Jump to content

Arsenal v Liverpool, 10.02.10


ernsti14

Recommended Posts

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

1-0 TO THE ARSENAL!!!

 

Jeg tippet på to uavgjort for Chelsea og Manu i kveld, men visste det var god mulighet for et tap eller to. Jeg har også aldri vært så sikker på seier mot Liverpool før, selv om den satt et godt stykke inne i dag. Vi er Arsenal, og slår alltid tilbake!

 

Scouserne har mast om 3.plass og ditt og datt hele uken, det er herlig å få satt dem på plass. Harry Redknapp det samme. 0 poeng og 0 mål mot selveste Wolves denne sesongen. Jeg tror jeg frykter Team Harry mer og mer for hver dag som går... Champions LeagHAHAHAHAHAHA! :D

Link to comment
Share on other sites

Der er chelsea kampen over endte med tap.

VI vinner gull i år

chelsea 58

manu 57

Arsenal 52

Enda en liten vei å gå. Men det er ikke umulig. Vi skal ikke møte noen av dem 4 store. Heller ikke Villa. Så det vanskeligeste laget vi har igjen er vel Tottenham og City? Bør bli bra med poeng på oss fram mot mai.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig deilig!! Og utrolig viktig!! Vi er fortsatt med i tittelracet. Snur fort i fotball:)

 

Everton gjør en kjempeprestasjon og snur faktisk kampen etter å ha ligget under 0-1 for Chelskij.

Og Manure må ha hjelp av nok et selvmål for å ta med seg ett poeng fra Villa Park.

I tillegg, for å gjøre kvelden enda litt mer perfekt går Tottene på et tap rett etter at 'appy 'arry har vært ute og uttalt at Tottene burde vært over Arsenal på tabellen :D

 

Måtte de to over oss fortsette å tape poeng på denne måten, og vi kare oss videre i CL mot Porto i tillegg til å ta så masse poeng som mulig resten av sesongen!

 

 

Arsenal 'till I die!!

Link to comment
Share on other sites

Digg å vinne litt peeng på Villa-United, Wolves-Tott og Arsenal-Pool.

 

Men tapte litt på West Ham-Birm'ham, Everton-Chelsea og Blackburn-Hull.

 

Men alt i alt er jeg meget fornøyd med kveldens resultater og litt ekstra cash på Betway kontoen :D

 

 

Eboue og Bendtner bør også starte neste kamp sammen med Rosicky!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sagt det før, og sier det igjen; dagens Arsenal-lag klarer ikke å spille under press! Vi er mye bedre når vi kommer bakfra på tabellen.

 

Men denne runden beviste en ting: Alt kan skje, og det har Wenger sagt hele sesongen. Vi har et relativt lett kampprogram nå, og å vinne serien er fullt mulig!

Link to comment
Share on other sites

Veldig viktig seier for oss, og når de andre kampene går vår vei også så er jo det helt perfekt.

 

Kan bli mange poengtap for United og Chelsea fortsatt, fordi de har igjen flere storkamper etter hva jeg kan huske. Vi har jo unnagjort mange av de tøffeste på papiret nå i hvertfall. Tottenham er vel blandt de vanskeligste bortekampene og City har vi igjen men det er jo hjemme i hvertfall.

 

Ble en tøff kamp som forventet, og det så ut til å bli en 0-0 kamp, men heldigvis dukket Diaby opp til rett tid. Syns han var veldig god i dag.

Veldig viktig å få denne seieren nå og få snudd ting til det positive igjen.

 

Nå blir det bare viktig å holde koken fremover og ta mest mulig poeng så får vi se hvordan det ender. :D

 

Det blir også viktig å huske at ingen kamper blir enkle fremover, selv om de ser sånn ut på papiret. Denne sesongen har jo vist at alle kan ta poeng fra alle og det blir en tøff poeng fremover for lag lenger ned på tabellen også, og da kan vi ikke regne med så mange enkle kamper selv om det kanskje ser slik ut nå.

Link to comment
Share on other sites

Man.City er nå største trusselen bakfra, men i og med at vi moser dem på Emirates skulle det være greit også. Ellers sier kampprogrammet at Chelsea/United nødvendigvis må avgi flere poeng. Det er vanskelig, men alt er fortsatt mulig.

 

Denne onsdagen bør være en vitamininnsprøytning som gir håp om bånn gass i kampene fremover. Then again, the Arsenal way is the hard way, så her er det bare å handle inn nirto!!

Link to comment
Share on other sites

Dette var sykt deilig. Etter et par harde uker kan man endelig heve hodet igjen og se frammover for fullt. Jeg er sikker på at Man Utd og Chelsea vil avgi mange poeng i framtiden, men jeg tror desverre vi er et lite hakk for langt ifra. Men vi vet aldri, for ingenting vil bli avgjort før siste serierunde.

