Jump to content

Dennis Bergkamp


Dr. Phil

Bør Dennis Bergkamp ta en sesong til?  

114 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Å erstatte Bergkamp blir som å hoppe etter Wirkola, eller urinere i motvind om du vil.

Derfor mener jeg at vi bør se etter en annen spillertype, fordi på den måten kan vi bruke vår spydspiss Thierry Henry i Bergkamprollen. Han har jo allerede blitt en tilrettelegger av rang, bare se på statistikken hans, og vi vet at Henry er i stand til å score målene sine fra alle mulige posisjoner.

Jeg irriterer meg over at Wenger satt å så på Michael Owen forsvant til Newcastle, der kunne han ha gjort et varpi mine øyne. Jeg tror Owen kunne scoret et skyhøyt antall mål hvis han hadde fått ting til å gli hos oss. Han er jo den perfekte endestasjon for vår fantastiske spillestil. Se for deg han med tilretteleggere som Henry, Reyes, og Pires...

Vet ikke om jeg tørr håpe på Bergkamps erstatter er i klubben til tross for at vi har en rekke talenter som RvP, Quincy, og Lupoli.

Inntil den vonde dagen da Berkamp legger opp kommer, så er det bare å nyte tiden vi har igjen med den STORE ikke-flyende hollender! :wacko:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 212
  • Created
  • Last Reply

En Michael Owen til £17m? Varp og varp..

 

Nei, ærlig talt så tror jeg ikke Bergkamp nødvendigvis må erstattes. Arsenal har jo allerede spilt uten ham i store deler av sesongen de par-tre siste årene, og det har jo stort sett gått greit det også. Det er ikke en Bergkamp á sesongen 97/98 som skal "erstattes", men en Bergkamp anno 2006 - og så svingende han er i prestasjonene nå, så blir neppe det noe stort problem.

 

Det er ingen tvil om at få er på høyde med Dennis Bergkamp slik han var på sitt beste, men en rekke spillere er på høyde med den Dennis Bergkamp'en vi ser i dag.

 

Dette er ikke noe forsøk å rakke ned på Bergkamp, snarere et forsøk på å påpeke at livet vil gå greit videre selv uten Bergkamp og - sett bort fra det rent nostalgiske for en del.

Link to comment
Share on other sites

En Michael Owen til £17m? Varp og varp..

 

Nei, ærlig talt så tror jeg ikke Bergkamp nødvendigvis må erstattes. Arsenal har jo allerede spilt uten ham i store deler av sesongen de par-tre siste årene, og det har jo stort sett gått greit det også. Det er ikke en Bergkamp á sesongen 97/98 som skal "erstattes", men en Bergkamp anno 2006 - og så svingende han er i prestasjonene nå, så blir neppe det noe stort problem.

 

Det er ingen tvil om at få er på høyde med Dennis Bergkamp slik han var på sitt beste, men en rekke spillere er på høyde med den Dennis Bergkamp'en vi ser i dag.

 

Dette er ikke noe forsøk å rakke ned på Bergkamp, snarere et forsøk på å påpeke at livet vil gå greit videre selv uten Bergkamp og - sett bort fra det rent nostalgiske for en del.

20061[/snapback]

 

 

Owen til £17m er kanskje ikke noe varp, men er ganske sikker på at vi kunne fått han noe billigere hvis vi hadde slått til med en gang Owen ytret ønske om å bytte klubb. Owen uttalte jo mange ganger at han ikke var interessert i gå til "Magpies", og ville ikke til dit før han fikk avklart om Arsenal, Liverpool, Chelsea eller Man U var interessert.

Konklusjonen er at Owen antakeligvis ville ha vært sjeleglad for å havne på Highbury, og at prisen ikke ville vært den samme, vi må huske på at Liverpool var inne i bildet på slutten slik at Newcastle måtte betale en smule for mye, Liverpool hadde jo ikke råd...

Link to comment
Share on other sites

Tror heller ikke Bergkamp blir erstattet. En type av DB sitt

kaliber er ikke lett å finne. Men utvikler VP seg så tror jeg han kan

bli en glimrende makker til Thierry Henry.

 

Kommer til å savne Bergkamps eminente teknikk. De små

finessene som bare tar pusten fra en. Der kommer aldri en ny

Bergkamp, men det sier vi gjerne om Van Persie om 10 år. :wacko:

Han kan bli stor han også holder han seg i skinnet.

Link to comment
Share on other sites

Guest luckylars

11 år i klubben er noe å ta av seg hatten for.

 

Enig med Wenger at DB ikke kan erstattes. Gleder meg allerede til DVD`en 50 top goals - Dennis Bergkamp.. (Synd av han ikke klarer 15 mål i år så hadde vi hatt tittelen 100 top Goals for Arsenal).

 

Eller er der noen som har total oversikt over målene til Bergkamp. Hvis en tar med FA og CL så har han kanskje over 100 mål?

Link to comment
Share on other sites

Guest luckylars

Måtte jo bare sjekke dette selv.

