Jump to content

Portsmouth B, 30.12.09


ted_uh

Recommended Posts

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Clichy, Fabregas, vPersie og Rosicky mangler fra startelveren vår. I tillegg er Gibbs, Denilson, Walcott og Bendtner borte i denne kampen. Vi gjør likevel en grei kamp og vinner med et stort resultat.

Baklengsmålet er elendig i og med at alle løper helt inn mot eget mål, i stedet for at noen dekker rommet 45 grader ut. Men bortsett fra det er det bra.

 

Et typisk mål, der konsentrasjonen på arbeidsoppgavene faller sammen etter at de har full kontroll på kampen. Litt kjedelig, men bryr meg ikke så mye om slikt idag. Slikt kan skje når de leder klart på bortebane.

 

Laget spiller bra borte mot et lag som har kniven på strupen.

* Gode bevegelser (flere spillere tar løp samtidig).

* Ballen går kjapt fra spiller til spiller.

* Spillerene jobber som et lag og det ser man når en av stopperene/Song tar løpet fremover, så er det en som dekker sonen den spilleren etterlater seg.

* Trygghet i midtbaneleddet, selv uten Fabregas.

 

 

Alt i alt, imponerende. 3 viktige poeng, nye mål, og laget kan slappe av noen dager før FA cup :)

Godt nyttår "goonere"!

Link to comment
Share on other sites

Man kan selvsagt pirke på småting etter kampen, men det blir helt feil når man klarer imponerende 4-1 på bortebane i en vrien bortekamp. Vi mangler sentrale spillere som Fabregas, van Persie, Bendtner, Clichy, Denilson, Walcott og Gibbs. Det er med andre ord ikke gitt at vi skulle klare dette.

 

Nasri, Diaby, Song og Diaby gjør mye bra. Spesielt gledelig å se unge Ramsey i aksjon. Å se hvordan han er involvert i skåringen til Nasri og hvordan han på egenhånd fikser 3-0 er rett og slett imponerende. Gleder meg stor til å følge denne gutten fremover.

 

Ellers diger jeg at Craig Eastmond fikk sine første minutter i PL. Nå venter jeg bare på at Wilshere og Merida skal få sine neste innhopp.

 

Godt nytt år folkens!

Link to comment
Share on other sites

Godt fornøyd med kampen i går.

Det er en tøff bortekamp, og det er fort gjort å rote bort viktige poeng i en slik kamp. Allikevel har vi god kontroll på kampen, selv om det første målet var relativt heldig.

 

Vi skaper sjanser og scorer fire mål. Et unødvendig baklengsmål, men det viktigste er at vi tar tre poeng.

 

Nå har vi Bolton x 2 og Everton i de neste tre seriekampene. Blir usedvanlig viktig å få med seg full pott i disse kampene, ettersom kampene deretter er mot Villa, United, Chelsea og Liverpool.

 

Come on you Gunners! :)

Link to comment
Share on other sites

God og morsom kamp. Deilig å se at laget har blitt så rutinert at de gjør det de trenger og ikke mer. Ingen skader, kan ikke ha slitt seg helt ut og likevel helt kontrollert.

 

Av enkeltspillere syns jeg Ramsey er den som utpeker seg. Ikke fordi han var best, men fordi han i mine øyne gjør sin beste kamp for oss. Bedre til å poisjonere seg og flinkere til å ikke gå i feil rom. Nydelig avslutning og meget rask til å sette opp Nasri for nr 2. I går utgjorde han en meget sterk midtbane sammen Song og Diaby.

 

Gallas og Vermaelen var også meget solide selv om sistnevnte tabbet seg litt ut på scoringen. Stormer inn for å dekke rom der det ikke er noen spillere og Pompeys målscorer blir overlatt helt til seg selv på 10 meter. God gammeldags "ball watching" og det eneste som trekker ned fra en ellers prikkfri kamp.

 

Nasri, Sagna, Traoré og Eduardo presterer vel det man kan forvente av dem. Ikke helt på topp, men rimelig solid og greit.

 

Almunia tilbake til usikker opptreden i feltet, men virker som han kommuniserer noe bedre enn tidligere. Lite skritt tilbake fra de to siste kampene hvor jeg syns han har klart seg bra.

 

Arshavin får skryt for to ting: 1) Bevegelig og kan dermed brukes som oppspillspunkt. 2) Han tiltrekker seg forsvarere uansett hvor dårlig han spiller fordi alle vet at han kan trylle i noen sekunder når han treffer riktig.