 

Kampen i dag var en kjedelig affære, men vi viser at vi har fått en ny dimensjon i laget der vi vinner slike kamper. Liker ikke tendensen Fabregas viser om dagene, men det kan ha en sammenheng med at topplagene er flinke å få han sur. Er så glad vi vinner denne, og det er det eneste som kan holde meg våken til en lang natt med pugging til prøve-eksamen i morgen. Den får gå som det går sålenge Arsenal vinner. :D

 

YNWA?! ONE NIL, TO THE ARSENAL!

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke tendensen Fabregas viser om dagene, men det kan ha en sammenheng med at topplagene er flinke å få han sur.

Jeg er ikke enig her. Syns han jobber veldig bra og står på selv om han blir totalmarkert ut av kamper mot slik motstand. Selvfølgelig vet Pool, Manure og Chelskij at de skal markere han ut av kampen, siden han er en av de viktigste kreative faktorene vi har fremover på banen. Heldigvis har vi flere matchvinnere og flere kreative spillere på banen nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter vanligvis med hjertet i halsen i slike kamper, men ikke i dag. Jeg var litt skeptisk til om vi greide å putte ballen i mål, men jeg var aldri redd for at Liverpool skulle skåre. Og det var en ny følelse må jeg si. Skvatt litt da Babel skjøt, men det var fort glemt. Makan til tafatt Liverpool-lag som vi har sett i år håper jeg vi aldri får se igjen. Nei, unnskyld - alltid, skulle det være :D

Link to comment
Share on other sites

Det er alltid godt å slå Liverpool, men i dag var seieren virkelig deilig. Sjelden resultatene i andre kamper også går vår vei. Rett og slett herlig. Ikke den store kampen, men 3 poeng var i dag det viktigste.

 

Pluss til Clichy som hever seg x antall hakk i dag

 

Vi vant , spurs tapte og verden er plutselig i vater igjen :D

Link to comment
Share on other sites

Synes vi så ett klart forbedret Arsenal-lag i dag med Bendtner på topp. I tillegg var soliditeten bakover av en annen kaliber enn hva vi har sett i det siste. Dette lover bra for fortsettelsen og selv om jeg på det nærmeste har avskrevet gullsjansene så virker CL plassen relativt trygg også neste år. :D

 

Fortjent seier der plussene var flere enn minusene. Vil spesiellt fremheve midtstopperne og i særdeleshet Gallas som hadde en matchvinnende tackling i andre omgang. Stor fremgang også for Clichy og Almunia som jeg tror maktet å spille på seg litt selvtillit igjen.

 

Kveldens resultat reduserte nok en usedvanlig tung bør på Wengers skuldre. Det hadde vært deilig å slippe diskutere franskmannens posisjon i Arsenal til sommeren. ;)

Link to comment
Share on other sites

Detta var sinnsykt deilig, og snakk om flyt i de andre kampene!! Nå er vi i allefall ikke helt hekta av :unsure:

 

Men alikevel boys, nå skal vi ikke ta helt av her. Jeg synes kampen i dag egentlig er direkte dårlig offensivt, synes vi er så sinnsykt tamme i kontringene om dagen! Hvorfor?! Ser jo at vi mangler litt fart, men alle husker vel hvordan United kontra oss i senk ække akkurat noen hurtigtog Fletcher og Carrick heller.

 

Jeg synes vi skal reflektere litt, selv på en dag som dette. Vi slå er ett tamt Liverpool lag på hjemmebane som mangler mange av sine offensivt beste spillere, jeg mener det burde være en selvfølge! Må huske at grunnen til at vi fortsat "er med" i gullkampen er fordi United og Chelsea er ujevne ikke fordi vi er så jævlig gode. Minner om at Liverpoll tapte 2 kamper i fjor. Synes mange av våre spillere presterer for dårlig rett og slett. Ta kampen i dag:

 

Almunia: Greit nok, gjør jo ingen store feil. Men skjønner ikke hvorfor han alltid skal bokse ballen på egen 16-meter?! Når man klarer å bokse ballen 30 meter ut, har man nok tid til å klare å holde den fast. Bra Matchvinner redning fra skuddet til Babel. Totalt sett en god kamp.

 

Eboue: Jeg synes han gjør det helt ok, og mener han kanskje burde få noen flere kamper fra start. På sitt beste er han meget god synes jeg.

 

Vermalen/Gallas: Bunnsolide!! Deilig å se....

 

Clichy: Synes han reiser seg litt i dag, gjør ingen fatale feil og absolutt godkjent.

