Jump to content

Arsenal v Liverpool, 10.02.10


ernsti14

Recommended Posts

Jadddddah !

 

Fantastisk lettelse når Webb blåste av. Så lenge ut til å bli "en av de dagene"! Men til slutt kom målet og denne seieren er selvfølgelig ikke bare kanonviktig iform av poeng, det er en kjempelettelse for hele laget og spesielt Wenger! Sårt trengt selvtillitt! Til tross for Torres, Benayoun osv ute for Liverpool, var denne seieren langt fra en selvfølge (som noen her hevdet).

 

Gøy Almunia får gjøre en avgjørende redning (skjønt han skal vell ta den(?) )

 

Clichy var en av kampens spillere. Herlig! :unsure: Slo til og med Kuyt i lufta et par ganger! Èn liten situasjon hvor han glipper i markering

 

Gallas og Vermaelen var konge! Taklingen av Gallas på Ngog var orgasmisk!

 

Eboue gjorde det også godt, men litt for risky enkelte ganger. Håper han får fornyet tillitt !

 

Fab og Rosicky var uvanlig svake. Men kreditt til Tomas for målgivende såklart!

 

Fantastisk morro at Diaby blir matchvinner! Ikke overbegeistret for han før, denne sesongen har han vært GOD !

 

Dansken var god å ha på topp med sin fysikk. Men HVA skjer med avslutninger? Huff og skrekk og gru, ser voldsomt rusten ut på akkurat det..

 

Walcott. Stygt å si det kanskje, men jeg håper han forblir på benken.

 

STEVEN GERRARD = Verdens mest patetiske spiller!!!! Hadde han scora på frisparket 5 min på overtid etter sin 3 GROVE dive i løpet av kampen, da vet jeg ikke om TV`en hadde hengt på veggen mer. Gi den mannen en karantene!!! Jeg hadde vært skikkelig flau hvis jeg var Liverpool-supporter

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Igår var det faktisk en del spillere som har vært direkte svake som gjorde en god kamp for oss.

Almunia var god i mål.

Clichy var enorm på venstrebacken.

Diaby var god på midtbanen.

 

Ellers å nevne så var Gallas suveren igår. Vermaelan følgte godt etter,men forsvaret var meget bra igår.

 

Dette var en viktig vitamininnsprøytning for laget.

 

Vi er fortsatt med om PL gull vi;-)

Link to comment
Share on other sites

Herlig :D

 

Synes gutta viser karakter og vinner en tøff match, kudos til vårt FANTASTISKE midtstopperpar!

 

For de som ikke har sett det, intervju med:

 

Wenger:

http://www.skysports.com/video/inline/0,26...5935463,00.html

 

Fabregas:

http://www.skysports.com/video/inline/0,26...5935463,00.html

 

Benitez:

http://www.skysports.com/video/inline/0,26...5935463,00.html

 

EDIT: Ser de linker til Arsene alle sammen, men de andre ligger i høyre meny der..

Link to comment
Share on other sites

chelsea 58

manu 57

Arsenal 52

Enda en liten vei å gå. Men det er ikke umulig. Vi skal ikke møte noen av dem 4 store. Heller ikke Villa. Så det vanskeligeste laget vi har igjen er vel Tottenham og City? Bør bli bra med poeng på oss fram mot mai.

Spiller Manu og Chelsea uavgjort i sin innbyrdes kamp, mens vi vinner (om kampen hadde blitt spilt nå), hadde det sett slik ut:

 

Chelsea 59

Manu 58

Arsenal 55

 

Da er Arsenal virkelig med igjen.

 

 

Men jeg må minne dere på at vi har Stoke igjen borte, og de har vi slitt grusomt mot!

Link to comment
Share on other sites

Det var en deilig. Selv om det ikke var sånn veldig fortjent, men hvem bryr seg? Nå som Chelsea og Manu ikke fikk poeng(hvem var det som trodde at de i det hele tatt skulle få med seg 3 poeng etter alt som har skjedd i denne sesongen her?), så er vi plutselig tilbake. Vi kan fortsatte vinne. Vi må bare ha troen. Ja, det blir tøft, men vi har hvertfall e sjans.

