Jump to content

Portsmouth B, 30.12.09


ted_uh

Recommended Posts

Portsmouth-ARSENAL

fratton park, onsdag 30. desember klokka 20:45

Canal + sport 1

 

årets siste kamp er ein tøff bortekamp mot smått desperate pompey.

 

siste ligakampar mot portsmouth:

09/10-sesongen:

4-1 H, diaby 2, gallas, ramsey

08/09-sesongen:

3-0 B, Bendtner 2, Vela

1-0 H, Gallas

07/08-sesongen:

0-0 B

3-1 H, Adebayor, Fabregas, Rosicky

 

siste 5 kampar for portsmouth:

west ham B, 0-2

liverpool H, 2-0, belhadj, piquionne

chelsea B, 1-2, piquionne

sunderland B, 1-1, kaboul

burnley H, 2-0, hreidarsson, dindane

 

startoppstilling forrige ligakamp (mot west ham): Begovic, Finnan, Kaboul, Ben Haim, Hreidarsson, Piquionne, Brown, Mullins, Belhadj, O’Hara, Dindane

 

Arsenal 5 siste kampar:

Aston Villa H, 3-0, Fabregas 2, Diaby

Hull H, 3-0, Denilson, Eduardo, Diaby

Burnley B, 1-1, fabregas

Liverpool B, 2-1, sjølvmål, Arshavin

olympiakos B, 0-1 (CL)

 

Startoppstilling i forrige ligakamp: almunia, sagna, gallas, vermaelen, traore, diaby, song, denilson, nasri, eduardo, arshavin

 

Cesc er ute med ”hamstring”-skade, men Rosicky er kanskje klar. Denilson har fått eit problem med ryggen igjen, så det blir kanskje Ramsey frå start.

 

Den gode statistikken mot pompey bør kunne vedlikehaldast mot årets utgåve av laget frå sørkysten,

som har fattige 14 poeng på dei første 19 kampane og dermed ligg sist på tabellen til jul. Men portsmouth har vunne sine to siste heimekampar, så dette blir ikkje lett på ei regnvåt, tung bane.

 

Resultattips: 2-1, FM: arshavin.

 

Kjør debatt!

 

Her er forøvrig link til kampchat

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

[Portsmouths tropp til kampen]

 

Begovic, Ashdown, Finnan, Kaboul, Ben Haim, Hreidarsson, Mullins, Brown, Boateng, Piquionne, Diop, Utaka, Wilson, Yebda, Belhadj, Kanu, Dindane.

[Arsenals tropp til kampen]

 

Almunia, Traore, Vermaelen, Gallas, Sagna, Nasri, Diaby, Song, Rosicky, Walcott, Arshavin, Fabianski, Ramsey, Eduardo, Silvestre, Vela, Merida, Senderos, Denilson, Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Det er viktig at laget kjem ned igjen på jorda til denne kampen, noko eg trur dei klarar. Sjølv om Pompey ligg sist på tabellen har dei synt før at dei kan skape problem for lag som ligg høgare på tabellen.

 

Viktig kamp, eg trur på dette laget:

 

Almunia

Sagna Vermaelen Gallas Traore

Nasri Song Diaby

Walcott Eduardo Arshavin

 

Alternativt Ramsey inn på midten og Nasri fram på flanke og Eduardo ut. Fabregas og Rosicky startar truleg på benken, ingen vits i å satse skjøre bein mot tabelljumboen.

Link to comment
Share on other sites

[Portsmouths tropp til kampen]

 

Begovic, Ashdown, Finnan, Kaboul, Ben Haim, Hreidarsson, Mullins, Brown, Boateng, Piquionne, Diop, Utaka, Wilson, Yebda, Belhadj, Kanu, Dindane.

[Arsenals tropp til kampen]

 

Almunia, Traore, Vermaelen, Gallas, Sagna, Nasri, Diaby, Song, Rosicky, Walcott, Arshavin, Fabianski, Ramsey, Eduardo, Silvestre, Vela, Merida, Senderos, Denilson, Fabregas.

 

Fantastisk! B) Trodde Cesc var ute i 3 uker, heldigvis er ikke det avisene skriver alltid rett! Forævrig pussig å se Senderos i troppen, og skulle ikke Denilson være ute etter en ryggskade? ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg ikke være noen gledesdreper, men tviler på at det der stemmer.

Hvis man teller spillere i troppen er det 20 navn oppgitt, altså to mer enn de tillatte 18. Og de to siste som står

er Denilson og Fabregas, så jeg tviler på de er med.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror dette skal bli grei kjøring, selv om Portsmouth kan fort gi oss kamp!

Om Fabregas er klar eller ikke veit jeg ikke, men jeg håper uansett at han ikke starter.

La han få en pause. Håper Ramsey stepper inn for Fabregas i denne kampen.

Almunia har ikke sluppet inn mål på to seriekamper, syns han skal få prøve seg igjen.

