Jump to content

Ukens bruker!


Arsenalboy93

Recommended Posts

Ukens bruker

 

Medium_pokal(1).jpg

 

 

 

 

 

Dette er en tråd, der vi hver lørdag eller søndag stemmer frem ukens bruker. Vinneren får ingen premie men, en god porsjon heder og ære. på slutten av måneden legger vi sammen og kårer "måneden's bruker"

 

Man skal vurdere etter følgene kriterier:

- Hvor aktiv brukeren er

- Hvor saklig brukeren er

- Om brukeren holder seg til diskusjon og ikke begynner å krangle med andre bruker

- Det siste punktet kan man bestemme selv, hva mener du en god bruker trenger?

 

jeg vil gjerne understreke til alle brukere at dere vinner ikke månedens og ukens bruker ved å srkive mange innlegg. Jeg oppfordrer alle som skal stemme her til å se på innholdet i innleggene, og ikke hvem som skriver flest innlegg, eller de du er mest enig med. Stem på de som skriver gode, fyldige innlegg, og selvfølgelig er veldig atkive. Ikke tell innlegg!

 

 

Vi rangere første, andre og tredje plass. Når man rangere er det litt viktig at man med en enkel setning, sier noe om hvorfor man mener at akkurat denne brukeren fortjener utmerkelsen.

 

I tilegg kårer vi "ukens innlegg" og "ukens kommentar". Om man vinner en av disse telles det like mye som en andre plass i "ukens bruker".

 

 

 

 

I første omgang er dette bare et forslag fra min side, hva mener dere?

Link to comment
Share on other sites

Er det lov å stemme på seg selv? :)

 

 

Er stygt redd for at en slik avstemming kan ende opp med drittkasting da det uten tvil vil være folk som er ueninge i hvem som fortjener heder og ære. Nå synes jeg jo en real "forumfight" er underholdende, men det kan jo tenkes at det er andre som ikke finner det videre spennende :D

 

Tanken er god, men som sagt litt skeptisk til hva resultatet blir

Link to comment
Share on other sites

selvfølgelig er det lov til å stemme på seg selv, hvis du mener du har vært den beste gjennom hele uka. Når det gjelder hvem som skal få den "heder og ære"en, så er det flertallet som bestemmer. Den brukeren som får flest stemmer, vinner, så enkelt er det. Da blir det heler ikke noen krangling

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker ideen veldig godt! Kanskje dette kan få forumister til å tenke seg om før de legger ut poster som kan føre til mye sinne?

 

EDIT: Hva med å ta med ukens innlegg og ukens morsomste kommentar(gullkorn? Til slutt kan man kåre årets kommentar og årets innlegg når man har kåret alle ukevinnerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker ideen veldig godt! Kanskje dette kan få forumister til å tenke seg om før de legger ut poster som kan føre til mye sinne?

 

EDIT: Hva med å ta med ukens innlegg og ukens morsomste kommentar(gullkorn? Til slutt kan man kåre årets kommentar og årets innlegg når man har kåret alle ukevinnerne.

 

meget gått forslag! dette kan jeg legge til med en gang.

Link to comment
Share on other sites

Vil tro månedlige kåringer ville vært bedre og en del kategorier som gullkorn, månedens innlegg, månedens debatant, månedens kverulant osv

Enig. Per uke vil bli såpass ofte at folk mister interessen. Per måned er nok et bedre alternativ og muligens ha en årets pris på slutten av sesongen, med de heldige vinnerne avbildet i medlemsbladet?

Link to comment
Share on other sites

Syns dette virker som et godt forslag for å premiere seriøse skribenter. Men, jeg syns virkelig at det skal være en tråd som kun omhandler gode debattanter og ikke i negativ retning. Hvis man begynner med ukens kverulant, ukens mest usaklige osv så trekkes kvaliteten umiddelbart ned og det vil ende med krangling. Hold tråden til positiv omtale av de som har gjort en god jobb for forumet.

Link to comment
Share on other sites

Syns dette virker som et godt forslag for å premiere seriøse skribenter. Men, jeg syns virkelig at det skal være en tråd som kun omhandler gode debattanter og ikke i negativ retning. Hvis man begynner med ukens kverulant, ukens mest usaklige osv så trekkes kvaliteten umiddelbart ned og det vil ende med krangling. Hold tråden til positiv omtale av de som har gjort en god jobb for forumet.

 

Gode debattanter? inkluderer det de som skriver humoristisk, om følelser og negativt om enkeltspillere også?

Link to comment
Share on other sites

Gode debattanter? inkluderer det de som skriver humoristisk, om følelser og negativt om enkeltspillere også?

 

Tror nok det gjelder alle innlegg med gode argumentasjoner, og som har en normal og voksen ordlyd i sitt språk.

Det kan man fint klare med dine tre punkter Tapapa, så det er bare å stå på.

Link to comment
Share on other sites

Bra forslag dette her, hadde det på Arsenal.no i min tid. Var vel det eneste vellykkede på den siden...