I går var han veldig svak og traff knapt en medspiller med passene sine. Likevel klarer han å skape rom for andre med sitt blotte nærvær. Deilig å ha en slik spiller i laget. Gleder meg til han kommer i form og virkelig får vist hva han er kapabel til :)

 

Godt fornøyd så lagt. Vi henger stadig med i toppen og ingenting er avgjort. Liker ikke tanken på å miste Song såpass lenge som vi gjør, men håper virkelig at vi får han tilbake i god form forut for de meget tunge kampene i slutten av januar/ beg februar. Da vil mye avgjøres. Diaby blir nok sammen med Denilson de to som må stå frem for at vi skal kunne berge oss gjennom perioden. Forsetter de i samme stil som de har gjort i det siste føler jeg meg trygg på at vi henger med hele veien inn.

 

Forøvrig ønsker jeg å takke alle som deltar her inne og på den måten bidrar til at forumet lever.

Ha en fin feiring alle sammen og godt nytt år.

Link to comment
Share on other sites

En meget god kamp. Vi har muligens verdens beste stopperpar. De er helt sinnsyke.

Midtbanen gjorde nok en gang en kjempe kamp. Song spiller som vanlig svært, svært godt. Diaby har hatt 3 meget gode kamper på rad, noe jeg synes er svært gledelig. Ramsey gjør også mye fint og får + for målet.

Jeg synes også jeg begynner å se glimt av gmale Eduardo igjen. Han har fine vendinger, gjør mye riktig og er i gang. forventer mye fra ham resten av denne sesongen.

Arshavin er helt borte i denne kampen, likevel er det viktig å ha ham på laget. Nasri skyter godt, jobber godt og viste godt blikk og touch på innlegget til Song som førte til mål.

 

Alt i alt var dette en meget god kamp.

 

RP7: Hvordan kan du skrive at Almunia er tilbake til usikker opptreden? Han har vært slik hele karrieren og akkurat dette kommer neppe til å endres. Og jeg synes også det er rart at du fremhever hans kommunikasjon med laget. Ved 2/3 tilfeller så jeg tegn til misforståelser.

1. Vermaelen burde abolsutt ha latt ballen gå til Almunia men tok den innenfor 5 meteren rett foran kjegla.

2. Lang ball er på vei gjennom. Sagna starter med å skjerme den inn før han må måke den vekk. For meg virket det som om han ventet på kjegla.

3. Eastmond skyter ballen til corner. Han burde ha blitt informert om at han hadde god tid. Vet ikke om det var som følge av kommunikasjonssvikt eller annet (derfor skrev jeg 2/3 tilfeller).

 

Ha forøvrig ett godt nytt år alle sammen.

2010 blir året superman tar over og Almunia forsvinner. Jeg gleder meg allerede.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Flott kamp og resultat. Med den skåringsformen laget har for tida minkar sjansane for at AW vil bruke store beløp på spissar i overgangsvinduet. :)

 

Mål og høgdepunkt: http://www.thegunninghawk.com/2009/12/31/v...be-missed-goal/

Og det syntes du er bra? får vi flere skader så er det greit å ha en spiss til der oppe:) Ikke alltid Arsenal kommer til å klare å score så mange mål....

Link to comment
Share on other sites

Flott kamp og resultat. Med den skåringsformen laget har for tida minkar sjansane for at AW vil bruke store beløp på spissar i overgangsvinduet. :)

 

Mål og høgdepunkt: http://www.thegunninghawk.com/2009/12/31/v...be-missed-goal/

 

Et meget positivt resultat,men...

Forsvarsspillet til Psmouth kan ikke måle seg med Chelsea,United og Villa.

Er ikke Bendtner tilbake til disse kampene bør vi definitivt ha en sterk stor spiller

inn på topp.

Arshavin og Eduardo blir for lette mot Vidic,Terry og Dunne.

Link to comment
Share on other sites

Flott kamp av gutta! gleder meg å se spillere som tidligere har vært sterkt kritisert fungerer endelig(Diaby, Almunia)

Almunia hadde en fin gest til debutanten Eastmond i går, og sånt setter jeg pris på å se . Og til BE, slutt nå å være så fordømrande negativ! gutta vant solid i går. La deg nå glede over det, og en fin fin jule "sesong" uten tap.

 

 

Godt nyttår til dere alle sammen!

 

Very proud to be a Goonah!

Link to comment
Share on other sites

Flott kamp av gutta! gleder meg å se spillere som tidligere har vært sterkt kritisert fungerer endelig(Diaby, Almunia)

Almunia hadde en fin gest til debutanten Eastmond i går, og sånt setter jeg pris på å se . Og til BE, slutt nå å være så fordømrande negativ! gutta vant solid i går. La deg nå glede over det, og en fin fin jule "sesong" uten tap.

Godt nyttår til dere alle sammen!

 

Very proud to be a Goonah!