Tipper vi tar en 0 - 3 seier. Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Eboue-Gallas-Vermaelen-Traore

 

Ramsey-Song-Diaby

 

Nasri-Eduardo-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips til dagens startelver:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Vermaelen - Traore

Nasri - Song - Diaby

Walcott - Arshavin - Eduardo

 

tror du får rett i den!

Personlig ønsker jeg Vela inn for Eduardo, synes han er et større uromoment selv om de begge ikke er i form.

Annet alternativ til det er jo Nasri på kanten og Ramsey på midten seff..

 

men tror det blir som du tipper

Link to comment
Share on other sites

Henta fra www.arsenal.com

Cesc Fabregas will miss the game at Portsmouth because of the hamstring he re-injured during his 27-minute two-goal cameo on Sunday. The extent of the captain’s problem is not yet known. However midfield re-adjustment is something that Arsenal will have to get used to in the next week. Denilson may miss this game due to a back injury picked up against Aston Villa but Tomas Rosicky could return from his hamstring trouble.

 

Dette tyder på at CF4 må kvile. Me skal vel likevel ha nok kvalitet til å slå eit lag som ikkje har vunne mot oss på 51 år....

Link to comment
Share on other sites

Tror dette skal bli grei kjøring, selv om Portsmouth kan fort gi oss kamp!

Om Fabregas er klar eller ikke veit jeg ikke, men jeg håper uansett at han ikke starter.

La han få en pause. Håper Ramsey stepper inn for Fabregas i denne kampen.

Almunia har ikke sluppet inn mål på to seriekamper, syns han skal få prøve seg igjen.

Tipper vi tar en 0 - 3 seier. Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Eboue-Gallas-Vermaelen-Traore

 

Ramsey-Song-Diaby

 

Nasri-Eduardo-Arshavin

 

eboue er i afrika ;)

Link to comment
Share on other sites

Da var det klart for dyst igjen. Pompey hjemme var jo grei skuring, men jeg tror det er kommer 11 blåkledde men ut på banen med store planer om å stikke kjepper i hjulene for oss. Tålmodighet og styrke, både i hode og ben blir viktig. Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Traore

 

Ramsey-Song-Diaby

 

Nasri-Arshavin-Vela

 

Vela scoret vel i sin tid sitt første PL mål på denne banen i tilsvarende oppgjør i fjor? La oss håpe på gjentakelse.

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 30 2009, 02:34 PM) 184084[/snapback]

Ser gjerne Nasri på midten sammen med Song og Diaby, og enten Rosicky - Arshavin - Vela/Eduardo på topp, eller Walcott for Rosicky.

Nasri eller Ramsey må komme inn og ta plassen til Fabregas. (Viss han ikke blir klar da). Det er i denne posisjonen Nasri er best også.

Link to comment
Share on other sites

:D--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 30 2009, 02:34 PM) 184084[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Ser gjerne Nasri på midten sammen med Song og Diaby, og enten Rosicky - Arshavin - Vela/Eduardo på topp, eller Walcott for Rosicky.

 

Nasri eller Ramsey må komme inn og ta plassen til Fabregas. (Viss han ikke blir klar da). Det er i denne posisjonen Nasri er best også.

 

Ja det er det jeg også tenkte på B)

 

Samtidig kom jeg til å tenke på den kampen tidligere i år hvor Diaby og Ramsey spilte på midten, det fungerte ikke veldig bra såvidt jeg husker riktig. Samtidig er dette en ganske viktig kamp for oss å vinne, og vi vet aldri hvor godt Ramsey spiller, dermed vil jeg helst se Nasri ovenfor Ramsey på midten ;)

Link to comment
Share on other sites

Cesc Fabregas will miss the game at Portsmouth because of the hamstring he re-injured during his 27-minute two-goal cameo on Sunday. The extent of the captain’s problem is not yet known.
Står det på arsenal.com. Har dessuten erfaring med at Premierleague.com ofte har feil på de troppene.

Synd det med Fab, men vi skal uansett være i stand til å slå tabelljumbo. Noe slikt:

1262181871709281.jpg

Veldig offensivt lag med mye fart på topp, hadde vært spennende å se på Fratton Park.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 30 2009, 02:56 PM) 184087[/snapback]

Ja det er det jeg også tenkte på ;)

 

Samtidig kom jeg til å tenke på den kampen tidligere i år hvor Diaby og Ramsey spilte på midten, det fungerte ikke veldig bra såvidt jeg husker riktig. Samtidig er dette en ganske viktig kamp for oss å vinne, og vi vet aldri hvor godt Ramsey spiller, dermed vil jeg helst se Nasri ovenfor Ramsey på midten :P

 

I den kampen spilte ikke Song og balensen i midtbanen var helt borte. Jeg tror Ramsey og Diaby som indreløpere kan fungere helt fint, så lenge de har Song bak seg til å rydde opp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...