Jump to content

Dennis Bergkamp


Dr. Phil

Bør Dennis Bergkamp ta en sesong til?  

114 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 212
  • Created
  • Last Reply
Guest Beelzebot
Denne kampen er et bevis på at det var riktig å gi Bergkamp en sesong til.

 

du tuller...? én sesong til?!? bergkamp var ferdig som toppspiller for to år siden og burde aldri fått forlenget kontrakten i sommer. nostalgien tok dessverre overhand og bergkamp fikk ett år ekstra. bergkamps bevelsesmønster uten ball er direkte pinlig nå om dagen. hver gang jeg ser han i startelveren, blir jeg irritert. mannen er ferdig som toppspiller...

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

bergkamp er ikke god nok for en klubb som arsenal. kun glimtvis viser han rester av fordums storhet, men det er ikke i nærheten av adekvat for det som skal være en av englands 3-4 beste klubber. hadde han slitt benken og fungert nærmest som en superreserve, skulle jeg ikke sagt noe. problemet er at bergkamp, stort sett, prioriteres foran en spiller som van persie. som vieira sa, wenger har sine favorittspillere han så og si aldri vraker og bergkamp er en av de; dessverre...

Link to comment
Share on other sites

Det er vel åpenbart at Bergkamp nå sliter med å holde PL-nivå. At han glimter til innimellom forandrer ikke på det. Bergkamp er blant klubbens to-tre største profiler gjennom historien, men ingen er tjent med at han spiller i 'all evighet', aller minst Bergkamp selv og hans fenomenale ettermæle i vår kjære klubb. På et tidspunkt vil nok være nok uansett, uansett hvor vemodig dette måtte være. Det er helt feil å gi spillere en sesong ekstra som 'belønning' for lang og tro tjeneste. Laget er alltid større enn spilleren, og kun dersom han faktisk gir viktige bidrag kan han forsvare plassen i troppen.

 

Bergkamp er ikke lenger noe åpenbart valg i førsterekka til Arsenal, men som sagt kan han innimellom komme inn å gjøre gode prestasjoner i kraft av sin rutine. Og bare hans tilstedeværelse i troppen er av det gode, og vil være særlig positivt for de yngre. Dette er kanskje den viktigste rollen bergkamp spiller nå, og er kanskje det viktigste argumentet for hvorfor han skulle få en sesong til. Men hvis han blir med til Emirates stadium formoder jeg at det er som medlem i trenerstaben! ;)

Link to comment
Share on other sites

Bergkamp gir seg etter denne sesongen. Trist er det, men det er bra

DB tok denne sesongen også. Nå får VP/Quincy og Reyes

den optimale lærdom fra mesteren selv.

Bergkamp passer nå i rollen som supersub. La oss nyte de kampene

vi har igjen med vår flyvende hollender.

Ennå viser han glimt av storhet og jeg nyter hvert øyeblikk.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Bergkamp henger ikke med lenger, enkelt og greit. Det er lenge mellom klassekampene fra den flygende hollender, og det er etter min oppfatning en selvfølge at han ikke får fornyet kontrakten til den kommende sesongen.

 

Bergkamp er fantastisk når han får god tid med ballen, som f.eks. Everton-kampen i fjor. Da er han mer enn god nok. Men nå er det dessverre en gang slik at Everton-kampen ikke er et godt eksempel på en gjennomsnittlig Premier League-kamp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok det er tiden for å legge opp etter denne sesongen

for Kongen. Men han kunne spilt til han var 50 for min del :)

 

Og til dere som tjater ivei om at han er "for dårlig":

Husker dere Argentina-Brasil i VM 1990?

1990: Argentina-Brasil 1-0 (omtale herfra)

"Argentina var nok en gang regjerende mestere, men måtte slite kraftig for å avansere til åttendedelsfinalen i Italia -VM. Brasil hadde det meste av spillet i dette prestisjeoppgjøret, men takket være tre sekunders magi av en skadet Maradona vant argentinerne kampen med 1-0. Maradona dro seg fri fra tre mann, fant smutthullet, og sendte Claudio Caniggia alene med keeper. Caniggia scoret og Argentina spilte seg helt til finalen. Der var det bom stopp mot et mye bedre tysk lag."

 

Om det er noen på Arsenal som i en elendig kamp kan vise opp

tre sekunders magi som vinner kampen er det fremdeles Dennis!

Mannen er ikke bare god nok for Arsenal (tør også minne om Thun-

kampen), han er for god for en del av supporterne her... :unsure:

---

Forøvrig skal nevnes at Caniggia hadde karantene i finalen mot

Tyskland (gule kort) etter en helt håpløs viljehands i semifinalen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok det er tiden for å legge opp etter denne sesongen

for Kongen. Men han kunne spilt til han var 50 for min del  :)

 

Og til dere som tjater ivei om at han er "for dårlig":

Husker dere Argentina-Brasil i VM 1990?

1990: Argentina-Brasil 1-0 (omtale herfra)

"Argentina var nok en gang regjerende mestere, men måtte slite kraftig for å avansere til åttendedelsfinalen i Italia -VM. Brasil hadde det meste av spillet i dette prestisjeoppgjøret, men takket være tre sekunders magi av en skadet Maradona vant argentinerne kampen med 1-0. Maradona dro seg fri fra tre mann, fant smutthullet, og sendte Claudio Caniggia alene med keeper. Caniggia scoret og Argentina spilte seg helt til finalen. Der var det bom stopp mot et mye bedre tysk lag."