 

Feil, dette var en HELT fortjent seier! Hva skal vi forvente etter den dårlige perioden laget har vært inne i? Vi kan i hvert fall ikke forvente at de skal spille ut Liverpool. At de totalt sett var det beste laget og skapte flest sjanser, og til slutt fikk det ene avgjørende målet holder i massevis for meg! :D

 

ja, som sagt andre steder, Arsenal har fortsatt sjansen, og det er viktig å beholde troen.

Link to comment
Share on other sites

det er for tidlig å friskmelde pasienten. Til det var spillet for planløst, pasningene gikk i hytt og pine.

Og flere av våre spillere viser tegn til formsvikt. Men at kampen ikke var noen delikatesse, det får det gråe triste antifotballaget Liverpool ta mye av skylden for.

 

absolutt for tidlig å friskmelde Arsenal, men dette resultatet kan jo være det som gir laget den inspirasjonen og selvtilliten som trengs fremover. Og ja, sjelden det blir festfotball når Liverpool er en av aktørene! :D

Link to comment
Share on other sites

Vi var ikke overbevisanes utrolig mye feilpassninger og vi var ikke så goe framover i dag.

 

Liverpool var feige til de lå under 1-0

 

Må si Bendtner var like slurvete i avsluttingene som de andre som har prøvd seg som spiss etter jul.

 

Han kan holde seg for go til å prøve å filme seg til staffe :D

 

For håpe Liverpool detter uten for topp 4

Link to comment
Share on other sites

Vi var ikke overbevisanes utrolig mye feilpassninger og vi var ikke så goe framover i dag.

 

Liverpool var feige til de lå under 1-0

 

Må si Bendtner var like slurvete i avsluttingene som de andre som har prøvd seg som spiss etter jul.

 

Han kan holde seg for go til å prøve å filme seg til staffe :D

 

For håpe Liverpool detter uten for topp 4

Så med andre ord vil du heller at City tar 4.plassen enn Pool?

 

Jeg er forøvrig enig med deg i at vi fortsatt mangler en spiss som kan score mål på bestilling. Vi må ikke tro at Arsenal er friskmeldt enda. Blir nok seier mot Sunderland hjemme, men Stoke borte kan bli vanskelig, selv om man etterhvert bør ha gjennomskuet hvordan de spiller.

Link to comment
Share on other sites

Så med andre ord vil du heller at City tar 4.plassen enn Pool?

 

Jeg er forøvrig enig med deg i at vi fortsatt mangler en spiss som kan score mål på bestilling. Vi må ikke tro at Arsenal er friskmeldt enda. Blir nok seier mot Sunderland hjemme, men Stoke borte kan bli vanskelig, selv om man etterhvert bør ha gjennomskuet hvordan de spiller.

Hale yeah!!! Vi har ikke hatt en spiss som kan score på bestilling siden Henry...

 

Jeg må si jeg har lagt merke til hvor mye bedre Fabregas har blitt på å skyte denne sesongen, dette skyldes nok ene og alene egentrening. Bendtner kommer jo til sjansene, men han er jo totalt ufarlig foran mål. Må da gå an å legge inn litt ekstra skuddtrening på denna karen også, er jo faktisk noe av det letteste og morsomste å trene seg opp på!

 

By the way... Jeg mener det er straffe! Han blir jo helt klart felt og det er jo absolutt kontakt!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det er straffe! Han blir jo helt klart felt og det er jo absolutt kontakt!!

 

Tja, mulig det er kontakt, men det er vel umulig å fastslå med 100% sikkerhet, selv ut fra bildene, og da er det ikke så merkelig at dommeren dømte som han gjorde. Og HVIS det var kontakt, hadde ikke Bendtner lagt seg ned som han gjorde, så hadde det kanskje blitt straffe også (selv om det naturligvis er ren hypotese)...!?

Link to comment
Share on other sites

Er en stund siden sist jeg var så glad etter en kamp. Hoppet bare rundt en stund:) Så var det bare å skru over på CSKA, og se Everton kjempe seg til 2-1 på Goodison. Hvordan klarte vi oss der? :P Med uavgjort til Utd trodde jeg dagen var komplett, men neida også spurvene skulle tape. At ulver er overlegne spurver er vel neppe en overraskelse, men likevel. 0 poeng på appy arry, som bare kan fortsette å drømme om livet over Arsenal på tabellen.