I følge: The Iceman så har han følgende før denne sesongen:

 

Total Appearances for Arsenal: 390/117 goals

Starting: 332

Substitute: 58

League: 291/85

FA Cup: 36/14

League Cup: 15/8

Charity Shield : 4/0

Europe: 44/10

Link to comment
Share on other sites

Bergkamps etterfølger bør finnes i stallen nå. Bergkamp presterer ikke lenger, varene blir ikke levert.

Det er tragisk å se DB10, når vi husker hvor stor fotballspiller han var!

 

Dette ødelegger hans ettermæle, og det er det ikke verdig.

La mannen få hvile på sine laurbær og nyte sitt otium.

Bekle ikke sørgelige Bergkamp med kapteinsbind, og la hans svake prestasjoner bli fremhevet mer enn nødvendig.

 

Vi vil ha en ny nr 10!!!!!!!!

20390[/snapback]

 

Det er litt vemodig å se Dennis Bergkamp når han ikke er i topp form ja og det er kanskje noe i det å legge opp mens man enda er på topp. Men jeg er av den oppfatning om at Dennis kommer til å vise oss glimt av sin storhet også denne sesongen. Jeg var en av dem som håpet at han fikk fornyet kontrakten med 1 år etter forrige sesong.

Link to comment
Share on other sites

Litt urettferdig kritikk her. Ja, Bergkamp var ikke særlig bra

mot M'bro, men hva er Bergkamps styrke?

Gjennombruddspasninger! Når kan han slå dem med medspillere

som står i midten og venter uten bevegelse??

Nei, det blir helt feil å rakke ned på Bergkamp i en kamp hvor

omtrent alle spilte under pari...

Vi mister mye løpsstyrke uten Henry og Ljungen ser det ut som.

Link to comment
Share on other sites

Litt urettferdig kritikk her. Ja, Bergkamp var ikke særlig bra

mot M'bro, men hva er Bergkamps styrke?

Gjennombruddspasninger! Når kan han slå dem med medspillere

som står i midten og venter uten bevegelse??

 

20438[/snapback]

Først må han få ballen under kontroll, og avleveringa på fem meter må sitte. Deretter må han komme seg i posisjon for å få ballen. Ikkje vert slik i år.

 

Dette har lite med Bergkamp sine gjennombruddspasningar å gjere.

Link to comment
Share on other sites

Blir vel litt vanskelig for omtrent alle Paddy å spille ballen

til en medspiller som står i ro på 16 meteren med

3 motspillere på seg.

Nei, skal DB s kvaliteter komme til sin rett må bevegelsene

og vingspillet være der, og ikke minst tempoet som var

fraværende de siste 75 minuttene av kampen.

Når det er sagt har heller ikke DB hatt en god start på sesongen

som en del andre.

Link to comment
Share on other sites

Litt urettferdig kritikk her. Ja, Bergkamp var ikke særlig bra

mot M'bro, men hva er Bergkamps styrke?

Gjennombruddspasninger! Når kan han slå dem med medspillere

som står i midten og venter uten bevegelse??

Nei, det blir helt feil å rakke ned på Bergkamp i en kamp hvor

omtrent alle spilte under pari...

Vi mister mye løpsstyrke uten Henry og Ljungen ser det ut som.

20438[/snapback]

 

Bergkamps styrke. Jo det er å få slå pasninger. Men man skal være temmelig blåøyd hvis motstandere lar han få stå i fred og ro uten markering....bare for å vise sin styrke.

Bergkamp har rett og slett ikke styrke lenger til å rive seg løs fra en motstander, slik at han får slå pasninger.

Han er for gammel nå! Treg og redd! Typisk old-boys spiller.

Inn med sultne uredde ungdommer; Persie eller Lupoli.

 

Men kanskje kan han vise kvaliteter mot Thun, hvis de er like dårlige som de høres ut som... ;)

20487[/snapback]

 

 

Bergkamp kommer nok til å prestere som han har gjort de siste sesongene....Velger å se det positive, hans herlige flikk mellom beina på Xavier(?). Hele laget var svakt, utrolig stillestående. Vi spiller godt sammen og dårlig sammen!!

Link to comment
Share on other sites

Litt urettferdig kritikk her. Ja, Bergkamp var ikke særlig bra

mot M'bro, men hva er Bergkamps styrke?

Gjennombruddspasninger! Når kan han slå dem med medspillere

som står i midten og venter uten bevegelse??

Nei, det blir helt feil å rakke ned på Bergkamp i en kamp hvor

omtrent alle spilte under pari...

Vi mister mye løpsstyrke uten Henry og Ljungen ser det ut som.

20438[/snapback]

 

Bergkamps styrke. Jo det er å få slå pasninger. Men man skal være temmelig blåøyd hvis motstandere lar han få stå i fred og ro uten markering....bare for å vise sin styrke.

Bergkamp har rett og slett ikke styrke lenger til å rive seg løs fra en motstander, slik at han får slå pasninger.

Han er for gammel nå! Treg og redd! Typisk old-boys spiller.

Inn med sultne uredde ungdommer; Persie eller Lupoli.