 

Om det er noen på Arsenal som i en elendig kamp kan vise opp

tre sekunders magi som vinner kampen er det fremdeles Dennis!

Mannen er ikke bare god nok for Arsenal (tør også minne om Thun-

kampen), han er for god for en del av supporterne her...  :unsure:

---

Forøvrig skal nevnes at Caniggia hadde karantene i finalen mot

Tyskland (gule kort) etter en helt håpløs viljehands i semifinalen...

21359[/snapback]

 

 

Støtter deg her Didrik!

Dennis Bergkamp har av en eller annen grunn blitt skyteskive her inne på forumet.

Grunnen til dette tror jeg simpelten er at han er 36 år gammel og "over the top" som mange bruker og si. Det er veldig lett å skylde på Dennis da det går dårlig, fordi da kan man enkelt si at Dennis er gammel og det er grunnen. Bare se på hvordan andre spillere blir beskyttet i forhold til han.

La meg komme med noen gode argumenter på hvorfor jeg mener at Bergkamp fortsatt er en nyttig spiller for klubben:

 

1. Ikke at alle spillerbørser er pålitelige, men det er en klar tendens i at Dennis gjør det bra på

spillerbørser.

 

2. Målet, og innsatsen mot Thun er et bevis på at han fortsatt kan være svært så toneangivende hvis

ikke motstanderen er alt for tøff. Synes også kampen mot Fulham var sterk av Dennis. Vi må huske

på at det ikke akkurat er lenge siden 7-0 kampen mot Everton. Poenget mitt her er at hvis

motstanderen ikke er alt for sterk, og Arsenal får LITT rom så kan Dennis nærmest avgjøre

kamper på egenhånd med stikkerene sine.

 

3. Bergkamp er også meget viktig utenfor banen, han er et forbilde for våre yngre spillere, og med hans

hjernekapasitet da det gjelder offensiv fotball så kan han bli den perfekte læremester, hvis han ikke

allerede er det. Sist ute var Cesc og skrøt av hans enorme kunnskap.

 

4. Bergkamp trenger ikke mere enn tre-fire sekunder som Didrik sa, for å vippe en kamp vår vei, han

har ekstremferdigheter som det ikke finnes maken til. Det er en grunn til at Wenger sa dette:

How do you replace Dennis Bergkamp: You cant replace him, there is only one Dennis Bergkamp

Link to comment
Share on other sites

Godt at det er flere som ikke bare skyter i blinde, Bergkampboy!

Det er , som du sier, alt for mange som har funnet DB10 som

skyteskive. Det er jo også en del andre som får ufortjent tyn på

forumet fordi vi ikke presterer som vi ønsker (og er blitt bortskjemte

med...).

 

Én ting er iaf sikkert: Arsenal blir ikke bedre av å førtidspensjonere

Dennis. He can´t be replaced. Og som du også nevner - han er fremdeles

alltid blant de 5-6 beste på Arsenals spillerbørser over en sesong. Verdt

å tenke på for en del whiners :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest tretten06

Måtte bare nevne en artikkel fra Dagbladet 19/10, hvor de rangerer verdens beste spisser. Noen som så den? At John Carew ble ranket som bedre DB10? Like hello? Den dagen Carew er 1/4 av Dennis, skal jeg heller gi beskjed.

Ok, akkurat nå for tiden har Bergkamp alderen og formen mot seg, men jeg har til gode å se Carew gjøre ting ala "Newcastle-finten"

Kanskje dagbladetmannen burde se på listen EN gang til...? :D

Link to comment
Share on other sites

Bergkamp kan spille så lenge han vil i Arsenal trøya spør du meg, spillere som han vokser ikke på trær. Måten han opptrer både på og utenfor banen gjør han bare helt unik.

Vi så jo bare sist mot Thun i CL at han kan avgjøre kamper fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

Bergkamp bidra med absolutt ingenting mot Tottenham.

Han bør for resten av karrieren starte på benken, og heller komme innpå mot slutten hvis det trengs. Da er jo motspillerne noe kjørt, og han har fått kompensert for manglende fart.

 

Hvil deg Dennis, det har du fortjent.

25161[/snapback]

Når Tottenhamspelarane var sliten og DB fekk tid og rom var han god. Difor trur eg meir og meir på Bergkamp som supersub. RvP er meir enn moden nok til å ta over.

Link to comment
Share on other sites

Har du satt på repeat knappen igjen Mee ann bertie..... Finn på noe bedre enn å slenge dritt om Kong Bergkamp. Er dritt lei de samme halv bittre og sure kommentarene etter hver kamp.

 

Han hadde en dårlig første omgang sammen med resten av laget, men i 2 omgang spillte han bra. Meget delaktig i Arsenal's største sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Når Tottenhamspelarane var sliten og DB fekk tid og rom var han god. Difor trur eg meir og meir på Bergkamp som supersub. RvP er meir enn moden nok til å ta over.

25169[/snapback]

 

Høres fornuftig ut!

 

Man kan aldri avskrive Bergkamp, men han er nok bedre dersom tempoet hos motstanderen går litt tregere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...