 

Tilbake til vår kamp. Tydelig at pool kommer for å forsvare seg. Antifotball. Vi er slurvete i pasningsspillet, men jobber bra, særlig i 2. omg. Da øker vi også tempoet og kommer til en del halvsjanser. Irritert da Rosicky rotet bort sin gylne sjanse, men den geniale tsjekkeren gjorde det godt igjen med den perfekte ballen til Diaby, som ruver og stanger inn et flott mål! Var skummelt når Ngog kom igjennom, men en kunsttakling av Gallas ordner opp. Ellers var det kun skuddet til Babel som Almunia (som var solid forresten) fikk slått via tverrliggeren og over som pool hadde av muligheter.

 

En deilig seier etter hardt arbeid. Ikke noe flott spill, men vi var langt bedre enn liverpool som kun spiller for å holde nullen. Fabregas var uvanlig slurvete, men arbeider bra. Diaby og Gallas banens beste. Ellers må Clichy få skryt. Han var meget god! Litt uheldig som fikk gult. Eboue var også god. Så heller ingen av hans "rulle rundt skada" episoder unntatt når han ble stemplet av Maxi, og der var det mildt sagt forståelig!

 

Godfølelsen sitter i idag, og er fint, så får vi se om vi kan komme enda nærmere toppen. Om ikke annet sikret vi CL-plassen med relativt god margin. :D

Link to comment
Share on other sites

Det er i alle fall mer straffe til Bendtner enn det hylekoret fra Liverpool argumenterer for med Cesc i sluttsekundene. Hvis ikke korttidsminnet mitt er helt ute av funksjon stod Cesc klart utenfor feltet. Ennå en tåpelighet fra britisk presse ved å ukritisk referere opplagt gale opplysninger?

Link to comment
Share on other sites

Deilig seier. Veldig fortjent og for en gang skyld bør vi gi Wenger ros for sine taktiske valg. Tydelig at flere hadde fått beskjed om å ikke tømme på fremover, mye bedre balanse i laget og flere som tok ansvar bakover. Vi så et mer tålmodig lag som ikke får panikk fordi spillet ikke sitter 100%, men som gradvis tar mer og mer over kampen. God kontroll på midtbanen og på en dag hvor Cesc blir fotfulgt av Masch og Lukas så tar Song, Arshavin og Diaby over mye av ansvaret fremover. Vi så til og med et snev av kynisme når vi gjentatte ganger lager frispark rundt midtbanestreken hvis laget var i ubalanse. Dette var fullstendig mangelfullt mot United og kostet oss den kampen.

 

Bendtner var god med tanke på hvor lenge han har vært ute. Blir ekstremt viktig borte mot Porto. Straffesituasjonen er ikke helt lett å bli klok på. Jeg syns det er greit å ikke blåse, men ikke greit å gi kort. Det er ingen dive, det er kontakt og spilleren blir hindret. Det må være lov å falle innenfor 16 uten at det skal straffes som ved et forsøk på juks.

Eboue har kontroll på sin side hele kampen og har noen tekniske detaljer som få høyrebacker i verden gjør ham etter. Men, forsøk på gjennombruddspass på midten med hælen 1 min på overtid er vel å tøye det litt langt..

Clichy latterliggjør Kuyt og reduserer ham til en ekstremt dårlig fotballspiller. At han får spille 90 min er et bevis på at Liverpool er i fritt fall. En mer begrenset offensiv spiller har vel de helrøde aldri hatt.

Diaby og Song dikterer tempoet, rytmen og balansen i laget. Var stort sett veldig gode, men har fortsatt tendens til å velge litt vanskelig noen ganger. Av og til skulle jeg gjerne sett at ballen havnet over taket på Emirates i ett klareringsforsøk og ikke via tre trekk på mindre enn 2 meter. Kampens høydepunkt (kanskje bortsett fra målet) er måten Diaby drar av 3 `poolspillere med en finte i første omgang. Sykt imponerende balanse og taktomslag. Måten han skjermer ballen og drar den unna Gerrard gjentatte ganger i går viser at han nå virkelig klarer å kombinere teknikk, fysikk og smartness.

