Jump to content

Dennis Bergkamp


Dr. Phil

Bør Dennis Bergkamp ta en sesong til?  

114 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Siste sesong som en troverdig utfordrer til å være aktuell til å starte de fleste kampene, men nest siste sesong som mentor og "målestokk" for de yngre spillerne.

 

Neste sesong vil han ikke være kapabel til å spille kamper hver eneste uke, men kan med sin erfaring være viktig på treningsfeltet, som innbytter i enkelte kamper. Han kan muligens også være aktuell startmann i en og annen kamp, spesielt dersom vi pådrar oss flere skader/karantener samtidig.

 

En mulig startmann i liga-cupen sammen med de yngre spillerne?

7429[/snapback]

 

Enig i det du skriver. Spørsmålet er om hovedpersonen er like enig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 212
  • Created
  • Last Reply
Guest Mr. Arsenal

Han bør få spille så lenge han vil i den røde drakta. Makan til spiller!

Selv kompiser som er svorne afc hatere liker ham og kommer med hyggelige kommentarer om ham-det sier sitt.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Dennis er en legende på Highbury, men nok er nok!!!

Jeg føler meg helt sikker på at dette er den siste sesongen vi får se ham som en troverdig utfordrer til en plass på laget.

La oss alle hylle denne mannen som har gitt oss så mange gleder og høydepunkt.

7416[/snapback]

 

Siste sesong som en troverdig utfordrer til å være aktuell til å starte de fleste kampene, men nest siste sesong som mentor og "målestokk" for de yngre spillerne.

 

Neste sesong vil han ikke være kapabel til å spille kamper hver eneste uke, men kan med sin erfaring være viktig på treningsfeltet, som innbytter i enkelte kamper. Han kan muligens også være aktuell startmann i en og annen kamp, spesielt dersom vi pådrar oss flere skader/karantener samtidig.

 

En mulig startmann i liga-cupen sammen med de yngre spillerne?

7429[/snapback]

 

 

Det er meget mulig at Dennis vil få en slik rolle neste år, for det er slett ingen dum tanke.

Kontinuitetsbærere trenger man også i Arsenal.

Det som imidlertid vil bli avgjørende for om han blir tilbudt en ny kontrakt eller ikke, er nok tilgangen av andre, nye spillere.

Det er et helt klart og tydelig budsjett på lønnskostnader også i Arsenal, og jeg tror ikke han kommer til å ta plassen til en ny og yngre spiller for neste sesong.

Han er allikevel en så STOR personlighet at det kanskje hadde vært mulig å bruke ham med tanke på trener-biten????

Link to comment
Share on other sites

Det blir HELT feil å si at Bergkamp ikke holder mål..... :) Bare fordi han ikke scorer eller legger opp til så mye (i det siste)...... men vi må ikke glemme at han er en av spillerene i pl som har flest assist......Bergkamp trenger da ikke score 30 mål i løpet av en sesong.... ;) Vi har en annen spiller som gjør det..... ;) Bergkamp er nøtt til å bli en sesong til..... ;) han er en av hovedgrunnene for Arsenal's store suksess sist sesong ;)

 

 

There's only one Dennis Bergkamp,

There's only one Dennis Bergkamp,

Walking along,

Singing this song,

Walking in a Bergkamp Wonderland

Link to comment
Share on other sites

Svaret på dette er helt avhengig av hva Wenger har planer om i sommer, og ikke minst om planene blir realisert. Kommer en etablert angrepsspiller til klubben, så er vel Bergkamps dager omme. Hvis ikke ........ one more year. Om ikke annet så for å ha den ballasten i spillergruppen som Bergkamps erfaring er. Han har nok ett og annet å lære absolutt alle. Om ikke så mye i kamp, så på treningsfeltet.

 

Egentlig et spørsmål jeg har et helt avslappet forhold til. You know who knows!! :)

Link to comment
Share on other sites

100% enig med deg Sir John.

