vei majestetisk med The Cesc Fabregas Show og ikke minst gledelig The Andrey Arshavin Show. Vi såg det også i siste kamp mot Bolton. Disse to går på telepati med hverandre og Marouane Chamakh har fått snust opp frekvensen de sender på. Meget spennende! Jack Wilshere var også med på notene i dag. Song og Nasri var heller ikke dårlige.

 

Fra benken kom Vela og scorer 2 mål med den største selvfølgelighet, Denilson gjøre det greit og Eboue får for deltagelsen.

 

Nå gjelder det å glede seg over prestasjonen i kveld. I morgen er det nullstilling og full konsentrasjon mot neste oppgave som garantert er mye værre.

Link to comment
Share on other sites

Åå, det er så digg å være Arsenal-fan! smile.gif

 

Det er nettopp dette. Idag er det rett og slett digg å være Arsenalfan.

 

Vi dominerer fra start til slutt, spiller fantastisk fotball og regelrett leker oss med et av de beste lagene fra Portugal. Forsvaret er rock solid, det samme med Almunia - selv om han nesten ikke hadde noe å gjøre på jobb idag. Han er i det minste helt trygg på det han foretar seg idag. Midtbanen er også bra, Wilshere blir bedre og bedre, og som tidligere sagt, Fabregas er kongen - fy f*** for en spiller. Chamakh er dødsgod idag, Vela kommer inn og leiker inn to flotte mål, mens Arshavin treffer med masse pasninger og er kjempebra idag. Også artig å se Eboue prøve ut "froskehopp" som oppvarming. Kjempekamp, stolt av å se gutta idag.

Link to comment
Share on other sites

Chamakh viser igjen og igjen hvor viktig han er for oss. Jobber iherdig, skaffer oss straffe, frispark og skaper hele tiden problemer for Braga forsvaret. I tillegg scorer han.

 

Tror han bare kommer til å bli bedre og bedre hvis han klarer å holde seg skadefri og opprettholder denne formen.

 

Skal også bli vanskelig for Vermaelen å spille seg inn i midtforsvaret igjen. Squillaci og Koscielny imponerer igjen, og Koscielny syns jeg bare blir bedre og bedre. Ble ikke satt under så mye press i dag, men de ordner opp i det som kommer på en imponerende og solid måte i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Dette var gøy! Lekestue fra første spark på ballen til fløyta gikk. Almunia har full kontroll i det han foretar seg i. Den franske forsvarsrekka er offensiv og var veldig flinkt til å bryte foran. Midtstopperparet Squillaci/Koscielny virker solid. Sagna gjør en helt grei match. Clichy på motsatt back var helt enorm i dag, og det oste autoritet av han. Solid begge veier.

 

Song har i mine øyne blitt for offensiv i det siste, og jeg liker ikke tendensen der han kjører på alt i angrep og etterlater Wilshere som holding midfielder. Det går greit mot Braga, men jeg vil ikke se han slik mot antat sterkere motstand. Gjør en god kamp, men synes han lever litt farlig da han dundrer i ryggen på feilvendte spillere, og jeg satt bare å ventet på det gule kortet. Wilshere viser litt av det enorme potensialet hans, og er utrolig kreativ til å være 18 år! Blir bare bedre og bedre, så det skal bli morsomt å se om han får like mye tillit i framtiden. Fabregas gjør en awesome match. FOR en spiller han er!

 

Arshavin starter dårlig, men henter seg sakte men sikkert opp igjen og leverer en kjempematch. Scorer mål selv og spiller de andre igjennom. Fantastiske dragninger og stikkpasninger. Chamakh er blant de bedre oppspillspunktene jeg har sett. Sterk i kroppen, bra førstetouch og har en nese for mål. Virker som at han har glidd rett inn i laget allerede. Nasri gjør en grei kamp, men involverer seg ikke altfor mye.

 

Av innbytterne så gjør Denilson og Eboue greie innhopp, mens Vela viser at han er vår beste avslutter. Forstetter han slik så kan han bli en like god avslutter som Bergkamp. Mannen er jo iskald!

 

Jeg mollkoser meg! :xxx: :xxx:

Link to comment
Share on other sites

Chamakh viser igjen og igjen hvor viktig han er for oss. Jobber iherdig, skaffer oss straffe, frispark og skaper hele tiden problemer for Braga forsvaret. I tillegg scorer han.

 

Tror han bare kommer til å bli bedre og bedre hvis han klarer å holde seg skadefri og opprettholder denne formen.