Arshavin har vendinger og rykk man bare må smile når man ser. Litt lite sluttprodukt, men du verden hvor deilig frekk han er med forsøkene sine. Den liggende passningen til Bendtner mellom bena på Agger? er helt fantastisk.

Cesc er sliten og det var veldig tydelig i går. Likevel jobber han ekstremt mye for laget og når det koker er det han som klarer å ødelegge for `pool ved å hindre flere frispark i å bli tatt tidlig. Hans helt korrekte pirking på at Gerrard hele tiden legger ballen et par meter for langt frem gjorde at 2 min av overtiden forsvant i diskusjon. Hands eller ikke hands på slutten? Hadde jeg vært helrød hadde jeg følt med snytt, nå føler jeg at det var et lite takk for sist med tanke på all juksingen til Gerrard kampen gjennom. Han fremstår etterhvert som en av de mest hykleriske personer i PL. Cesc hadde hverfall klokskap nok til å innrømme at han tok ballen med armen.

Gallas og Vermaelen var gode i går, men får av og til helt panikk. Ved to anledninger er Gallas i ferd med å spille gjennom en `poolspiller fordi han løper inn i en mølje av folk med nesen mot eget mål og slår ballen i feil retning. Bare tilfeldigheter redder ham der. Vermaelens 100 m løp på overtid gjorde at jeg omtrent måtte slå av tv`en. Ga meg flashbacks til alle de gangene vi har avgitt poeng på overtid fordi vi blir tatt på kontring i mot.. Skal de aldri lære..

 

4 matchball-kamper på 10 dager med 4 poeng som resultat. Spillerene som har vært gjennom dette må være ekstremt slitne. Ikke bare fysisk, men også psykisk. Vi så hvordan spesielt Fab og tildels Arshavin led etter å ha jaget i alle kampene med ekstremt høyt tempo. Likevel kan vi si oss rimelig fornøyde da de andre resultatene har gått vår vei. Vi har avgitt flest poeng til United, men ikke katastrofalt mye og jeg tror vi snart er i ryggen på dem. Moralen må ha fått en ekstrem boost i går med tanke på eget og andres resultater.

Håper Wenger gir de fleste et par dager fri og nå kan vi prise oss lykkelig over at det ikke er en ny kamp til helgen. Da hadde batteriene vært fullstendig flate før Porto. Kanskje Wenger nok en gang har outsmartet oss ved å ofre FA-cupen? Kanskje han ikke har mistet taket helt likevel??

 

Hva så med Liverpool? Bortsett fra Gerrard og Reina er laget så svakt at jeg ikke tror de klarer å kvalifisere seg til CL. Da skal de virkelig få slite med å betale lønningene i nord.

Link to comment
Share on other sites

Sesongens 3. seier over Liverpool! ;)

Vi spilte ikke så veldig bra, men vi vant, det er det som teller i sånne kamper!

Håper Eboue får fortsette i neste kamp, vil heller ha han en Sagna akkurat nå.

Gallas syns jeg er banens beste.

Clichy hever seg MANGE hakk fra de forige kampene, herlig!

Arshavin hevet seg også i denne kampen, litt slurv at og til men han spile hvertfall veldig bra.

Diaby spiller en ganske bra kamp, han bør starte istede for Denilson any day.

Nå er Champions League neste, så blir en liten pause i Premier League..

 

PROUD TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

Snakk om å gå fra helvete til himmel på tre døgn. Dette kan være vendepunktet vi alle snakker om i mai hvis vi mot formodning skulle greie det "umulige". Grunnen til at jeg bruker hermetegn er at dette slettes ikke er umulig. Sa ikke de aller fleste at vi hadde en gyllen sjanse dersom vi var 5-6 poeng bak Chelsea/ ManU etter Liverpool-kampen??

 

Tilsammen 4 poeng etter kampene mot Villa, United, Chelsea og Liverpool er langt svakere enn vi håpet på, men ettersom Chelsea kun plukket 7 poeng mot Burnley, Hull, oss og Everton i samme periode så har luken kun økt med tre poeng. United har imidlertid utnyttet situasjonen og plukket 10 poeng på kampene mot Hull, oss, Portsmouth og Villa, men ettersom de lå bak oss før vi gjestet Villa så er de kun fem poeng foran med et langt vanskeligere kampprogram i serieinnspurten.