 

Har selv også et nokså avslappet forhold til dette, men kjøper ikke

Wenger en kvalitetsspiss til neste sesong bør Wenger sikre seg DB

for et år til.

 

DB med sin lange erfaring,kombinert med teknikk og klokskap er

en selvfølge at han vil ha noe å bidra med.

Men tror det blir lengre mellom startene neste år.

 

DB sin hovedoppgave blir å lære sine kunnskaper videre til Van Persie,

og de yngre spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Nå tror jeg det riktignok ikke er så enkelt. Dennis Bergkamps situasjon vil nok avklares en god stund før en ny spiss eventuelt er på plass. Bergkamps fremtid blir sannsynligvis avgjort allerede i slutten av mai, begynnelsen av juni. Er Wenger ute etter å kjøpe inn en toppspiss er nok ikke dette klart før senere på sommeren - med mindre Wenger allerede nå er i gang og jobber 'undercover'..

Link to comment
Share on other sites

Nå tror jeg det riktignok ikke er så enkelt. Dennis Bergkamps situasjon vil nok avklares en god stund før en ny spiss eventuelt er på plass. Bergkamps fremtid blir sannsynligvis avgjort allerede i slutten av mai, begynnelsen av juni. Er Wenger ute etter å kjøpe inn en toppspiss er nok ikke dette klart før senere på sommeren - med mindre Wenger allerede nå er i gang og jobber 'undercover'..

7665[/snapback]

 

Tror nok Wenger er klar over hva han trenger og evt. må kjøpe inn.

Det er jeg overbevist om at DB også blir informert om.

Kjenner vi Wenger rett har han jobbet med dette lenge.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Bergkamp er en legende i klubben. Kanskje den desidert største spilleren vi har hatt. Får litt dårlig smak i munnen av at en slik spiller skal dabbe gradvis av i klubben, eller kanskje gå inn i en ubetydelig trenerrolle. (Bevares, jeg hadde absolutt sett verdien av DB i klubben.)

 

En epoke i Arsenals historie er over, ser helst at han går videre, slik at vi kan huske han som den store spilleren han er, og ikke som juniortreneren i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Bergkamp er en legende i klubben. Kanskje den desidert største spilleren vi har hatt. Får litt dårlig smak i munnen av at en slik spiller skal dabbe gradvis av i klubben, eller kanskje gå inn i en ubetydelig trenerrolle. (Bevares, jeg hadde absolutt sett verdien av DB i klubben.)

 

En epoke i Arsenals historie er over, ser helst at han går videre, slik at vi kan huske han som den store spilleren han er, og ikke som juniortreneren i Arsenal.

7775[/snapback]

 

 

Forstår ikke helt hvorfor han ikke skulle gjøre det??

Ser absolutt ikke noe negativt at store spillere skulle gå inn

i 'ubetydelige' trenerroller.

De har en del kunnskap og erfarenhet som er positivt å formidle

i egne rekker.

Nå har vi en tidligere storspiller Liam Brady i en såkalt 'ubetydelig' trenerolle.

Dette er en viktig oppgave i klubben og å utvikle egne

spillere vil bli viktig ressurs i Arsenal.

Helt uenig med deg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Joda, vet vi har Brady, men han gikk da på ingen måte fra stjernestatus i klubben til juniortrener. Først 16 år etter at han forlot klubben kom han vel tilbake? Da med erfaring som manager i England og Skottland.

 

Og når jeg bruker ordet ubetydelig så tror jeg du skjønner at jeg ikke mener dette arbeidet er uviktig. Bruker det fordi jeg setter Bergkamp utrolig høyt, og derfor mener det blir et gigantisk antiklimaks å se han i en trenerrolle uten særlig betydning.

 

Klarer ikke helt å sette ord på det jeg føler her.

 

Mener ikke at tidligere toppspillere ikke skal kunne fungere i trenerapperatet. Klart spillere som Bergkamp og Adams med tiden kan fylle disse rollene. Mener bare det blir galt å gå direkte inn i denne rollen. Både for fans, medspillere og spilleren selv.