Kan ikke se at jeg var negativ i min post. Satt heller med en følelse av at jeg kanskje var litt for positiv, men det er tydeligvis ikke godt nok for deg. Godt nytt år, og lykke til med salget av chelsea effekter til deg, Larsenal76

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se at jeg var negativ i min post. Satt heller med en følelse av at jeg kanskje var litt for positiv, men det er tydeligvis ikke godt nok for deg. Godt nytt år, og lykke til med salget av chelsea effekter til deg, Larsenal76

 

BE

 

I fare for å si mere enn nødvendig, nøyer jeg meg med å rapporter deg til moderator.

 

godt nytt år til deg også...

Link to comment
Share on other sites

Altså BE var da særdeles positiv i sitt innlegg? Man skal være veldig forsiktig med å kaste stein i glasshus her, Larsenal76. Eneste BE kommenterer "negativt" er RP7 sin allerede kritikk-kommentar til Almunia - og den saken vet vi hvor BE står. Men han kommer faktisk med ros de gangene Almunia fortjener det.

 

Ikke bruk opp moderatorene med slik tull Larsenal76, Begynner å bli tåpelig denne rapporteringa av enkeltpersoner her. Rene heksejakta, og man burde kanskje rapportere enkelte for å provosere frem tilfellene også?

Link to comment
Share on other sites

Altså BE var da særdeles positiv i sitt innlegg? Man skal være veldig forsiktig med å kaste stein i glasshus her, Larsenal76. Eneste BE kommenterer "negativt" er RP7 sin allerede kritikk-kommentar til Almunia - og den saken vet vi hvor BE står. Men han kommer faktisk med ros de gangene Almunia fortjener det.

 

Ikke bruk opp moderatorene med slik tull Larsenal76, Begynner å bli tåpelig denne rapporteringa av enkeltpersoner her. Rene heksejakta, og man burde kanskje rapportere enkelte for å provosere frem tilfellene også?

 

Så BE kan si jeg skal kjøpe chelsea effekter, og jeg skal godta det? mitt poeng med innelgget at man kan da være en smule positiv i siste dag av året.... og til svar får jeg overnenvte innlegg. Nei jøss, gidder ikke å bruke mer tid her inne.

Link to comment
Share on other sites

Så BE kan si jeg skal kjøpe chelsea effekter, og jeg skal godta det? mitt poeng med innelgget at man kan da være en smule positiv i siste dag av året.... og til svar får jeg overnenvte innlegg. Nei jøss, gidder ikke å bruke mer tid her inne.

Jeg har ikke bedt deg kjøpe chelsea effekter. Jeg har ønsket deg lykke til med salget av chelsea effekter, da du i en tidligere post has skrevet at du selger det.

 

Han fortsatt godt nytt år Larsenal76, og fortsatt lykke til med salget :-)

(og lykke til med innklagingen til moderatorer).

 

Orakelet: :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke bedt deg kjøpe chelsea effekter. Jeg har ønsket deg lykke til med salget av chelsea effekter, da du i en tidligere post has skrevet at du selger det.

 

Han fortsatt godt nytt år Larsenal76, og fortsatt lykke til med salget :-)

(og lykke til med innklagingen til moderatorer).

 

Orakelet: :-)

 

BE

 

 

Hvor har du det fra at jeg selger chelsea effekter?

Link to comment
Share on other sites

Så BE kan si jeg skal kjøpe chelsea effekter, og jeg skal godta det? mitt poeng med innelgget at man kan da være en smule positiv i siste dag av året.... og til svar får jeg overnenvte innlegg. Nei jøss, gidder ikke å bruke mer tid her inne.

 

I likhet med BE mente jeg at det var du som drev med salg av supporterartikler etc. Og den mixupen ble jo da avklart i innlegget over her - Så beklager så meget.

 

Og BE - spar på smileys, smiske slik a gitt - Fysjom. (I internettens ånd gjør man oppmerksom på at siste setning skal leses i en ironisk tone)

Link to comment
Share on other sites

I likhet med BE mente jeg at det var du som drev med salg av supporterartikler etc. Og den mixupen ble jo da avklart i innlegget over her - Så beklager så meget.

 

Og BE - spar på smileys, smiske slik a gitt - Fysjom. (I internettens ånd gjør man oppmerksom på at siste setning skal leses i en ironisk tone)

 

 

Appologise accepted!

Link to comment
Share on other sites

BE:

Jeg gir vel ikke direkte skryt til Almunia, men påpeker heller at han var tilbake til gamle synder etter et par gode kamper ;)

Ellers så syns jeg kommunikasjonen virker noe bedre tiltross for at det stadig oppstår episoder. Mot P syns jeg vi hørte ham rope og kommandere forsvaret noe jeg tidligere har savnet.

 

Forøvrig glad dere klarte å løse misforståelsen rundt kjøp og salg av Chelsea-effekter :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...