 

Etter å ha unnagjort de fire storkampene som skulle definere sesongen vår så er vi i en posisjon som de fleste foran Villa kampen ville beskrevet som gunstig. Men på grunn av at vi ble så til de grader avkledd av Chelsea og United så velger de fleste goonere å forbli pessimistiske, noe jeg har full forståelse for. Manglene forsvinner ikke over natta og vi har vært heldige med rivalenes stadige snubling. I en gjennomsnittlig PL-sesong ville vi vært et hav bak de beste.

 

MEN, nettopp på grunn av poengtapene til våre konkurrenter så har vi nå etter min mening en utrolig mulighet. United og Chelsea skal møtes og vi har som nevnt det desidert letteste kampprogrammet. Hvis spillerne viser lignende fighting spirit som mot Pool i de gjenstående kampene og hvis nøkkelspillerne holder seg skadefri, SÅ TROR JEG DÆVEN DØTTE VI TAR GULLET!!!!

 

Proud to be a gooner!

Link to comment
Share on other sites

Aller først vil jeg beklage min pessimistiske holdning før kampen. Heldigvis tok jeg feil!

Førsteomgangen var tafatte greier. Så ut til at nervene lå tykt utenpå samtlige spillere. Det som ble vist i andreomgang var langt mer lystig. Jeg synes Arsenal var et par hakk bedre enn Liverpool som virkelig bekrefter mistanken om grå og kjedelig fotball.

 

Det var deilig å se Eboue og Bendtner fra start. Clichy reiste seg markant, samtidig som Almunia virket langt mer tryggere enn tidligere i sesongen. Innlegget til Rosicky og målet til Diaby oser av klasse.

 

En perfekt fotballkveld for Arsenal. Kan ikke huske sist at alle resultater gikk vår vei. Nå venter en på papiret lettere periode med Sunderland (hjemme) Stoke (borte) og Burnley (hjemme). Og jaggu starter CL neste uke. Eneste bekymring akkurat nå er eventuelle skader…

Link to comment
Share on other sites

ser på Skysports at Gerrard mener det er "crazy" at dem ikke fikk straffe på slutten der. Jeg blir helt oppgitt over denne fyren må jeg si, for det første sto vel Fabregas klart utenfor, for det andre var det jo tidenes filming/dive som gjorde at dem fikk det frisparket. Gerrard burde seriøst ta seg sammen, er jo direkte flaut.

Link to comment
Share on other sites

ser på Skysports at Gerrard mener det er "crazy" at dem ikke fikk straffe på slutten der. Jeg blir helt oppgitt over denne fyren må jeg si, for det første sto vel Fabregas klart utenfor, for det andre var det jo tidenes filming/dive som gjorde at dem fikk det frisparket. Gerrard burde seriøst ta seg sammen, er jo direkte flaut.

 

Det er helt utrolig...ufattelig. Eduardo skulle opprinnelig få 2 kamper for sin ENE dive (!!), som jo faktisk var litt tvilsom i tillegg. Jeg ser mange Liverpool-kamper og han "diver" og jukser i HVER kamp. Dette er mye værre enn både Eduardo, Drogba og Ronaldo til sammen, han detter uten at noen er i nærheten og det kan ikke forsvares. Han burde fått 2/3 kampers karantene av FA på grunn av hyppigheten (les hver kamp), men det kommer selvfølgelig aldri til skje. Faen for et patetisk rasshøl.

Link to comment
Share on other sites

Fant nettopp denne trivelige filmsnutten på Youtube (kan ikke se at den er postet her før):

 

 

Veldig bra. Handsen til Fabregas er helt strålende fra denne vinkelen :)

 

Har ikke vært over denne sesongen, men denne videoen ga meg utrolig lyst å bestille billetter umiddelbart. Pre-match følelsen er ikke den samme når man skynder seg hjem fra jobb for å rekke avspark som når man rusler i gatene rundt Highbury og Emirates

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...