Link to comment
Share on other sites

Ok.

 

Jeg er overbevist.

Ett år til.

 

Og så avslutter Dennis Bergkamp med testimonial i det som blir den siste offisielle kampen på Highbury.

 

Symbolikken er passende. Slutten på en æra. Hva hadde vært et mer passende punktum?

Link to comment
Share on other sites

36 år, and still wordclass supreme!!!

 

The Iceman, hva mer kan man si? Hvilke superlativer kan vi finne som ikke allerede er brukt om dette ballgeniet? Det finnes rett og slett ikke nok superlativer i vokabularet. DB10; an Icon! DB10, rett og slett det mest slepne som finnes. Med Dennis Berkamp`s inntreden i Arsenal for 10 år siden, entret Arsenal en ny scene. Ballartisteri, ballmagi og en fotball verden knapt har sett maken til. Er det tilfeldig at Dennis har vært der hele tiden? Not an ounce.

 

Kjære Dennis, vi er privilgerte som har fått oppleve deg. Du er i ordets rette forstand en levende legende. Ydmykt tusen takk for at vi har fått oppleve deg. Fått være med deg på ferden. Være med deg i dine fineste år i fotballkarrieren. Du har vært med på, ja ikke bare vært med, du har vært en av hovedkatalysatorene for at vi Goonere i de siste årene har fått sett fotball som hører en annen klode til

 

Og helt avslutningsvis, som Highbury sang i 2 omgang; "one more year, one more year!!!" Det finnes ikke mange som deg, our Dutch wonder!!! Gud hvor jeg er glad i deg! Dennis; we salute you! :D :) :D

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig å 'skrive' en bedre søknad enn dette! :D :D Bergkamp er et fotballgeni, og selv om det muligens er riktig å la yngre krefter slippe til, er det sløvt å bare slippe en slik ressursperson ut døra. Bedre mentor kan neppe yngre spillere få!

Link to comment
Share on other sites

Guest pokerhatt

wøøøørd! hehe, neida. Dennis Bergkamp har legendestatus i alle de som skjønner fotball sine øyne. I kveld spilte han sin beste kamp på et par år, og når vi ser hva han kan få i stand, må vi bare vente på at Wenger gir ham ny kontrakt, for maken til spilleforståelse fins ikke. Seriøst. I kveld spilte han briljant, og jeg gråt nesten gledestårer da han fikk inn det velfortjente målet sitt!

Link to comment
Share on other sites

La mannen bli en ny Sir Stanley Mathews er mitt råd. La han spille til han er 50! Det overblikket, den teknikken, og den paningsfoften med kirurgipresisjon går ALDRI ut på dato! :D

 

Helt ærlig; jeg satt med tårer i øynene når jeg så det jeg så i dag. Vi ANER egentlig ikke hvor heldige vi er som The Iceman i vår midte!

Link to comment
Share on other sites

Ok.

 

Jeg er overbevist.

Ett år til.

 

Og så avslutter Dennis Bergkamp med testimonial i det som blir den siste offisielle kampen på Highbury.

 

Symbolikken er passende. Slutten på en æra. Hva hadde vært et mer passende punktum?

8528[/snapback]

 

 

Vi går for det. Mannen fortjener rett og slett DEN kvelden!!

Link to comment
Share on other sites

La mannen bli en ny Sir Stanley Mathews er mitt råd. La han spille til han er 50! Det overblikket, den teknikken, og den paningsfoften med kirurgipresisjon går ALDRI ut på dato!  :D

 

Helt ærlig; jeg satt med tårer i øynene når jeg så det jeg så i dag. Vi ANER egentlig ikke hvor heldige vi er som The Iceman i vår midte!

8550[/snapback]

 

 

Som jeg skulle sagt det sjøl. Gi mannen et år til Makan til spiller.

 

Du må være spesiell for å spille på dette nivået i en alder av 36 år, og Dennis er helt spesiell. Han er ikke en du finner på hvert gatehjørne, skrøt Arsenal-sjefen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...