 

Skal også bli vanskelig for Vermaelen å spille seg inn i midtforsvaret igjen. Squillaci og Koscielny imponerer igjen, og Koscielny syns jeg bare blir bedre og bedre. Ble ikke satt under så mye press i dag, men de ordner opp i det som kommer på en imponerende og solid måte i alle fall.

 

Jeg må si meg meget enig angående Koscielny. Synes han var meget god i dag. Tapte han en eneste takling? Bryter foran, vinner taklinger og er meget sterk i alle dueller. Mektig imponert over denne nykommeren...

Link to comment
Share on other sites

Lekestue og 6-0 er sterkt. Dette er tross alt Champions League selv om Braga som lillebror oppi gata er ukjent med fotball på dette nivået.

 

De bakerste 5 skal ha for fremmøte og for å ha holdt seg våkne. Fremover var det langt på vei majestetisk med The Cesc Fabregas Show og ikke minst gledelig The Andrey Arshavin Show. Vi såg det også i siste kamp mot Bolton. Disse to går på telepati med hverandre og Marouane Chamakh har fått snust opp frekvensen de sender på. Meget spennende! Jack Wilshere var også med på notene i dag. Song og Nasri var heller ikke dårlige.

 

Fra benken kom Vela og scorer 2 mål med den største selvfølgelighet, Denilson gjøre det greit og Eboue får for deltagelsen.

 

Nå gjelder det å glede seg over prestasjonen i kveld. I morgen er det nullstilling og full konsentrasjon mot neste oppgave som garantert er mye værre.

Godt oppsummert Sir John. Som du nevner, Chamakh begynner å utvikle en felles forståelse med Fabregas og Arshavin. Det kan bli en MEGET fryktet trio utover sesongen. Jeg vil også benytte anledningen til å gi litt skryt til vårt midtstopperpar. De ble knapt testet, men det jeg ser av Koscielny gleder meg.

 

Det er kvelder som dette vi lever for, og jeg må ærlig innrømme at jeg nesten bli klam i øyekroken av slikt spill som vi var vitne til i dag. Rett og slett visuell nytelse!

Link to comment
Share on other sites

Jeg usikker på hvor gode Braga egentlig er, så det er vanskelig å gi en skikkelig vurdering av hvor sterk denne seier er. Men 6 - 0 i CL er uansett en god prestasjon. Våre 3 nye spillere gjør alle en glitrende kamp. Chamakh traff vistnok med 28 av 28 pasninger i første. Skaffer oss en straffe tidlig og scorer det tredje målet (Wilshere var i offside så det dog ut som). Bak gjør de to i midten det veldig bra. Braga er vistnok farlige framover og scorte mange mål i kvalifisering der de bl.a. slo ut Sevilla. Almunia fortsetter der han har vært de siste kampene. Fortsett slik! Egentlig trenger jeg ikke å nevne enkeltpersoner, da alle gjorde minst en god kamp.

 

Ingen nye skader, ingen spillere utslitt, storseier, clean sheet, masse selvtillit og god stemning. Perfekt oppladning til den vanskelige bortekampen i helgen!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg usikker på hvor gode Braga egentlig er, så det er vanskelig å gi en skikkelig vurdering av hvor sterk denne seier er. Men 6 - 0 i CL er uansett en god prestasjon. Våre 3 nye spillere gjør alle en glitrende kamp. Chamakh traff vistnok med 28 av 28 pasninger i første. Skaffer oss en straffe tidlig og scorer det tredje målet (Wilshere var i offside så det dog ut som). Bak gjør de to i midten det veldig bra. Braga er vistnok farlige framover og scorte mange mål i kvalifisering der de bl.a. slo ut Sevilla. Almunia fortsetter der han har vært de siste kampene. Fortsett slik! Egentlig trenger jeg ikke å nevne enkeltpersoner, da alle gjorde minst en god kamp.

 

Ingen nye skader, ingen spillere utslitt, storseier, clean sheet, masse selvtillit og god stemning. Perfekt oppladning til den vanskelige bortekampen i helgen!!

De slo ut Celtic og Sevilla i kvalifiseringen, kom på 2 plass i portugisisk liga i fjor foran Porto.. Så egentlig burde vi være greit fornøyd med en 6-0 seier:)

Alle gjorde en veldig god kamp, men jeg vil gi Clichy litt ekstra Ros for hvordan han takkler å angripe og samtidig forsvare seg selv! Beckene våres er ekstremt gode:)!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...