 

Men kanskje kan han vise kvaliteter mot Thun, hvis de er like dårlige som de høres ut som... ;)

20487[/snapback]

 

Var liksom medspillerne som stod bom stille og ventet på ballen jeg

tenkte på B&M. Utrolig lite bevegelse framover og det var ikke bare

DB som var frustrert over det.

Skal vi vinne kamper må vi ha bevegelse,løp og innsats.

Det skortet det på hos mange på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Bergkamps styrke. Jo det er å få slå pasninger. Men man skal være temmelig blåøyd hvis motstandere lar han få stå i fred og ro uten markering....bare for å vise sin styrke.

Bergkamp har rett og slett ikke styrke lenger til å rive seg løs fra en motstander, slik at han får slå pasninger.

20487[/snapback]

 

Unnskyld meg, Bergkamp kom flere ganger unna markeringen sin, husker spesielt en tunnel han hadde som bare var vakker! Bergkamp sleit denne kampen med å få til noe spesielt framover ja, men du kan ikke skylde på ham at det ofte ble slik at han måtte slå ballen i støtte til en medspiller. Han mistet sjeldent ballen, men fikk få medspillere til å løpe i bakrom, hvor han er utrolig god til å bare legge ballen i rommet foran, eller rett i beina på dem. Veldig sjeldent så vi Arsenalspillere ta løp i bakrommet, slik som vi flere ganger har sett Freddie og Henry gjøre. Derfor ble DB10 så usynlig som han ble, ikke fordi han er blitt for dårlig!! Greit nok at han er gammel, men hvis han skal få vist sin styrke som fotballspiller, må han få noenmedspillere til å bevege seg rundt ham!!

Link to comment
Share on other sites

Limer sammen disse to da den siste tråden i bunn og grunn har blitt en diskusjon om hvorvidt alderen har tatt igjen Dennis Bergkamp.

 

Selv mener jeg vel at Dennis Bergkamp fremdeles er en glimrende spiller når han er på sitt beste. Dessverre går det lenger og lenger tid mellom hver gang han viser dette. Dette har vært et mønster de par-tre siste sesongene. I fjor ble han også til tider dømt nord og ned, "alle" ville han skulle legge opp. Så kom den fantastiske kampen hjemme mot Everton (7-0) og hele Highbury ba om et nytt år i unison sang.

 

Jeg har ingen problemer med at Bergkamp spiller også denne sesongen, men jeg hadde håpet at Wenger stod ved ordene om at DB10 måtte regne med mindre spilletid i år fremfor å benytte ham fra start i 50-70% av kampene.

Link to comment
Share on other sites

Og akkurat det har du helt rett i. Jeg skal ærlig

innrømme at jeg hadde håpet dette var sesongen Van Persie

skulle slå skikkelig til. Da må han få spilletid.

DB er ennå en glimrende spiller , men nå bør VP få mer

spilletid, noe han gjør på landslaget.

DB har jobbet bra i kampene så langt etter min mening, se

på kampen mot Fulham når det var mye bevegelse rundt ham.

Da gikk det bra.

I tøffe kamper tror jeg DB må hvile. Da klarer han ikke å

prege kamper som før.

Link to comment
Share on other sites

I dagens kamp mot Thun hadde Bergkamp den "rollen" som jeg mener at han med fordel kan bekle med jevne mellomrom; nemlig rollen som "Supersub".

20692[/snapback]

Tidlegare har eg hatt inntrykk av at Bergkamp aldri kjem inn i kampen som innbyttar. I dag var det annleis. Verka som om Dennis sin inntreden sette fart i laget. I tillegg fighta han inn målet på ein eksemplarisk måte. Supersub var han så absolutt i dag - og gjorde seg fortjent til si nye kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest luckylars

Slike kamper og spirit av DB10 gjør at vi må få han til å ta et år til.

Han har sikret en del poeng med sine mål.

 

Men har hørt rykter om at han vil avslutte sin karriere med et år i Ajax.

 

--

Lucky Lars

Link to comment
Share on other sites

Ryktene du har hørt er foreldet Luck Lars.

Dette er definitivt siste sesong for Bergkamp, og han avslutter i Arsenal. Er noen år siden han snakket om Ajax nå.

 

Bergkamp hadde ett kjempe innbytte igår. Jeg er blant de som fremdeles mener Bergkamp er god nok og må stadig "forsvare" han.

 

Legger forøvrig merke til at Mee and Bertie velger å ikke kommentere Bergkamp's innhopp så langt :D

Link to comment
Share on other sites

Ryktene du har hørt er foreldet Luck Lars.

Dette er definitivt siste sesong for Bergkamp, og han avslutter i Arsenal. Er noen år siden han snakket om Ajax nå.

 

Bergkamp hadde ett kjempe innbytte igår. Jeg er blant de som fremdeles mener Bergkamp er god nok og må stadig  "forsvare" han.

 

Legger forøvrig merke til at Mee and Bertie velger å ikke kommentere Bergkamp's innhopp så langt ;)

20720[/snapback]

 

Takk Dennis. Et kjempeinnhopp av vår eminente hollender.

Enig Parlour..skal en kritisere kan en også gi ros når det er fortjent. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...