 

Det var jeg som startet tråden der å :D,

 

Vil tro månedlige kåringer ville vært bedre og en del kategorier som gullkorn, månedens innlegg, månedens debatant, månedens kverulant osv

 

Om flertallet vil ha det kun en gang i måneden, er det greit for meg. MEN jeg har tidligere erfart at da glemmer man fort tråden og det er heler ikke så lett å huske en hel måned tilbake

Link to comment
Share on other sites

Ideen er i utgangspunktet ikke dum, men samtidig så ser jeg ett mulig problem med hvordan den skal "administreres".

 

Vil det være en "komite" av en eller flere brukere som skal nominere (plukke ut) de aktuelle innleggene, eller skal vi ha en lang rekke innlegg med forslag om nomineringer der vi kan risikere en svært lang liste med alternativer å stemme over.

 

Personlig så ville jeg ønske at forumets administrator/moderatorer lagde ett opplegg for dette med klare regler. Hvis en slik "side" blir satt opp uten noen grunnleggende kjøreregler så er jeg redd det hele raskt vil bli et salig rot ;)

 

Jeg er enig at det positive bør være fremtredene i kategoriene som skal kåres, men det bør være rom for "negative" innlegg som er saklige og ikke ute etter å provosere.

Det bør være nok med månedlige kåringer, hvis det blir vanskelig for oss å huske tråden så lenge så bør vi gå på ett hukommelseskurs. Kåringer av spillere o.l. er som regel månedlige så dette bør ikke være så vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

Gode debattanter? inkluderer det de som skriver humoristisk, om følelser og negativt om enkeltspillere også?

Absolutt. Det er ingen problem å skrive godt selv om man er humoristisk eller føler for å gi kritikk. Man kan til og med mene at et innlegg er veldig godt skrevet og formulert selv om man er helt uenig i innholdet.

Men, jeg ønsker ikke en kåring hvor man skal trekke frem at den og den er kverulant, ukens dårligste innlegg osv.

 

Et lite eksempel:

Ingen tvil om at Obama har meget gode taler, er vel formulert og uttrykker seg på en plettfri måte. Det skal han ha ros for. Men, man trenger ikke være enig i alt han sier likevel.

 

Tror du skjønner hva jeg mener ;)

Link to comment
Share on other sites

Kåring av spiller, er kun 4-6 kamper. På et forum kan det være noen hundre innlegg iløpet av en måned, kan vel egentlig ikke sammenlignes en gang

Det kan så være, hvis vi tar en kåring på arsenalnorway.no. Men hvis vi går litt videre og f.eks. legger PL til grunn med kanskje 100 kamper på en måned så er det ingen liten sak å vurdere beste spillere i ligaen.

 

Jeg har ingen fasit på om hvor ofte en eventuell kåring skal være, men etter min subjektive mening så bør det ikke gå inflasjon i dette. Det er ikke nødvendigvis slik at det er brukere med ett stort volum av innlegg som kommer med de beste kommentarene og gullkornene. Hvis en slik kåring kommer for ofte, så har jeg en mistanke om at mange fort vil gå lei av den og den så blir ett område for en mindre krets av meget aktive brukerne.

Mitt personlige inntrykk her på forumet er at det finnes en stor variasjon av brukere, noen har ett stort volum, men det er ikke alle som direkte imponerer meg (min rent subjektive mening) med sine kommentarer.

Det er ofte brukere som gjerne ikke skriver så ofte, som kommer med dei beste innleggene og ikke minst gullkornene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg foreslår at vi i moderator teamet tar på oss dette, om vi får en liten tid på å bygge opp en løsning som fungerer så skal det være på plass om ikke så veldig lange tiden.

 

Jeg tenker meg at de kategoriene som bør være greie er ukens bruker og ukens innlegg. Jeg tenker også at nomineringa går igjennom moderatorene der vi vil diskutere hvem som blir nominerte. Men da er det selvsagt mulig å sende inn forslag til nominerte igjennom PM. Men ingen offentlig diskusjon, for det kan føre til unødvendig persondiskusjon.

 

Med dette så kan dere komme til forslag til hvordan vi skal utføre dette, mye av det dere har sagt skal vi ta med oss. Skal prøve å få ting på plass til søndagen. Da starter vi pollen lørdags kveld, og vinneren blir da kåret søndags kveld. Dette må jeg ta litt ekstra med de andre moderatorene for å være sikker. Men skal komme med mer informasjon rundt dette.

 

Om dette fører til undøvendig bråk i forumet, vil det da med en gang bli avviklet. Men jeg har trua på at dette vil bli et veldig bra tiltak for å få opp nivået.

Link to comment
Share on other sites

Skal denne kåringen ha noe for seg, er det enkelte ting man må rette seg etter:

 

- folk skal være saklige

- folk skal angripe/forsvare sak, ikke person

- det må selvsagt gå etter kvalitet, ikke kvantitet på innleggene, slik at det ikke er slik at en som er svært aktiv, men med lite kvalitet, automatisk er blant de som kan vinne.

 

Og sist men ikke minst:

- Floskler, klisjeer, tomme ord og misbruk av ting som f.eks "nå må vi støtte laget" osv bør ikke premieres over innlegg som faktisk prøver å analysere og sette fingern på hva som er galt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...