 

Rosicky: Tror aldri jeg har sett han så dårlig som i dag, bommer på 90% av pasningene og mister ballen i nesten hver situasjon. Trekker opp med assist selvfølgelig!! Alle kan ha en dårlig dag på jobb!!

 

Fabregas: Litt tam i dag, er nok vanskelig også når man blir markert ut på den måten. Men hakke vært sylskarp de siste tre kampene.

 

Sogn: Hel ok, gjør mye bra... Men synes han bruker alt for lang tid i kontringsfasen!

 

Diaby: Banens beste, jeg er ingen fan. Men synes han gjør ting litt lettere om dagen, ikke så mye fiks og faks. Jobber, sliter, vinner dueller, gode pasninger og avslutter med å bli matchvinner! Topp!

 

Arshavin: Jeg synes han var god i dag, kjempetrussel hver gang han får ballen. Eneste i Arsenal som klarer å sette fart og passere en spiller. Svært intelektuell fotballspiller!! Noen feilpasninger var det, men det må vi tåle!

 

Bendtner: Deilig å se en spiss som kan vinne en duell. Jobber og sliter, får pluss for det. Men herregud, han må jo være den minst målfarlige spissen i Premier League?! Skyt, lær deg å skyt så kanskje det kan bli noe ut av deg. Er strengt tatt ikke god nok enda, for ett lag med medaljeambisjoner.

 

Walcott: Jeg må bare nevne'n, herre min hatt!! Nå har han nådd bunnen av prestasjoner, jeg skjønner ikke hvorfor vi bruker'n. Han er den minst intelektuelle fotballspilleren jeg har sett. Han kan vi bare kvitte oss med, ikke noe å lure på! Trist forestilling!!! Sats på friidrett!!

 

Så får vi se hvor lenge det er håp i ett hengende snøre... :)

Link to comment
Share on other sites

Eboue: Jeg synes han gjør det helt ok, og mener han kanskje burde få noen flere kamper fra start. På sitt beste er han meget god synes jeg.

 

Clichy: Synes han reiser seg litt i dag, gjør ingen fatale feil og absolutt godkjent.

 

Så får vi se hvor lenge det er håp i ett hengende snøre... :unsure:

 

Eboue: Er ikke trygg på posisjoneringen hans.

 

Clichy: Reiser seg voldsomt.

 

Hengende snøre: Kan faktisk bli en stund gitt.

Link to comment
Share on other sites

Det var en deilig. Selv om det ikke var sånn veldig fortjent, men hvem bryr seg? Nå som Chelsea og Manu ikke fikk poeng(hvem var det som trodde at de i det hele tatt skulle få med seg 3 poeng etter alt som har skjedd i denne sesongen her?), så er vi plutselig tilbake. Vi kan fortsatte vinne. Vi må bare ha troen. Ja, det blir tøft, men vi har hvertfall e sjans. Diaby var banens beste, har virkelig gjort det bra denne sesongen her. Dansken vår gjorde masse bra, men herregud lær deg å skyte. Og hva kan man si om Walcott ? Han er dessverre ikke god nok, og jeg har ikke troen på ham i det hele tatt, hverfall ikke som kant.

Link to comment
Share on other sites

89 min: Arsenal forsøker febrilsk å holde på én-null-ledelsen. En middels god kontringsjanse dukker opp og midtstopper Thomas Vermaelen spurter 90 meter for å være med i angrep...

 

90+: Kampen blåses av - og det er atter en gang Almunia som diskuteres.

 

Sukk

Almunia går vel clean i dag.... :) Men hva _Vermalen driver med kan du spørre om, hadde'n scora hadde vi nok holdt kjeft!! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

89 min: Arsenal forsøker febrilsk å holde på én-null-ledelsen. En middels god kontringsjanse dukker opp og midtstopper Thomas Vermaelen spurter 90 meter for å være med i angrep...

 

90+: Kampen blåses av - og det er atter en gang Almunia som diskuteres.

 

Sukk

 

Jeg regerte også med et midere raseriutbrudd på den. Uklokt av Vermaelen for å si det mildt. Fakrisk flere ukloke valg i sluttfasen, og Almunia var også blandt dem som stod for det ved å mose baller fremover (ingen Bendtner lenger) og dermed fikk vi presset i retur direkte istedenfor å kunne holde ballen i laget bakfra.

Link to comment
Share on other sites

Så det var altså en grunn at Arshavin ble bytta ut.

 

on the substitutions of Arshavin and Nasri...

 

Arshavin has a hamstring problem and Nasri had a knock on his head. He felt unwell and I didn't want to take a chance because it was his head. That's why I took him off. He wanted to stay on but he felt sick so I didn't want to take a chance. We have to make a scan on Arshavin tomorrow.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...